Skocz do zawartości

Luzy w sterach.


PietroS

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, rogoznik77 napisał:

[...] śrubę przykręcam bardzo lekko i obawiam się samoodkręcenia

A jak się poluzuje to co? Nic.
Po przykręceniu mostka ta śruba czy "gwiazdka" jest kompletnie bez znaczenia. Równie dobrze można by ją było usunąć.

Opublikowano

Po skręceniu mostka dokręć sobie śrubę w gwiazdce i się nie bedzie odkręcała.

Opublikowano
W dniu 30.01.2022 o 19:47, rogoznik77 napisał:

Po kilku obrotach śruby w gwiazdce jest jakikolwiek brak luzów pomiędzy ramą a widelcem, a śrubę przykręcam bardzo lekko i obawiam się samoodkręcenia ( gdy skręcę mocniej kierownica skręca bardzo ciężko)

Wydaje mi się, że ta śruba powinna być dokręcona dość mocno. U mnie po zmianie łożyska też pojawił się problem ciężko pracującej kierownicy. Musiałem dodać podkładki (nie mylić z podkładkami sterów) między łożysko a pokrywę sterów - podkładki, o które chodzi (micro spacer) są stalowe, a ich grubość mierzona w dziesiątych częściach milimetra. Odsuwają one pokrywę sterów od główki ramy i przy nawet mocnym dokręceniu korka sterów kierownica chodzi gładko. 

I tę śrubę od korka sterów (przykręcana do gwiazdki) należy dokręcić jako pierwszą - dociska się wtedy podkładki sterów (jeżeli takowe są) i mostek do pokrywy sterów i to gwarantuje brak luzów. Dopiero po tym skręca się wcześniej ustawiony mostek.

 

Opublikowano

ale jest to możliwe by kilka obrotów śruby zlikwidowało luzy?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam stery zintegrowane (bez misek) i po włożeniu łożysk w główkę ramy mają one bardzo mały luz (po włożeniu ich na smar nie wypadają) ale po dość mocnym dokręceniu korka sterów luzy znikają a kierownica obraca się gładziutko. Jeżeli masz znaczący luz na jednym z łożysk to może niewłaściwie je dobrałeś? 

Opublikowano

Łożyska sterów nie trzymają się na swoim obwodzie tylko na ściętej zewnętrznej bieżni, która wpasowuje się w główkę ramy. Nie ma potrzeby mocnego skręcania korka sterów. Ew. może są niewłaściwe łożyska.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

U siebie też doznaję luzy w sterach a raczej w główce ramy - cokolwiek by to nie było sprawia że się martwię o widelec ponieważ jest to full karbon przesiadka z Manitou Markhor Comp Air stery pozostawiłem oryginalne MERIDA M4455 zmieniłem tylko gwiazdkę na responder od accenta (jakiś specjalny do karbonu). Znajomy dodał dwie milimetrowe - metalowe podkładki luz się zmniejszył jednak te większe podkładki nadal się obracają i teraz jest luz na jakieś 1,5mm wcześniej to było ok 2-2,5mm. Zastanawiam się czy nie kupić nowych sterów i dać to komuś złożyć. Bo trochę się tym martwię 😞

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...