Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc. Tak jak pisałem rower spadł mi z dachu i uderzył bokiem od strony przerzutki w beton. Na chwilę obecną z 8 przełożeń z tyłu na największej zebatce (najlżejszym przełożeniu) po kilku pociągnięciach korbą łańcuch spada i jakby wózek szorował o szprychy

 

Taka sytuacja jak niżej

 

Pytanie - prostować wózek (ręką, obcęgami) czy raczej iść w strone regulacji przerzutki. Na moje wyczucie raczej trzeba prostować wózek aby był dalej od szprych ale trochę się boję że przesadzę z siłą i całosć szlag trafi. Co doradzicie?

IMG_20210609_204040.jpg IMG_20210609_204040.jpg
Opublikowano

Zacznij od metod najmniej inwazyjnych czyli od regulacji przerzutki. Jak nie pomoże, to wtedy "Gustlik mode" czyli gięcie.

Druga sprawa - poszukaj tego:

BTWIN Osłona tylnej przerzutki 14.99zł https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-x?mc=8362284

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Hak wygląda na nie ruszony. On jest dość gruby i prędzej przerzutkę wygniesz. Ja zaliczyłem szlifa ze złamaniami i moja sore wyszlifowałem ale wózek ok ;)

Jak to co widzę to turney to mam takiego gdzieś w kartonie i mogę wysłać w cenie przesyłki na paczkomat. Czyli 13zł. Nie wiem jaki ma on stan bo zdjąłem go z roweru dawcy ramy. 

Osłone też mogę dołożyć. Mam nieużywaną bo bałem się Wagomira.

A jeśli to hak to zapytaj decathlon odnośnie gwarancji na ramę. Ja bym spróbował bo to ich wynalazek taka konstrukcja. 

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 2
Opublikowano

Myślę, że przerzutka to zbyt wiotka dźwignia żeby wygiąć hak. W najgorszym razie skończy się na wymianie przerzutki, która -dzięki @FalconHeavy
będzie bezbolesna :)

Opublikowano (edytowane)

Przerzutka wymaga czyszczenia i przesmarowania wd-40. Kołka możesz podmienić na swoje. 

IMG_20210609_213447.jpg

Ja bym w tej twojej jeszcze spróbował wygiąć wózek na zewnątrz. 

Jak chcesz tego turneya to na priv pisz. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

@FalconHeavy
 Kolega wie, że WD-40 to nie jest preparat smarujący ;) On zmienia nieruchomości w ruchomości ale smaru nie zastąpi :D

Opublikowano

Niech Ci ktoś napisze jaka jest  odległość wózka od szprych na największej zębatce i oryginalnych kołach. 

Opublikowano

Wiem, ale ona ma przyrdzewiałe śruby. Trochę je psiknąłem. 

2 minuty temu, spidelli napisał:

Ale przy oryginalnej przerzutce?

Tak. Zawsze będzie różnica ale masz jakiś punkt odniesienia. 

Opublikowano

No jasne, już miałem się zwlec z legowiska ale ja mam Clarisa.

Jeśli zgięta jest przerzutka to bym nawet nie kombinował z wyginaniem - pewnie do pierwotnego stanu już nie wróci, więc albo skorzystać z Twojej propozycji i coś złożyć z obu albo kupić nową i mieć temat z głowy...

Opublikowano (edytowane)

Dobra, wziąłem obcęgi i trochę podgiąłem. Na moje oko pomogł przerzutce, teraz najwyższy bieg już działa i chodzi płynnie w miarę.

Dzięki łyknięciu koniaku, moje ruchy były zdecydowane i płynne. Pacjent przetrwał

 

Także Triban betonu sie nie lęka. :)

 

 

 

Edytowane przez tygrysek
  • Lubię to! 2
Opublikowano

Ale zdobądź zapas, jakby łańcuch spadywał (tfu tfu) albo coś.

Opublikowano (edytowane)

Mam bezdętkowe 38c i odpowiednie ciśnienie wg GCN. Idzie jak dzik po lesie. Hamulce? Ok, choć te bieda zaciski są ciężkie i słabe gdy zjeżdżam stromo po leśnych górkach. 

Tylko jedno mi nie pasuje, kierownica. Prosi na filmikach lecą po lesie na dolnym chwycie. Ja mam szosową i słabo to czuje. Jest niepewnie i ciężko hamować. Z resztą na zawodach cx też mało kto na dolnym jedzie. 

Czy to czasem nie chodzi o brak gięcia gravelowego kierownicy? 

@Faerlossczy ty masz w swoim rowerze kierownicę z Accent Furious? Przymierzałem się kiedyś do Furiousa i kierownica strasznie mi się spodobała. 

1623515596872-01.jpeg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano

W nowym rowerze mam "flarę" i faktycznie jakby ciut pewniej się ją trzyma w dolnym. Ale mało na nim jeżdżę, bo najpierw czekałem na folię do oklejenia, potem na czas, potem wyskoczyłem Trybikiem na wyprawę a teraz mam niechęć do roweru :)

Tak nawiasem, to gdyby DSX 1 był dostępny to bym go chyba kupił - tak do jazdy na trudniejsze warunki, bo ten mój nowy gravel to taka szosówka bardziej :D I chodzi mi o dwie sprawy - płaską kierownicę i napęd 1 x 11.

 

Opublikowano

Akurat tym że profesjonaliści jeżdzą w dolnym chwycie na trudnych odcinkach trasy bym sie nie sugerował. Oni nie dość że są super wyszkoleni technicznie i doskonale wytrenowani w upadaniu z roweru, to jężdza na specjalnie zabezpieczonych trasach wyłączonych z ruchu z pełna obsadą medyczno/techniczną

 

Ostatnio UCI zamierza zakazać kolarzom używania niestandardowych chwytów "aero" jako nazbyt niestabilnych i zagrażających bezpieczeństwu zarówno ściganta jak i innych kolarzy z peletonu - https://www.cyclist.co.uk/news/9217/uci-to-ban-forearms-on-bars-time-trial-position-on-road-bikes

 

Ja osobiście używam dolnego chwytu jedynie w sytuacji gdy czuje że czołowy wiatr z przodu mnie hamuje a i tak nie przejadę w tym chwycie wiecej niż kilka km (plecy bolą), racje preferuje opieranie dłoni na manetkach co zapewnia taki półsrodek między aerodynamiką a komfortem.

Opublikowano

Dzieńdoberek,

łańcuch jakiś konkretny szanowne grono poleca?

🙂

Opublikowano
W dniu 12.06.2021 o 19:22, FalconHeavy napisał:

Mam bezdętkowe 38c i odpowiednie ciśnienie wg GCN. Idzie jak dzik po lesie. Hamulce? Ok, choć te bieda zaciski są ciężkie i słabe gdy zjeżdżam stromo po leśnych górkach. 

Tylko jedno mi nie pasuje, kierownica. Prosi na filmikach lecą po lesie na dolnym chwycie. Ja mam szosową i słabo to czuje. Jest niepewnie i ciężko hamować. Z resztą na zawodach cx też mało kto na dolnym jedzie. 

Czy to czasem nie chodzi o brak gięcia gravelowego kierownicy? 

@Faerlossczy ty masz w swoim rowerze kierownicę z Accent Furious? Przymierzałem się kiedyś do Furiousa i kierownica strasznie mi się spodobała. 

1623515596872-01.jpeg

Mam jakiegoś zwykłego Zooma, którego kupiłem po taniości, flary u mnie nie uraczysz...jeszcze:D
Z tym hamowaniem na zjeździe w terenie dolnym chwytem, to cóż...jakoś dziwnie układa mi się nadgarstek i mimo że hamulce mam wyregulowane tip top(nawet po maksymalnym docisku klamka nie dotyka do kiery, jest jeszcze sporo miejsca) to nie jest to komfortowy sposób hamowania - jakoś tak niepewnie czuję się mając tylko końcówkę klamki pod palcami. Może jakbym miał hydraulikę byłoby inaczej (przyzywczajenia z MTB robią swoje).
O wiele pewniejsze hamowanie mam w górnym chwycie, gdy trzema palcami naciskam klamkę od góry.

Chwila urlopu, ale rower musi być :)
Furious śmiga po pomorzu tym razem...a frajdy daje mi przy tym co nie miara. No zakochałem się w tym rowerze, no :)

 

 

1623788198831.jpg 1623788198840.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

U mnie problem jest raczej w tym, że te spowalniacze mają długą dźwignie i słabo to współpracuje z klamkomanetkami. Klamki prawie dotykają owijki. Mam to jako tako wyregulowane ale są do wymiany.

Ja już zamówiłem kierę do Furiousa. Dzisiaj powinna być do odbioru :P

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.06.2021 o 17:29, Kessel12 napisał:

Dzieńdoberek,

łańcuch jakiś konkretny szanowne grono poleca?

🙂

Na pewno nie polecam łańcucha z Deca, tego z 2020 114 zębów 6-8 rz. Jest tani, ale to jest jakaś kpina. Łancuch wyszejkowany po wyjęciu z pudełka, nasmarowany. Po 250 km znowu szejk, smarowanie, to samo po 370 km. Następnie jazda 85 km, fakt że w deszczu, po przyjeździe wyciagniety około 1 %, być moze zaczął juz niszczyć zebatkę. A ma przejechane raptem koło 450 km.

 

W ogóle moja obserwacja jest taka że napędy jednoblatowe z brzodu zajeżdzają te łańcuchy z prędkością światła, nawet gdy non stop sie je czyści i smaruje. Dochodzę do przekonania że czyszczenie sie w ogóle nie opłaca, lepiej co 3-4 jazdy zakładać nowy łańcuch po prostu. Będzie szybciej i taniej,

 

Teraz pytanie do Kolegów

Jakie koło tylne pod kasetę będzie pasować do Tribana? Zakładam że szerokość obręczy 17-19 mm, musi byc dostosowane do hamulców szczękowych, ale jakie inne wymiary są ważne?

 

Edytowane przez tygrysek
  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, tygrysek napisał:

Jakie koło tylne pod kasetę będzie pasować do Tribana? Zakładam że szerokość obręczy 17-19 mm, musi byc dostosowane do hamulców szczękowych, ale jakie inne wymiary są ważne?

A chcesz się doktoryzować czy po prostu jeździć? :D Ja wsadziłem koło z Dekla, od jakiegoś innego Tribana, mieli kiedyś w ofercie. Być może to nawet to:

https://www.decathlon.pl/p/kolo-szosowe-triban-520-tylne-700-dwukomorowe-do-kasety/_/R-p-200632?mc=8528054

Tylko ja mam kasetę 8 rz. - nie wiem jak u Ciebie.

 

Edyta: jak dobrze policzyłem, to masz siódemkę z tyłu?

Mają też pod wolnobieg w ofercie:

https://www.decathlon.pl/p/kolo-szosowe-700-do-triban-100-tylne-dwukomorowe-do-wolnobiegu/_/R-p-200635?mc=8528051

Szyte na miarę. Ale jest okazja na większe zmiany...

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Te koło mi troche nie pasuje, bo wolałbym cos co umożliwia załozenie szerszej opony. Na oryginalnej udało mi sie wcisnac 35 mm, ale wiecej chyba było  by juz trudno

Mam wolnobieg 8 rzędów. 

Opublikowano

A to źle policzyłem, zdjęcie niewyraźne :) Przejrzyj jeszcze ich ofertę, może mają więcej kół, skoro rowerów całe mnóstwo wypuścili - zawsze to mniej kombinowania - kupujesz, zakładasz i gra...

Opublikowano (edytowane)

Mam kiere Accenta. No cudo, dzieło sztuki z tymi gięciami. Spłaszczenie w górnym, specjalny profil na dolny. Jestem zauroczony choć jeszcze nie założyłem :D. 

Profil górnego chwytu sprawia, że chyba założę podkładkę pod spód bo ona się obniża ku bokom. 

IMG_20210616_170117.jpg IMG_20210616_170135.jpg IMG_20210616_170126.jpg

Aczkolwiek ciężkawa 322g. Obecna scorpo obklejona całym syfem 299g.

Ktoś chętny na kiere?

IMG_20210616_174138.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Mój bratanek jak dostał od Mikołaja taki duży samochód - śmieciarkę to pierwszą noc z nim spał :D

Miłego modzenia!

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...