Luzy w sterach.


Rekomendowane odpowiedzi

Luzujesz śruby od mostka, i dokręcasz kapsel. Trzymając przedni hebel poruszasz rower do przodu i tyłu, jednocześnie drugą ręką trzymając na styku dolnej bieżni sterów z koroną widelca. Jak nie czujesz żadnych luzów przykręcasz śruby od mostka. Proste i banalne :).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 months later...

Screenshot_20190128-193351.jpg Screenshot_20190128-193346.jpg Screenshot_20190128-193324.jpg Screenshot_20190128-193315.jpg

 

Wymieniłem stare stery z łożyskiem kulkowym na nowe z maszynowym. Teraz stożkowa podkładka nie przylega do górnej bieżni jak widać na filmiku, co powoduje że gumowy pierścień (nie wiem czy pełni rolę uszczelki czy nie) jest luźny. Czy może to tak zostać? Dzieje się tak dlatego że podtoczenie w podkładce stożkowej jest mniejsze od pierścienia w górnej misce. Na filmiku widać starą miskę czy tam bieżnię, gdzie pierścień ma mniejszą średnicę niż nowy, podkładka wcześniej przylegała idealnie.

Edytowane przez Berry
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Przydałby się jakiś sensowny opis problemu, bo kryształowa kula wciąż nie wróciła z serwisu a zdjęcia to trochę za mało. Uzypełnij wpis.

Napewno dobrze masz wszystko skręcone? Poluzuj mostek, upewnij się czy wszystko jest tam gdzie powinno, dokręć śrubę kapsla (oczywiście nie w opór i z głową) i skręć spowrotem mostek.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja uwielbiam takie wpisy, zero opisu i wymyśl coś człowieku bo autorowi się nie chciało zdania napisać... -_-

 Masz luzy na sterach ? Stary czy nowy rower? Coś robiłeś coś przy sterach? 

Jeśli je wymieniałeś, to możliwe że stare stery były ciut wyższe i teraz nie dociągają podkładki do końca.

  • Lubię to! 1
  • Dziękuję! 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam panowie, wywaliło mi Internet w trakcie edycji posta !

Już tłumaczę:
Wymieniłem stare stery z łożyskiem kulkowym na nowe z maszynowym. Teraz stożkowa podkładka nie przylega do górnej bieżni jak widać na filmiku, co powoduje że gumowy pierścień (nie wiem czy pełni rolę uszczelki czy nie) jest luźny. Czy może to tak zostać? Dzieje się tak dlatego że podtoczenie w podkładce stożkowej jest mniejsze od pierścienia w górnej misce. Na filmiku widać starą miskę czy tam bieżnię, gdzie pierścień ma mniejszą średnicę niż nowy, podkładka wcześniej przylegała idealnie.

Poniżej zdjęcia, na których przymierzyłem podkładkę prostą. Guma zachowuje się w taki sam sposób.

Screenshot_20190128-195814.jpg Screenshot_20190128-195751.jpg

Edytowane przez Berry
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ta podkładka jest od nowych sterów czy starych? Jeśli to tylko dystans w kształcie stożka, a kapsel ochronny do sterów jest poniżej to może tak zostać jak ta przerwa Ci nie przeszkadza. 

Każde stery nowe mają "kapsel" góry który przeważnie ma oring ochronny by się syf do łożysk nie pchał,nie założenie jakie by one nie były. Włożenie innego kapsla od innego zestawy, który robi luz może powodować bardzo szybko zabrudzenie bieżni a w mokrych warunkach jej korozję. Jeśli to dałeś na górne łożysko jakie by nie było, oryginalny kapsel zabezpieczający to mało ważne jakie dasz sobie podkładki, oczywiście pamiętając że różnica mostka do rury amortyzatora/widelca miała co najmnie 2/3 mm wgłębienia.

Edytowane przez Kruk
  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stożkowy dystans był zamontowany wcześniej ze starymi sterami. Był pasowny. Przerwa mi w sumie nie przeszkadza, więc mógłbym to tak zostawić. Pytanie tylko o ten gumowy pierścionek pomiędzy miską a kapslem sterów. Jest delikatnie luźny i zastanawiam się czy ma przylegać dokładnie, czy może być lekko luźny. Po skręceniu sterów na gotowo ten pierścień jest dalej lekko luźny.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz luzu na sterach Kolego? Jeśli nie i masz dobrze osadzone stery, to widocznie wada fabryczna tych sterów. Jaki to model sterów?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzucam film,  teraz będzie jasne o co  chodzi :) 
Stery wg mnie zamontowane prawidłowo. Są to VP Components VP-A45AC.

Edytowane przez Berry
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Poskładaj wszystko tak jak być powinno w sensie jak przewidział producent nowych sterów a ten stożek wywal. Rożnicę skorygujesz podkładkami pod mostek i po sprawie. Wydatek paru zł. Fabryczne stery w Krossie miałem podobne. Górna pokrywka, której elementem był stożek. Po wymianie sterów do niczego nie pasował.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W komplecie sterów ostatnim górnym elementem był kapsel z tą nieszczęsną luźną gumką. Powyżej powinny iść już podkładki mostka. Zakładając że założę bądź jakie podkładki mostka, ta gumka będzie nadal luźna - co jest głównym problemem tematu. Poskładam to z powrotem i zapytam sprzedawcy w sklepie, być może jak wspomniał Kruk - to po protu wada fabryczna.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobny luz łapią Accenta stery na tych oringach w kapslu do sterów. Nic nie powinno się dziać aaale jeśli Ci to przeszkadza i stery nie mają luzów czyli są prawidłowo złożone to byś musiał chyba na tokarce podtoczyć ten stożek by wszedł głębiej w stery.

 

Tak mi się wydaje że po prostu gumka ma luz czy oring, jak zwał tak zwał, nie mniej sposoby są cztery:

- albo napchasz na smaru na górne stery i potem ten kapsel ,wtedy smar powinien powyciskać się przez kapsel i ustabilizować pracę

-Podtoczyć stożkowy dystans na tokarce bo ręcznie to wieki zajmie

-Ściągnąć ten kapsel i dać super gluta pomiędzy oring a kapsel też powinno zahamować to latanie

-lub dać jakąś podkładkę pomiędzy kapsel a stożkowy dystans, jakiś taki ooo od np. kasety tak z 1 milimetr może 1,5 i wtedy powinno dociskać oring

 

Nic więcej nie wymyślę, fakt możesz iść do sklepu ale obawiam się że to normalne zachowanie tego modelu sterów.

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uznam, że to wada i zostawię jak jest. Nawet jak się coś tym sterom stanie to nie będzie jakaś wielka strata. Wtedy wymienię na stery innego producenta lub same łożyska. 

Dzięki za pomoc, pozdrówka!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SpiderMAN
12 godzin temu, Kruk napisał:

A nie masz luzu na sterach Kolego? Jeśli nie i masz dobrze osadzone stery, to widocznie wada fabryczna tych sterów. Jaki to model sterów?

Nie jest to wada fabryczna.

Ta podkładka stożkowa po prostu jest do starych sterów, do tych nowych nie będzie pasować.

Musiał byś ją zanieść do tokarza, żeby ją podtoczył na tyle, by współpracowała z górną podkładką klinującą stery, ot cała filozofia.

Koniec i kropka.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniec i kropka - zobacz filmik, który wrzuciłem powyżej. Tam widać dokładnie o jaki luz mi chodzi. Gumowy oring jest luźny.

Stożkowy dystans owszem, nie pasuje, ale pełni tutaj tak czy siak tylko podkładki pod mostek. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PrzeLuka

Ten "luz" to nie problem i nie bedzie miał żadnego wpływu na trwałość sterów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kszycholas

Jeżeli w ramie są bieżnie wciskane to kupuje się kompletne łożyska pół zintegrowane z bieżniami w komplecie. Nie ma bata aby nie pasowało. A widzę na zdjęciach że są wciskane. Miski mają odpowiednią wysokość do zastosowanego łożyska i uszczelnienie jest właściwe. Kupując zintegrowane czyli same łożyska mamy wszystko ale bez bieżni. Czasami łożyska mają inny kąt osadzenia (najpopularniejszy 45st). Czasami firmy np. Scott ładują dolne łożysko większe o 0,8mmm  niż normalne i też bigos. Przerabiałem. Dlatego jak się wymienia same łożyska trzeba zmierzyć dokładnie stare albo nabijać bieżnię.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 weeks later...
YoungJanek

Podejrzewam, że mam luzy w sterach, ale nie jestem pewien więc przychodzę z pytaniem jak rozpoznać czy mam luzy?

Na dodatek rower jest nowy więc nie jestem pewien czy po tak, krótkim czasie już luzy mogły się pojawić. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sziva

Chwyć za ramę jedną ręką, a za widelec drugą i poruszaj w kierunku prostopadłym do główki ramy. Od razu wyczujesz czy masz luzy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • PrzeLuka pinned, pinned i pinned this temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się