Garmin Edge Explore - czy warto?


Tomek Gromół

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek Gromół

Hej!

Ostatnio zainteresowała mnie nawigacja rowerowa Garmin Edge Explore. Trochę poczytałem w internecie i okazało się, że wzbudza ona trochę kontrowersji - jedni piszą, że super, inni że zupełnie bez sensu. Więc oczywiście chciałbym wiedzieć co Wy myślicie, czy może ktoś ją posiada i byłby w stanie podzielić się doświadczeniami? Jak dla mnie 1000 PLN to bardzo dużo za nawigację, ale ze wszystkich komputerów Garmina ona chyba spełnia moje potrzeby najbardziej. Po pierwsze nie potrzebuję w ogóle pomiaru mocy, ponieważ jeżdżę na Tiagrze i zupełnie nie planuję nawet w przyszłości żadnych pomiarów mocy. Po drugie jeśli chodzi o opcje treningowe Garmina to też raczej nie są one mi potrzebne, ponieważ uprawiam raczej kolarstwo romantyczne :P i nie gonię za KOMami na Stravie. To czego naprawdę potrzebuje to właśnie nawigacja i wyznaczanie tras z poziomu Garmina. Lubię jeździć w nieznane tereny i wyjmowanie co chwilę telefonu z kieszonki aby sprawdzić trasę bardzo mnie denerwuje, a do uchwytów na telefon nie jestem przekonany. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Rebeliant86

    23

  • XGrzesX

    23

  • pecio

    15

  • Chrismel

    9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeżeli nie potrzebujesz zaawansowanych opcji treningowych to jest bardzo dobry wybór. Polecam od razy zakupić do niej etui silikonowe i folię na wyświetlacz. Użytkuję ją ponad rok. Przejechałem kilkan

No właśnie pomimo że mam i sobie chwalę to jest to czynnik który znacząco zniechęcił mnie do kupna kolejnych produktów garmina. Jak dla mnie minimalna jasność + ciemne okulary powodują że czasami ni

Będzie zasłaniał. Jedyna opcja to ładowanie na postoju. Edit. Mała poprawka. Uchwyt na kierownicę na pewno zasłania port USB. Nie wiem jak z uchwytem na mostek który jest w zestawie. Jak Ci zależ

Posted Images

Chrismel

Jeżeli nie potrzebujesz zaawansowanych opcji treningowych to jest bardzo dobry wybór. Polecam od razy zakupić do niej etui silikonowe i folię na wyświetlacz. Użytkuję ją ponad rok. Przejechałem kilkanaście tysięcy kilometrów i są dwie wady jak dla mnie. Po pierwsze za krótki czas pracy - przy ustawieniu jasności na minimum, tj. 10% (co jest wystarczające przeważnie) realnie pracuje trochę ponad 10 godzin. Jedną dłuższą wycieczkę zrobisz ale musisz pamiętać żeby wyjeżdżać z naładowaną na 100%. Druga wada - brak termometru. Nie można nawet sparować z nią czujnika Garmin Tempe.

  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taki_jeden
22 minuty temu, Chrismel napisał:

 Po pierwsze za krótki czas pracy - przy ustawieniu jasności na minimum, tj. 10% (co jest wystarczające przeważnie) .

No właśnie pomimo że mam i sobie chwalę to jest to czynnik który znacząco zniechęcił mnie do kupna kolejnych produktów garmina.
Jak dla mnie minimalna jasność + ciemne okulary powodują że czasami nic na ekranie nie widać :( 

  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Kiedyś urządzenia były zasilane paluszkami. Marzy mi się żeby tą rolę przejęło ogniwo 18650. Planuję dłuższą jazdę ? Biorę w kieszeń odpowiedni zapas i się nie martwię. No ale ono jest tanie więc producenci wciskają nam wbudowane żeby wywindować cenę produktu. A do Garmina możemy się zniechęcać ale i tak nie ma alternatywy w niektórych przypadkach. Możemy się tylko zastanawiać który model Garmina wybrać i tyle.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek Gromół
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Chrismel napisał:

Po pierwsze za krótki czas pracy - przy ustawieniu jasności na minimum, tj. 10% (co jest wystarczające przeważnie) realnie pracuje trochę ponad 10 godzin. Jedną dłuższą wycieczkę zrobisz ale musisz pamiętać żeby wyjeżdżać z naładowaną na 100%.

Czytałem o tym i w internecie i tego się właśnie obawiałem... Co prawda piszą że można kupić powerbank garmina, ale błagam, 500 PLN za powerbank to jakieś nieporozumienie... A czy jest opcja żeby ładować tą nawigację w czasie jazdy? Mam lampkę Eyen Streak 1000 która przyszła mi w zestawie z uchwytem na garmina i ma ona funkcję power banku, tylko nie wiem czy uchwyt nie będzie mi zasłaniał wejścia do ładowania garmina.

I czy można wgrywać trasy z Explore'a do stravy? Żeby nie zabierać krótkie przejażdżki telefonu.

Edytowane przez Tomek Gromół
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Będzie zasłaniał. Jedyna opcja to ładowanie na postoju.

Edit. Mała poprawka. Uchwyt na kierownicę na pewno zasłania port USB. Nie wiem jak z uchwytem na mostek który jest w zestawie. Jak Ci zależy to mogę to sprawdzić ale jutro.

Edytowane przez Chrismel
  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek Gromół
1 minutę temu, Chrismel napisał:

Będzie zasłaniał. Jedyna opcja to ładowanie na postoju.

No szkoda, ale zawsze można podłączyć na przerwie na kawę ;) A mam jeszcze pytanie odnośnie wyznaczania tras. Czytałem że urządzenie robi to na podstawie tras innych kolarzy korzystających z Garmina i mam jedną obawę, a mianowicie o to czy nie będzie mnie pchało na jakieś ruchliwe drogi zamiast na spokojne serwisówki ;) Jak Explore działa jeśli chodzi o wyznaczanie tras? Czy miałeś kiedyś taką sytuację że prowadziła się ruchliwą krajówką podczas gdy obok była spokojna droga przez wieś?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Wyznaczanie tras działa dobrze pod kątem Twojego pytania. Nawigacja stara się prowadzić drogami dla rowerów lub bocznymi. Opcję wyznaczania trasy z uwzględnieniem jazd innych kolarzy można wyłączyć. Przydaje się to czasami bo przy ustawieniu MTB prowadzi na przykład przez nielegalne przejścia przez tory. Niestety jej tendencja do prowadzenia drogami dla rowerów (niezależnie czy wybierzemy jazdę szosową, jazdę po różnej nawierzchni, jazdę przełajową czy MTB) powoduje że czasami "zmusza" nas do nadłożenia drogi i to sporo. Na przykład w Warszawie każe przejechać przez most na drugą stronę Wisły bo tam jest lepsza droga dla rowerów pomimo że punkt docelowy jest po naszej stronie rzeki. Efekt - proponuje trasę 14 km zamiast 10 km. Ale większych wpadek nie ma. Tym niemniej warto jest po wyznaczeniu trasy w nieznanym terenie rzucić okiem na całość w pomniejszeniu.

  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek Gromół
4 minuty temu, Chrismel napisał:

Wyznaczanie tras działa dobrze pod kątem Twojego pytania. Nawigacja stara się prowadzić drogami dla rowerów lub bocznymi. Opcję wyznaczania trasy z uwzględnieniem jazd innych kolarzy można wyłączyć. Przydaje się to czasami bo przy ustawieniu MTB prowadzi na przykład przez nielegalne przejścia przez tory. Niestety jej tendencja do prowadzenia drogami dla rowerów (niezależnie czy wybierzemy jazdę szosową, jazdę po różnej nawierzchni, jazdę przełajową czy MTB) powoduje że czasami "zmusza" nas do nadłożenia drogi i to sporo. Na przykład w Warszawie każe przejechać przez most na drugą stronę Wisły bo tam jest lepsza droga dla rowerów pomimo że punkt docelowy jest po naszej stronie rzeki. Efekt - proponuje trasę 14 km zamiast 10 km. Ale większych wpadek nie ma. Tym niemniej warto jest po wyznaczeniu trasy w nieznanym terenie rzucić okiem na całość w pomniejszeniu.

Kurczę brzmi naprawdę fajnie. Akurat wyznaczanie trasy jest dla mnie mega ważne, ponieważ jestem z Lublina i u nas kierowcy niestety są po prostu straszni, więc wolę pojechać dłuższą drogą zamiast na skróty po ruchliwej krajówce. Dziękuję Ci bardzo za pomoc! :)

23 minuty temu, Chrismel napisał:

Będzie zasłaniał. Jedyna opcja to ładowanie na postoju.

Edit. Mała poprawka. Uchwyt na kierownicę na pewno zasłania port USB. Nie wiem jak z uchwytem na mostek który jest w zestawie. Jak Ci zależy to mogę to sprawdzić ale jutro.

Dzięki, ale nie musisz się kłopotać, ponieważ będę jeździł tylko na uchwycie na kierownicę, ponieważ zawsze jeżdżę z oświetleniem więc tak czy siak ten uchwyt zawsze mam na rowerze.

 

 

lampka-eyen-streak-750-2-130640-f-sk6-w1550-h1080_5 (1).jpg
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Po raz kolejny okazuje się że w życiu są pewne tylko dwie rzeczy: śmierć i podatki :) Sprawdziłem. Oryginalny uchwyt na kierownicę Garmina nie zasłania portu USB. Czyli można ładować podczas jazdy. Dlaczego byłem przekonany że tak nie jest ? Mam pewne podejrzenia ale to w tej chwili nie istotne. Sorki za wprowadzenie w błąd.

  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Garmin Edge Explore i mam problem z wbudowanym widgetem pogody, który wyświetla temperaturę w stopniach Fahrenheita pomimo ustawienia jednostek metrycznych. W sieci napotkałem się na rozwiązanie tego problemu polegające na wykonaniu resetu urządzenia i pominięciu parowania telefonu przy pierwszym uruchomieniu. Niestety u mnie ten sposób nie rozwiązał problemu. Resety urządzenia, reinstalacja Garmin Connect nie rozwiązały problemy. Sprawdzałem też na drugim telefonie i na nowym koncie w Garmin Connect i problem również występuje. Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja jest ok, spory wyświetlacz i to chyba tyle zalet.

Minusów trochę jest.

- fatalny czas pracy na bateri. Z czujnikami predk i kadencji oraz włączonym nawigowaniem max 5h

- beznadziejnie wolne przeliczanie trasy (czasem nawet kilkanaście minut kiedy ruszymy zanim licznik przeliczy trasę)

- beznadziejnie umiejscowiony port ładowania (w mojej konfiguracji ładowanie tylko na postoju)

Do tworzenia tras używam komoot. Robienie tego na liczniku to pomyłka.

W przyszłym sezonie będę go sprzedawał i biorę 530tke.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cepelia

Fakt, na początku podchodziłem do tego sprzętu trochę bardziej entuzjastycznie ale... pojeżdżone trochę i powinienem tu coś napisać.

-Jeśli chodzi o baterię, to zauważyłem że jeśli jedzie się nie do końca po wytyczonym szlaku i garmin musi (chce) przeliczyć trasę, wtedy bateria pada nawet po 4 godzinach.

-Demon prędkości to nadal nie jest, ale nie udało mi się go zmusić do przeliczania trasy przez 15 min, natomiast nawet przeliczenie które trwa minutę a ty zaczynasz jechać załóżmy w nieodpowiednim kierunku... rozumiecie sami. Zrezygnowałem z wytyczania tras w liczniku, bo kilkukrotnie szybciej działa to w telefonie, łącznie z synchronizacją nowej trasy. Moim zdaniem, najsłabszą stroną tego urządzenia jest nawigacja... już kilka razy poprowadził mnie w kompletnie nieznanym terenie w jakieś z pupy nieprzejezdne miejsca, pomijam propozycje którymi proponował żebym udał się do celu, sytuacji nie ratuje jakaś dziwna maniera prowadzenia do początku kursu przy uruchamianiu jazdy... choć znajdujesz się już na trasie, jeśli wybierzesz że nie chcesz nawigować do początku kursu, spoko tylko zaczyna się przeliczanie.

-Ergonomia przycisków jest wątpliwa, oczywiście zależy od sposobu montażu (pewnie dotyczy wszystkich garminów z przyciskami na dole obudowy), ale, używam wysięgnika przed mostkiem i jest problem z naciśnięciem przycisku okrążenia czy startu, montaż na dołączonym uchwycie nie jest stabilny, poza tym guma zostawiła brązowy ślad na mojej białej kierownicy, który jakoś nie bardzo chce się usunąć (wrr). Oprócz tego, muszę dodać że tak beznadziejnego sposobu uruchamiania aktywności nie spotkałem nigdy. Po pierwsze, nawet jeśli zaczniesz kurs, to nie jest jednoznaczne z tym, że aktywność zacznie się rejestrować, po drugie jeśli jedziesz 20km i zatrzymujesz się ze znajomymi na obiedzie (spotkaniu towarzyskim, piwie, oglądaniu bocianów...) to licznik przy braku jakiejkolwiek aktywności nie wyłącza się. Tak wiem można użyć trybu oszczędzania baterii, ale on działa w tak nielogiczny sposób, że trudno to opisać, wygasza ekran po upływie określonego czasu (ruch urządzenia nie wybudza ekranu) co doprowadza do szewskiej pasji... wyłączenie tego trybu wymaga wejścia do menu... w trakcie jazdy... dramat. Tak więc da się przejechać masę kilometrów nawigując po kursie bez włączenia rejestracji trasy, automatyczne włączenie po osiągnięciu określonej prędkości jest strasznie wnerwiające, po pierwsze licznik włącza się podczas ładowania, jeśli leży blisko okna łapie co jakiś czas satelity i pika bo wykrył prędkość... 

Co do ładowania to nie bardzo interesuje mnie ładowanie w czasie jazdy, bo sznurowanie jeszcze czegoś na kierownicy...

-Nie używam tego licznika do zaawansowanych treningów, ale rejestracja (dokładna) tętna i przejechanej trasy jest mile widziana w urządzeniu za tysiaka... całe szczęście to działa (choć prędkość wyliczana z GPS to jakiś żart).

Tak naprawdę, to nadaje się do znalezienia adresu, przejechaniu po ścieżce rowerowej do celu bez zbaczania z kursu, i rejestracji jazdy żeby udostępnić ją innym. Może się czepiam, może się trochę rozczarowałem, szczególnie po kilku wypadach gdzie ciągle chciał jechać jakimiś drogami które nie istnieją od dawna (minimum 5 lat a mapy aktualizują się na bieżąco), porównując go do sigmy rox7 bo tego używałem wcześniej, to oprócz widoku mapy (jak pisałem wcześniej, który bywa bezużyteczny) nie znajduję żadnych plusów... może +30 do kolarskości bo to garmin... nic więcej... ale, z opinii w internecie wychodzi że jest to (seria garminów dla rowerów) jedna z lepszych nawigacji. 

Naprawdę nie wyobrażam sobie jak można płacić komuś za taki soft (chodzi o urządzenie), bo integracja z serwisami społecznościowymi i aplikacja mobilna oraz strona jest spoko. Soft w urządzeniu to dramat... 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Nie wiem o co chodzi z problemem przeliczania trasy. U mnie nawigacja zajmuje się bardzo często przeliczaniem bo zwykle nie jadę proponowaną na początku trasą. Robi to naprawdę szybko i bez problemów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o przeliczanie kursu przed wystartowaniem.
Masz kurs wybierasz go, klikasz JEDŹ I zaczyna się obliczanie trasy przez licznik.

Przeliczanie po zjechaniu z trasy mam wyłączone.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Korzystam tylko z opcji wpisywania adresu. Nawigacja sama wytycza optymalną drogę a w trakcie jazdy ją przelicza bo zwykle zbaczam. Wtedy problemów nie ma. Z kursów nie korzystam więc pewnie dlatego nie zauważyłem tego problemu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten problem dotyczy generalnie wszystkich garminow do najnowszej generacji x30. Procesory z kalkulatora chyba tam instalowali.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Garmin Edge Explorer dwa dni temu. Dzisiaj miałem okazję sprawdzić nawigację trochę bardziej i mam takie uwagi i pytania do osón, które ją posiadają:

1. Podczas manewru nawigacja działa z opóźnieniem tzn. pokazuje np. skręć w prawo, skręcam w prawo, jadę kilkanaście sekund a mapa się nie aktualizuje.

2. Wgrałem sobie trasę z komoot. Trasa była taka, że miałem wyjechać z punktu A dojechać do punktu B i wrócić do punktu A. Droga z A do B na pewnym odcinku  pokrywała się z tą powrotną (z B do A). Jadąc do punktu B (w połowie drogi do punktu B) zgubiłem się, nawigacja aktualizowała trasę a po kilku kilometrach zorientowałem się, że nawigacja kieruje mnie do punktu A. Czyli stwierdziła, że nie poprowadzi mnie do punktu B tylko wracam do domu. Czy to normalne ?

3. Podczas nawigacji miałem sytuację, że kazała mi skręcić w drogę a drogi żadnej nie było tylko były jakieś ogrodzone tereny przemysłowe.Przed zakupem pytałem sprzedawcę a częstotliwość aktualizacji map i powiedział, że Garmin aktualizuje co kilka miesięcy mapy. Wchodząc w urządzeniu w w menu wyświetlające informacje o mapach mam:

https://naforum.zapodaj.net/195c94a4e79f.jpg.html

Jak interpretować te informacje ? Mapy Polski są z 2017 roku ?

 

Edit: Zainstalowałem Garmin Express i okazało się, że jest aktualizacja map. Teraz mapy Cycle Map EU mam z 2020 a Garmin DEM Map EU z 2017.

4. Podczas jazdy w lesie nie było wielu dróg, nie chodzi nawet o jakieś wąskie ścieżki ale dosyć szerokie drogi po których dałoby się przejechać samochodem.

Edytowane przez XGrzesX
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek Gromół

Kurczę teraz zaczynam być trochę sceptycznie nastawiony do tego urządzenia. 1000 zł to dla mnie dużo, nawigacje samochodowe Garmina są tańsze i jak widać wad jest całe mnóstwo. Dziwi mnie że w dużej mierze wynikają z softu, ponieważ tego akurat się nie spodziewałem. Do tego bateria... Kurcze, skoro urządzenie nazywa się Explore to jak można wsadzić do niego baterię która nie pozwala na przejechanie trasy 200km... Teraz myślę, że może dobrym pomysłem będzie poczekanie na nową wersję tego urządzenia i liczenie na to, że Garmin weźmie sobie do serca opinie użytkowników i poprawi te wszystkie babole, a do tego czasu może lepiej będzie kupić dobry uchwyt na telefon i jeździć na trasach na Stravie...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też się zastanawiam, czy nie zrezygnować z tego urządzenia ale alternatywy za bardzo nie ma dla mnie. Zalezy mi na nawigacji z dotykowym i kolorowym wyświetlaczem oraz mozliwoscią transmisji bezprzewodowej z telefonu. Wcześniej myślałem o Mio Cyclo 215 ale on nie ma Bluetootha a jednak łatwe przeslanie trasy z telefonu do urządzenia po Bluetooth jest super sprawą. Jest też nowe Mio Discover Plus, które ma to wszystko ale kosztuje prawie 1500.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Ja sprzedałem Mio po miesiącu użytkowania bo sposób mocowania do uchwytu był dla mnie całkowicie nieakceptowalny. O ile w warunkach ładnej pogody w dzień jakoś się mocowało to zrobienie tego samego w nocy, deszczu i rękawicach graniczyło z cudem. Pisałem o tym na forum i użytkownicy nie podzielali mojej opinii. Więc może jestem jakiś inny ale doradzam sprawdzenie przed zakupem. Najlepiej spróbować nawigację zamocować z zamkniętymi oczami. Z Garminem nie ma żadnych problemów pod tym względem.

2 godziny temu, Tomek Gromół napisał:

nie pozwala na przejechanie trasy 200km

Pozwala. Tylko trzeba szybko jechać :)

 

  • Haha 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Chrismel napisał:

Ja sprzedałem Mio po miesiącu użytkowania bo sposób mocowania do uchwytu był dla mnie całkowicie nieakceptowalny. O ile w warunkach ładnej pogody w dzień jakoś się mocowało to zrobienie tego samego w nocy, deszczu i rękawicach graniczyło z cudem. Pisałem o tym na forum i użytkownicy nie podzielali mojej opinii. Więc może jestem jakiś inny ale doradzam sprawdzenie przed zakupem. Najlepiej spróbować nawigację zamocować z zamkniętymi oczami. Z Garminem nie ma żadnych problemów pod tym względem.

Pozwala. Tylko trzeba szybko jechać :)

 

A jaka trudność była z tym mocowaniem ? W Mio nie jest tak jak w Garminie, ze wkładamy i obracamy ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chrismel

Różnica polega na tym że w Garminie wkładamy pod kątem 90° i wyraźnie czujemy moment kiedy nawigacja wpada w uchwyt. W Mio wkładamy pod pewnym kątem i ciężko określić pod jakim. Wystarczy lekko ją przekrzywić a wpada w uchwyt tylko jedną stroną. Przekręcamy i kiedy wydaje się że jest OK po sprawdzeniu nawigacja się nie trzyma. Najlepiej pójść do jakiegoś sklepu i samemu sprawdzić oraz porównać obydwa rodzaje mocowania.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym aby nawigacja przed wykonaniem zaplanowanego manewru powiększyła mi skrzyzowanie. W ustawieniach jazdy znalazłem Mapa->Wyswietlanie mapy->Stopnie zoom, ale zmieniając tam na rozne opcje nie widzę różnicy. Komuś działa to przybliżanie ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek Gromół
22 godziny temu, XGrzesX napisał:

No ja też się zastanawiam, czy nie zrezygnować z tego urządzenia ale alternatywy za bardzo nie ma dla mnie. Zalezy mi na nawigacji z dotykowym i kolorowym wyświetlaczem oraz mozliwoscią transmisji bezprzewodowej z telefonu. Wcześniej myślałem o Mio Cyclo 215 ale on nie ma Bluetootha a jednak łatwe przeslanie trasy z telefonu do urządzenia po Bluetooth jest super sprawą. Jest też nowe Mio Discover Plus, które ma to wszystko ale kosztuje prawie 1500.

To trochę dziwne, ponieważ wydaje mi się że popyt na nawigację rowerową z funkcjami licznika z w miarę dużym wyświetlaczem, ale bez pomiaru mocy i opcji treningowych jest dość spory, bo wiele osób lubi sobie skoczyć w dłuższą trasę a tak jak ja jeździ np. na Tiagrze i nie planuje pomiarów mocy itp. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się