Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Tribanator napisał:

A jak i czym smarujesz łańcuch? Bo jest teraz tendencja do jazdy na suchych łańcuchach, a to raczej im nie służy.

A różnie. Na samym początku nasmarowalem  towotem i dopiero po czasie zrozumiałem jak bardzo zły był to wybór. Długo zajęło mi wyplukanie resztek stałego smaru  z.napedu.

Potem z kolejnymi łańcuchami czyscilem w maszynce barbieri z.wkladem w postaci ludwika lub płynu do.mycia okien, plus mycie delikatnie szlaufem i wycieranie całości do sucha szmatką. Smarowalem oliwka btwin.

 

Obecnie używam smaru finish line na suche warunki, ale staram.sie nie przesadzać.z ilością, aby łańcuch nie kleil za mocno syfu.

Ale też bywa tak że na wyjeździe robię 500 km.i nie mam mozliwosci za bardzo zadbac o naped. 

 

Myślę że być może po części jest to kwestia nóg.

Na siłowni kiedyś trochę ,, pakowałem,,  kończyny, więc raczej mam kopyto. Ponadto druga zime jezdze na trenazerze, na ktorym aby uniknac halasu musze wybierac najciezsze obciążenia.( pod trenazerem jeździ drugi rower, na którym lancuch wytrzymuje dluzej)

 

Tak czy siak te łańcuchy się rozciągają jak sznurek od snopowiazalki...

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
35 minut temu, tygrysek napisał:

Tak czy siak te łańcuchy się rozciągają jak sznurek od snopowiazalki...

Takie pytanie teoretyczne - czy przekos na 1x7 ma wpływ na szybsze zużycie?

U mnie na 2x8 linia łańcucha jest dość paskudna, tak jak kiedyś pisałem - wygląda dużo gorzej niż 2x11 w T540. I nawet nie chodzi o przekos tylko na niektórych przełożeniach każde kolejne ogniwo schodzi w bok, tak schodkowo....

  • Pomógł 1
Opublikowano
8 minut temu, spidelli napisał:

Takie pytanie teoretyczne - czy przekos na 1x7 ma wpływ na szybsze zużycie?

U mnie na 2x8 linia łańcucha jest dość paskudna, tak jak kiedyś pisałem - wygląda dużo gorzej niż 2x11 w T540. I nawet nie chodzi o przekos tylko na niektórych przełożeniach każde kolejne ogniwo schodzi w bok, tak schodkowo....

Mi się wydaje, że na pewno na każdym napędzie 1x1lancuch dostaje dużo większą obciążenia niż na 2-3 blatach.

Chyba że mówimy o napędzie 1x1.

Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, tygrysek napisał:

Chyba że mówimy o napędzie 1x1

Nie w każdym przypadku ;)

bicykl.jpeg

Ten wydaje się być pozbawionym pewnych wad :D

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Jeździłem dzisiaj w pelnym słońcu 4 godziny i telefon się jakoś nie zagotowało. W tle mendomondo i mapy Google + udostępnianie pozycji koleżance ;)

Tylko wiecie ja dbam o to co się uruchamia, nie mam aplikacji Facebooka. 

Opublikowano

Mój się zagotował w takim wdzianku wodoodpornym z dekla, ciasnym na wymiar. Trochę mu dała w kość nawigacja, jakaś mutacja OSManda czy coś, kobyła jak cholera. Ale zagotował się na postoju, w słońcu. Chcieliśmy ruszyć, patrzę w telefon a tam info, że mu za ciepło i leci do Walhalli na jakiś czas

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Łańcuch mam hg-71 i jak na razie spoko. Dbam oczywiście o kadencję i już nie deptam jak dzik pod górę tylko dostosowuję przełożenia. Po to przecież założyłem klamkomanetki ;)

Opublikowano

To jak @FalconHeavy

bierzesz wolnobieg? W połowie sierpnia będę w Jastrzębiej, mogę podrzucić :)

Jak nie sprzedam T100, to zabieram go na urlop :D

Opublikowano

Wolnobieg mam zrobiony na zajechanie koła. W tej chwili sprawuje się dobrze. Jak zajadę któreś z nich to zmienię koło. Ten sezon powinno przejechać. 

Opublikowano
5 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Wolnobieg mam zrobiony na zajechanie koła

Zaspawałeś? ;)

No nic, poszukam mu dobrego domu za pośrednictwem portalu aukcyjnego :)

Opublikowano

Wymieniłem ośkę, podparłem dwoma łożyskami i dołożyłem podkładkę by nie tarło o ramę.

Opublikowano

No pamiętam. Z tym spawaniem to był just joke ;) 

Opublikowano

Witam. Mam ten rower od początku maja T100. Zrobiłem na nim 1300km i 7200m przewyższenia. Wrażenia mam takie: 

1. Dobrze tłumi nierówności 

2. Bardzo dobrze zestrojony  napęd,  ale tylko na płaskie trasy. 

3. Brak jednego przełożenia między zębatką 24 I 34, oraz najmniejsza mogła by być 13. 

4. Słabe hamulce.

I w związku z tym ostatnim punktem mam Pytanie do was. Czy ktoś zmieniał szczęki? Jeśli tak to na jakie? Ja próbowałem włożyć od starego T500 Ale nie pasowały. Miały za krótkie mocowanie na klocek i obcierał o opone(klocek). Ewentualnie czy wystarczy zmienić klocki i na jakie?

 

Opublikowano

Ja dałem ultegry, do tego klamki z clarisa. Poprawa jest ale bez szału. Bez wymiany szczęk trudno je wyraźnie poprawić. 

Opublikowano

Nie wypowiem się o technikaliach ale otwór jest na wentyl samochodowy czyli Schreder a nie Presta. Będziesz woził 2 pompki ;) albo jedną lepszą  :)

Opublikowano
47 minut temu, Romanos napisał:

Spidelli Ty jesteś zadowolony z tego koła z Decathlonu?

 

Nawet nie pojeździłem na nim jeszcze. Nie było okazji i nie lubię już tego roweru ;)

Z tego co pisałem to na stojaku serwisowym huczy jak rozkręcisz koło i puścisz korbę a kaseta pływa. Ale żony Trek na Alivio ma to samo.

W lepszych kołach tego chyba nie ma bo T540 ma Mavic Aksium i tam kaseta nie pływa i nic nie huczy tylko cyka bębenek. Jedynie leciutkie bicie jest. Ale to przepaść z budżetowym kołem.

Opublikowano (edytowane)

@Romanos

 

Nim się zabierzesz za wymiane szczęk, kup porządne klocki hamulcowe, nawet te z decathlonu. U mnie poprawa siły hamowania jest znacząca. Na hamulcach szczękowych nigdy nie będziesz miał takiego hamowania jak na v-breakach, ale tu jest inna technika hamowania (pisałem o tym kiedyś)

 

Co do koła - moim zdaniem kiepski pomysł. To jest bardzo wąska obręcz, opona 32 mm moim zdaniem na niej albo się nie zmieści, albo będzie leżeć kiepsko, opony z bieżnikiem są najczęściej szersze niż 28 mm więc pozostanie ci jazda na slickach lub semislickach, stracisz uniwersalność.

 W dodatku to koło jest ciężkie i słabej jakości, piasta też marna

Na mój gust jeżeli już zmieniać wolnobieg na kasetę, to lepiej byłoby kupić lepsze koło, na które wejdzie kaseta 11 i 12 rzędów. Inaczej zamieniasz kiepskie koła oryginał na niewiele lepsze koło pod kasetę, które chyba jest nawet cięzsze

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
1 minutę temu, tygrysek napisał:

Na mój gust jeżeli już zmieniać wolnobieg na kasetę, to lepiej byłoby kupić lepsze koło, na które wejdzie kaseta 11 i 12 rzędów.

Niby racja. Ale to już prościej wejść do dekla i wyjechać na tym Tribanie za 4199....

 

Opublikowano
33 minuty temu, tygrysek napisał:

@Romanos

 

Nim się zabierzesz za wymiane szczęk, kup porządne klocki hamulcowe, nawet te z decathlonu. U mnie poprawa siły hamowania jest znacząca. Na hamulcach szczękowych nigdy nie będziesz miał takiego hamowania jak na v-breakach, ale tu jest inna technika hamowania (pisałem o tym kiedyś)

 

Co do koła - moim zdaniem kiepski pomysł. To jest bardzo wąska obręcz, opona 32 mm moim zdaniem na niej albo się nie zmieści, albo będzie leżeć kiepsko, opony z bieżnikiem są najczęściej szersze niż 28 mm więc pozostanie ci jazda na slickach lub semislickach, stracisz uniwersalność.

 W dodatku to koło jest ciężkie i słabej jakości, piasta też marna

Na mój gust jeżeli już zmieniać wolnobieg na kasetę, to lepiej byłoby kupić lepsze koło, na które wejdzie kaseta 11 i 12 rzędów. Inaczej zamieniasz kiepskie koła oryginał na niewiele lepsze koło pod kasetę, które chyba jest nawet cięzsze

Dzięki za rady.

Koło kupię na 8 rzędów ,bo takie mam klamkomanetki.

Może ktoś ma namiar na niedrogie koło ?

Opublikowano
40 minut temu, spidelli napisał:

Niby racja. Ale to już prościej wejść do dekla i wyjechać na tym Tribanie za 4199....

 

Albo kupić tego za 1300 zeta z kasetą

W dniu 22.06.2019 o 13:24, spidelli napisał:

Dobra, ok, wyjaśniłeś. Dzięki :)

Zaraz montuję koło z dekla, a później będę się zastanawiał, na co je wymienić, jak się skończy. Na razie jest jak jest. Zakup był awaryjny, przed wyprawą. Żałuję, że to koło nie dotarło wcześniej i nie pojechałem na nim.

Jeśli ktoś będzie chciał przejść na kasetę to ma wyżej materiał do przemyśleń.

Niżej też:

zaorana rama

wid1.thumb.JPG.75b49b5461be1a2900932cccd0dc3769.JPGwid2.thumb.JPG.a574dc186f3d522c77c497b11b363229.JPG

krzywa oś

osk.thumb.JPG.9ba22e7717950fec5a811e98627d6c0d.JPG

Wszystko to się skleszczyło i obracała się cała oś, włącznie ze śrubami, które pracowicie ryły w ramie. Nie będę narzekał, bo to się stało na podjeździe. Kilka godzin wcześniej, na szalonych zjazdach, wśród pól i byłbym podwójnie załatwiony - rozwalony rower i zero komunikacji. A tak doniosłem rower 100m do przystanku, kupiłem Bilet na Brno Hlavni Nadrazi i w kilka godzin byłem w domu. Ale zaliczone tylko niecałe 6 etapów z 8. Czyli szklanką do połowy pełną - spieprzone tylko 1/4 wyjazdu :D

Widać też śrubę załatwioną "kluczem" nastawnym - jeśli macie, to wyrzućcie ;) 

Nie dziwcie się, że nie chcę nawet patrzeć na wolnobieg i wolę na to:

kol2.thumb.JPG.536ab10abb930c0a51d2d1dbad0f5e86.JPGkol1.thumb.JPG.f9cef16692a8594cfb8a4ce1cb7b78b2.JPGkas.thumb.JPG.9cd53894c09949c9b813707fdcdc57d3.JPG

 

 

Ile za te koło dałeś i daj znać czy wszystko ok  z tą wymianką

Mój model chyba się skończył, miałem bliskie spotkanie z samochodem, rodzinka mi mówi ze niby rower ok, ale jak wyjdę ze szpitala to prawdopodobnie się okaże że moja przygoda z tribanem 100 zakończona, rama albo widły, kij wie, bardzo fajnie się jeździło, ale w nieplanowany sposób konie, ale trzeba iść level wyżej, co do obserwacji wątku, można się uczyć mechaniki na nim i to pewnie sprawia frajdę, ale moim skromnym zdaniem to trzy rzeczy, nowe klocki, nowy wolnobieg i łańcuch i jeździć, bo teraz przy tych nowszych modelach nie opłaca się nic więcej robić, albo bierze się surowca, albo inny model 😃

Opublikowano
46 minut temu, FalconHeavy napisał:

Cały jesteś?

Pisać może czyli nie jest najgorzej :)

Rower to teraz najmniejsze zmartwienie, kuruj się chłopie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...