Fimala

[Gravel] Specialized Sequoia [2017]

Rekomendowane odpowiedzi

Fimala

Hej Wszystkim,

Chciałbym przedstawić wam mój ostatni zakup, ale najpierw kilka słów o tym jak do tego doszło, że zakupiłem Speca.

W maju zeszłego roku kupiłem sobie prostego Cross'a, nic szczególnego w celu rozruszania się i dojazdów do pracy. Po ponad roku praktycznie codziennego dojeżdżania do pracy i kilku wypadach bliższych i dalszych stwierdziłem, że jednak sprzęt przy tak intensywnym użytkowaniu zaczyna już dość średnio domagać, więc zaczęły się poszukiwania czegoś innego. Gravele przykuły dość mocno moją uwagę, Stało się to za sprawą Rondo Ruut ST. Chorowałem na niego strasznie aczkolwiek nie była to moja liga cenowa. Później natrafiłem na Authora Ronina w wersji SL. Stał się kolejnym obiektem westchnień aczkolwiek brak gdziekolwiek rozmiaru ramy 54 i obu sztywnych osi przekreślił ten wybór. Przez myśl przeszło mi nawet składać od podstaw swój własny rower. Już nawet graty zacząłęm kompletować. Lecz, któregoś dnia przy wertowaniu kolejnych ogłoszeń z OLX natrafiłem na nią. Matowo czarną Sequoie. Szybka wymiana wiadomość, urlop na żądanie w pracy i w poniedziałek o godzinie 14 była już moja.

Trochę teraz o specyfikacji roweru:

Napęd:

Korba - FSA Compact 48/32 z.  - Sram Rival 1 + Oval DM Banless 40t

Manteki - Shimano Sora, 2x9 - Hydro Sram Rival 1

Przerzutka przód - Shimano Sora R3000 - Brak

Przerzutka tył - Shimano Alivio RD-M4000 - Sram Rival 1 (długi wózek)

Kaseta - Shimano Alivio, 12-36t Shimano Deore XT CS-M 8000 11-46

Pedały - Shimano PD-M520

Rama i kokpit:

Rama i widelec - Stal Cr-Mo, rozmiar 54

Mostek - Specialized, Aluminium, 90mm

Kierownica - Specialized Adventure Gear Hover, 440mm, flare

Owijka - PRO Comfort Supacaz Sticky Kush + Pady żelowe Fizik

Siodło - Brooks C17 Cambium All-Weather

Koła i hamulce:

Piasty - DT Swiss 350

Obręcze - DT Swiss R500 700C

Opony - Specialized Sawtooth 2Bliss Ready WTB Resolute (Tubeless), 700x42mm

Hamulce - TRP Spyre Hydrauliczne Sram Rival 1, 160mm

Wrażenia z jazdy:

Po dwóch sezonach spędzonych z rowerem mogę stwierdzić, że jest to bardzo przyjemny i wytrzymały sprzęt. Nie jest może demonem prędkości, ale solidnie dowiezie Cię do celu. Nie zależnie od tego czy jest to zwykły dojazd do pracy czy tygodniowa wyprawa bikepackingowa. Oczywiście nie jest to rower idealny. W swojej fabrycznej wersji ma pewne bolączki które należy wyeliminować. W pierwszej kolejności nowy właściciel powinien zwrócić uwagę na koła. Są strasznymi kotwicami, a w dodatku lubią pękać przy nyplach lub według innych użytkowników padały piasty, które Specialized wymianiało na gwarancji bez problemu (ja ich nie doświadczyłem). Zastąpiłem je kołami składanymi na podzespołach DT Swiss. Pochwała za to należy się dla fabrycznych opon Specialized Sawtooth. Jest to świetna opona All-Round. Zamleczenie jej nie stanowi żadnego problemu. Dużo łatwiej to zrobić niż z moimi aktualnymi WTB Resolute. Świetnie się toczą po asfalcie jak również dają poczucie pewności na szutrach. Niestety kiedy pojawi się trochę błota zapychają się szybko. Dodatkowo wystarczą na naprawdę wiele kilometrów.

Co do wygody to z charakterystyczną kierownicą mam pewnego rodzaju love/hate relationship. Z jednej strony przez to, że jest delikatnie gięta do góry sprawia, że nie jesteśmy tak pochyleni to z drugiej strony to samo gięcie nie pozwala na montaż zbyt wielu akcesoriów. Należy szczególnie zwrócić na to uwagę jeśli ktoś ma w planie bawienie się w jazdę z torbami. Aktualnie zastanawiam się nad zastąpieniem tej kierownicy czymś na wzór Ritchey Venturemax z uwagi na brak gięcia i możliwość instalacji większej ilości szpeju. Kolejną rzeczą na którą warto zwrócić uwagę to w przypadku rozmiaru 54 miejsca w ramie jest stosunkowo mało. Dlatego w przypadku jazdy z framebagiem obowiązkowo należy zaopatrzyć się w adaptery obniżające mocowanie koszyków na bidon. U siebie zastosowałem akurat patent Topeak'a (adapter Alt Position). Pozwala to zmieścić framebaga 4.5l + 2x bidon 0.5l.

Napęd i hamulce. Ehhh jest to ciężki temat. Tak jak w ogólnym rozrachunku w gruncie rzeczy z fabrycznej konfiguracji Sory 2x i przerzutki Alivio byłem zadowolony tak hamulce mechaniczne TRP Spyre C uważam za straszny szajs. Nie można tego w żaden sposób porównać do hydrauliki. Mityczna zmiana fabrycznych klocków też nic nie dała. Jeśli możecie dopłaćcie te 1000 lub 1500zł do hydrauliki. To naprawdę robi różnicę i pozwala zyskać na pewności siebie w czasie jazdy. Zwłaszcza jeśli jeździcie w górzystym terenie lub po prostu śmigacie po singlach w lesie. Zwykłym Sram Apex spisze się 100 razy lepiej niż te TRPeki...

 

Po zakupie:

IMG_20180930_120658.thumb.jpg.a044ff1754dd867540660a93a80198cd.jpgIMG_20180930_120352.thumb.jpg.895c1f1d8bb85661de81cd8f17a19904.jpgIMG_20180930_120640.thumb.jpg.726029b20752fe3e16191abc204b11c2.jpg

Wersja na 2020:

20200108_133647(1).thumb.jpg.9f65f258617372a729915d00af14e016.jpg20200108_134020.thumb.jpg.b21d93bae0424ab549ee48f58fd51923.jpg20200108_133708.thumb.jpg.d7402e651f7022c1be7ed8f7eb54c985.jpg

 

 

 

Edytowane przez Fimala
zmiana konfiguracji roweru
  • Lubię to! 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ortogonalny

Rower b. fajny. Szkoda, że tylko na Sora/Alivio, ale wiadomo, że Spec się ceni, niestety, b. wysoko.

Z innej beczki, w związku z tym całym zamieszaniem z Gravelami (które mi też, przyznam, się bardzo podobają): zastanawiam się, kiedy ktoś wreszcie wpadnie na to, że to już przecież było, szczególnie w wersji z ramami Cr-Mo (które i tak, wg mnie, są najlepszym rowerowym wynalazkiem świata) ... W załączniku - Klein Attitude, rocznik 1995.

klein.jpeg

Edytowane przez ortogonalny
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@ortogonalny Powiem Ci szczerze, że jestem na prawde pozytywnie zaskoczony płynnością działania tego napędu. Manetki Sory chodza super, śmię twierdzić, że nawet lepiej niż manetki alivio (miałem w poprzednim rowerze). Jak sie rozgladałem za rowerami to żyłem w przeświadczeniu, że minimum 105 musi być, ale szczerze do amatorskiej jazdy Sora sprawdza się idealnie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ortogonalny

Większość z nas żyje w przeświadczeniu, że do jazdy rower poniżej np. 5kpln w ogóle się nie nadaje. Rozpieszczeni jesteśmy, a prawda jest taka, że sporej części z nas wystarczyłby tzw. "rower, po prostu rower" ;) Inną sprawą zupełnie jest to, że z lepszego i osprzętu i roweru w ogóle ma się po prostu więcej frajdy. To odwieczny i chyba nierozwiązywalny w ogóle konflikt pt. hobby vs. "wg potrzeb". No i często (myślę tu także o sobie, rzecz jasna ;) ) zwycięża hobby :)

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m0cna
W dniu ‎2018‎-‎10‎-‎01 o 05:51, ortogonalny napisał:

Rower b. fajny. Szkoda, że tylko na Sora/Alivio, ale wiadomo, że Spec się ceni, niestety, b. wysoko.

Z innej beczki, w związku z tym całym zamieszaniem z Gravelami (które mi też, przyznam, się bardzo podobają): zastanawiam się, kiedy ktoś wreszcie wpadnie na to, że to już przecież było, szczególnie w wersji z ramami Cr-Mo (które i tak, wg mnie, są najlepszym rowerowym wynalazkiem świata) ... W załączniku - Klein Attitude, rocznik 1995.

klein.jpeg

Ma kawał mostka. Faktycznie, dać z przodu baranka i wyjdzie rasowa szutrówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stryjek

Fajna maszyna, też choruje na gravela :), nie wiem czy mi jest potrzebny bo mam szosę i mtb, ale cykloza nie wybiera :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-ERNI-
W dniu 1.10.2018 o 10:17, ortogonalny napisał:

Większość z nas żyje w przeświadczeniu, że do jazdy rower poniżej np. 5kpln w ogóle się nie nadaje. Rozpieszczeni jesteśmy, a prawda jest taka, że sporej części z nas wystarczyłby tzw. "rower, po prostu rower"  :)

Mądre słowa, ale "chorzy" ludzie lubią dobre lekarstwa ;) pieknie wyglada w tym malowaniu, ostro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yacko

Świetna maszyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@Yacko Jeszcze troche zostało do zrobienia żeby była idealna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yacko
54 minuty temu, Fimala napisał:

@Yacko Jeszcze troche zostało do zrobienia żeby była idealna :)

Niemniej już teraz wygląda zacnie - po prostu to już wyjściowo super rower. Twój ma w standardzie suport na kwadrat? Ważyłeś go z pedałami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@Yacko Tak, w standardziej jest suport na kwadrat. Maksymalnie proste rozwiązanie, żeby wszędzie można było naprawić bez problemu. Niestety nie ważyłem go jeszcze. Pedały platformowe robią niedługo wyjazda i zastąpią je SPD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yacko

Suport zawsze można wymienić, ważne, że jest gwintowana mufa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

Dzisiaj wleciało kilka nowych gratów.

- Koszyki na bidon "Wanna be" Bontrager Rxxxl (karbon). W końcu wkładanie i wyciąganie bidonu nie wiąże się z drogą przez mękę. Trzymają elegancko. Zobaczymy jak to będzie  w dalszym użytkowaniu. Dodatkowym fajnym patentem jest miejsce w koszyku na przednią przerzutkę.

IMG_20181013_135521.thumb.jpg.00d95024364acb5c41311a909a78c378.jpg

IMG_20181013_135536.thumb.jpg.81ab61caf2b3b55b0d1612188f4cefe6.jpg

- No i w końcu dorobiłem się pierwszych SPD-eków. Klasyczne Shimano PD-M520 i do tego buty Shimano MT5. Wydaje mi się, że na turystyczną jazdę pakiet idealny.

 

IMG_20181013_135812.thumb.jpg.38c6763c7da622b3f1e281e7c5353b28.jpg

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KANDySowany

Takie "black series" zawsze mi się podobały, jednak gravel - gratuluje wyboru. Miałem kiedyś starego Gianta na CrMo - wygodnie się jeździło na stali. Jak wrażenia z SPDów?      

Edytowane przez KANDySowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@KANDySowany Robiłem przymiarki barana do mojego Kandsa, ale okazało się że byłbym za bardzo wyciagniety i odpusciłem temat. Okazyjnie trafiłem Speca wiec długo się nie zastanawiałem :). Co do SPD to jest spora różnica na plus. Duzo mniej energi traci sie na pilonowanie nóg na pedałach zwłaszcza na zjazdach albo trudniejszym terenie. Ogólnie mocno polecam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KANDySowany
21 godzin temu, Fimala napisał:

 Ogólnie mocno polecam :)

Jasna sprawa 👍ciężko byłoby się mi teraz przestawić na brak spięcia z rowerem. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek1
W dniu ‎01‎.‎10‎.‎2018 o 00:10, Fimala napisał:

Hej Wszystkim,

Chciałbym przedstawić wam mój ostatni zakup, ale najpierw kilka słów o tym jak do tego doszło, że zakupiłem Speca.

W maju zeszłego roku kupiłem sobie prostego Cross'a, nic szczególnego w celu rozruszania się i dojazdów do pracy. Po ponad roku praktycznie codziennego dojeżdżania do pracy i kilku wypadach bliższych i dalszych stwierdziłem, że jednak sprzęt przy tak intensywnym użytkowaniu zaczyna już dość średnio domagać, więc zaczęły się poszukiwania czegoś innego. Gravele przykuły dość mocno moją uwagę, Stało się to za sprawą Rondo Ruut ST. Chorowałem na niego strasznie aczkolwiek nie była to moja liga cenowa. Później natrafiłem na Authora Ronina w wersji SL. Stał się kolejnym obiektem westchnień aczkolwiek brak gdziekolwiek rozmiaru ramy 54 i obu sztywnych osi przekreślił ten wybór. Przez myśl przeszło mi nawet składać od podstaw swój własny rower. Już nawet graty zacząłęm kompletować. Lecz, któregoś dnia przy wertowaniu kolejnych ogłoszeń z OLX natrafiłem na nią. Matowo czarną Sequoie. Szybka wymiana wiadomość, urlop na żądanie w pracy i w poniedziałek o godzinie 14 była już moja.

Trochę teraz o specyfikacji roweru:

Napęd:

Korba - FSA Compact 48/32 z.

Manteki - Shimano Sora, 2x9

Przerzutka przód - Shimano Sora R3000

Przerzutka tył - Shimano Alivio RD-M4000

Kaseta - SunRace, 9-speed, 11-34t

Pedały - Dartmoor Stream

Rama i kokpit:

Rama i widelec - Stal Cr-Mo, rozmiar 54

Mostek - Specialized, Aluminium, 90mm

Kierownica - Specialized Adventure Gear Hover, 440mm, flare

Taśma - zmieniona przez poprzedniego właściciela. Producent i model nieznany

Siodło - Selle Italia Flite (pręty magnezowe) - upgrade poprzedniego właściciela

Koła i hamulce:

Piasty - Hayfield, anodyzowane

Obręcze - Specialized 700C, 18.5mm głęb.,  25mm szer., 32 szprychy, 2bless ready

Opony - Specialized Sawtooth 2Bliss Ready, 700x38mm

Hamulce - TRP Spyre, 160mm

Wrażenia z jazdy:

Jazda stalowym rowerem to całkiem ciekawe doświadczenie. Jest niesamowicie wygodny. Rozpędza się szybciej, lepiej podjeżdża. Aż nie chce się zsiadać z roweru. W tydzień udało mi się już trzasnąć 250 kilometrów, które utwierdziły mnie, że to był jednak dobry wybór.

IMG_20180930_120006.thumb.jpg.babae34c12865891ca11ecb8131b4384.jpgIMG_20180930_120658.thumb.jpg.a044ff1754dd867540660a93a80198cd.jpgIMG_20180930_120352.thumb.jpg.895c1f1d8bb85661de81cd8f17a19904.jpgIMG_20180930_120528.thumb.jpg.43ba11e9ca0aeceb80f49e0c9633ef60.jpgIMG_20180930_120554.thumb.jpg.0186faf5b54ba95d30b7ceb92ae7eb68.jpgIMG_20180930_120640.thumb.jpg.726029b20752fe3e16191abc204b11c2.jpgIMG_20180930_143502.thumb.jpg.bb33dee377ff3a076b1028af2fd9224d.jpgIMG_20180930_144718.thumb.jpg.74527041ae8482a39aa05e8b1df01eda.jpg

 

Z najbliższych planów co do roweru to chciałbym przejść na system Tubless i zalać koła mlekiem oraz zrobić porządny bikefitting pod siebie i... kręcić kilometry :)

Pozdro!

 

 

Cześć. Cieszę się że rower pasuje ja przez to jesień spędzam bez roweru. Zarejestrowałem się dopiero i szukam siodeł do swojej przyszłej fuji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@Zbyszek1 Fuji wjeżdża w lutym z tego co pamiętam? Co do siodła to polecam Brooksa C17. Najwygodniejsze na jakim siedziałem w życiu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek1

Cambium? Z wycięciem? Właśnie o nim szukałem informacji. 

15 godzin temu, Fimala napisał:

@Zbyszek1 Fuji wjeżdża w lutym z tego co pamiętam? Co do siodła to polecam Brooksa C17. Najwygodniejsze na jakim siedziałem w życiu :)

Fuji mam zarezerwowane na początek lutego. A nie lepsze na gravela będzie brokks c15? Zależy jeszcze od rozstawu kości. Miałem kiedyś Brooks swift i też było niezłe. Są teraz dobre ceny pewnie zaryzykuję i kupię c15 carved. Dziękuję za podpowiedź, jak się nie sprawdzi po kilkuset km będzie do oddania za pół ceny jak to u mnie. Ciekawe że widziałem tyle zdjęć graveli a żadnego z siodłem Brooks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pitt35

C17 bardziej turystyczne (mam w swojej sequoi i jest super) C15 bardziej nadaje się do szosy i ścigania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@Zbyszek1 Tak, Cambium C17 z wycięciem w wersji all weather. Ma 150mm szerokości. Zastanawiam się czy właśnie tego Flite-a którego zamontowałeś nie wymienić na C17 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek1
33 minuty temu, Fimala napisał:

@Zbyszek1 Tak, Cambium C17 z wycięciem w wersji all weather. Ma 150mm szerokości. Zastanawiam się czy właśnie tego Flite-a którego zamontowałeś nie wymienić na C17 :D

Kupiłem dziś okazyjnie nowe cambium c15 z wycięciem, jak w lutym się nie sprawdzi będzie na sprzedaż w dobrej cenie 200 zł. C17 wychodzi ze specyfikacji że raczej nie na ten typ roweru. Szukam jeszcze fizika Antares w Warszawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala

@Zbyszek1Ze zmianą siodła czekam aż wybiorę się na bike fitting. Nie chce w ciemno 3-4 stówek wywalać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek1
18 godzin temu, Fimala napisał:

@Zbyszek1Ze zmianą siodła czekam aż wybiorę się na bike fitting. Nie chce w ciemno 3-4 stówek wywalać :D

też tak zrobię a podpowiesz do kogo się zgłosić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fimala
5 minut temu, Zbyszek1 napisał:

też tak zrobię a podpowiesz do kogo się zgłosić?

@Zbyszek1 Prawdopodobnie zgłoszę się do AirBike w Warszawia. Chyba, że koledzy z forum podpowiedzą kogoś lepszego na terenie Warszawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.