Malajonez

[Propozycje] Szosa do około 1000 - 1999zł

Rekomendowane odpowiedzi

Malajonez

Witam,

Od razu chcę zaznaczyć, że jestem totalnym amatorem w temacie rowerów. Jakiś czas temu wymyśliłem sobie, że potrzebny mi jest rower, chcę nabijać kilometry po drogach głównie w mieście, chodnikach, drogach rowerowych, scieżkach różnego rodzaju. Po przeglądnięciu sieci stwierdziłem, że najbardziej podoba mi się styl roweru szosowego/fitness. Jednak nie mając za bardzo środków na kupno stwierdziłem, że lekko podrasuje mój bardzo stary rower górski (chciałem zamontować nowe, cieńsze opony, zrobić ogólny przegląd, zamontować np. rogi). Ta "operacja" się nie udała, gdyż w serwisie pracownik wyliczył koszty na 350zł - czyli podejrzewam, że więcej, niż ten rower jest wart. W tej sytuacji jedynym wyjściem było jednak znalezienie czegoś nowego. Wybór padł na: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-100-id_8377732.html . Co sądzicie o tym modelu? Oglądałem go i wiem, że ma opony grubsze niż typowa szosówka, co dla mnie jest akurat pozytywnym aspektem. Wiem, że jest bardzo tani, wiem też że wielu doświadczonych zawodniików kolarstwa, którzy bez wątpienia są na tym forum mogą tą propozycje wyśmiać, ale czy dla kompletnego amatora, który nigdy w życiu nie jeździł na tego typu rowerze będzie to spoko opcja? Nie oczekuje nie wiadomo czego, tak jak powiedziałem, nie mam duzego doświadczenia, chciałbym spróbować swoich sił na rowerze "szosowym" i nie wydawać od razu nie wiadomo jakiej sumy. Proszę o opinię :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN

Szału nie ma za bardzo i myślę ża warto by było dorzucić te kilka stówek do Tribana 500

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8331913.html

W cenie 1299 masz już rower z kasetą, a nie wolnobiegiem i geometrią już bardziej sportową, spokojnie pod dalszą rozbudowę w przyszłości.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lookier

Może lepiej poszukać jakiegoś używanego roweru? Jest trochę szperania ale można trafić fają ramę i tu pomyśleć z czasem o rozbudowie bądź wymianie zużytych części.

 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
2 minuty temu, lookier napisał:

Może lepiej poszukać jakiegoś używanego roweru? Jest trochę szperania ale można trafić fają ramę i tu pomyśleć z czasem o rozbudowie bądź wymianie zużytych części.

 

To też jest dobre wyjście, do 1k można znaleźć fajną szosę, a na przykład 300zł przeznaczyć na wymianę zużytych części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Malajonez

Używany raczej nie wchodzi w gre ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kapral

Tribany reprezentują jeden z najlepszych stosunków ceny do jakości (a raczej wyposażenia), jeżeli ktoś interesuje się nowym. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
artfal

Popieram SpiderMan'a lepiej poczekać chwilę, dozbierać pieniądze i kupić Tribana 500. Ma już kasetę i klamkomanetki. Nie jestem zwolennikiem wydawania od razu nie wiadomo jakich pieniędzy na rower bo może wcale Ci się to nie spodobać ale te 300 pln warto dorzucić w tym wypadku. Tamtego nawet będziesz miał ciężko sprzedać później jeżeli zrezygnujesz z jazdy chyba, że za jakieś marne grosze.

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotreq77

Witam

Podobnie jak koledzy radzę zacząć od nowego, ale już w miarę sensownego roweru, szkoda, że kolega na początek sezonu zebrał się do tych poszukiwań, najlepsze okazje są na koniec jesieni aż do końca zimy, stare roczniki są mocno przeceniane u większości producentów i w sklepach też.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Longbowman

Jeżeli chodzi o Tribana 500 to mogę polecić go z czystym sercem. Jako jego użytkownik mogę powiedzieć, że przed zakupem miałem duży dylemat czy szosówka to dobry wybór i czy warto zaryzykować w ową szosę. Wyszło na to, że wybrałem "pięćsetkę" i póki co nie zamierzam go zmieniać. Naprawdę dobra szosa na początek. 

  • Pomógł 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rafal.majewski.94

Też posiadam TRIBANA 500 i jestem z niego zadowolony. Fakt że dojeżdżam nim tyłko do pracy w tygodniu ale weekend-ami  robie nim trochę kilometrów dla własnej przyjemności to dla początkującego kolarza jakim sam jestem to moge go polecić bo sam jestem z niego zadowolony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Malajonez

No dobra, powiedzmy że wezmę tego tribana 500, tylko teraz pytanie. Da się zmienić w nim opony na trochę grubsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kris1978

Witam również mam opony 32 mm i pod moją wagą 98 kilo a wcześniej dużo ciężej spokojnie dawały radę i w lekkim terenie jak zmniejszyłem ciśnienie do 3,5 bara także może te Ci wystarczą zależy gdzie i w jakich warunkach będziesz jeżdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Malajonez

Właśnie nie będzie to stricte szosa. Chciałbym jeździć po mieście, chodnikach, scieżkach rowerowych, dlatego ten Triban 100 wpadł mi w oko, gdyż cena mi odpowiada i te opony są grubsze niż typowe cieniutkie 'szosowe'. Podejrzewam, że gdybym jezdzil w tych typowych szosowych oponach po mieście/chodnikach itp to bym łapał często gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gomez

Witam szanowne grono.

Triban przyjmie max 32 mm oponę. Ja osobiście użytkując tribana 500 ponad rok teraz dołożył bym do 520. Jednak shimano sora jest dużo stywniejsza jeżeli chodzi o korbę a klamkomanetki dużo bardziej ergonomiczne od oryginalnych.  Niestety rower był prezentem i jedyne co pozostało po orginale to rama. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Malajonez

Czyli kupując Tribana 500 i zmieniając mu opony na grubsze (te 32mm) będe mógł jezdzic po miescie normalnie (w sensie po chodnikach, czasami nierownych drogach itp) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gomez

Moim zdaniem mija się taki zakup z celem. Kup jakiś rower crosowy lub trekingowy bo po chodnikach i kostkach to ci ręce odpadna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marys03

Cześć, podpinam się pod wątek o Tribanie 500.

Rozglądam się za pierwszym rowerem szosowym. Chyba najważniejszym powodem jest zamiar startowania w zawodach triatlonowych. Typowo amatorsko i bez spięcia, więc na początek myślę o bardzo budżetowym modelu. Mam inny rower do jeżdżenia typowo po mieście, czy na dłuższe wycieczki po różnej nawierzchni. Teraz szukam typowej szosy, żeby sprawdzić czy mi się spodoba.

Próbowałam trochę rynek używanych rowerów rozeznać, ale nie tak łatwo znaleźć coś na 165 cm wzrostu. Będąc szczerą, to trochę się też boję, że ktoś wciśnie mi szajs, a jednak +-1,5 tys. to dla mnie trochę kasy.

Dlatego teraz jedynym typem poważnym jest właśnie Triban 500, bo jest dostępny w interesującym mnie rozmiarze i mam blisko do DC, gdyby coś szwankowało.

Widzę, że ogólnie go chwalicie, ale interesują mnie jeszcze dwie kwestie:

1. Odczuję różnicę między Tribanem 500 a 500 FB ( https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-fb-id_8322664.html ), który jest jakby nie patrzeć 4 stówki tańszy?

2. Wg decathlonowego kalkulatorka jestem na pograniczu rozm. xs i s, ale jeśli się zdecyduję wybiorę s. Jakie są Wasze doświadczenia w przeliczaniu ich rozmiarówki?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maki
8 godzin temu, Malajonez napisał:

Podejrzewam, że gdybym jezdzil w tych typowych szosowych oponach po mieście/chodnikach itp to bym łapał często gumy.

To jaki jest sens kupowania szosówki? Lepszym rozwiązaniem jest treking albo cross.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryś

Maki,

Ja wiem czepiam się, ale Marys03 napisała że sprawdzić czy się spodoba..teraz do rzeczy, proponuje z mojej strony o poproszenie znajomego lub kogoś w pobliżu o karnięcie się na szosie jak to jest najprostszy i najtańszy sposób.

Jeśli nie ma nikogo w pobliżu spróbuj zmienić opony na na 30mm+

Pozdrawiam Patryś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kambis
13 godzin temu, Malajonez napisał:

Właśnie nie będzie to stricte szosa. Chciałbym jeździć po mieście, chodnikach, scieżkach rowerowych, dlatego ten Triban 100 wpadł mi w oko, gdyż cena mi odpowiada i te opony są grubsze niż typowe cieniutkie 'szosowe'. Podejrzewam, że gdybym jezdzil w tych typowych szosowych oponach po mieście/chodnikach itp to bym łapał często gumy.

W kwietniowym bikeboard'dzie jest test tribana 100, gdzie został oceniony bardzo pozytywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartek1305

Witam,

szukam jakiejś dobrej szosy na poczatek za +/- 2000 zł. Preferuje rowery nowe, chyba że używany w dobrym stanie. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GBike
7 godzin temu, Bartek1305 napisał:

Witam,

szukam jakiejś dobrej szosy na poczatek za +/- 2000 zł. Preferuje rowery nowe, chyba że używany w dobrym stanie. Z góry dzięki za pomoc.

Rower musi podobać się tobie i musisz czuć się na nim dobrze. Nikt nie zna twoich preferencji i to trudne pytanie. Dla mnie osobiście zawsze mój będzie najlepszy. Jakiś kolega z forum poleci swój i też za to twierdzenie da się pokroić.  Gdybyś zapytał czy rower "x" jest warty swojej ceny czy lepiej wybrać rower "y" było by łatwiej. Każdy z użytkowników danego modelu podpowie ci wtedy jakie ma wady i zalety 9_9 ale decyzję podejmiesz ty sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janao
9 godzin temu, Bartek1305 napisał:

Witam,

szukam jakiejś dobrej szosy na poczatek za +/- 2000 zł. Preferuje rowery nowe, chyba że używany w dobrym stanie. Z góry dzięki za pomoc.

Za ok 2k nie ma przyzwoitego nowego roweru szosowego. Pewnie ktoś wspomi o takich modelach hak kross vento 1 czy triban 500, ale są to najtańsze rowery z szosowców i decydując się na taki rower trzeba wiedzieć że rynek jest nasycony produktami dla każdego. Czy da się na takim czymś jeździć ? Sporo osób napisze, że tak i jest to dobry rower na początek, ale ja uważam że ok, jezdzić sięnda, ale jest to jeden z tańszych produktów i lepiej jest w tym przedziale cenowym kupić coś używanego w dobrym stanie, bo dostaniesz rower lepiej wykonany z osprzętem lepszej klasy, a przy sprzedaży nie stracisz dużo, lub gdy kupisz w dobrej cenie odsprzedasz nawet z zyskiem

Taka opcja jest lepsza na początek, bo gdy złapiesz bakcyla to uwierz mi że szybko będzie Ci się marzył lepszy rower.

Dla mnie Rower szosowy to kaseta przynajmnniej 10s, czyli od Tiagry w górę, Sora 9s to takie minimum, ale są osoby, które kupują krossa vento 1.0 na turneyu i są zadowolone, ale ciekawe czy miały jakiekolwiek porównanie do lepszych rowerów, żeby tak twierdzić.

Jaleśli Cię nie przekonałem do używki to Moim zdaniem decathlonowski triban 520 na sorze za 2400z będzie optymalnym rozwiązaniem. 

Ale spokojnie taki rower w dobrym stanie, używany można kupić za 1500-1700zł.

Są to to rowery wybierane na początek i często można kupić coś w idealnym stanie, bo właściciel miał słomiany zapał.

Ogolnie szukaj używki za Tiagrze/105,minimalnie na sorze. Reszta to tanie komponenty, które pełnią funkcje zapełnienia rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GBike
37 minut temu, Janao napisał:

Dla mnie Rower szosowy to kaseta przynajmnniej 10s, czyli od Tiagry w górę, Sora 9s to takie minimum, ale są osoby, które kupują krossa vento 1.0 na turneyu i są zadowolone...

Posiadam szosę Kross Vento 1.0 model 2016  z osprzętem Tiagra-4700 i jestem bardzo zadowolony.

49 minut temu, Janao napisał:

...ale ciekawe czy miały jakiekolwiek porównanie do lepszych rowerów, żeby tak twierdzić.

Wszystko zależy kto co uważa za lepszy rower. Osobiście uważam że wszystkie rowery szosowe które nie są używane przez zawodowców to rowery amatorskie.

42 minuty temu, Janao napisał:

Ogolnie szukaj używki za Tiagrze/105,minimalnie na sorze.

Można i tak, tylko co zrobić jak okaże się że łańcuch, suport, korba, tylna przerzutka oraz kaseta jest do wymiany bo ktoś zwyczajnie zajeździł napęd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.