spidelli Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Napęd jest jaki jest i zostanie Po prostu na stojaku prawie udało się ustawić, że nie trze w żadnej pozycji ale już w czasie jazdy tak różowo nie jest. Chciałem się tylko upewnić, że ma nie trzeć tylko w prawidłowo użytych przełożeniach, np. 1-6 na małym blacie i 3-8 na dużym i to jest prawidłowa regulacja. Dobrze myślę?
KiLLeXX Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 2 godziny temu, spidelli napisał: @KiLLeXX Nie widzę na zdjęciu w telefonie ale czy te maszynówki są w tym miejscu, gdzie my mamy kulki? Bo jeśli tak, to sama idea się nie zmienia. Ten patent, który robi Falcon to dodatkowe łożysko a nawet dwa czyli dodatkowe podparcie dla wolnobiegu Edyta: o Falcon był szybszy http://kundello21.bikestats.pl/1221879,Jak-wzmocnic-os-kola-na-wolnobiegu.html 2 godziny temu, FalconHeavy napisał: Nie chodzi o piastę, tylko oparcie osi dzięki dodatkowym łożyskom na wolnobiegu. Ale tak patrząc na to foto, to w sumie można by wydłubać miski z piasty i poszukać odpowiednie łożyska. Problem może być z dopasowanie osi do otworu. ja wczoraj poradziłem sobie nawijając izolacyjną taśmę. Nakładasz 6 cm ciasno taśmy i wpychasz kciukami gibając na boki. jak nie wchodzi, o odklejasz 1 cm i ucinasz. Tak robisz do skutku Ok... Nie skumalem patentu XD
spidelli Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 21 minut temu, KiLLeXX napisał: Ok... Nie skumalem patentu XD Spoko, Shimano do tej pory nie załapało
FalconHeavy Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 (edytowane) https://www.forumrowerowe.org/topic/104661-tuning-przeróbka-piasty-shimano-hb-m475-na-łożyska-maszynowe/ Tu ktoś modził tylko jak czytam klej to za grubo Może wystarczy kontry dać od wewnątrz, przed łożyskami. Myślę, że byłbym w stanie to ulepszyć Edytowane 11 Czerwca 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Falcon, rzuć okiem 3 posty wyżej - męczę bułę o przerzutkę jeszcze Dzięki
FalconHeavy Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Wygląda OK. Pewnie jak przytrymujesz, a można to zrobić w obie strony to zyskasz cały zakres. 1
spidelli Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 (edytowane) No nie do końca trymowanie pomaga, zwłaszcza przy pedałowaniu chyba się korba gnie jednak. Ale może ja nie potrafię tego zrobić, wyregulować Edytowane 11 Czerwca 2019 przez spidelli
FalconHeavy Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Dobre miałem przeczucie wczoraj. Prawie zablokowalem wolnobieg. Bo kołnierz na kupnym wolnobiegu nie przejdzie przez wolnobieg. Zacisnąlbym wolnobieg z dwoma łożyskami i stracił dostęp dla klucza. Ano osi bym wtedy nie zdją, ani wolnobiegu Na szczęście mam oryginalne konusy bez kołnierza
FalconHeavy Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Proszę, tylko radzę przeczytać komentarze bo to zlepek z 3 prób, i prawie zablokowalem wolnobieg na kole poprzez konus z kołnierzem tribanowe konusy są bez, więc są bezpieczne https://photos.app.goo.gl/aiRnL98Tpy6iYNEz9 Edytowane 11 Czerwca 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Pisałem o tych kluczach "jednorazowych" z grubszej blachy. Znalazłem taki w garażu, trochę papieru ściernego, podkład, mat do felg i włala - klucz 17 do kontrowania konusów Edytowane 11 Czerwca 2019 przez spidelli
Pabloxz Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 10.06.2019 o 22:35, spidelli napisał: Ja też to miałem, poszło spać do pudełka. Pancerz linki od przedniej przerzutki podzieliłem, zarobiłem końcówkami i założyłem pomiędzy śrubę baryłkową. Te kikuty mógłbyś wykorzystać jakbyś chciał dać śrubę tuż przy manetce albo przy oczku w ramie, gdzie kończy się pancerz ale u mnie przy klamkach były już takie fajne zakończenia, które wykorzystałem a pod ramą dawać baryłkę jakoś mi się nie podobało, w T540 mam z przodu, tak nie całkiem w połowie. Na str. 59 na moich zdjęciach widać gdzie dałem baryłkę. Mam problem braku miejsca na bidon. Niestety ale torba Topeak utrudnia wyjmowanie bidonu. Wymyśliłem, że na ramę dam ten niby-bidon na narzędzia, a bidony pójdą na golenie w tych adapterach: Niestety, nawet bez bidonów dość łatwo to przesunąć, macie patent jak to sklinować na goleni? Podłożyć gumę? Podkleić silikonem? Raczej bezinwazyjnie czyli bez spawania, wiercenia czy nitowania To sam zastosowałem taki model, jezdze już rok i zero problemów,a przy okazji właśnie założyłem torbę podsiodlową Sport Arsenal 603 W2B i na jednodniowe wypady w sam raz, a i plecy w końcu odciążone, testowany do pracy jakieś 50km( bagaż kg ogórków 😀 jogurt, bielizna, portfele ładowarki, chleb, pompka ) nawet połowa torby nie wypełniona Nic się nie wypina, nie buja, nie przeszkadza Co do małego minusa to rzep powinien być szerszy, ale to torba za 120 zł i tym zajmie się już kiedyś krawcowa, ale to w przerwie zimowej Spidelli może podłożyć gumkę, takie jak w oświetleniach stosują i czarne trytytki zastosować Edytowane 12 Czerwca 2019 przez Pabloxz
spidelli Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 Sprawdzę dziś podklejenie na taśmę dwustronną i trytki
FalconHeavy Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 (edytowane) Kolejny tydzień, kolejna dętka 😒 No i z moich pięknych jagwire druty wyszły 😛 Musze taki wielki bidon zakupić 😮 Edytowane 12 Czerwca 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 Ja zainwestowałem w camelbacka "niby-termos" - żona ma i sobie chwali, zimny napój trzymie temperaturę
KiLLeXX Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, spidelli napisał: Ja zainwestowałem w camelbacka "niby-termos" - żona ma i sobie chwali, zimny napój trzymie temperaturę Plecy się Tobie zgrzeja w tych temperaturach. Czy mówisz o bidonie? Edytowane 12 Czerwca 2019 przez KiLLeXX
spidelli Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 (edytowane) O bidonie. Plecak z bukłakiem mam z dekla ale nie używam w upały. Ogólnie te bidony to ciężki temat. Kiedyś brałem te budżetowe z dekla, bo ustnik i tak grzybem zajdzie i trzeba będzie wyrzucić. Ale te tanie dodatkowo chyba mają problemy ze szczelnością na nakrętkach. W obu rowerach koszyczki mi się lepią od izotonika Dla odmiany wziąłem coś droższego, licząc, że przy okazji będzie lepsze. Walczyłem wczoraj z tym kiepskim bagażnikiem, tego się chyba prosto nie da zamontować bez doginania elementów. Zabrakło czasu na finalne mocowanie koszyczków na goleniach, założyłem bez trytek i taśmy, spiąłem mocno i na noc obciążyłem bidonem 0,7. Wiem, że dopiero wertepy zweryfikują mocowanie ale to tylko test. Edytowane 13 Czerwca 2019 przez spidelli
KiLLeXX Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 (edytowane) 4 godziny temu, spidelli napisał: O bidonie. Plecak z bukłakiem mam z dekla ale nie używam w upały. Ogólnie te bidony to ciężki temat. Kiedyś brałem te budżetowe z dekla, bo ustnik i tak grzybem zajdzie i trzeba będzie wyrzucić. Ale te tanie dodatkowo chyba mają problemy ze szczelnością na nakrętkach. W obu rowerach koszyczki mi się lepią od izotonika Dla odmiany wziąłem coś droższego, licząc, że przy okazji będzie lepsze. Walczyłem wczoraj z tym kiepskim bagażnikiem, tego się chyba prosto nie da zamontować bez doginania elementów. Zabrakło czasu na finalne mocowanie koszyczków na goleniach, założyłem bez trytek i taśmy, spiąłem mocno i na noc obciążyłem bidonem 0,7. Wiem, że dopiero wertepy zweryfikują mocowanie ale to tylko test. https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-aluminiowy-do-sztycy-wspornik-7650796330?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare https://allegro.pl/oferta/sakwa-rowerowa-na-bagaznik-torba-na-rower-i-ramie-7885610816?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Zakupiłem ten bagażnik i ta torbę, z racji iż obawiam, że moje siodełko carbonowe co zamontowalem w triban ku może się uszkodzić od tak ciężkiej torby podsiodłowej. Moja waga to już praktycznie max tego siodełka. Pamiętaj... Zabierz trytytki w podróż. Liczę też na fotorelacje. Jak zmienia tylny claris biegi? W miarę cicho? Bo przy tourney na mieście to ja nie używam dzwonka, ludzie słyszą jak redukuje bieg XD Edytowane 13 Czerwca 2019 przez KiLLeXX
spidelli Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Pewnie że wezmę trytki, do tego srebrna taśma Bagażnika już nie zdążę wymienić, jutro rano wyjazd. Mogę dziś awaryjnie kupić 15 l podsiodłówkę ale żonę szlag trafił jak zaproponowałem jej przewóz namiotu Przerzutki hałasują, może trochę ciszej jest, jak delikatnie zakręcę korbą. Moim zdaniem ten łańcuch jest za szeroki ale to też kwestia dystansów między zębatkami. 105-ka 2x11 wygląda i pracuje wyraźnie lepiej ale Claris też spełnia swoje zadanie. Na bieżąco chyba nie dam rady meldować ale po powrocie będzie relacja
KiLLeXX Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Całkiem fajny te bagażnik(jednak ma ograniczenie do 9 kg.)
Tiller Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 U mnie przedwczoraj pierwszy kapeć od kiedy mam T100. Wczoraj wizyta w declu i zakup ichniej dętki. Zobaczymy, mam nadzieję, że nie trafiłem na słynną wadliwą serię. W razie czego karta decathlona jest, będziemy reklamować. W sumie taki ze mnie rowerowy neofita, że rozbieram napędy, wymieniam różne części, a pierwszy raz w życiu będę zmieniał dętkę w rowerze. Jeśli przestanie padać to mam nadzieję dzisiaj na nim wrócić i dojechać cały i zdrowy. Jest ktoś zainteresowany historią i wyliczeniem mojego budżetowego (przeciwieństwo zabaw @spidelli) przejścia z 1x7 na 2x7 z korbą Sory i SL-A050? Bo ciągle nie mogę znaleźć chwili na tego posta, może jak mnie zachęcicie to przysiądę. Btw, czy ktoś jeszcze ma problemy ze skrzypiącą sztycą? Już ją kilka razy wyjmowałem i czyściłem, pomaga na jakieś 10-15 km, potem znowu skrzypi i strzela. I to nie czasem i trochę, tylko ciągle i jak cholera. Najpewniej się jakiś piach dostaje na styku sztycy z rurą podsiodłową. Macie jakieś sprawdzone rozwiązanie tego problemu? Ostatnio nałożyłem cienką wastwę smaru (Zefal Pro Grease) na sztycę na wysokości obejmy + 3 cm w każdą stronę i nic to nie zmieniło. Po chwili znowu strzela.
spidelli Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Linkowałem już kiedyś takie mixy bagażników na sztycę ze zwykłymi - to jest bagażnik na sztycę ale z możliwością dołączenia wsporników na obejmy na tylny trójkąt. Ciekawe, że żadna z wiodących firm tego nie oferuje a patent jest ciekawy...
FalconHeavy Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Ja też przez 3 tysie żadnych kapci. Zmieniłem opony i w ciągu 1-2 tygodni już druga - wczoraj. Puściła na klejeniu wentyla.
KiLLeXX Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 (edytowane) 14 minut temu, FalconHeavy napisał: Ja też przez 3 tysie żadnych kapci. Zmieniłem opony i w ciągu 1-2 tygodni już druga - wczoraj. Puściła na klejeniu wentyla. Kiepska dętka. Kellys ma całkiem spoko detki. 50 minut temu, spidelli napisał: Linkowałem już kiedyś takie mixy bagażników na sztycę ze zwykłymi - to jest bagażnik na sztycę ale z możliwością dołączenia wsporników na obejmy na tylny trójkąt. Ciekawe, że żadna z wiodących firm tego nie oferuje a patent jest ciekawy... Tak pamiętam. Mi taki wystarczy. Wymóg jest jeden, łatwy i szybki demontaż, ponieważ tylko czasami potrzebuje bagażnik. A te tylne mocowania na trójkąty dokładne mogę gdzieś kupić? Zwiększy to max obciążenie? Edytowane 13 Czerwca 2019 przez KiLLeXX
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się