Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, Ares97 napisał:

Przy 182 cm wzrostu kupiłem rozmiar ramy L i nie ukrywam że chyba trochę źle mi się jeździ, odrobinkę jakbym był za bardzo wyciągnięty, nie jakoś strasznie, ale jednak. Wymiana fabrycznego mostka 110mm, na jakiś krótszy np 90mm z modelu w rozmiarze S znacząco poprawi wrażenia z jazdy? Czy lepiej szukać jakiegoś krótszego? I jaki najkrótszy mogę w ogóle zamontować żeby rower wciąż dobrze się prowadził? 

Miałem podobne odczucia, wymieniłem na 90 i jest ok, 6 stopni w górę

Opublikowano

IMG_0942.thumb.JPG.8f0065a3becd7826591f8980b377679d.JPG

Mam i ja. Kupiłem go żeby się przekonać czy szosa to coś dla mnie i na przełomie roku zapolować na coś porządniejszego (albo szosa albo fitness). Na razie po jednej 20km nocnej jeździe po mieście jestem super zadowolony, po wyjeździe ze sklepu dłonie mnie bolały od kurczowego trzymania hamulców ale po lekkim podniesieniu baranka do góry jedzie mi się tak lekko i na luzie jak na żadnym rowerze wcześniej (mam wrażenie jakbym trzymał kierownicę samochodu). Wrażenie przyspieszenia i responsywność roweru jest nie do opisania po przyzwyczajeniu do MTB/crossa a to przecież tylko namiastka szosy.

Nie chcę w niego jakoś specjalnie inwestować bo i tak w końcu wymienię go na coś lepszego, ale chcę zmienić opony na odporniejsze. Będę jeździć prawie wyłącznie po mieście i drogach podmiejskich (max terenu to droga polna, do reszty mam crossa), czy zwykłe Schwalbe Marathon bez plusa to dobry kierunek? Nie chcę typowych szosówek ani graveli bo i tak ich nie wykorzystam. NIe wiem tylko czy do miasta lepiej iść w 28mm czy 32.

Manetkę też fajnie byłoby zmienić bo o ile biegi w mieście zmieniałem bardzo rzadko (praktycznie cały czas na 2) to niestety to klikanie wymaga sporo siły, a może da się to jakoś poprawić? Czemu normalne manetki "klikające" chodzą tak lekko w porównaniu z wajchą?

Opublikowano
W dniu 31.07.2021 o 19:50, Ares97 napisał:

Przy 182 cm wzrostu kupiłem rozmiar ramy L i nie ukrywam że chyba trochę źle mi się jeździ, odrobinkę jakbym był za bardzo wyciągnięty, nie jakoś strasznie, ale jednak. Wymiana fabrycznego mostka 110mm, na jakiś krótszy np 90mm z modelu w rozmiarze S znacząco poprawi wrażenia z jazdy? Czy lepiej szukać jakiegoś krótszego? I jaki najkrótszy mogę w ogóle zamontować żeby rower wciąż dobrze się prowadził? 

Ja przy 180 cm też wpakowałem się w L-kę jeszcze nie wiedząc, co się z czym je odnośnie geometrii. Wymieniłem mostek na 90 mm i jest sporo wygodniej, nie czuję się taki rozciągnięty. Ale i tak najlepiej sprawdzić samemu. Spróbuj założyć testowo jakiś stary mostek, pożyczyć od kogoś może i po jednej jeździe raczej będziesz czuł już jakąś różnicę, czy tak jest lepiej, czy gorzej. Wtedy możesz kupować konkretny mostek, który Cię interesuje. Myślę, że 100 mm lub 90 mm będzie jeszcze okej, przy krótszym rower może stać się zbyt nerwowy w prowadzeniu

Opublikowano

No to pochwalę się moim Tribanem po ugrade:

Korba Aluminiowa Buklos 38T narrow-wide

Support 107,5

Łańcuch KMC 9

Kaseta 9 11/32

Przerzutka Decathlon 7/8/9

Opony Btwin Trekking Speed 700x38

Klamkomanetki Sensah 2x10

Gruba owijka (najpierw dętka a potem owijka - Super komfort)

Zamocowałem jeszcze dodatkowy koszyk na trytytki

Rozmiar ramy L (założyłem mostek 80 - mam wzrost 178)

Przejechałem na nim trasę Mazowiecki Gravel i Poland Gravel Race 2021. Dał radę i było zaskakująco komfortowo. 

 

 

 

20210629_115825.jpg 20210728_122348.jpg 20210728_164855.jpg 20210729_161245.jpg
  • Lubię to! 4
Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.08.2021 o 08:51, Perzon napisał:

Miałem podobne odczucia, wymieniłem na 90 i jest ok, 6 stopni w górę

To chyba też taki zabieg muszę u siebie przeprowadzić :)

W dniu 1.08.2021 o 20:47, pawcio_93 napisał:

Ja przy 180 cm też wpakowałem się w L-kę jeszcze nie wiedząc, co się z czym je odnośnie geometrii. Wymieniłem mostek na 90 mm i jest sporo wygodniej, nie czuję się taki rozciągnięty. Ale i tak najlepiej sprawdzić samemu. Spróbuj założyć testowo jakiś stary mostek, pożyczyć od kogoś może i po jednej jeździe raczej będziesz czuł już jakąś różnicę, czy tak jest lepiej, czy gorzej. Wtedy możesz kupować konkretny mostek, który Cię interesuje. Myślę, że 100 mm lub 90 mm będzie jeszcze okej, przy krótszym rower może stać się zbyt nerwowy w prowadzeniu

Mi sprzedawca powiedział że będzie okej, jeżdżąc po sklepów wydawała mi się pozycja wyciągnięta odrobinkę, ale myślałem że tak ma być - na dłuższą metę jest źle niestety. 

 

Generalnie to mam ochotę sprzedać ten rower i zapomnieć, drugiego dnia od zakupu, po łącznym przebiegu 35km walnęła pierwsza dętka, dzisiaj po przejechaniu od nowości 60 km widzę że z tylnego koła uciekło sporo powietrza.... Niby pierdoły bo raptem dętki, ale nie miałem zamiaru dokładać do tego  roweru ani grosza, z tego powodu kupiłem nowy zamiast lepić stary, a tu mnie czekają dętki, zmiana kierownicy i osprzętu pod płaską kierownicę... 🤣

 

Aaaa no i czasem "strzela" z okolicy korby/pedałów z każdym mocniejszym naciskiem na pedały, trochę irytujące

Edytowane przez Ares97
Opublikowano (edytowane)

@Ares97 Jeśli niedawno kupiłeś to może po prostu wymień na mniejszy rozmiar albo zwróć jeśli nie jesteś zadowolony z tego roweru. Decathlon ma podejście raczej proklienckie. Skądinąd masz pecha z tymi dętkami. Ja rower kupiłem prawie 2 lata temu i w przednim kole nadal mam oryginalną dętkę ;)

Edytowane przez Raphael80
Opublikowano (edytowane)

Podnieś mostek maksymalnie na podkładkach (bazowo są dwie nad mostkiem) i obróć baranka do góry na mostku. Ja wyjeżdżałem ze sklepu z barankiem opadającym w dół a to i tak po tym jak poprosiłem ich żeby go przekręcili w górę, dlatego trzeba to koniecznie samemu ustawić pod siebie. Kazdy stopień obrotu robi dużą różnicę. Na mostku wysoko i z barankiem równolegle do mostka trzymając ręce na manetkach mam pozycję tak samo wyprostowaną jak na crossowym Riverside też L. Dla mnie optymalnie jest z mostkiem wysoko i z barankiem lekko po skosie w górę ale mniej niż mostek. Mam 187 wzrostu i jedzie mi się na nim mega wygodnie. 

Dla przykładu w sklepie sprawdzałem jakiegoś Van Rysela za 5000 też L gdzie miałem takie samo wrażenie że jestem zbyt wyciągnięty i nie mam szans tak jeździć, potem zobaczyłem że baranek jest tam skręcony po skosie w dół pod kątem gdzieś 30 stopni. Ten kąt obrotu robi taką różnicę jak mostek regulowany w normalnej kierownicy. Spróbuj dobrać kąt tak żebyś trzymał manetki w naturalny sposób (z nadgarstkami pod takim kątem w stosunku do przedramion jakbyś trzymał kierownicę w samochodzie). Im wyżej mostek tym bardziej musisz obrócić baranka do góry i w drugą stronę (mostek nisko to i baranek bardziej poziomo). 

Edytowane przez mathu
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć.

Ostatnio kupiłem sobie tego Tribana. Jeździ się wyśmienicie, tym bardziej, że do tej pory miałem do czynienia jedynie z góralem. ;)

Chciałbym pojechać nim nad morze i muszę zabrać parę rzeczy. Zastanawiam się nad bagażnikiem. Nie chciałbym wydawać za dużo pieniędzy, a widziałem gdzieś w początkach tego wątku, że @spidelli jechał przez Austrię z bagażnikiem z Decathlonu - Elops 900 ULTRA LIGHT. Pytanie jest takie - czy ten bagażnik da radę udźwignąć parę przedmiotów, takich jak namiot, kuchenka gazowa itp.? Czy lepiej kupić coś innego (nie wymagającego wiele od portfela ;)), co wejdzie na tego Tribana? Tylko właśnie, jaki bagażnik na niego wejdzie?

Opublikowano

Witajcie. Mam problem. Rozciągnął mi się łańcuch w Tribanie i zmieniłem go na KMC 118 dla napędów 7/8. Wydaje mi się za luźny. Jaki powinien być?

Poprzedni był za krótki (taki już kupiłem w sklepie) i przy zmianie na pędu na 1 przerzutka źle pracowała.

Opublikowano
10 godzin temu, Broda_Gravel napisał:

Witajcie. Mam problem. Rozciągnął mi się łańcuch w Tribanie i zmieniłem go na KMC 118 dla napędów 7/8. Wydaje mi się za luźny. Jaki powinien być?

Poprzedni był za krótki (taki już kupiłem w sklepie) i przy zmianie na pędu na 1 przerzutka źle pracowała.

118 będzie za długi na pewno, musisz skrócić. Łatwo policzyć prawidłową długość łańcucha.

"Liczbę zębów na dużej tarczy w korbie dodaj do liczby zębów na największej zębatce w kasecie, a powstały wynik podziel na dwa i zapamiętaj. Następnie zmierz odległość w centymetrach od środka suportu do środka tylnej piasty i podziel go przez 0,635. To co otrzymałeś dodaj do poprzedniego wyniku, a na koniec do całości dodaj jeszcze liczbę 2. Otrzymany wynik zaokrąglij w górę, a jeżeli otrzymasz liczbę nieparzystą, dodaj jeszcze cyfrę jeden."

Opublikowano

Łańcuch na największą z przodu i największą z tyłu z pominięciem wózka przerzutki. Powinno się z lekkim luzem zapiąć. 

Dodatkowo można też z wózkiem sprawdzić o tak: 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
15 godzin temu, Mich29 napisał:

Pytanie jest takie - czy ten bagażnik da radę udźwignąć parę przedmiotów, takich jak namiot, kuchenka gazowa itp.? Czy lepiej kupić coś innego (nie wymagającego wiele od portfela ;)), co wejdzie na tego Tribana? Tylko właśnie, jaki bagażnik na niego wejdzie?

Trzeba zważyć planowany szpej i sakwy :) W sumie przy zakupie uniwersalnego bagażnika/sakw/toreb warto kupić coś lepszego - zabierzesz potem do następnego roweru. Wspomniany bagażnik z Deca ma tylko 18kg limitu. To dość mało na spore wycieczki. Rodzimy Crosso ma dwa razy więcej przy ciut niższej wadze - ale też 200PLN. Musisz sobie sam odpowiedzieć czy warto. Zwróć uwagę na średnicę rur (jest różna) i jej kompatybilność z Twoim systemem pakowania gratów. Kolejna rzecz to mocowanie w poziomie - jak będziesz w limicie to przy jednym pręciku jak wspomnianym bagażniku z Deca musisz pilnować rozkładu masy lewo/prawo - przy mniejszej wadze nie ma to znaczenia.

Większość uniwersalnych bagażników podejdzie do Trybcia :) Problem z doborem zazwyczaj pojawia się przy hamulcu tarczowym i średnicy tarczy większej niż 160mm lub ewentualnym błotniku.

Opublikowano
W dniu 18.08.2021 o 23:26, Broda_Gravel napisał:

Witajcie. Mam problem. Rozciągnął mi się łańcuch w Tribanie i zmieniłem go na KMC 118 dla napędów 7/8. Wydaje mi się za luźny. Jaki powinien być?

Poprzedni był za krótki (taki już kupiłem w sklepie) i przy zmianie na pędu na 1 przerzutka źle pracowała.

Odpowiem bardziej bezpośrednio - ja w tribanie z zebatką z przodu 38 i kasetą 11-32 używam łańcucha z 114 ogniwami i pasuje idealnie.

O ile mnie pamięc nie myli na oryginalnym 48 zebów i wolnobieg 14-34 też było 114 ogniw.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 18.08.2021 o 23:26, Broda_Gravel napisał:

Witajcie. Mam problem. Rozciągnął mi się łańcuch w Tribanie i zmieniłem go na KMC 118 dla napędów 7/8. Wydaje mi się za luźny. Jaki powinien być?

Poprzedni był za krótki (taki już kupiłem w sklepie) i przy zmianie na pędu na 1 przerzutka źle pracowała.

Taky pasuje np: SHIMANO CN-HG71 łańcuch 8/7-rzędowy 😉

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

W serwisie rowerowym skrócili mi go do 114. 🙃

Opublikowano
7 godzin temu, tygrysek napisał:

O ile mnie pamięc nie myli na oryginalnym 48 zebów i wolnobieg 14-34 też było 114 ogniw.

Ja 110 miałem

Opublikowano

Mam pytanie w temacie błotników Orion - są dostępne w wersji 41/48/53 mm szerokości. Jakie z Waszego doświadczenia najlepiej przypasują do opon 35-622? Skłaniam się ku 48mm

Opublikowano

Siemanko. Kupiłem Tribana RC 100 i mi się bardzo podoba ta namiastka szosy. Chciałbym w jego lekko zainwestować, aby poprawić komfort. Na celu mam oponki 25c co jest raczej prostą sprawą, ale mam problem z inną modyfikacją. Chciałbym zamontować przednią przerzutkę i klamkomanetki. Nie chcę inwestować w zmianę grupy, więc zostanę przy Tourneyu. I tutaj pytanie. Korba Tourneya 2 rzędowa, klamki Tourneya 2x7, ale jaki support? Chciałbym coś w miarę markowego. Po takiej modyfikacji będę zadowolony w pełni. Ścigać się nie będę, ale chciałbym troszkę wygodniej pojeździć, aby przyjemniej bić swoje mizerne czasy :)

Opublikowano

Cześć, mam Tribana 100 (tę starszą wersję) od kilku lat i zaczyna doskwierać mi ta oryginalna manetka. Chciałem zamontować te klamkomanetki, o których była mowa na pierwszych stronach tego tematu (https://www.aliexpress.com/item/2046447130.html) i stąd moje pytanie (może trochę banalne). Czy mogę je zamontować nie wymieniając jednocześnie innych elementów w rowerze (typu korba, przerzutki itd.)? Na stronie produktu jest napisane, że są kompatybilne z Shimano.

Opublikowano
1 godzinę temu, CloudJr napisał:

Cześć, mam Tribana 100 (tę starszą wersję) od kilku lat i zaczyna doskwierać mi ta oryginalna manetka. Chciałem zamontować te klamkomanetki, o których była mowa na pierwszych stronach tego tematu (https://www.aliexpress.com/item/2046447130.html) i stąd moje pytanie (może trochę banalne). Czy mogę je zamontować nie wymieniając jednocześnie innych elementów w rowerze (typu korba, przerzutki itd.)? Na stronie produktu jest napisane, że są kompatybilne z Shimano.

Tak jest - będzie działać. Z owijką od razu zamów ;) 

Opublikowano
W dniu 23.08.2021 o 18:47, bikemihal napisał:

Mam pytanie w temacie błotników Orion - są dostępne w wersji 41/48/53 mm szerokości. Jakie z Waszego doświadczenia najlepiej przypasują do opon 35-622? Skłaniam się ku 48mm

kupiłem wersje 48mm. montaz swoje zajal (dobre 2 godz i troche przeklenstw), walka z dopasowaniem do opon trwala ale ogolnie po ustawieniu wygkada ro bardzo fajnie i o dziwo sie dosc dobrze trzyma. wykorzystalem wszystkie elementy z zestawu bez zadnych przerobek. opony mialem kenda piedmont 35-622 (przy nich troche ocieralo) ale i tak je chcialem zmienic na continental tour ride 37-622 i na nich jest ok z lekkim zapasem na bloto :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.08.2021 o 22:59, Raphael80 napisał:

@Ares97 Jeśli niedawno kupiłeś to może po prostu wymień na mniejszy rozmiar albo zwróć jeśli nie jesteś zadowolony z tego roweru. Decathlon ma podejście raczej proklienckie. Skądinąd masz pecha z tymi dętkami. Ja rower kupiłem prawie 2 lata temu i w przednim kole nadal mam oryginalną dętkę ;)

Zwrot nie wchodzi w grę - na początku roku chciałem zwrócić tygodniowy rower który nie był używany bo pogoda słaba była ( miałem w planach inny dla dziewczyny, ale podobno musiałbym czekać do października na niego, a chcieliśmy na początek sezonu kupić, a po tych kilku dniach dostałem mail że rower który wcześniej  nas interesował  pojawił się w sklepie. Zapakowałem więc nowy stary rower do auta i chciałem zwrócić, a dostałem taką burę od kierowniczki że myślałem że wyjdę z siebie (przybrudzone opony w piasku z parkingu gdzie pogoda była nieciekawa  i brak naklejki, zacząłem grzeczną wymianę zdań, ale kobieta ewidentnie miała coś nie tak pod kopułą i chyba ciężki dzień :) ), ale finalnie udało mi się go zwrócić w innym sklepie.  Zresztą miałem już dwie tak nieprzyjemne akcje w tym roku z Decathlonem, zależy od kierownika.

Także mój rower, którym bądź co bądź przejechałem koło 100km głupio byłoby mi zwracać wciskając kit że nowy, a poza tym minęło ponad miesiąc od zakupu także no :( 

W dniu 6.08.2021 o 11:55, mathu napisał:

Podnieś mostek maksymalnie na podkładkach (bazowo są dwie nad mostkiem) i obróć baranka do góry na mostku. Ja wyjeżdżałem ze sklepu z barankiem opadającym w dół a to i tak po tym jak poprosiłem ich żeby go przekręcili w górę, dlatego trzeba to koniecznie samemu ustawić pod siebie. Kazdy stopień obrotu robi dużą różnicę. Na mostku wysoko i z barankiem równolegle do mostka trzymając ręce na manetkach mam pozycję tak samo wyprostowaną jak na crossowym Riverside też L. Dla mnie optymalnie jest z mostkiem wysoko i z barankiem lekko po skosie w górę ale mniej niż mostek. Mam 187 wzrostu i jedzie mi się na nim mega wygodnie. 

Dla przykładu w sklepie sprawdzałem jakiegoś Van Rysela za 5000 też L gdzie miałem takie samo wrażenie że jestem zbyt wyciągnięty i nie mam szans tak jeździć, potem zobaczyłem że baranek jest tam skręcony po skosie w dół pod kątem gdzieś 30 stopni. Ten kąt obrotu robi taką różnicę jak mostek regulowany w normalnej kierownicy. Spróbuj dobrać kąt tak żebyś trzymał manetki w naturalny sposób (z nadgarstkami pod takim kątem w stosunku do przedramion jakbyś trzymał kierownicę w samochodzie). Im wyżej mostek tym bardziej musisz obrócić baranka do góry i w drugą stronę (mostek nisko to i baranek bardziej poziomo). 

Podniosłem, obróciłem, kombinowałem już kilka razy z ustawieniami i dalej nie czuję się komfortowo :/ Jeszcze jak wychodziłem na rower z nastawieniem na jak najszybszą przejażdżkę, spalanie kalorii, to jakoś mniej mi przeszkadzała wyciągnięta pozycja, ale jak z moją lubą idę na luźną wycieczkę spokojnym tempem po okolicy to z utęsknieniem wspominam rozklekotanego górala z prostą kierownicą, czekającego w pokoju :) Ale co ciekawe nawet jadąc góralem (wygodnie, bo dopiero po latach ogarnąłem że mam zdecydowanie  za małą ramę) często jeżdżę na rogach, czyli trochę jakbym w baranku z dostępem do manetki hamulca dodatkowo, czyli ta pozycja nie jest taka głupia w moim przypadku, a jedynie mostek trochę za długi chyba w Tribanie :/ 
Na dniach podmienię na próbę mostek 60mm bodajże z Riverside dziewczyny i wtedy spróbuję ogarnąć czy dużo wygodniej będzie. Próbuję sprzedać póki co jeszcze, odzew jest po prawdzie średni, ale jeszcze trochę poczekam, a jak nie pójdzie to w przyszłym roku zabiorę się za drobne przeróbki :)

A - wiecie za ile mogę dostać najtańszy wideł stalowy z adapterem pod tarcze hamulcowe? Na allegro widelec stalowy prosty to jakieś 100- 150 zł, a taki pod tarcze zaczyna się od 350 zł w górę, naprawdę nie da się nic tańszego kupić? Seryjne hamulce zawiodły mnie już kilka razy na ścieżkach rowerowych, gdzie mimo niewielkich prędkości musiałem awaryjnie hamować i nie było to przyjemne doświadczenie. Ludzie mówią że najtańsze tarcze wcale nie są lepsze od szczękowych hamulców - na Riverside dziewczyny rower niemal staje w miejscu mimo że domyślnie ma zamontowane  najtańsze  Tektro, na moich szczękach jest jakaś masakra  :/ 

Jakie największe opony wejdą na felgę z wewnętrzną średnicą 15mm  - 38c zmieszczą się? W postach wyżej widziałem że wiele osób miało wewnętrzną średnicę 17mm, a to jednak jakaś różnica, w porównaniu do 15mm. 

 

 

Przed sekundą założyłem mostek 60mm z Riverside, okazuje się że mi chyba po prostu nie pasuje pozycja gravelowa/szosowa, nawet na tym krótkim mostku siedzi mi się dziwnie, co prawda nie jeździłem, ale na sucho dalej nie czuję tego czegoś, chyba po prostu baranek nie jest dla mnie :/
 

Edytowane przez Ares97
Opublikowano (edytowane)

Jeśli nie pasuje z krótszym mostkiem to pozostaje założyć zwykła kierownicę. Przy okazji rozwiążesz tanio problem przerzutki i będziesz mieć fitnessa. 

Jeżeli to Riverside 500 to ja w swoim w prawidłowym rozmiarze L dałem mostek na - bo taka pozycja mi bardziej odpowiada (i jeszcze chcę wymienić kierownicę na całkowicie płaską żeby nie było tego Y w górę). Na + się czuję dziwnie i niestabilnie, jakbym za wysoko siedział. Jeżeli szukasz całkowicie wyprostowanej pozycji to rower szosowy nie ma większego sensu ale z płaską pewnie podpasuje. Tylko po co wtedy szosa jeśli cały fun wynika właśnie z tej pochylonej pozycji w której łatwiej się przyspiesza?

Edytowane przez mathu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...