Skocz do zawartości

Romet Boreas 2

galu73

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,podoba mi się ten model roweru

https://www.romet.pl/Rower,BOREAS_2,10,735,736,14832,2018.html

Chciał bym poznać Waszą opinię o zastosowanych tu podzespołach,czy hamulce hydrauliczne tu zastosowane są dobre.Nigdy nie miałem hydrauliki ,nie znam się na tym. Czy ramy Rometa są dobrej jakości.Chciał bym kupić rower który parę lat pośmiga a nie będzie stał u mechanika :).Dla porównania Merida w podobnych pieniądzach.(też mi się podoba)

http://www.rowerymerida.pl/produkt1528/cyclo-cross-100-rower-merida.html

Opublikowano

Z osprzętem wszystko jest ok w obu rowerach. Tylko rowery są nieco z innych gatunków. Wyglądają podobnie, ale Romet to przedstawiciel Graveli a Merida to rower do cyclocrosu.

O co tu chodzi? Gravel to taka szosówka typu endurance (wygodna, turystyczna) do jazdy po szutrach. Ma być maksymalnie wygodna, stabilna, sprzyjająca długiej jeździe. Rower do cyclokrosu to rower w teren, do krótkich wymagających wyścigów w terenie w związku z tym ma nieco wyżej suport, pozycja jest bardziej sportowa, rower ma być zwrotny, wąski. Ale nic za darmo. Przez to jest mniej wygodny, mniej stabilny, bardziej nerwowy, nie sprzyja długim wyjazdom.

Teoretycznie można nieco rower cyclocrosowy ucywilizować. Można dać inny mostek kierownicy, pewnie można dać szerszą gravelową kierownicę. Po co? Gravele potrafią być sporo droższe od podobnych rowerów cyclocrossowych. Gravele sa teraz w modzie więc producenci golą nas, klientów. Ale oferta robi się mimo wszystko coraz ciekawsza i coraz więcej fajnych rowerów pojawia się w lepszych cenach.

Opublikowano

Gravele faktycznie potrafią być sporo droższe, ale akurat Boreas 2 ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Wszystkie komponenty są wysokiej jakości, powinieneś być zadowolony :)

Tylko, pozostaje kwestia, tego czy to tego typu rower potrzebujesz.

Opublikowano