Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obręcze mam fabryczne, a zdziwiłem się, bo myślałem, że 28x1,5 się nie zmieści, a tu proszę.

 

 

Co do zmiany kół pod tarcze, jak koło z tyłu padnie to wtedy zmiana. A przy okazji zmiana na tarcze. Ja zamawiam 2 adaptery, jak zdechnie koło to biorę pod tarczowe

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Na bokach zapas jeszcze jest, więc pewno dałoby się włożyć coś jeszcze szerszego, ale to już na styk.
 
IMG_20190930_103928.thumb.jpg.864c19fa4e4390a87a28b202d2f71fa9.jpgIMG_20190930_142304.thumb.jpg.3c3a83c51a250f6838c30b6515fa8e8a.jpg
Tylny wideł :D
Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Faerloss napisał:

Na bokach zapas jeszcze jest, więc pewno dałoby się włożyć coś jeszcze szerszego, ale to już na styk.
 

IMG_20190930_103928.jpg IMG_20190930_142304.jpg

Możesz zmierzyć suwmiarka rzeczywistą szerokość tej opony i przy jakim ciśnieniu oczywiście

P.S. W niedziele padła moja pierwsza rowerowa setka :)
https://www.strava.com/activities/2749336185

Edytowane przez Dziaku
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Ja też nie wierzę w tą wielką magię kół. Są, kręcą się i tyle. A jeździłem na różnych kołach. I "dobrych" i "kiepskich" i na drogich i na tanich. 
Oczywiście - lżejsze są lżejsze (ale można napchać do kieszeni 0,5 kg szpejów mniej i się równa). Różnicę w oponach też czuć. różnicę ciśnienia w oponie tak samo. Ale koło to koło i nie przypisywał bym im jakichś super właściwości. 

 

 

Zechciał byś mi pokazać ten podjazd na stravie? Rozumiem że chodzi o górę Świętej Anny.

W dniu 25.09.2019 o 13:24, kaido2 napisał:

Annaberg od Zdziech TT 3,5 km, avg up 5,6%:

b`twin sport 32 - 21 km/h

Mavic Cosmic Elite - 27 km/h

Opublikowano

Tak GSA ( Góra świętej Anny)

Też jeżdżę na różnych kołach stąd ciągle mam porównanie, nieraz zamieniam komplety kół w jednej ramie.

O wadze kół  tutaj nie wspominałem, ale waga to też nie wszystko o czym się zresztą nie raz  nie tylko ja przekonałem, dlatego mówie tutaj o konstrukcji.

To nie jest wielka magia, piszę tylko o różnicach ( które zresztą sam doświadczyłem), a te są, bo gdyby ich nie było to nikt by nie stosował stożków, lepszych piast, sztywniejszych szprych itd...., żeby poprawić ich parametry.

  • Pomógł 1
Opublikowano
Teraz, kaido2 napisał:

Tak GSA ( Góra świętej Anny)

Też jeżdżę na różnych kołach stąd ciągle mam porównanie, nieraz zamieniam komplety kół w jednej ramie.

O wadze kół  tutaj nie wspominałem, ale waga to też nie wszystko o czym się zresztą nie raz  nie tylko ja przekonałem, dlatego mówie tutaj o konstrukcji.

To nie jest wielka magia, piszę tylko o różnicach ( które zresztą sam doświadczyłem), a te są, bo gdyby ich nie było to nikt by nie stosował stożków, lepszych piast, sztywniejszych szprych itd...., żeby poprawić ich parametry.

Zgadza sie, ale tu masz średnia prędkośc większą o 1/4 przy zmianie samych kół

Opublikowano
1 minutę temu, komandosek napisał:

Zgadza sie, ale tu masz średnia prędkośc większą o 1/4 przy zmianie samych kół

Błąd leży tutaj:

 

Godzinę temu, kaido2 napisał:

Po trzecie tak jak wspomnniałem - mój błąd, dane podałem na podstawie  const parametrów strefowych, a nie mocowych i tak, tu będzie rozbiezność, wynikająca z poziomu wytrenowania*, tylko  każdy kto wie o co k`man i widzi różnice nie wchodzi dalej w błednie zataczajaca się dyskusję , bo jest to jasne jak na dłoni.

Trochę podstaw odnośnie pewnych kwestii by się jednak przydało podejmując temat.

* W szczytowej fazie jestem w stanie osiągać dużo większe moce  przy tym samym tętnie jak po okresie roztrenowania, to  oznacza, że pojadę dużo szybciej a rozbieznosci moga być zdecydowanie większe.

Co nie zmienia faktu, że koła które opisywałem wiele wniosły .

Wiem, że moje argumenty na sucho mogą wyglądać nijak ( co poniektórym jest może i nawet sobie pewne rzeczy wyobrazić), dlatego proponuje  przejechać się na lepszych kołach ot np na tych wspomnianych wcześniej.

Opublikowano
15 minut temu, kaido2 napisał:

Błąd leży tutaj:

 

Co nie zmienia faktu, że koła które opisywałem wiele wniosły .

Wiem, że moje argumenty na sucho mogą wyglądać nijak ( co poniektórym jest może i nawet sobie pewne rzeczy wyobrazić), dlatego proponuje  przejechać się na lepszych kołach ot np na tych wspomnianych wcześniej.

Ja już kilka lat rozwijam swoje hobby/uzależnienie i dorobiłem się w tym czasie np pełnych dt swissow na piastach 350(kupione za 1200zl po przecenie 50%) czy znacznie tańszych ale dalej spoko Sun Ringle Duroc 30. Owszem różnica jest ale na pewno nie taka. Co prawda nie mierzylem

Opublikowano

@kaido2

na pewno masz racje, w tym sensie, ze koła jako element wprawiany w ruch i de facto przenoszacy naped maja duze znaczenie dla efektywnosci jazdy. Z tym ze nie zgodze sie ze sa wazniejsze od kwestii pozycji - moim zdanien wiekszosc roznicy w tym tescie wynikala wlasnie z lepszej aerodynamiki. Na potwierdzenie mam wlasnie wyliczenia z bikecalculator.

U mnie to bedzie kiedys do wymiany, bo zakladam ze obrecze albo piasta wysiada po 10 czy 15k km i wtedy nie bedzie sensu ich naprawiac tylko wymienic cale koła

Opublikowano
2 godziny temu, tygrysek napisał:

Z tym ze nie zgodze sie ze sa wazniejsze od kwestii pozycji - moim zdanien wiekszosc roznicy w tym tescie wynikala wlasnie z lepszej aerodynamiki.

To co mogę napisać z własnych doświadczeń, a dużo jeżdżę pod wiatr, to na lepszych kołach i nie składając się specjalnie jadę szybciej, jak super złożony na kiepskich kołach.

Aerodynamiczną pozycją jestem w stanie zyskać 1 km/h, na  bardzo dobrych kołach w tych samych warunkach 2 km/h, mam na myśli przykładowy plaski odcinek, podjazdy co by nie było przy tej samej mocy podjada lepsze koła nawet pod wiatr.

Weź też poprawkę, że np pod wiatr składając się optymalnie już nie masz tej optymalnej pozycji napędowej.

Na zjeździe mając to i to zyskujesz już nie małą przewagę.

Dlatego ja nadal wybiorę  konkretna sztywną ramę i dobre koła ( bo to już mam już dawno rozpracowane) i to mnie wystarczy w połączeniu z odpowiednim wytrenowaniem.

 

 

I to nie jest żadna magia, żeby nie było Panowie :)

Opublikowano
6 godzin temu, Odie napisał:

Tylny wideł :D

Celowo pisałem "oponkę", bo założyłem tylko jedną :D
Jednak po Twoim poście sprawdzałem i tył wejdzie bez problemu, foty jednak nie zrobiłem. Drugiego cx compa będę miał jutro/pojutrze, więc wtedy założę i zrobię foto :)

6 godzin temu, Dziaku napisał:

Możesz zmierzyć suwmiarka rzeczywistą szerokość tej opony i przy jakim ciśnieniu oczywiście

P.S. W niedziele padła moja pierwsza rowerowa setka :)
https://www.strava.com/activities/2749336185

suwmiarki niestety brak, a ciśnienie dałem "na oko" :P

zrobię dokładne pomiary i foty jak przyjdzie drugi cx comp, póki co założyłem tylko na przód.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Czekamy z utęsknieniem. Coraz zimniej. Non stop mokro i pada. Przydałby mi się jakiś balon konkretny na zimę ;)

Opublikowano

Na zimę wystarczy  35 spokojnie.

Można użyć CX compa, a nawet Delta Cruser`a z wkładką antyprzebiciową ( mam w crossie).

  • Lubię to! 1
Opublikowano
20 minut temu, Odie napisał:

Szkoda, że Conti Speed Ride jest w 43c :/

Continental Speed Ride ma 42C tylko na opakowaniu, w rzeczywistości jest to 36-37 mm na obręczy 19 mm. Zrobiłem Ci przed chwilą nie za piękne fotki:
 

2019-10-01 20.56.57.jpg 2019-10-01 20.57.45.jpg 2019-10-01 20.59.38.jpg
Opublikowano

Nie jestem pewien, ale całkiem możliwe że ten wymiar jest przekątną. Inaczej w oponach rowerowych by była podawana wysokość i szerokość?

Opublikowano



Continental Speed Ride ma 42C tylko na opakowaniu, w rzeczywistości jest to 36-37 mm na obręczy 19 mm. Zrobiłem Ci przed chwilą nie za piękne fotki:
 


W trybcia wchodzą?;)
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Odie napisał:


W trybcia wchodzą?;)

Nie mam Tribana, więc niestety ci nie pomogę. Mam te opony w crossie, gdzie błotniki 53 mm z tyłu mają jeszcze kilka mm zapasu po obu stronach, więc i oponę 700x2.0 pewnie wcisnę :) . Ale zdjęcia wstawiłem, żebyś miał jakiś pogląd, że deklarowane wymiary opony sobie, a rzeczywistość sobie.

@komandosek Ten wymiar to jest szerokość, a nie przekątna. Jak się czyta recenzje jakichkolwiek opon w sieci, to pierwsze co zawsze podają to zgodność wagi i szerokości z deklarowanymi.

Edytowane przez karolg
Opublikowano
1 godzinę temu, karolg napisał:

Nie mam Tribana, więc niestety ci nie pomogę. Mam te opony w crossie, gdzie błotniki 53 mm z tyłu mają jeszcze kilka mm zapasu po obu stronach, więc i oponę 700x2.0 pewnie wcisnę :) . Ale zdjęcia wstawiłem, żebyś miał jakiś pogląd, że deklarowane wymiary opony sobie, a rzeczywistość sobie.

@komandosek Ten wymiar to jest szerokość, a nie przekątna. Jak się czyta recenzje jakichkolwiek opon w sieci, to pierwsze co zawsze podają to zgodność wagi i szerokości z deklarowanymi.

Tak swoją drogą to jest słabe, że opona wychodzi 15 % węższa niż podaje producent.

 

Ja wczoraj zakończyłem sezon rowerowy, zdjąłem z tribana tylną oponę, założyłem oponę pod trenażer i teraz będę go katował w mieszkaniu. 

Opublikowano
3 minuty temu, tygrysek napisał:

Tak swoją drogą to jest słabe, że opona wychodzi 15 % węższa niż podaje producent.

 

Ja wczoraj zakończyłem sezon rowerowy, zdjąłem z tribana tylną oponę, założyłem oponę pod trenażer i teraz będę go katował w mieszkaniu. 

Nie ma śniegu, nie ma końca sezonu :P

Opublikowano
4 minuty temu, karolg napisał:

Nie ma śniegu, nie ma końca sezonu :P

Zależy. 

Ja np mam astmę i nie mogę jeździć w niskich temperaturach, bo potem bolą mnie płuca.

Z racji zawodu i wykształcenia też bym raczej odradzał  wycieczki rowerowe w zimie. Raz, że za chwilę będzie znowu pora na smog i jazda w takich warunkach to jakby palić paczkę papierosów dziennie, dwa że ludzki organizm nie jest przystosowany do wysiłku fizycznego w niskich temperaturach (rzędu kilku stopni i niższych). Wszyscy propagują np bieganie cały rok, a nikt uczciwie nie powie, że wdychiwanie zimnego powietrza ustami jest bardzo szkodliwe dla oskrzeli i płuc, które są podrażniane i na to są wyniki badań. To że biegaczki narciarskie wszystkie mają astmę wymagającą podawania duzych dawek leków, to m.in. pochodna tego.

Serio z lekarskiego punktu widzenia, chyba lepiej kręcić na trenażerze, przynajmniej można włączyć oczyszczacz i nie wdychiwać całego tego syfu.

Ale to mój punkt widzenia, 

Opublikowano

W ujemne temperatury to ja pewnie i tak nie będę jeździł, bo o ile w tułów jest mi zawsze cieplej niż innym (zaleta zimą, w pozostałe miesiące straszna wada), to muszę z pewnych powodów dbać o to, żeby mi nie zmarzła twarz.

Co do smrodu, to na osiedlach domków, które nie są podłączone do miejskiego ogrzewania już czuć rozmaite zapachy. Ja i tak jeżdżę w 80-90% po szutrach wiejskich i w lesie za miastem, a jak się zapuszczę do parku narodowego, albo krajobrazowego, to tam domów prawie nie ma, więc tak nie czuć. Po mieście ogólnie nienawidzę jeździć, bo naród ogólnie nieodpowiedzialny, ludzie chodzą po ścieżkach, strach zwrócić uwagę, bo wyzywają zamiast przeprosić, rowerzyści wieczorami jeżdżą bez świateł (im starsi tym mniej chętnie ich używają :/ ) i kierowcy mało życzliwi.

Korzystam z roweru ile mogę, na razie jest 10-15 stopni w dzień, w październiku będzie 0-10 (poza zeszłym dziwnym rokiem z anomaliami typu +18), a w listopadzie na 90% spadnie śnieg i zostanie do marca. Nigdy nie lubiłem biegać, zawsze wydawało mi się to ekstremalnie nudne, szczególnie po płaskim. Może spróbuję pobiegać po lesie, bo mam z domu jakieś 2 km. Więc dla mnie ten sezon potrwa jeszcze maksymalnie kilka tygodni.

Opublikowano

Ehh no i smutna niespodzianka moja tylna opona Ori na ostatniej wycieczce "dokonała żywota" . Jak to jest wkońcu z tymi balonami 35mm? wchodzą czy nie? niektórzy z was pisze ze tak inni ze średnio... 
Pakować się w te SCHWALBE CX COMP 700x35? czy raczej szukać czegoś innego? 


 

Opublikowano
11 minut temu, matnovicjusz napisał:

Ehh no i smutna niespodzianka moja tylna opona Ori na ostatniej wycieczce "dokonała żywota" . Jak to jest wkońcu z tymi balonami 35mm? wchodzą czy nie? niektórzy z was pisze ze tak inni ze średnio... 
Pakować się w te SCHWALBE CX COMP 700x35? czy raczej szukać czegoś innego? 


 

Ja sprawdzałem inną oponę o szerokości 35 mm, semislicka (jakaś no-name) i wchodziła bez większego problemu z przodu i z tyłu . Według mnie akurat z tyłu jest więcej miejsca niż z przodu, więc weszłoby nawet coś jeszcze szerszego, ale problemem może być szerokość obręczy

  • Pomógł 1
Opublikowano

Tak z ciekawości, w jaki sposób dokonała żywota i po jakim przebiegu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...