Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja tyle zrobiłem km na tym ori suporcie. Całe życie się uczymy ;)

łańcuch hg50 polecam. 

Opublikowano

Support bierz 68/110

A jak wybierzesz wariant 1. to support pod Hollowtech

 

 

Opublikowano

Dla korby Shimano A070 2 rzędowej na stonie Shimano podano długość supportu 110 mm. Długość mufy w Tribanie to 68 mm. Czyli support 68 x 110 (110.5).

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tourney-a070/FC-A070.html

 

Korba1.thumb.JPG.781ebf2f0b4455b44dc686eaaac946c6.JPG

Przerzutkę przednią A070 możesz znaleść tutaj za 49 zł:

https://www.rowertour.com/p/27160/shimano-tourney-fd-a070-przerzutka-przednia-2rz

Mam ją w drugim rowerze i współpracuje z dobrze z manetką A050 (postaram się dodać później jakieś zdjęcie).

Zastanów się jednak może nad tą korbą:

https://kastor-bike.pl/Mechanizm-Korbowy-Shimano-FC-RS200-50-34T-175mm - u mnie się dogaduje z przerzutką przednią A070 oraz manetką A050 (wstawię zdjęcia, wieczorem albo rano, ja mam wersję korby 46/34, ale w wersji 50/34 też będzie działać). Dlaczego ci ją polecam - ma wymienne blaty, po zużyciu możesz wymienić sam blat.

17 minut temu, FalconHeavy napisał:

A ja tyle zrobiłem km na tym ori suporcie. Całe życie się uczymy ;)

łańcuch hg50 polecam. 

Masz po prostu korbę ustawioną dalej od mufy - czyli twoja linia łańcucha jest przesunięta w stronę dużego blatu (łańcuch będzie w linii prostej na najmniejszych koronkach z tyłu).  Po prostu przekaszasz bardziej łańcuch na dużym blacie, jeżeli jeździsz na większych koronkach z tyłu. Trochę mniej zdrowe dla łańcucha, ale można jeździć :) . 

U mnie przy supporcie 110 mm szczelina pomiędzy dużym blatem a tylnymi widełkami jest bardzo mała (4-5 mm).

 

 

Opublikowano

Ja tą korbe kiedyś kupiłem za jakieś 200, teraz to tylko brać za te pół ceny ;) szkoda tylko, że to nie 170mm ale cóż. 

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, FalconHeavy napisał:

Ja tą korbe kiedyś kupiłem za jakieś 200, teraz to tylko brać za te pół ceny ;) szkoda tylko, że to nie 170mm ale cóż. 

Właśnie, zapomniałem :) Zapomniałem o długości ramion - nie wiem jaki masz wzrost, ale 175 mm ( ta z linków, które wkleiłem) jest raczej dla osób z długą nogą :) 

Wrzucam pare fotek:

Triban: (luz między blatem a widełkami)

IMG_20190302_192001.thumb.jpg.7cd8a33c3b3023c4ade4bcb02f29ca72.jpg

Stary rower (przerobiony MTB na baranka, z bebechami z Tribana) :) Ten jest do ciorania w niepogodę  (stąd to błotko wszędzie)

Korba RS200 46/34 + przerzutka A070. (szczelina miedzy blatem a widełkami)

IMG_20190302_192025.thumb.jpg.54f3e230099fc39a808da6cd3b0d136f.jpg

Widok z boku:

IMG_20190302_192125.thumb.jpg.eb6df3b24f5a376fc248b7c33196340a.jpg

Oraz kierownica z Tribana (przeszczep się udał :) )

IMG_20190302_192146.thumb.jpg.39fe9d64894b7aa4dbabb20f11236b87.jpg

21 minut temu, FalconHeavy napisał:

Właśnie takiej długości mam (oczywiście support :D ).

 

Edytowane przez Tribanator
Opublikowano (edytowane)

Klucz do suportu mam, więc tylko 30 dyszki na suport będzie trzeba wyłożyć. Zawsze ciężko mi wyregulować wrzucenie dużego blatu. Może to była przyczyna. W końcu trzeba u mnie dalej pchać by załapało. 

Ja ostatnio docinalem ster na 4 podkładki ;)

Kupiłem lampkę prox aero FIII i musiałem kokpit poprzestawiać. 

IMG_20190301_174945.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Przed odkręceniem i wkręceniem supportu proponuję ci delikatnie zluzować śrubę, która trzyma ślizg linek. Ja podczas wymiany supportu, z powodu tej właśnie śrubki miałem duże problemy z wkręceniem nowego wkładu, bo właśnie ta śruba ocierała delikatnie o support krzywiąc go (support wkręcał się pod kątem, co spowodowało uszkodzenie gwintu w mufie - musiałem go poprawiać starym wkładem - akurat opisana sytuacja miała miejsce w tym drugim rowerze, ale lepiej dmuchać na zimne). Po wkręceniu suportu dokręciłem ją i wszystko było ok. 

9 minut temu, FalconHeavy napisał:

Klucz do suportu mam, więc 30 duszki będzie trzeba wyłożyć. Zawsze ciężko mi wyregulować wrzucenie dużego blatu. Może to była przyczyna. W końcu trzeba u mnie dalej pchać by załapało. 

Myślę, że jest duża szansa, że to jest przyczyną.

 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Standardowo korby są 170 mm, mam 176 cm i raczej nogi w normie :)

Wariant ubogi jest kuszący ale w sumie robi się ciasno na kierownicy (lampka, dzwonek, 2 cynglomanetki i nie wcisnę już uchwytu  na telefon), wariant środkowy bardziej mnie kusi :) Suport najtaniej znalazłem za 25 zł (strona, którą wyżej linkowałem). Ze względu na koszty wysyłki najlepiej chyba kupić u jednego dostawcy...

 

 

server_error.jpg
Opublikowano (edytowane)

Po kilkukrotnym odświeżeniu strona działa :) .

40 minut temu, FalconHeavy napisał:

Kupiłem lampkę prox aero FIII i musiałem kokpit poprzestawiać.

A jakie wrażenia odnośnie tej lampki?   

Znalazłem jeszcze coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/microshift-klamkomanetki-2-x-7rz-kaseta-12x28-7701903788

Ale nie mam doświadczenia, jeżeli chodzi o Microshift, więc się nie wypowiem.

Edytowane przez Tribanator
Opublikowano

klikam, klikam, zmieniam przeglądarki - niektóre faktycznie się otwierają, inne nie. Czasami pomaga wyszukanie po symbolu ale też nie zawsze :)

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Tribanator napisał:

A jakie wrażenia odnośnie tej lampki?   

W tej cenie 50zł jest bardzo dobra. Zwykle lampki montowalem pod kierownicą. Ta ma odbłyśnik kierunkowy i musi być nad kierą. 

Na + mocna dioda LED 400 lumenów. Nie testowałem na trasie ale pewnie w trybie 200 też da radę. 

Na - tryb migania działa na 400, co pewnie będzie oslepiać innych. Ustawili by tu 200 i by było ok również dla baterii. 

Za 50 dyszek jest w porządku. W końcu będę coś widział po zmierzchu ;)

IMG_20190301_122814.jpg Edytowane przez FalconHeavy
  • Pomógł 1
Opublikowano

@Tribanator

Widziałem tę ofertę, w sumie kaseta gratis wychodzi :) W razie "W" noren też trzyma klamkomanetki dla mnie :D

 

Z innej beczki - chodzi mi po głowie wypad 450 - 480 km, w tym Czechy z góry na dół; myślę właśnie o T100. Próbowaliście mierzyć bagażnik? W sumie graty z Deckla wyszły by budżetowo (jakieś sakwy wodoodporne), bo trzeba będzie gdzieś upchnąć namiot, śpiwór itp.

Z drugiej strony, może jednak bikepacking? Torba podsiodłowa, taka z 15 litrów, coś do przodu na kierownicę i może by weszło. No i mógłbym to przewiesić do T540, bo do niego bagażnika nie przydrutuję :DTylko takie markowe torby "Dry" kosztują tyle co rower...

Opublikowano

Ja czasem używam bagażnika pod sztycę z Decathlonu (robi też dobrze za błotnik)

Torba.thumb.jpg.551ecfbc2e37b157b7f5ebf9f8e299b9.jpg

Są jeszcze boczne uchwyty na sakwy w zestawie.

 

Opublikowano (edytowane)

W sumie jak przeglądałem wcześniej ofertę, to ją z marszu skreśliłem, bo tylko 10 kg udźwigu. Ale z drugiej strony, bagaż na kilka dni raczej będzie obszerny niż ciężki...

W opisie roweru jest 900-ka wskazana:

https://www.decathlon.pl/baganik-rowerowy-900-id_8402094.html

W odpowiedziach na pytania telewidzów chyba wszystkie typy są wymienione, chociaż mi sprzedawca coś wspominał, że bagażnik może gryźć się z hamulcami.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Porównując z moim, ten powinien być bardziej stabilny z sakwami ( mój jest mocowany do sztycy poprzez zacisk, ale można go przekrzywić używając wcale nie tak dużej siły). Pod torebkę jest ok, ale na sakwy mógłby być zbyt mało stabilny.

Opublikowano

Sprawdzę na miejscu. Zdecydowanie bagażnik + sakwy z Dekla są budżetowym rozwiązaniem. Bikepacking to nie na moją kieszeń zabawa :D

Opublikowano

Jak T100 ma śruby na bagażnik to trzeba z nich korzystać, normalne bagażniki są o wiele tańsze :) ten 900 jest spoko bo jest wąski - na taki rower nie jest potrzebny szeroki.

Opublikowano

Ktoś już testował opony duro stinger? 

Nawet nie ma gdzie kompletu kupić :P

 

Opublikowano (edytowane)

@noren

Po jednej stronie mam śrubki wykorzystane - mam to druciane ucho dla ochrony przerzutki  - taki gratis od sprzedawcy, który szykował mi rower, a ja mu cały czas przeszkadzałem ;)

https://www.decathlon.pl/osona-przerzutki-id_8529291.html

Trzeba będzie "na kanapkę" zamontować :)

 

A tu taka praca wykonana (jak człowiek za mało śpi a za dużo myśli):

porownanie.jpg

 

Najpierw robiłem porównanie między T100 a T540, zanim dokupiłem "setkę", bo naczytałem się, że pod górkę ciężko :) Te żółte komórki to w miarę pasujące przełożenia - na T540 sprawdzałem, jak się będzie jeździło na T100 w skrajnych położeniach łańcucha. Jak się domyślacie, przekonał mnie ten eksperyment ;)

A teraz w środek dolepiłem 2x7.

 

Edyta:

krem de la krem ;)

 

porownanie2.jpg Edytowane przez spidelli
Opublikowano
W dniu 2.03.2019 o 21:40, FalconHeavy napisał:

Ktoś już testował opony duro stinger? 

mam drut 700x28c 

Nie przejechałem za wiele ale mogę powiedzieć że są mega lekkie ~320g, ciche i szybkie (mam nabite 6 barów). Bardzo dobrze się trzymają suchego asfaltu, na mokrym jeszcze nie miałem okazji jechać. Komfort podobny do tych oryginalnych z T100 które nabijałem do 5 bar 

Opublikowano

a propos opon - co można wozić ze sobą "w zapasie"? jakąś bezdrucianą, którą można poskładać? Jest coś w wymiarze oryginalnych opon?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...