pawcio_93 Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 4 minuty temu, spidelli napisał: Taniej wyjdzie kupić od razu lepszy rower. Właśnie taki wariant rozważam, ale to raczej już na przyszły sezon 😉 5 minut temu, spidelli napisał: No i wyżej głowy nie podskoczysz - w tę ramę nie na co pchać lepszych części. Dokładnie, jaki rower, takie komponenty, w T100 trzeba liczyć się z kompromisami 😉
KiLLeXX Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 Sama tarcza nie jest wymienna, nie wprowadzajcie w błąd. 1
spidelli Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 To jest jeden odlew czy tam odkuwka czy jak to zwał. Śrubki są tylko od mocowania osłony.
KiLLeXX Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 16 minut temu, spidelli napisał: Modyfikacja na tanich częściach (używane, zalegające w garażu albo z ali) albo rozłożona na raty - ok. Ale taki wariant jak ja robiłem - pół roweru do Clarisa - nie opłaca się finansowo. Taniej wyjdzie kupić od razu lepszy rower. No i wyżej głowy nie podskoczysz - w tę ramę nie na co pchać lepszych części. Ten rower z założenia jest tani i toporny. W sumie to nawet ta wersja z kasetą nie jest rozwojowa i jak ktoś chce rower np. na dojazdy do pracy albo jako drugi czy kolejny, to obleci. Poza tymi przypadkami minimalna sensowna wersja to chyba 120. Moja modyfikacja wyszła taniej niż rower o model wyższy od T100 a, poza kaseta mam wszystko co potrzeba 1
spidelli Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) 5 minut temu, KiLLeXX napisał: Moja modyfikacja wyszła taniej niż rower o model wyższy od T100 a, poza kaseta mam wszystko co potrzeba 1799 PLN to jest punkt odniesienia czyli T120 2 x 8 z wykorzystaniem manetek Microshift, korby Tourney ale i karbonowego widelca. Mój wyszedł drożej ale na Clarisie chociaż bez wymiany widelca. Chociaż na dziś T120 to byłoby ciut za mało dla mnie. Edytowane 2 Lipca 2019 przez spidelli
tygrysek Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 20 minut temu, spidelli napisał: 1799 PLN to jest punkt odniesienia czyli T120 2 x 8 z wykorzystaniem manetek Microshift, korby Tourney ale i karbonowego widelca. Mój wyszedł drożej ale na Clarisie chociaż bez wymiany widelca. Chociaż na dziś T120 to byłoby ciut za mało dla mnie. Pytanie jak zmodować tribana 100 aby wyszło drożej niż najdroższy model w ofercie Deca.
KiLLeXX Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 Godzinę temu, tygrysek napisał: Pytanie jak zmodować tribana 100 aby wyszło drożej niż najdroższy model w ofercie Deca. https://allegro.pl/oferta/kola-szosowe-ffwd-f4r-dt240s-carbon-szytka-okazja-7789970829?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare. Da radę 1
TTomson Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 Będę zamawiał klmkomanetki Microshift brać 2x8 czy na 2x7. Nie będę zmieniał korby teraz a nie wiem czy 2x8 obsłuży mi napęd 1x7. Troche pomieszane:P
spidelli Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) O prawej manetce było stronę czy dwie temu. Chyba że 2 x 7 Ci wystarczy. O lewej jeszcze nie gadaliśmy. Trzeba by chyba dać kawałek linki i podkleić pod owijką, żeby dzyndzle luźno nie latały. Ale Microshiftów nie macałem, więc nie wiem jak to wygląda. Edytowane 2 Lipca 2019 przez spidelli
KiLLeXX Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) Godzinę temu, spidelli napisał: O prawej manetce było stronę czy dwie temu. Chyba że 2 x 7 Ci wystarczy. O lewej jeszcze nie gadaliśmy. Trzeba by chyba dać kawałek linki i podkleić pod owijką, żeby dzyndzle luźno nie latały. Ale Microshiftów nie macałem, więc nie wiem jak to wygląda. Poprostu zamontuj prawą klamkomanetke, a lewa klamkę tymczasowo zostaw stara. Edytowane 2 Lipca 2019 przez KiLLeXX
Graffen Opublikowano 3 Lipca 2019 Opublikowano 3 Lipca 2019 W dniu 2.07.2019 o 14:54, TTomson napisał: Będę zamawiał klmkomanetki Microshift brać 2x8 czy na 2x7. Nie będę zmieniał korby teraz a nie wiem czy 2x8 obsłuży mi napęd 1x7. Troche pomieszane:P Ja mam zamontowana z prawej 8 od Microsifta że starego t500 działa poprawnie do oryginalnego koła z wolnobiegiem 7, tylko jest jedno ale: ustawilem tak że na najmniejszą zębateke muszę kliknąć 2 razy. Poza tym spoko.
bloomkvist Opublikowano 3 Lipca 2019 Opublikowano 3 Lipca 2019 http:// https://m.pl.aliexpress.com/item/32523474782.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&productId=32523474782&productSubject=32523474782&&srcSns=sns_Copy&tid=white_backgroup_101&mb=63ADwDbQeRdWNpO&tt=sns_Copy&aff_platform=default&cpt=1562190147232&sk=BeDACw7iT&aff_trace_key=955de4b8d8dc479792d6dc2e2f533c00-1562190147232-02927-BeDACw7iT&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=db011d3bd39642bc938d7d4d475d5b3f Przeglądając aliexpress natknąłem się na takie haki przerzutki. I tutaj moje pytanie, jeżeli zdarzyłoby się, że zgiąłbym oryginalny hak to dałoby się coś takiego założyć? Przynajmniej jeden z haków z tej aukcji wyglada jakby mógł pasować do tej ramy, a miał być przykręcony do miejsc mocowania błotników/bagażnika i śruby koła. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spidelli Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 (edytowane) W ramie T100 hak jet niewymienny - to element ramy (tak podkreślam dla zasady, bo widzę, że wiesz). Gięcie jakoś mnie nie przekonuje, bo przy okazji jest ryzyko przestawienia ramy. Ja kiedyś myślałem o cięciu i nawiercaniu ale odpuściłem. Jak masz w miarę wyposażony warsztat i dasz radę.... Ale nie wiem czy to ma sens w tym rowerze. Mocowanie w innym miejscu? Bez przymiarki raczej trudno osądzić ale to jest chyba pod standard zrobione. Coś mi to wygląda na rzeźbę w brązie Ewentualnie, jako prowizoryczne zabezpieczenie: https://www.decathlon.pl/osona-przerzutki-bfold7-id_8307083.html Mam i nawet udało mi się pogodzić z bagażnikiem. Na upadek roweru, np. postawionego na stopce na nierównym albo przewróconego podmuchem raczej wystarczy. Przyrżnięcie w pełnym pędzie o pień czy krawężnik - i pozamiatane Edytowane 4 Lipca 2019 przez spidelli
TTomson Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Wczoraj pierwsza trasa pykła. Nie miałem za dużo czasu i tyle udało się przejechać. Jak na moje potrzeby jestem bardzo zadowolony z tego roweru:) . 1
hanus Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Wczoraj pierwsza trasa pykła. Nie miałem za dużo czasu i tyle udało się przejechać. Jak na moje potrzeby jestem bardzo zadowolony z tego roweru:). Czym malowałeś, czy fabrycznie były takie?
TTomson Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 (edytowane) 11 minut temu, hanus napisał: 54 minuty temu, TTomson napisał: Wczoraj pierwsza trasa pykła. Nie miałem za dużo czasu i tyle udało się przejechać. Jak na moje potrzeby jestem bardzo zadowolony z tego roweru:). Pokaż więcej Czym malowałeś, czy fabrycznie były takie? To jest ta wersja Triban RC100 LTD z tego roku. Ma już kasetę z tyłu, zębatkę 44T zamiast 48T i wymienne okładziny na hamulcach. Kosztuje 1129 zł. Jest pomarańczowy i niebieski kolor teraz. Edytowane 4 Lipca 2019 przez TTomson 1
bloomkvist Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 W ramie T100 hak jet niewymienny - to element ramy (tak podkreślam dla zasady, bo widzę, że wiesz). Gięcie jakoś mnie nie przekonuje, bo przy okazji jest ryzyko przestawienia ramy. Ja kiedyś myślałem o cięciu i nawiercaniu ale odpuściłem. Jak masz w miarę wyposażony warsztat i dasz radę.... Ale nie wiem czy to ma sens w tym rowerze. Mocowanie w innym miejscu? Bez przymiarki raczej trudno osądzić ale to jest chyba pod standard zrobione. Coś mi to wygląda na rzeźbę w brązie Ewentualnie, jako prowizoryczne zabezpieczenie:https://www.decathlon.pl/osona-przerzutki-bfold7-id_8307083.html Mam i nawet udało mi się pogodzić z bagażnikiem. Na upadek roweru, np. postawionego na stopce na nierównym albo przewróconego podmuchem raczej wystarczy. Przyrżnięcie w pełnym pędzie o pień czy krawężnik - i pozamiatane Mówiąc o gięciu haka, miałem na myśli takie wywołane uderzeniem o coś. Taka osłona może uchronić hak, ale wygląda to słabo, zwłaszcza w tak prestiżowym rowerze jakim jest T100. Ciekawi mnie czy któryś z tych haków dałoby się w ogóle zamontować. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tygrysek Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 27 minut temu, bloomkvist napisał: Mówiąc o gięciu haka, miałem na myśli takie wywołane uderzeniem o coś. Taka osłona może uchronić hak, ale wygląda to słabo, zwłaszcza w tak prestiżowym rowerze jakim jest T100. Ciekawi mnie czy któryś z tych haków dałoby się w ogóle zamontować. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ja się zastanawiam, czy samemu nie dałoby się zamontować jakiejś osłony na hak. Kawałek twardego plastiku, jakoś zamocowany w miejscu gdzie przerzutka jest wkręcona w ramę. Tylko nie wiem jak to przyczepić
spidelli Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Aa, ja myślałem że ramę chcesz giąć robiąc miejsce na hak. Tam trzeba by obciąć ten zintegrowany hak i chyba jeden otwór nawiercić i nie wiem czy nie sfrezować nadmiaru materiału, kiedyś to porównywałem z T540 i tam chyba frez był. Ta druciana osłona to proteza ale zawsze coś zamortyzuje.
TTomson Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 6 godzin temu, spidelli napisał: W ramie T100 hak jet niewymienny - to element ramy (tak podkreślam dla zasady, bo widzę, że wiesz). Gięcie jakoś mnie nie przekonuje, bo przy okazji jest ryzyko przestawienia ramy. Ja kiedyś myślałem o cięciu i nawiercaniu ale odpuściłem. Jak masz w miarę wyposażony warsztat i dasz radę.... Ale nie wiem czy to ma sens w tym rowerze. Mocowanie w innym miejscu? Bez przymiarki raczej trudno osądzić ale to jest chyba pod standard zrobione. Coś mi to wygląda na rzeźbę w brązie Ewentualnie, jako prowizoryczne zabezpieczenie: https://www.decathlon.pl/osona-przerzutki-bfold7-id_8307083.html Mam i nawet udało mi się pogodzić z bagażnikiem. Na upadek roweru, np. postawionego na stopce na nierównym albo przewróconego podmuchem raczej wystarczy. Przyrżnięcie w pełnym pędzie o pień czy krawężnik - i pozamiatane Takim prowizorycznym zabezpieczeniem narobisz sobie więcej szkody w czasie upadku niż bez tej osłony. Możesz pogiąć całą ramę. Bez osłony uszkodzisz przerzutkę, która w Tribanie nie jest droga.
tygrysek Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 3 minuty temu, TTomson napisał: Takim prowizorycznym zabezpieczeniem narobisz sobie więcej szkody w czasie upadku niż bez tej osłony. Możesz pogiąć całą ramę. Bez osłony uszkodzisz przerzutkę, która w Tribanie nie jest droga. Wiem, ale nie chodzi mi o zabezpieczenie przerzutki, tylko właśnie haka przerzutki. To jest niewielki obszar, jakiś podklejony plastik w tym miejscu mógłby złagodzić ewentualne uderzenie.
Tiller Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Dętka z Decathlona wytrzymała u mnie 2 tygodnie miejskiej jazdy. Czas na coś lepszego. Od razu wziąłem też na zapad. Sent from my iPhone using Tapatalk
spidelli Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Tu nie chodzi o zabezpieczenie przerzutki tylko ramy. Przerzutka to przy okazji. Ten drut ugnie się prędzej niż rama. Oczywiście przy wystarczającej sile pognie się wszystko, włącznie z ramą. Albo inaczej - mamy element przykręcony do ramy, który działa w momencie uderzenia jak dźwignia na hak ramy i albo zegnie się dźwignia albo hak. Tą dźwignią jest albo przerzutka albo druciana osłona.
HUN Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 W dniu 1.07.2019 o 17:22, pawcio_93 napisał: Fabryczny łańcuch z T100, o który nieszczególnie dbałem (przyznaję się bez bicia). Przebieg lekko ponad 2 tys. km. Przymiar nie pokazuje żadnego wyciągnięcia. Możliwe? Czy coś nie tak z przymiarem? Powinien Trochę więcej wpaść po 2000km. Chyba że ultra delikatnie kopałeś w korbę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się