Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja ostatnio zaprowadziłem swojego T100 do Deca do serwisu bo też mi coś tam w tylnym kole nie grało, nie mogłem skasować luzów jakoś, i okazało się, że jakiś tam dystans się wyrobił i był do wymiany i takie małe g*wno też mnie kosztowało ładnych kilka ojro- może to to samo. Coś takiego:

https://www.bike-mailorder.de/hope-spacer-antriebsseite-fuer-pro-4-naben-mit-hope-freilaufkoerper-10mm

Na polski mi nazwę tego dystansu tłumaczy jako: "dystans po stronie napędu do piast pro 4 z wolnobiegiem Hope 10mm"

Opublikowano

To można dać koło do serwisu i niech wymienią piastę na taką od kasety.

Piasta w wolnobiegu jest bardziej narażona na krzywienie. Koło opiera się w połowie ośki/ Ja sam się kiedyś upierałem i robiłem cuda z wolnobiegiem. Dołożyłem łożyska by mieć więcej punktów podparcia. Ale to jużwiększa sztuka - lepiej kup piastę pod kasetę ;) 

 

IMG_20200302_194445.jpg IMG_20190611_183044.jpg
Opublikowano

A jaka oska bd pasowac do obecnego kola? 130mm x10? 140x10?

Opublikowano
7 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Dołożyłem łożyska by mieć więcej punktów podparcia.

Ty to mnie nadal zaskakujesz:D

Opublikowano

To co, podlinkuje ktos jaka oske kupic pod to kolo i wolnobieg? Bo nwm a chcialabym kupic przez internet

Opublikowano (edytowane)

W tym wątku już to było wałkowane ale na szybko jakiś nie mogę znaleźć. Może kolega @FalconHeavy będzie pamiętał bez szukania

Edytowane przez Greg29
Opublikowano
W dniu 4.01.2023 o 11:35, Karolinkaa napisał:

W sumie kolo jest prawdopodobnie ok. Wydaje mi sie ze to kwestia albo krzywej oski albo cos z konusami bo bije cyklicznie podcxas jazdy. 

Dlatego tj pisalam w wiad. ze albo wymiana kola albo samej oski z konusami_ ale nwm jakie pranetry musi miec taka oska

 

Nie opłaca się dalej brnąć w wolnobieg, jak sie nadarza okazja że cos padło to wtedy własnie czas na upgreade żeby cos poprawić. Wolnobieg jest drugie tyle cięższy od kasety, Jest problematyczny podczas odkecenia. Przy kasecie niz nie nakrecasz tylko nakładasz na bębenek. Ja sam dawno temu miałem wolnobieg kiedy zobaczyłem jk wygląda sprawa kasety powiedziałem sobie nigdy więcej wolnobieg. 

Opublikowano

Ale myslisz ze tego nie wiem? Mam po prostu nowke wolnobieg i chce go juz wykorzystac- tyle.. Mysle ze wymiana samej oski z konusami i kulkami zda egz.. chce kupic, ale nie wiem jakie parametry ma miech dl., Ilosc kulek itd. chce kupic przez internet wiec nie pokaze na porownanie. 

Myslalam ze szybciej pojdzie z dostaniem odp. tutaj niz zdemontowaniu i pomierzeniu oski.. ale chyba nie 😂

Opublikowano (edytowane)

@Artur74 Nie wiem skąd to parcie na tarcze :P Jak nie masz budżetu 5 tyś+ to drastycznej zmiany na lepsze nie odczujesz w tych tanich mechanicznych/hybrydowych tarczach klasy road puki nie upalasz w błocie. 

Edytowane przez Odie
Opublikowano (edytowane)

Cześc, trawają przygotowaina do sezonu i wpadł pomysł by zmienić sore na jakiś chinski 1x12 napęd, macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
I jakie w miare budżetowe opony polecacie? Mam na celowniku Kenda small block eight 35c do T100.

Edytowane przez Olejooo
Opublikowano (edytowane)

Z chińskimi napędami jest dość powszechny problem odnośnie trwałości. Zwłaszcza kasety potrafią się zjechać w 1,5 tyś km (np.ztto). Masz pełną Sore R-3000? Może tylko wymiana przerzutki z tyłu na coś z większą pojemnością (MTB) i kaseta MTB? Ekonomicznie i trwale. Mam u siebie taki mix.

Z budżetowych opon to zawsze CX Comp :P

Edytowane przez Odie
Opublikowano

CX Comp jakoś wyjątkowo mi nie leżą - mam je w fitnessie (tylko, że w rozmiarze 38c) i tylko czekam aż się skończą żeby je wymienić. Na lato zakładam slicki 28c i traktuję go jako szosę z prostą kierownicą ale jesienią i zimą naprawdę męczę się na tych CX Comp - na szczęście mam jeszcze mtb i to głównie mtb katuję po lasach w sezonie zimowym. Niestety to też sprawia, że te CX Comp nie chcą się "skończyć" 😁.

W swoim T100 mam Marathony Plus, ciężkie jak nie wiem co ale też niezniszczalne, a że używam T100 jako commutera to ta ich niezniszczalność mi pasuje.

Opublikowano

No bo zależy do czego. CX Comp na lekko przejedzie tam, gdzie Marathony w odmianie zwykłej/Plus/Racer (mam Racer'y w trekingu) się zakopią (są tam jakieś bardziej uterenowione widziałem ale ta cena). Jak patrzy chłopak na Small Block'a to raczej nie w głowie mu gładkie opony. Choć koncepcja klocków w bieżniku w takiej formie (Small Block, WTB Resolute (mam), te wszystkie "Gravel" w nazwie) potwornie wpływa na szybkość zużycia opony gdy mamy wpleciony gdzieś asfalt. Mi Resolute na dojazdach do pracy dosłownie ZJADŁO w środku po ~1,5 tyś km. Jak już "klocki" w bieżniku to w oponach gdzie są gęsto na środku np. Smart Sam (ale ta znowu wyje jak... powyżej 25km/h - nie da się rozmawiać w trakcie jazdy choć nie najgorzej się toczy). Na wiosnę jak ściągnę kapory z kolcami będę szedł w kierunku czegoś ala nowy Schwable Hurricane, WTB Byway lub Goodyear County Ultimate. Ze względu na charakter bieżnika ładnie się toczą, nie zużywają tak ostro na asfalcie, a w błocie też coś ujadą.

Opublikowano

Ja na tych CX Comp mam wrażenie, że mnie strasznie spowalniają. A te Twoje przykłady opon sobie pooglądam, bo coś w tym stylu szukam do fitnessa (mam już calą listę :)) i może ktorąś z nich wybiorę jako następcę CX Comp. W T100, jako commuterze, pozostaną Marathony Plus ze względu na swoją pancerność co jest bardzo porządane w mieście na krawężnikach, wystających studzienkach, dziurach i szkle na ścieżkach rowerowych

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nowy bajer ;)

Do tej pory torba łapała syf. 

20230223_185336.jpg
  • Lubię to! 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nadszedł i na mnie czas aby dokonać jakiś mały upgrade w moim T100. Już chyba z rok temu kupiłem inny wolnobieg bo ten oryginalny strasznie mnie wkurzał z tą dziurą pomiędzy 24 a 34T. Wybór padł na 7-rzędowy SunRACE MFM300 7DV 14-34T (14-16-18-21-24-28-34T) ale jakoś tak nie było kiedy go wymienić - dopiero jakiś miesiąc temu zebrałem się w sobie i go wymieniłem 😁. Działa bardzo dobrze:

IMG_20230313_212547.thumb.jpg.2507aaef0a1b916a9201dba03f1bb5e1.jpg

Jakiś tydzień tymu zaczął mi strzelać suport, więc przy okazji wymiany suportu postanowiłem przerobić napęd na 2x7 bo morenowe pagórki mnie wykańczały na oryginalnej korbie 48T. Przez chwilę myślałem, żeby może dać mniejszą korbę, np. 40 lub 42T ale stwierdziłam, że w tym przypadku musiałbym mocniej pokombinować z tyłem a nie chciałem ładować się w niepotrzebne koszty więc poszło budżetowo - tył został po staremu a na przód wjechał nowy suport Neco B910 68/122,5 mm z uszczelnionymi łożyskam maszynowymii, mechanizm korbowy Shimano Tourney FC-TY501-2 46-30T, przerzutka przednia Shimano Tourney FD‑A070, manetka przerzutki przedniej Shimano A050 i nowy łańcuch KMC X8:

IMG_20230313_212613.thumb.jpg.9605f447d87b5ac7f8468d1e845f9181.jpg

IMG_20230313_212723.thumb.jpg.2a99b3e955dc97bb2d142ca9895a0cfc.jpg

Jazda testowa zrobiona, wszystko działa, biegi chodzą jak należy zarówno z przodu jak i z tyłu 😁

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Niestety Tiagra 4700 się na tył nie sprawdziła w połączeniu a manetką Arsis. Nie te naciągi. I to wiedziałem, ale z uwagi na amatorski profil mojej rowerowej działalności myślałem, że nie będzie mi to przeszkadzać. I tak nie liczę które mam przełożenie, a raczej czuje: za ciężko/za lekko.

No ale po paru km irytowało mnie to na tyle mocno, że z tyłu low-cost micronew od majn friendów siedzi😁.

I mnie nie wnerwia😀

Edytowane przez Kessel12
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Wymień na 4600. 4700 ma naciąg jak 11s.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

na razie mam micro new.

tej tiagry nie idzie dostać.

 

na ailexpressie jedną znalazłem... ale ile oni za nią chcą... ho ho ho. 560 ziki i ta na krótkim wózku.

Opublikowano

Ja to bym chciał korbę od Tiagry 4600 gdzieś w rozsądnych pieniądzach wyrwać bo nowe 4700 mi się strasznie nie podobają ale niestety te 4600 są dużo droższe od tych 4700 ☹️

Opublikowano (edytowane)

Używke kup. Ja tak zrobiłem i wymieniłem tarcze 50 na 46. Jest 👌 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Tribek dostał nowe oponki - jazda próbna zrobiona, obdarowany zadowolony. Po zimowych Schwalbe Maraton Plus ważących tonę różnica kolosalna, oczywiście na plus dla nowych opon 😁. Ciekawe tylko jak będzie z odpornością na przebicia, Schwalbe pod tym względem raczej są bezkonkurencyjne...

IMG_20230329_193717_copy_1433x1079.thumb.jpg.d7ba22794680f6bbb57d098e877ef559.jpg

Opublikowano

Uważaj na mokrym. Połamałem się na takich, były nowe a pojechałem jak po lodzie na zjeździe z ronda  ;)

Opublikowano

O kurcze, a myślałem, że dzięki temu bieżnikowi na bokach będą bezpieczne na wirażach. Mam w fitnessie slicki Schwalbe Laguno II w rozmiarze 28c i na tamtych już kilka razy przednie koło mi się uślizgnęło jak było trochę piachu na zakręcie.

Zresztą jazda próbna była w lekkim deszczu ale wziąłem poprawkę na warunki i jechałem ostrożnie 😁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...