galu73 Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 Dzień dobry,podoba mi się ten model roweru https://www.romet.pl/Rower,BOREAS_2,10,735,736,14832,2018.html Chciał bym poznać Waszą opinię o zastosowanych tu podzespołach,czy hamulce hydrauliczne tu zastosowane są dobre.Nigdy nie miałem hydrauliki ,nie znam się na tym. Czy ramy Rometa są dobrej jakości.Chciał bym kupić rower który parę lat pośmiga a nie będzie stał u mechanika :).Dla porównania Merida w podobnych pieniądzach.(też mi się podoba) http://www.rowerymerida.pl/produkt1528/cyclo-cross-100-rower-merida.html
GrochowaMTB Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 Z osprzętem wszystko jest ok w obu rowerach. Tylko rowery są nieco z innych gatunków. Wyglądają podobnie, ale Romet to przedstawiciel Graveli a Merida to rower do cyclocrosu. O co tu chodzi? Gravel to taka szosówka typu endurance (wygodna, turystyczna) do jazdy po szutrach. Ma być maksymalnie wygodna, stabilna, sprzyjająca długiej jeździe. Rower do cyclokrosu to rower w teren, do krótkich wymagających wyścigów w terenie w związku z tym ma nieco wyżej suport, pozycja jest bardziej sportowa, rower ma być zwrotny, wąski. Ale nic za darmo. Przez to jest mniej wygodny, mniej stabilny, bardziej nerwowy, nie sprzyja długim wyjazdom. Teoretycznie można nieco rower cyclocrosowy ucywilizować. Można dać inny mostek kierownicy, pewnie można dać szerszą gravelową kierownicę. Po co? Gravele potrafią być sporo droższe od podobnych rowerów cyclocrossowych. Gravele sa teraz w modzie więc producenci golą nas, klientów. Ale oferta robi się mimo wszystko coraz ciekawsza i coraz więcej fajnych rowerów pojawia się w lepszych cenach.
kardan Opublikowano 7 Marca 2018 Opublikowano 7 Marca 2018 Gravele faktycznie potrafią być sporo droższe, ale akurat Boreas 2 ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Wszystkie komponenty są wysokiej jakości, powinieneś być zadowolony Tylko, pozostaje kwestia, tego czy to tego typu rower potrzebujesz.
HubiBubi Opublikowano 7 Marca 2018 Opublikowano 7 Marca 2018 Warto też spojrzeć na Kellys'a soot 50 Romet fajny ale napęd 1x11 nie jest tak uniwersalny jak 2x10/11 i raczej warto być pewnym, że chce się taki konkretny napęd. Ja Rometa przez to odrzuciłem.
kogucik Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Odświeżę temat. Ktoś już zakupił Boreas 2 2018? Jakieś opinie, testy, recenzje? Co myślicie o takim napędzie 1x11? Patrząc na ceny samej kasety Sram PG 1130 11-42 to koszt około 320 zł, więc ewentualne naprawy, serwis byłby bardzo drogi w porównaniu do np. tiagry 4700 co występuje np. w cube nuroad.
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 (edytowane) Hej, mam taki napęd sram apex w Fuji Jari. Jeżeli chodzi o zakresie jest on bardziej na miękko zestrojony. Ma szosie bez problemu osiągam 35 do 40 maks. Powyżej ciężko się jednak rozpędzić. W górzystym terenie za to nie mam problemu jak na razie z każdym podjazdem. Zobaczę jeszcze jak będzie na poważniejszych trasach w Karkonoszach ale jak na razie jestem z uniwersalności bardzo zadowolony, mimo że brakuje trochę na płaskim asfalcie. Czy cena serwisu jest wysoka? Zależy jak patrzyć. Dla mnie jak mam wymienić kasetę raz na sezon czy dwa sezony to nie jest jakiś koszt. Przy mojej jeździe pewnie będzie tak, że kasetę wymienię raz na trzy łańcuchy czyli jakoś po dwóch latach więc 400 za kasetę jest do przyjęcia. Odnośnie samego Rometa to trochę jest to rower widmo, nigdzie go nie ma dostępnego do przymiarki ewentualnie wszystko do sprowadzenia po zaliczce. Jak dla mnie szkoda trochę czasu na szukanie tego roweru poza tym jest to pierwszy grawel z Rometa nie wiadomo jak się zachowuje rama itp. lepiej chyba kupić coś sprawdzonego. Giant, Author, Accent, Fuji w podobnych cenach mają swoje rowery a przynajmniej są to sprawdzone konstrukcje. Edytowane 21 Kwietnia 2018 przez Gość
kogucik Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Dnia 21.04.2018 o 18:22, Morgens napisał: jest to pierwszy grawel z Rometa nie wiadomo jak się zachowuje rama itp. Romet na 2018 wydał serię graveli, a pierwszego wydał w 2017, również Boreas, ale on chyba tylko katalogowo był dostępny. Co do serwisu. Koszt kasety np. Tiagra to wydatek 110-130 zł, w zależności od zakresu, wiec porównaniu do srama to 3:1. Co prawda kasety co roku nie wymieniam, ale wszelkie oszczędności dla amatora są zawsze na plus. 1
Gość Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Niestety kolarstwo to drogi sport i trzeba mieć tego świadomość, szczególnie jeżeli się kupuje nowy sprzęt. Ale też można mieć inne podejście bo da się jeździć bezpiecznie na wszystkim do pewnego poziomu, sprzęt tak na prawdę nie robi różnicy dla weekendowych amatorów. Ja przez kilka dobrych lat jeździłem na jakimś paździerzu i tez się świetnie bawiłem. Dla jednego 4 stówy za jakąś część raz na rok to za dużo a dla drugiego cena jest do przyjęcia. Na nasze szczęście ceny srama też tanieją z roku na rok tak samo jaki i innych producentów. Ważne, żeby dopasować rower do swojego budżetu. Ja nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie zastanawiam się czy kupić dziecku pampersa czy w tym miesiącu wymieniam kasetę a rower stoi i się kurzy. Ale wracając do rowerów, z tego co się orientowałem to Romet jest zresztą tak jak w zeszłym roku dostępny na papierze. Jeżeli uda ci się znaleźć egzemplarz to gratuluję. Jak wybierałam rower to był to mój faworyt że względu właśnie na napęd 1x11 i tarczowki. W okolicach Wrocławia taki napęd spokojnie daje radę a odpada kwestia serwisu. Napęd jest prostszy mniej może się zepsuć i nie muszę się zastanawiać jakie dobrać przełożenie. Dla mnie jako totalnego amatora to duży plus. Drugi rower jaki widziałem to Author Ronin, fajna stalowa rama i napęd tiagra. Ale ostatecznie kupiłem co innego, też na napędzie 1x11 sram apex.
KANDySowany Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Ten Romet ostatnio również wpadł mi w oko, ale raczej to temat na przyszły sezon, ja poczekam na wyprzedaże. Podoba mi się w nim jednoblat i praktycznie pełny osprzęt Apexa z fajną SRAMowską ażurową kasetą. W dniu 24.04.2018 o 08:20, Morgens napisał: Ale ostatecznie kupiłem co innego, też na napędzie 1x11 sram apex. A wolno wiedzieć co kupiłeś? Mam dużo czasu na poszukiwania, ale priorytet to napęd 1x.
Gość Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Fuji Jari 1.5, jak napisałem w poście wyżej 😀
KANDySowany Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Godzinę temu, Morgens napisał: ...jak napisałem w poście wyżej 😀 Hehe okulista mówił ostatnio, że okulary tak, ale po 40tce, trzeba będzie chyba wcześniej pomyśleć. Dzięks i pozdrower.
crupez Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Siemano, dzisiaj kupiłem Boreasa 2, udało się dostać cynk, że się pojawiły i ogarnąłem temat. To moje pierwsze tego typu wozidło, pierwsze wrażenia mega pozytywne.
crupez Opublikowano 8 Maja 2018 Opublikowano 8 Maja 2018 Już po delikatnym liftingu: -ściągnięte naklejki z obręczy -usunięte logotypy Romet z rurek, -hak w czarny mat -kapsle kierownicy w czarny mat -koszyki czarny mat -inne siedło 1
macko1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Super 😃 Jak z pozycja bo wydaje mi się na dość sportową?
macko1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Widziałem jednego Aspre na olx i wczoraj na centrumrowerowe
macko1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 2 godziny temu, noren napisał: Wszędzie tylko rozmiar 52 Sprawdz w intersport niby mają każdy rozmiar
crupez Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Zaraz jadę do lasu, to napiszę coś więcej jak wrócę.
crupez Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Kilka słów ode mnie po pierwszym dniu w lesie. post naprawdę na szybko i piszę co mi ślina na język przyniesie, także przepraszam za składnię. Rower jak dla mnie bomba, z trakcji jestem mega zadowolony, ulało nas porządnym deszczem i dał sobie radę, na mokrym błocie musiałem zejść z roweru na kilku ściankach, bo nie było już trakcji, ale na wilgotnej glebie każdy podjazd mój. Pod górę w porównaniu z MTB idzie to jak burza - dla pewności zamieniłem się z kolegą rowerami z MTB o podobnej wadze, nasze odczucia były podobne, oboje zaskoczeni, jeden pozytywnie, drugi negatywnie. Ratio 0,95 idealnie pasuje do moich terenów, nie potrzeba mniej Pozycja za kierownicą bardzo wygodna, rozkminiałem jaki rozmiar wziąć, mierzyłem 560 i 540, padło na 540 (185cm wzrostu) - jest idealnie mimo, że Gianta TCR mam L, a Authora Aure 560. Niżej fotka żeby podglądnąć pozycję. Na nie ustawionych klamkach dolny chwyt wydaje się i tak wygodny. Napęd działa precyzyjnie, heble jak się dotarły, to jest tak jak ma być. Jak ktoś ma jakieś pytania, to proszę pisać. Ja jestem tak zadowolony z zakupu, że nie moge się otrząsnąć
macko1 Opublikowano 9 Maja 2018 Opublikowano 9 Maja 2018 Gratuluję zakupi Mi pozostaje trochę smutek, że rok temu nie było takiego wyboru graveli
Weasel88 Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 Crupez, gdzie go dostać? Napisz mi proszę jakiś kontakt. Zdzwoniłem już wszystko. Podobno nadal ich nie ma. Potrzebuje rozmiar 54. Jestem zdecydowany na 100%. aha, mam 177.53 cm wzrostu i 82.5 długość nogi. Chyba 54 to idealny rozmiar, ale zastanawia mnie Twój wybór mniejszej ramy.
crupez Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 (edytowane) To jest tak, ze 560 też by mi siadło, ale po kilku testach zdecydowałem się na ten. U Ciebie również 540 siądzie, nie mniejszy. Z dostępnością jest ciężko, ja dostałem cynk, że jest kilka sztuk, poszedłem do salonu żeby zamówić, a koleś na to, że stan zero. Dopiero jak zadzwonił do managera, to się okazało, że już wszystkie rozdysponowali na salony i do mojego miasta jadą 2, 540 i 560. Kolega, który mi dał cynk mówił, że spora większość to były 560, więc na chwilę obecną może być kłopot z 540. Edytowane 10 Maja 2018 przez crupez
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się