Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) 36 minut temu, SpiderMAN napisał: eee? Taperowana główka podnosi sztywność połączenia amor/rama, a nie sztywnośc ramy Skrót myślowy, bo przecież główka stanowi jedność z ramą a nie z amorem - prawda?A to z kolei wpływa na sztywność całego roweru, którego sercem jest właśnie rama Edytowane 22 Czerwca 2017 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Teraz lepiej Ja zrozumiałem, ale chodziło mi o tych mniej technicznych 8 godzin temu, drWoodson napisał: Cześć! Mimo wszystko rozważ Krossa! Ja niedawno kupiłem powietrznego Suntoura z blokadą z kierownicy za 650 talarów. Jeśli za rower dasz 2400 to nadal z ceną nowego amortyzatora mieścisz się w swoim budżecie. Co więcej, fabryczny widelec z tego Krossa możesz jeszcze sprzedać na allegro, a to zawsze jakaś dodatkowa kasa. Pozdro! Tu się zgodzę, to będzie najlepsza opcja z możliwych trzech. Ja bym dokładnie tak zrobił jak drWoodson radzi, Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Panowie, Kross jest bardzo dobrym rowerem, ale w tym zestawieniu niestety przegrywa z Mustanigiem... Odnośnik do komentarza
drWoodson Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Mały OT: Swoją szosą czy dobrze widzę, że Altus M370 zastosowany w Krossie ma Rapid-fire? @Franz Mauer faktycznie, przyjrzałem się jeszcze raz i napędw Mustangu najbardziej do mnie przemawia... Chyba sprawa jasna? 1 Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Kross siedzi na Altusie (poza tylną przerzutką), a Mustang dwie grupy wyżej na Deore, piasty Joy Tech w Krossie to szmira. Duzo lepsze są shimanowskie wsadzone w Mustangu. W Mustangu przynajmniej jest możliwość określenia klasy samych obręczy, a tym samym sztywności kół,a w Kross chowa jakość za swoją marką. Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem KROSS'a! Krossy bardzo mi leżą, ale niestety nie w tym zestawieniu. Zatem pozdrawiam wszystkich ich użytkowników Gdyby chodziło o wymianę samego amora to również zgadzam się w 100% z @drWoodson ,ale przy większej ilości różnic to nie wiem czy jest warte zachodu wymienianie połowy roweru na własną rękę. Do tego dojdzie koszt usługi, gdy użytkownik nie ma w tym wprawy. 1 Odnośnik do komentarza
artfal Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Jestem fanem Krossa jednak w tym zestawieniu wygrywa Mustang. Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Problem jest następujący; Romet Mustang z tego roku można dostać tylko na kołach 27,5" (poprawcie mnie jeśli się mylę), a ja po przymiarkach szukam czegoś na 29" kołach w 19" ramie. Myślałem nawet nad tym, żeby jednak zostać przy 27,5" i przesiąść się na ramę o jeden rozmiar większy. Przy przymiarce na Meridzie Big.Nine 21" rama sprzedawca w sklepie powiedział, że właśnie taki rozmiar by mi polecał. Stojąc miałem jeszcze z 5cm luzu między nogami, choć na jeździe próbnej pewniej czułem się na 19". Mam 186cm wzrostu, 73 kg. 3 godziny temu, Franz Mauer napisał: Z całego zestawienia wybrałbym Rometa model na 2017. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Amortyzator zdecydowanie lepszy niż w pozostałych modelach. Przynajmniej ma taperowaną główkę ramy, co podnosi sztywność ramy. Rama zdecydowanie bardziej przyszłościowa niż Kross czy Merida Mógłbyś rozwinąć myśl? Dlaczego rama Mustanga jest bardziej przyszłościowa niż Meridy? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Głównie ze względu na taperowaną główkę. Co prawda na zdjęciu wygląda jakby Merida też miała taper, ale zwykle jest to uwzględniane w opisie,bo gdy nie ma to znaczy że jest zwykłe 1 i 1/8". Gdyby Merida miała taperowaną główkę to jedyna różńica tkwiłaby w amortyzatorze. Wtedy miałbyś jeszcze większy problem do rozgryzienia Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Rzeczywiście specyfikacja z linka, który podałem jest jakaś okrojona o zastosowane technologie. Pod linkiem niżej specyfikacja tego samego modelu, jest to główka tapered. http://www.rowerymerida.pl/produkt1232/bignine-300-rower-merida.html Odnośnik do komentarza
artfal Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Co do rozmiaru ja przy wzroście 185 cm wybrałem w Krossie B8 rozmiar ramy M 19", L 21" troche za duża jak dla mnie. Ideałem byłoby 20". Romet czy Merida mają pewnie troche inną geometrię wieć moze 21" będzie dobre. 1 Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dokładnie miałem taki sam wniosek, 20-tka byłaby idealna. Myślę nad tym czy nie zrezygnować z kół 29" dla tego Mustanga 1 27,5. Wtedy wziąłbym ramę 21" i za nawet lepszy osprzęt niż w Meridze płacę 2450zł katalogowo, a może i pre zł mniej po negocjacjach Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 41 minut temu, Szelbi napisał: Rzeczywiście specyfikacja z linka, który podałem jest jakaś okrojona o zastosowane technologie. Pod linkiem niżej specyfikacja tego samego modelu, jest to główka tapered. To tu kwestia rozwiązana W rowerach z kołem 29er jest taka niepisana zasada, że gdy wielkość ramy spotyka się na styku dwóch rozmiarów to lepiej wziąć rozmiar mniejszy niż większy. Ułatwia to kontrolę nad rowerem. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 (edytowane) Wiem namieszam... Przyjrzyj się TREK X-Caliber 7 2017, znajdziesz w tej cenie do 3k, a rama to jak dla mnie poezja Jest tam już w napędzie Acera M3000 (w systemie shadow) więc osprzęt całkowicie akceptowalny moim zdaniem. http://www.dobrerowery.pl/trek-x-caliber-7-2 na pewno to będzie kompromis, tak jak u mnie, bo nie można mieć wszystkiego, ale baza pod budowę i modyfikacje świetna, a TREKi z geo G2 lubią skręcać, są stabilne jak diabli i pioruńsko dobrze jeżdżą. Edytowane 22 Czerwca 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 @SpiderMAN Dzięki za propozycję. Na pewno rama jest fajna ale poza nią chyba nie ma nic co zachecaloby mnie do dopłaty 500zl w stosunku do Meridy. Nie jestem może specjalista ale czy nie płacimy tutaj trochę za naklejkę Trek podobnie jak w 'tanszych' rowerach np Specialized? Nie zamierzam raczej nic wymieniać w rowerze, amor co prawda Rockshox ale jednak sprężyna. Mój poprzedni rower to 8-letni Kross Panic rama 19" więc jakoś super wymagający co do geometrii nie jestem. I tak będzie niebo a ziemia w stosunku do starego Panica. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Niestety i TREK,i SPEC, i GT, i Cannondale, i MARIN i inne amerykańskie marki cenią się w Europie i bardzo trudno przychodzi im pogodzenie się z koniecznością obniżenia ceny roweru bez obniżania jakości osprzętu. Ciekwa jestem tylko czy kupując podobny sprzęt w USA też dostaje się podobne opcje...? 1 Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Dokładnie i dlatego w moim przypadku staram się bardziej patrzeć na osprzęt (z wyłączeniem rowerów z Decathlonu) a nie samą ramę gdzie różnic w tym aspekcie w tych rowerach i tak bym pewnie nie poczul. Muszę chyba znaleźć sklep w okolicy z tym Mustangiem 27,5 i przymierzyć się do ramy 21. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ten Rock Shox jest bardzo dobrym amorkiem w swojej klasie. Mam tę wersję w swoim X-Caliberze i nie narzekam. Tam masz cenę katalogową, ja ten rower widziałem w stacjonarnym sklepie za 2599...Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ja nie mówię że jest zły przecież, ale w stosunku do RS Raidona to chyba niższa półka? Czy się mylę? I z tą ceną to pewnie masz rację że idzie dużo taniej kupić. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ja nie mówię że jest zły przecież, ale w stosunku do RS Raidona to chyba niższa półka? Czy się mylę? I z tą ceną to pewnie masz rację że idzie dużo taniej kupić. No nie bardzo... Cena podobna w obu przypadkach. A Raidona miałem w wersji AIR RL, z wszystkim, po przebiegu 2500km , takim jak ma teraz XC30 którą mam zdecydowanie gorzej wyglądały lagi, a o jakości pracy nie wspomnę. Dbałem o niego tak samo, czyli, czyszczenie, rozebranie i nasmarowanie dwa do trzech razy na rok. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Szelbi Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Rozumiem, dzięki za sprostowanie. Można zatem rozróżnić je jakoś według przeznaczenia? Albo efektywności działania? Czy to jest tak że podstawowy powietrzny widelec lepszy ale mniej trwały? Odnośnik do komentarza
ZAPA Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Według mnie najlepszy rower z tych trzech to Merida Big-nine 300.(nowe mustangi znikają ze sklepów w strasznym tempie).Merida ma fajną ramę z taperowaną główka i mocowaniem hamulca wewnątrz tylnego trójkąta.Osprzęt również nie najgorszy.A co do tego że rama treka będzie lepsza od meridy bądź od rometa nie jest to stuprocentowo potwierdzone w tej cenie .Rozumiem że rower za 7000 zł od treka będzie miał lepszą ramę niż jakiś rometa czy meridy ale my tu mówimy o rowerze za 3000 zł gdzie rama będzie bardzo podobna jakościowo. 1 Odnośnik do komentarza
DonJunioresko Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Witam serdecznie Będę wdzięczny za poradę jaki rower MTB Hardtrail wybrać do max 2500zł z głównym kryterium jakim jest wygodna pozycja nie obciążająca kręgosłupa z którym mam problemy. Zakupiłem od znajomego Cannondale SL 3 w ramie 19 cali ale rama jest zbut niska i długa po prostu zbyt sportowa i leże na nim jak na kolarzówce przy wzroście 179cm waga 75 kg. Słyszałem że CUBE robi krótkie ramy przez co pozycja jest rekreacyjna ,polecano mi model AIM Race . Zastanawiam się też na Kellys bo mają dobre ceny ,będę wdzięczny za poradę. Co do kół - nie ma dla mnie większego znaczenia rozmiar - jeżdzę rekreacyjnie 80% park/miasto 20% las górki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 kross hexagon ma wygodną pozycje ( rekreacyjna geometria) , może warto też brać pod uwagę rowery typu cross. Odnośnik do komentarza
DonJunioresko Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Nie cross odpada chciałbym wyłącznie górski. Nie ukrywam że wacham się między Cube Aim Race vs Giant Talon 3 vs Scott Aspect 740 . Podobno wszystkie 3 mają ramy rekreacyjne,nie sportowe. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) 5 minut temu, DonJunioresko napisał: Nie cross odpada chciałbym wyłącznie górski. Nie ukrywam że wacham się między Cube Aim Race vs Giant Talon 3 vs Scott Aspect 740 . Podobno wszystkie 3 mają ramy rekreacyjne,nie sportowe. Nie cross, a KROSS, nasz polski producent z Przasnysza... Hexagon to linia rowerów do rekreacyjnego MTB. Czytaj ze zrozumieniem Edytowane 23 Czerwca 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się