Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój Trybek ma już następcę. Przełożyłem już biżuterię, troszkę konserwacji i przyjdzie pora na rozstanie po 3 latach intensywnej współpracy :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano
4 godziny temu, spidelli napisał:

Mój Trybek ma już następcę. Przełożyłem już biżuterię, troszkę konserwacji i przyjdzie pora na rozstanie po 3 latach intensywnej współpracy :)

Zapodaj foty następcy, jestem ciekaw na co zmieniłeś :)
 

Opublikowano

Przepraszam, na razie nie mam lepszych zdjęć:

ogolny.thumb.jpg.69d00eb6f168cc63469e31416a152418.jpg

bobki.thumb.jpg.c6285a243c535316e0b06f50d4493363.jpg

radiator.thumb.jpg.babfe653b73bdcb22bf682095e164f12.jpg

Opublikowano
3 godziny temu, spidelli napisał:

Przepraszam, na razie nie mam lepszych zdjęć:

ogolny.thumb.jpg.69d00eb6f168cc63469e31416a152418.jpg

bobki.thumb.jpg.c6285a243c535316e0b06f50d4493363.jpg

radiator.thumb.jpg.babfe653b73bdcb22bf682095e164f12.jpg

Uuu, piękna maszynka...to chyba Headlands?

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Faerloss napisał:

Headlands

Nie, nie ta półka :) Rzadki okaz ale zwykłe amelinium a karbą tylko we widelcu :)

Nie chcę psuć Ci zabawy, podpowiem, że to rower przełajowo - grawelowy albo inaczej - wyluzowana przełajka z regulaminową oponą ale z insertami na bagażnik i stopkę :D Cały Marin :) Można pojechać na zawody CX własnym rowerem z sakwami ;)

 

Edytowane przez spidelli
  • Lubię to! 1
Opublikowano
4 godziny temu, spidelli napisał:

Nie, nie ta półka :) Rzadki okaz ale zwykłe amelinium a karbą tylko we widelcu :)

Nie chcę psuć Ci zabawy, podpowiem, że to rower przełajowo - grawelowy albo inaczej - wyluzowana przełajka z regulaminową oponą ale z insertami na bagażnik i stopkę :D Cały Marin :) Można pojechać na zawody CX własnym rowerem z sakwami ;)

 

Musiałem wspomóc się guglem, ale już wiem :D Cortina ax1! Rzeczywiście nieczęsto się je widuje. Gratki zakupu, będzie mega uniwersalna maszynka :)

Opublikowano

Mój ulubiony typ CXowyGravel :)

Czym są te skrzela na widełku?

"Marin zastosował w ramie oraz widelcu aluminiowe żebrowanie, pełniące rolę radiatora - wszystko w trosce o lepsze chłodzenie tarcz" 

Opublikowano
17 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Czym są te skrzela na widełku?

Taki smaczek ale może faktycznie działa na zjazdach? Nie miałem za wiele do czynienia z tarczami do tej pory.

Niestety hamulce w Tribanie słabo sprawdzają się z sakwami. Ja mam te oryginalne ale tak jak pisałem już - nie będę w Trybka inwestował bo ma on swoje ograniczenia. Jakie by nie były skuteczne - hamulce szczękowe przegrywają z błotem :)

Trzeba mieć dużo wody w bidonie, żeby to splukać :)

Ale mimo wszystko, lubię ten rower bo kawał świata ze mną zobaczył :)

 

Opublikowano

Z tymi tarczami to rozumiem że na pewno to jest lepsze rozwiązanie, ale jednak nie przesadzajmy,

Jak patrzę na PRO TOUR to spora część peletonu dalej śmiga na hamulcach szczękowych, a oni zjeżdżają w Pirenejach na wąskich dróżkach, niejednokrotnie mokrych. 

Natomiast rowerek zacny. :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

@tygrysek
Dzięki!

W terenie chodzi też o to, że szczęki zbierają błoto z obręczy i obrastają nim :)

Szkoda, że zdjęć nie porobiłem - bidon wody mi poszedł na wyczyszczenie jak już wyjechałem na asfalt, żeby nie zaschło.

Tarcza się sprawdzi lepiej w takich warunkach i pod sakwy.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Potrzebuję wymienić korbę w moim krążowniku triban 100. Chce już założyć coś na Hollowtech II (na 99% będzie claris) nie znam się zbytnio na tym. Jakie muszą być wymiary tego suportu i jaki typ widziałem włoski i angielski który wybrać? Dzięki z góry :) 

Opublikowano
2 godziny temu, Wixser napisał:

Potrzebuję wymienić korbę w moim krążowniku triban 100. Chce już założyć coś na Hollowtech II (na 99% będzie claris) nie znam się zbytnio na tym. Jakie muszą być wymiary tego suportu i jaki typ widziałem włoski i angielski który wybrać? Dzięki z góry :) 

U siebie dawałem BB RS500, ale każdy pod mufę 68mm wejdzie. Lepiej angielski.

W dniu 9.07.2021 o 13:40, spidelli napisał:

@tygrysek
Dzięki!

W terenie chodzi też o to, że szczęki zbierają błoto z obręczy i obrastają nim :)

Szkoda, że zdjęć nie porobiłem - bidon wody mi poszedł na wyczyszczenie jak już wyjechałem na asfalt, żeby nie zaschło.

Tarcza się sprawdzi lepiej w takich warunkach i pod sakwy.

dokładnie, u mnie każda wycieczka po okolicznych bezdrożach kończyła się tym, ze hamulce ew spowalniały, a nie hamowały. Stąd miałem parcie na tarcze.
Na drodze to co innego, ale wg mnie hamulce szczękowe i ak już powoli wymierają.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 9.07.2021 o 12:00, tygrysek napisał:

Z tymi tarczami to rozumiem że na pewno to jest lepsze rozwiązanie, ale jednak nie przesadzajmy,

Jak patrzę na PRO TOUR to spora część peletonu dalej śmiga na hamulcach szczękowych, a oni zjeżdżają w Pirenejach na wąskich dróżkach, niejednokrotnie mokrych. 

Natomiast rowerek zacny. :)

No bez przesady, obecnie w World Tourze są już tylko dwie ekipy na szczekach - Ineos (wszyscy na szczękach) i UAE (tutaj mają wybór, Pogacar cały TdF jechał na tarczach poza dwoma wygranymi etapami w Pirenejach gdzie jechał na szczękach). Warto też dodać że jadą po zamkniętej drodze z potężnym zapleczem w postaci samochodów z mechanikami i karetek :)

Żeby nie było offtopic aktualne zdjęcie mojego Tribanka, wpadły opony bardziej terenowe, chyba Schwalbe CX Comp 35c albo 38c nie pamiętam, w tym roku zrobiłem na nim żałosne 280 km, a to dlatego że w styczniu kupiłem karbonową szosę (i żeby nie było na klasycznych szczękach nie żadnych tarczach :D)

216740651_145272337717585_5194941013185252344_n.jpg
  • Lubię to! 2
Opublikowano (edytowane)

Pytanie mam jeszcze odnośnie hamulca (tył). Jakie zaciski mogę włożyć. Miałem ten oryginalny od nowości jednak dziś trochę go rozwaliłem :D Chce kupić coś lepszego ale jak patrzę na różne modele shimano to one są do opony max 28c a ja mam 32c Taka tiagra będzie pasować czy macie coś lepszego do polecenia. Ogólnie to możecie polecić jakieś dobre klocki hamulcowe :) Dzięki z góry :)

Edytowane przez Wixser
Dopisane słowa
Opublikowano

@Dziaku ładnie się prezentuje, niech i tak się sprawuje przez kolejne długie lata :D

@Wixser niestety nie pomogę ani w jednwj ani w drugiej kwestii. Zmieniłem na tarcze prosto z zestawu fabrycznego :P

 

Ekhm, ekhm... znów jestem pełnoprawnym uczestnikiem tematu :D

It's alive!!!

Jedynie gripów i podkładek pod mostek mi brakło...jutro dokupię i Tribanek leci na sprzedaż :)

 

IMG_20210726_230013.jpg
Opublikowano

@Faerloss jakich klamek klasycznych  użyłeś do swojego Tribana żeby dobrze działały te dziwne zaciski😮😮 i jak w ogóle rower hamuje teraz? 

 

Czytam czytam i dowiaduje się że podobno zwykle klamki nie podpasują, a też chcę zmienić na prostą kierownice ☺️

Opublikowano
3 godziny temu, Ares97 napisał:

@Faerloss jakich klamek klasycznych  użyłeś do swojego Tribana żeby dobrze działały te dziwne zaciski😮😮 i jak w ogóle rower hamuje teraz? 

 

Czytam czytam i dowiaduje się że podobno zwykle klamki nie podpasują, a też chcę zmienić na prostą kierownice ☺️

Wiesz miałem jakieś stare klamki Tektro, bodajże jeszcze od hamulców typu cantilever, ale to nie będzie miało znaczenia.
Ten triban w pierwotnej wersji był właśnie z prostą kierownicą, i były tam najzwyklejsze klamki noname.
Rower hamuje elegancko, nie ma problemy żeby zblokować koła - testowane wczoraj na deszczu.

Fakt, że z regulacją trochę się naskakałem, bo raz że już dawno nie regulowałem szczękowych, a dwa, że klocki jakieś używki włozyłem :)

Opublikowano

No to dobra wiadomość :)

Czyli generalnie najlepiej  szukać klamek do cantilever i powinny pasować? 

A wiesz może czy takie coś jak na poniższym zdjęciu da się zamontować jako JEDYNE klamki w rowerze? Dziewczyna ma takie ustrojstwo i tam jest przelotka do kalamkomanetki (ma dwie klamki do hamulca jednego) i to właśnie w jej bliźniaczym modelu triban Easy Woman chce wykonać taki zabieg z prostą kierownicą :)

I jeszcze pytanko:ile trzeba wydać na klocki żeby jako tako hamowały? Bo seryjne nie wiem czy trzeba trochę dotrzeć czy co, ale są tak słabe że szkoda słów :/

 

I jesscze pytanie jedno 😅

Czy po zamontowaniu jakieś manetki biegów randomowej, która oczywiście obsługuje daną liczbę biegów wszystko będzie działać cacy? Chodzi mi np o to że przerzutka jest microshift, a manetke biegów jakąś uniwersalną shimano wrzucę? 

 

Sorry za spam nie wnoszący do tematu zbyt wiele i dzięki ☺️

rower-szosowy-triban-easy-damski.jpg
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Ares97 napisał:

No to dobra wiadomość :)

Czyli generalnie najlepiej  szukać klamek do cantilever i powinny pasować? 

A wiesz może czy takie coś jak na poniższym zdjęciu da się zamontować jako JEDYNE klamki w rowerze? Dziewczyna ma takie ustrojstwo i tam jest przelotka do kalamkomanetki (ma dwie klamki do hamulca jednego) i to właśnie w jej bliźniaczym modelu triban Easy Woman chce wykonać taki zabieg z prostą kierownicą :)

I jeszcze pytanko:ile trzeba wydać na klocki żeby jako tako hamowały? Bo seryjne nie wiem czy trzeba trochę dotrzeć czy co, ale są tak słabe że szkoda słów :/

 

I jesscze pytanie jedno 😅

Czy po zamontowaniu jakieś manetki biegów randomowej, która oczywiście obsługuje daną liczbę biegów wszystko będzie działać cacy? Chodzi mi np o to że przerzutka jest microshift, a manetke biegów jakąś uniwersalną shimano wrzucę? 

 

Sorry za spam nie wnoszący do tematu zbyt wiele i dzięki ☺️

rower-szosowy-triban-easy-damski.jpg

Klamki przełajowe nie ciągną linki bezpośrednio, a poprzez pancerz, który wychodzi z klamki. Czy będzie to działać jako jedyny hamulec to nie wiem, nie mam doświadczenia. Wiem na pewno, że nawet najtańsza klamka pod szczęki/v braki spełni zadanie, chocby takie badziewie za parę złotych:

https://allegro.pl/oferta/klamki-dzwignie-hamulca-czarne-3-palce-p-l-30649-1-10655417767

Jeśli chcesz coś solidniejszego to kup jakieś całe z alu koszt chyba nie powienie przekroczyć 30zł za komplet.

Jedynie z regulacją trzeba będzie trochę "poskakać".

 

Klocki to temat rzeka, z doświadczenia wiem, że lepiej nie kupować ultegry, na suchym ok, ale na mokrym nic nie hamują.
Ktoś tu w temacie polecał jakieś, poszukaj.

W dniu 4.08.2020 o 20:58, mmichal napisał:

 

Do tej pory po przetestowaniu wielu kompletów do tribana 100 śmiało mogę powiedzieć że swissstop flash bxp to najlepszy wybór jeśli chodzi o siłę hamowania, hamulce stają się lepsze niż w tribanie 500rc z deca. Niestety 80zł komplet. Taniej są shimano wsuwki ultegry R55C4 (lub C3) ale w wodzie i zimie słabną (nadal jest lepiej niż oryginalne ale przegrywają ze swisstopami jak jest mokro lub mocno zimno)

tu masz konkretną odpowiedź, widziałem też że sporo ludzia było zadowolonych z clarksów

 

 

Manetka jak najbardziej będzie współpracować.

Edytowane przez Faerloss
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Panowie co muszę zmienić żeby wrzucić microshifta do tribka rc100. Myślałem zostawić 1/7 i wrzucić microshifta 2/7. Czy to zadział? Co jeszcze musiałbym zmienić smile.png No chyba że to nie ma sensu to proszę o otrzeźwienie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jeżeli chcesz zostawić 1x7 to wystarczy założyć klamkomanetki i dać nowy pancerz i linkę do tylnej przerzutki, bo fabryczne będą za krótkie. U mnie klamkomanetka Microshift spokojnie współgra z fabryczną tylną przerzutką

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc, bo nie mam dostępu do roweru.. jakiej szerokości obejme pod siodlo potrzebuje ? 38,1?

Opublikowano

Przy 182 cm wzrostu kupiłem rozmiar ramy L i nie ukrywam że chyba trochę źle mi się jeździ, odrobinkę jakbym był za bardzo wyciągnięty, nie jakoś strasznie, ale jednak. Wymiana fabrycznego mostka 110mm, na jakiś krótszy np 90mm z modelu w rozmiarze S znacząco poprawi wrażenia z jazdy? Czy lepiej szukać jakiegoś krótszego? I jaki najkrótszy mogę w ogóle zamontować żeby rower wciąż dobrze się prowadził? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...