Skocz do zawartości

Ghost Kato X4.9 AL U


Szym3k

Rekomendowane odpowiedzi

Wygina się, to prawda, ale rama jest odchudzona i ciężko tutaj o jakąś mega sztywność, jak w rowerach 14kg.
Pomimo, że się gnie, to nadal nic nie pęka. Ja dużo nie ważę, bo ok 87kg i czuję się na tym rowerze bezpiecznie, nawet na zjazdach robiłem sobie małe skoki na mosornym groniu i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, blackpedro napisał:

tylny trojkat ramy dość się wygina.   

Kolega napisał to wcześniej, tak ma być.

W dniu 5.10.2020 o 17:14, Grzegorz_Macko napisał:

Czasami zastanawiam się, jak ten rower się nie łamie na tylnym widelcu, bo rama pracuje niemiłosiernie.

Alu jest bardziej sprężyste. Nie ma co się bać. Granica sprężystości jest dość wysoko ;)

Rower jest zacny,a ceny ich teraz są bardzo atrakcyjne.

Odnośnik do komentarza

Rowerek który oglądałem widać trochę już stoi w sklepie. Nie było powietrza w kołach i w amorku. Sprzedawca napompował wszystko, ale na goleniach widać olej. Nie wiem czy to jakiś konserwacyjny czy amor puścił. 

Edytowane przez blackpedro
Odnośnik do komentarza
39 minut temu, blackpedro napisał:

ale na goleniach widać olej

Raczej to nie amor. Na goleniach jest zabezpieczenie(brunox), Który skupia się w jednym miejscu tworząc ringi.Powietrza mogło nie być od początku

Jak go kupisz,to poproś sprzedawcę,aby napisał w gwarancji ,że nie było powietrza.

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.10.2020 o 11:53, Accent_Szaj napisał:

Wielu km życzę 

Dzięki. Jednak teraz szybko ciemno i po pracy nie ma kiedy polatać. Wiosną dokręce ;)

Przejechałem testowo z 20km i zauważyłem, że na goleniach pojawia się coś jak olej (ale bardziej gęsty). Wycierałem już kilka razy, ale wychodzi spod uszczelek i kleji się do tego syf. Mam nadzieję, że to tylko jakaś konserwacja i to przejdzie. 

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, blackpedro napisał:

że na goleniach pojawia się coś jak olej

Już wcześniej pisałem, żeby się nie przejmować. To Brunox Deo, który powinieneś kupić i co jazdę czyścić golenie i psikać nim.

46 minut temu, blackpedro napisał:

Dzięki

Na forum dziękujesz klikając serduszko w prawym dolnym rogu ;)

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Accent_Szaj napisał:

Już wcześniej pisałem, żeby się nie przejmować. To Brunox Deo, który powinieneś kupić i co jazdę czyścić golenie i psikać nim.

Mam już.  Został mi po poprzednim mtb. W takim razie jeżdżę-obserwuje 😎

Odnośnik do komentarza

Cześć. 

Mam pytanko.

W tej ramie nie ma żadnego "wycięcia/siodełka" na konus piasty (chodzi mi o stronę nienapędową) ?

W tych ramach które miałem koło można było osadzić w ramie, później wkręcałem oś 12 mm. Całość się usztywniała. Tutaj koło przed wkręceniem ośki wisi. Nie ma to wpływu na późniejszą pracę piasty ?

Odnośnik do komentarza

Jak Wasze Kato X? 

U mnie na przód wjechała opona Maxxis Ardent o szerokości 2.4. Oba koła są zalane mlekiem, a w drodze jest sztyca regulowana.

Problemy jakie z nim mam to piszczący tylny hamulec i luzująca się/ pływająca kaseta. Już 2x było wymieniane łożysko z tylnej piaście i nadal to samo. Obecnie podczas przeglądu serwisant mocno dokręcił kasetę i na chwilę obecną jest ok. Zobaczymy jak dalej.

Odnośnik do komentarza

A jaki masz przebieg? Ja mam ok 925km i wszystko ok, trochę się hamulec tylni zapowietrzył i opony też 2.4 mam od roku Continental Trail King. Mało teraz jeżdżę, głównie grawela katuje, a raczej on mnie.
Słyszę, że cos się tam z tyłu w piascie dzieje, bo dość mocno szumi to łożysko, ale puki nie mam luzów to używam.

Wysłane z mojego EVR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Też mało jeździłem przez ostatnią zimę, ale myślę że około 2 tys. przejechałem. Jak Trial Kingi? Myślałem o nich ale trochę się bałem, że będą za toporne. Czyli te piasty dosyć słabe są na to wychodzi. Hamulce też trochę zapowietrzone ale po prawie 2 latach to nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie irytuje i z którą nie mogę sobie dać rady. Piszczenie tylnej tarczy. Często ja czyszczę, klocki zmieniane już chyba z 4 razy. Dziś sprawdzę czy tarcza jest dobrze dokręcona. Najwyżej ja zmienię.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj pierwsza jazda z myk mykiem i jestem wazon. Po pierwsze jaki rower zrobił się szybki i jaki zwrotny. Zjazd z dwoma zakrętami który zawsze mi sprawiał problem wczoraj poszedł o dziwo ładnie. 

Odnośnik do komentarza

Czołem Bikemaniacy, od niespełna miesiąca jestem zadowolonym użytkownikiem Ghosta Kato 29", 3x9, Deore, etc. Dokładnie nawet nie wiem jaki to model, bo kupiłem używkę i w zasadzie wiele na jego temat nie szukałem do tej pory. Z tego co widzę w terenie, nie ma dużo Ghostów na rynku, bo już przed zakupem starałem się jakąś konkurencję dla swojego znaleźć i było tego jak na lekarstwo. 
W pierwszym rzędzie wymieniłem kasetę, łańcuch i przednie zębatki i mam wielką uciechę z jazdy. Generalnie robię średnio ok. 650 km/m-c, bo codziennie dojeżdżam nim do pracy (w sumie 20 km/dziennie) no i w weekendy jakieś 2-3 stówki się uzbiera. Miałem spory problem z piszczącymi klockami, które były jeszcze całkiem zacne, ale chyba je poprzednik zatłuścił i trzeba je było lekko "wypalić", bo płyn do hamulców sobie z tym nie poradził. Jeżdżę na dętkach i jak poczytałem o walce @Szym3k z TL, to chyba nie miałbym tyle samozaparcia, żeby przez to przechodzić. Generalnie mało o rowerach wiem i niewiele sam przy nich póki co robię, ale mam frajdę z jeżdżenia. W zasadzie od 2 lat regularnie 3-4 razy w tygodniu wyjeżdżałem na trasy po 20-30 km. W zeszłym trafiłem na ekipę, która jeździ na single i zabawa jest jeszcze lepsza. robimy tez sporo długich przejazdów, więc musiałem zastąpić mojego Mongroosa 26", 3x7, Tourneo, na coś bardziej ... wytrzymałego. No i do wyboru miałem ostatecznie Fuji Nevadą 1.5 27,5" Deore i Ghost Kato 29" Deore. Mój sąsiad - serwisant rowerowy, optował za opcją nr 2 i ostatecznie na nią się zdecydowałem. No i nie żałuję, choć Fuji jeszcze mi z tyłu głowy nie wyszedł. 

Czytałem, że post bez zdjęć jest ... nic nie warty, więc dorzucam kilka zrobionych w ostatnim miesiącu. Błotniki musiały się pojawić, bo dojeżdżam do pracy i po dwóch dniach z mokrymi majtkami, decyzja była łatwiejsza 😜 No i zajebiście mnie kręci ten prześwit na korbie (sorry, że moje słownictwo rowerowe jest takie ubogie). 

Mam jeszcze kilka rzeczy do poprawy, bo pedały są jakieś dziwnie "przyciężkie" - obracają się spoko, ale nie kręcą się luźno jak we wcześniejszych rowerach. No i amor jest do rozkręcenia, bo wybitnie coś mu dolega i wychodzi z niego jakiś rdzawy muł. Jestem już z "tym" sąsiadem umówiony na działanie, więc najbliższy luźniejszy weekend zaczynamy działać.

Jeśli macie jakieś zaufane miejsca w sieci, gdzie można dokupić pare gadżetów marki Ghost (bidon, osłoną na łańcuch, etc), to będę wdzięczny. w sumie ciucha od Ghost'a tez bym przyjął bez problemu ;) 

 

37D59DE3-FFEC-4D5E-9F89-1130D787CEFA_1_201_a.jpeg 67146991935__F532248F-7F89-42D4-9862-4BCE351EC322.jpeg IMG_2822.jpeg IMG_2824.jpeg IMG_2906.jpeg IMG_2907.jpeg

Edytowane przez mario72
literówki
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 19.08.2021 o 11:25, Szym3k napisał:

Jak Wasze Kato X? 

U mnie na przód wjechała opona Maxxis Ardent o szerokości 2.4. Oba koła są zalane mlekiem, a w drodze jest sztyca regulowana.

Problemy jakie z nim mam to piszczący tylny hamulec i luzująca się/ pływająca kaseta. Już 2x było wymieniane łożysko z tylnej piaście i nadal to samo. Obecnie podczas przeglądu serwisant mocno dokręcił kasetę i na chwilę obecną jest ok. Zobaczymy jak dalej.

U mnie chyba najbardziej zupgradowany ;)

Koła Race Face Next R36 tył plus XT m8120 przód. Tył na oponie 2.35 Vitorria Mezcal.  Hamulce 2x Magura MT5. Kierownica RF Next na krótkim, 35 mm mostku affect RF-a. Sztyca reg. XLC

Ghost na tyle mi się spodobał że teraz kupiłem riota i pewnie będę przerzucał większość komponentów ale X4.9 na pewno sobie zostawię. Świetna rama. 

X4.9 spowodował że olałem trochę rower ze starszą geometria pod XC. Super się jeździ na trailowkach. 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez zawad83
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...