essox Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 (edytowane) Tak to M-ka. Co do rozmiaru to bardzo mi pomogłeś. Dzięki. Mam 177cm i z wszystkich tabel wychodziło, że mam brać S. Ale coś mi to nie pasowało. Twoje wpisy i taka tabelka (rozmiary rowerów kross) którą znalazłem upewniły mnie że mój rozmiar to M. Wrzucam ją poniżej. 19 to rozmiar idealny jak dla mnie, zresztą stary KTM na 26 calowych kołach którego ujeżdzałem do tej pory też ma ramę 19 cali. Te kalkulatory rozmiarów wprowadzają w błąd. Mi wychodziło zawsze 17, 18. To by była za mała rama jak dla mnie. Co do opon, też pokatuje te rapid roby i jak będą już zmeczone to pakuje XKingi sprawdzone w starym rowerze. Jeżdzić się da ale trzeba uważać😁 Pozdrawiam i również bezawaryjnej jazdy. Edytowane 9 Marca 2019 przez essox Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 9 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Wielkość ramy niekoniecznie dobiera się do wzrostu. W jednym ze sklepów sprzedawca (były kolarz zawodowy) spojrzał na mnie i powiedział, że mam nieproporcjonalnie krótsze nogi w stosunku do wzrostu, więc przy doborze ramy powinienem większą uwagę zwrócić na przekrok niż na "cale". Byłem już zdecydowany na Krossa, więc po przymiarce i jeździe na rozmiarach S, M i L wybór był łatwiejszy. Wybrałem M, przy czym na L jeździło mi się też dobrze (wokół sklepu), ale "góra rurna" była za wysoko i nie miałem miejsca na jajka. A już zupełnie nie można patrzeć na oznaczenia typu M/L itp. - one NIC nie mówią. Np. w Scott pasuje mi L. Sam Kross też mieszał te oznaczenia pomiędzy rocznikami... Odnośnik do komentarza
mikolo999 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 Hej, Również posiadam Kross Level 8.0 rocznik 2018. Planowałem coś innego ale pewna sieciówka zrobiła wyprzedaż i udało się go kupić za 3413zł i tu dla mnie stosunek jakość/cena był nie do pobicia Moje uwagi po ok 1000km i 2 przejchanych maratonach: 1. Zmiana mostka na negatyw wymaga nieco przyzwyczajenia ale dzięki temu mamy środek ciężkości niżej i sterowanie rowerem staje się o wiele wiele dokładniejsze. 2. Hamulce fabryczne to dla mnie porażka... nadają się świetnie dla kogoś kto się nie chce ścigać i nagle musi wyhamować na maxa na zjeździe bo ktoś się "wygrzmocił" przed tobą. Ok wychamują ale po tym (przynajmniej u mnie) hamulce są dużo słabsze i to czuć przy kolejnym nagłym hamowaniu. Także M396 są spoko ale na rower rekreacyjny a nie do ścigania. Obecnie szukam MT500 lub Deore bo SLX chyba dla mnie za drogie. Ale gratuluje założenia SLX'ów, wygląda to świetnie i pewnie działa o niebo lepiej niż fabryczne 3. Przecieranie lakieru na amortyzatorze... mam to samo, próbowałem różnych naklejek i taśm i każda się odkleja po chwili. Rower jeździ w terenie gdzie jest dużo kurzu i błota no i niemal non stop wyboje, więc linka też pracuje. Też już to olałem, ten amortyzator tak ma i trudno. Roweru pewnie nie będę sprzedawał więc to tylko kwestia estetyczna. 4. Mam 178 cm wzrostu ale dość długie nogi, rozmiar M jest idealny choć siodełko mam dość wysoko. 5. SLX dla mnie w 100% wystarcza. Zgadzam się, że nie zawsze trzeba dopłacać 800zł do XT'ka. SLX jest moim zdaniem wystarczająco wytrzymały a do tego sporo tańszy od XT. Zgadzam się też, że nie ma co kupować słabych komponentów i potem się męczyć bo wtedy płaci się 2 razy i wychodzi więcej ale nie oszukujmy się, SLX to już jest bardzo porządny osprzęt Reasumując ja z KROSS Level 8.0 jestem bardzo zadwolony, spełnia moje wszystkie wymagania i dowozi mnie w czubie na lokalnych zawodach MTB polecam! Model 2019 ma linki poprowadzone w ramie oraz fabrynicznie dużo lepsze hamulce MT500. Jeżeli ktoś znajdzie w dobrej cenie to jest to niemal rower kompletny gdzie nic nie trzeba będzie modyfikować tylko wsiadać i jeździć. Pozdr, Miko Odnośnik do komentarza
cieq Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 (edytowane) Wg mnie Kross ostatnio mocno podrożał, nie tak dawno w cenie ~4k można było mieć więcej (np. B8 2017 - Reba, pełny SLX 1x11 łącznie z korbą, obie sztywne osie). djfender zważyłeś swoją fabryczną M-kę? Edytowane 22 Czerwca 2019 przez cieq Odnośnik do komentarza
pawel2208 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Z roku na rok drożeje. Jak cena zostaje ta sama to osprzęt słabszy. Mi udało się kupić Level R8 2017z Rebą na koniec 2018. Nowsze modele już tak atrakcyjnie się nie prezentują pod względem osprzętu.Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 22 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Nie ważyłem roweru po zakupie. A teraz (po zmianach) to już nie ma sensu. Zmiany nie szły w kierunku obniżenia wagi, ale poprawy komfortu. Odnośnik do komentarza
ostry2407 Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 (edytowane) Mam taki rowerek ale model 2019 i kółko 27.5 linki są już schowane w ramie. Na dzień dobry opony poszły w śmietnik bo te R Roby to porażka i na przód poszedł Cross King a na tył Race King. Jedynie to lakier jest bardzo miękki i rysuje się od samego patrzenia. Ale ogólnie bardzo przyjemnie się śmiga. Nie ukrywajmy ale Kross za te pieniądze oferuje nawet spoko osprzęt w porównaniu z konkurencją. Edytowane 8 Lipca 2019 przez ostry2407 Odnośnik do komentarza
essox Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) Miko, nie wiem skąd u wszystkich takie negatywne opinie o tych hamulcach M396. Nie twierdzę że są jakieś super ale naprawdę u mnie dają radę. Też przejechałem jeden maraton a na codzień jeżdzę dużo góra-dół więc trochę hamowania jest. U mnie natomiast problem był z nimi na początku. Były do zapowietrzone. Po odpowietrzeniu na razie działają bez większych problemów. Nie zauważyłem takiego objawu by spadała siła hamowania po wielokrotnym hamowaniu. Oczywiście też planuję je zmienić na co najmniej deorki, ale jeszcze się "pomęczę" z M396. Nie są takie złe. Poza tym rowerek spisuję się fantastycznie przez te pół roku. Dużo radochy z jazdy daje. Na przód poszedł Rocket Ron, a Rapid Roby katuje na tyle. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Levela 8.0 Edytowane 23 Lipca 2019 przez essox Odnośnik do komentarza
To ja Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 W dniu 31.12.2018 o 13:50, djfender napisał: Dlatego kupiłem ten model przez Internet tu: https://trekking24.pl/pl/rowery-gorskie-2018/2531-rower-kross-level-80-2018-po-przegladzie-dostawa-gratis-autoryzowany-dealer-kross.html#/474-level_90-m_19 mialem dokładnie ten sam dylemat też miałem kupić krossa levela 8 przez internet choc w moim przypadku brałem pod uwagę allegro, gwarancja jest potem problematyczna i to o czym pisałeś z koniecznościa odsyłania do producenta roweru niestety okazuje się prawdą...czego dowiedziałem się po zadaniu kilku "niewygodnych" pytań do sprzedającego przed zakupem w moim przypadku z powodu problemów z gwarancją oraz niechęcią do przyjęcia na przegląd przez serwisy krossa w okolicy ("w 1 kolejności są rowery kupione u nas a nie mamy czasu i nie wiem kiedy na taki przegląd znajdę dla Pana miejsce"), wybór padł na https://www.scott.pl/produkt/811/4915/Rower-Scale-970/ (brałem też pod uwagę https://www.scott.pl/produkt/811/4917/Rower-Scale-980-Kolor-2/ ale miałem wątpliwości co do napędu 1x12 przez co wybrałem model 970) cena 4000 zł, ostatecznie kupiłem w autoryzowanym sklepie scotta w rowerze wymieniłem siodełko na https://www.centrumrowerowe.pl/siodelko-selle-monte-grappa-argo-pd1375/?v_Id=84163&gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-EY0H-os5_dtQrldmssE-gjH8QlLRzXD7_XHBQ61NuJkOpjY7rjzDBoCs6kQAvD_BwE które miałem przy poprzednim rowerze dokupiłem licznik sigma sts 16.16 +kad do tego 2 koszyki na bidon oraz 2 bidony (bidony elite crystal ombra oraz elite fly, fly bardziej jestem skłonny polecić mimo że jest mniej szczelny to wygodniejszy w użytkowaniu) lipna kieszonka pod siodełko + uchwyt na telefon+ stare lampki od krossa ale to do wymiany w najblizszym czasie sprzęt super, po przejechaniu około 800 km mogę się tylko cieszyć z jazdy, no jeszcze pedały by się przydało jakieś platformowki większe kupić bo te fabryczne są za małe moim pierwszym rowerem był https://www.kross.pl/pl/mtb-26/hexagon-x4 więc mimo że zmieniłem firmę mam spory sentyment do produktów krossa Fajny sprzęt oby dobrze się sprawował szerokiej drogi Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 24 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 (edytowane) Przed zakupem swojego Krossa, kupiłem na Allegro używanego Scotta Scale 940 (r. 2017). Na zdjęciach od Sprzedawcy midzio, opis i zapewnienia, że super itd. Zresztą to jednoroczny egz., same dobre komentarze na Allegro (2. koniec Polski, więc odbiór osobisty odpadał). Niestety, ale zakupiony egz. okazał się porażką - porównując go z przesłanymi zdjęciami nie mogłem uwierzyć, że to ten sam rower. W skrócie, sprzedawca zwrócił mi kasę, a ja rower. Tym niemniej, w tym modelu zakochałem się - dosłownie. Szukałem potem takiego Scotta, ale nie znalazłem, (tzn. znalazłem, ale nówkę sztukę za ponad 6k, więc znacznie powyżej budżetu). Przechodząc do sedna - porównując Twojego Scotta do Levela 8.0 spekowo wypada on słabiej, ale jestem PEWIEN, że radość z jazdy nim jest niemniejsza niż Krossem. PS Dziś nie żałuję decyzji o zdalnym zakupie Krossa - byłem gotów dać więcej i kupić lokalnie, ale różnica ponad 1300zł to było zbyt dużo. Wiatru w plecy! W dniu 23.07.2019 o 12:01, essox napisał: Miko, nie wiem skąd u wszystkich takie negatywne opinie o tych hamulcach M396. Nie twierdzę że są jakieś super ale naprawdę u mnie dają radę. Też miałem zamiar pojeździć na M396 i może kiedyś wymienić na lepsze, ale mój rower przyjechał z uszkodzonym przednim hamulcem (naprawa bezzasadna), więc szybka decyzja o odsprzedaży tylnego (póki nieużywany) i wymiana na coś lepszego. Jak pisałem post wyżej na krótko przez Levelem 8 miałem okazję pojeździć na Scott Scale 940 z 2017r., który miał hamulce Deore i były rewelacyjne. Ale ponieważ Level 8.0 to grupa SLX (w uproszczeniu) stąd decyzja, aby heble też były z tej grupy. SLXy i Deore w pełni polecam. Na razie jeżdżę na żywicznych oryginalnych klockach, ale już mam kupione ceramiki w sklepie Szajbajka - czekają cierpliwie na swoją kolej... Serwus! Edytowane 24 Lipca 2019 przez djfender Odnośnik do komentarza
essox Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 djfender, ja też jeżdżę na oryginalnych żywicznych klockach. Na razie nic nie zmieniałem. Ale następne pójdą półmetaliki chyba. Wymiana hamulcy M396 nastąpi dopiero przy jakiejś awarii ich, albo przy nagłym przypływie gotówki Na obecną chwilę nie widzę sensu ich wymiany. Oczywiście fajnie jest mieć wszystko z grupy, ale przyjdzie na to czas. A takie pytanie. U mnie mianowicie stery bardzo szybko łapią syf, a w szczególności piasek. Już dwa razy rozbierałem czyściłem. Szczególnie dolne łożysko. Czy też tak macie? Odnośnik do komentarza
pawel2208 Opublikowano 27 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Ja wymieniłem bieżnie na Cane Creek 110 (aluminium) z uszczelką. Jest jeszcze z serii 40 (stalowa)Wysłane z mojego Nokia 7 plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
essox Opublikowano 29 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 pawel2208, dzięki! Fajne rozwiązanie. Nie wiedziałem o takich bieżniach. Kupuję i wymieniam, bo straszne irytuje mnie to czyszczenie tych sterów z tego piachu. A ciągle będzie się zbierał bo u mnie teren wybitnie piaszczysty. Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 29 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 Warto wydać na takie stery 600-700 zł (ok 100 za fabryczne)? Co dzięki temu można zyskać? Odnośnik do komentarza
pawel2208 Opublikowano 29 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 Ja kupiłem samą bieżnię za 40zł. Tyle kasy za komplet sterów bym nie dał 1 Odnośnik do komentarza
essox Opublikowano 30 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2019 (edytowane) 17 godzin temu, djfender napisał: Warto wydać na takie stery 600-700 zł (ok 100 za fabryczne)? Co dzięki temu można zyskać? wystarczy wymienić sama dolna bieżnie. Koszt 30-40 zł. pawel2208 miał bardzo dobry pomysł. na pewno skorzystam. a co zyskujemy. brak piachy w dolnym łożysku i brak dziwnych odgłosów z okolic główki ramy. Edytowane 30 Lipca 2019 przez essox Odnośnik do komentarza
Gophfer Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 (edytowane) Bardzo wiele mądrych słów/komentarzy. Ja właśnie jestem już na etapie mętlika w głowie i zastanawiam się nad level 6.0, 7.0 lub 8.0 (koła 27.5 ) w kwestii 8.0 warto dopłacić do wersji z 2019? Edytowane 2 Sierpnia 2019 przez Gophfer Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 (edytowane) Różnice w Level 8.0 pomiędzy rocznikami 2018 i 2019 są, ale nie są znaczące moim zdaniem. Akurat dziś byłem w sklepie i zrobiłem fotkę obu tych modeli (nie widać dokładnie różnic), ale z tego co pamiętam: Inne malowanie - rzecz subiektywna (stylistyka zbliżona) - wg mnie mały plus dla 2019 Minimalnie inna rama np. ciut inny tylny trójkąt z tego co zapamiętałem - bez wskazań faworyta Wew. prowadzenie linek w 2019 - wizualnie na korzyść 2019, ale dla niektórych wew. jest lepsze (łatwiejsze w serwisie/wymianie) - to chyba największa różnica! Wyższy model hamulców w 2019 - plus dla 2019 Manetki z wizjerem w 2018, manetki bez wizjera i mocowanie zintegrowane z hamulcami w 2019 (na jednej obejmie) - wizjer jest pomocny, ale nie jest niezbędny Quick Lock w przednim kole w 2019, imbus w 2018 (z tyłu oba na imbusy) W rozm. L w 2019 ciut inne siodełko niż w 2018 (na bokach wstawki z materiału), ale w rozm. M oba modele miały jednakowe siodełka 2 uchwyty na bidon w 2019, 1 w 2018 - plus dla 2019 Inne, ale bardzo zbliżone obręcze WTB Inny kolor chwytów: czerwone w 2018, czarne w 2019 Chyba inne mocowanie przerzutki przedniej (nie jestem pewien) Na moje oko kiera w r.2019 jest bardziej wyprofilowana/wygięta r.2018 5 lat gwarancji na ramę, r.2019 dożywotnia gwarancja, ale nie czytałem warunków nowej gwarancji (czy np. trzeba robić płatne przeglądy i jak często, aby utrzymać gwarancję) Amor, napęd, opony i inny osprzęt ten sam. Podsumowując, jeśli miałbym dać katalogowe 4999 za oba (jak w sklepie, w którym dziś byłem) to wybrałbym r. 2019 (kilka plusów), jeśli miałbym dać 3700 (lub nawet 3999) za 2018 vs 4999 za 2019r. to bez wahania brałbym 2018r. - w/w różnice nie są warte 1000-1300zł. Chyba, że poczekasz do września/października licząc na wyprzedaże r.2019... Na zamieszczonym zdjęciu są kolejno (od dołu): Level 8.0 r.2019 rozm. M Level 8.0 r.2019 rozm. L Level 8.0 r.2018 rozm. M (jak mój) Level 9.0 r.2018 rozm. L (czerwony) Wszystkie na kołach 29". Speki Levela 8.0 29": r.2018: https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0 r.2019: https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-8-0 Cytat Edytowane 2 Sierpnia 2019 przez djfender Odnośnik do komentarza
Gophfer Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 (edytowane) Tak mi się wydawało że jeszcze za wcześnie na wyprzedaże, oferty jakie mam to level 8.0 koła 27.5 z 2018 3600 i 3900 z 2019 chyba poczekam do początku września... Edytowane 3 Sierpnia 2019 przez Gophfer Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 3900 za 2019r. to dobra cena moim zdaniem jeśli potrzebujesz 'na już'. Jeśli liczysz na dalsze obniżki to jest spora szansa, ale nie ma reguły, kiedy ile. I nie zawsze cena tylko spada. Po moim zakupie cena jeszcze spadła na kilka dni o 50zł, aby potem wskoczyć o 100-250 więcej i tak się w zasadzie utrzymuje do dziś! Jeśli to oferta lokalnego sprzedawcy z serwisem na miejscu to super! Jeśli zakup przez internet to poczytaj o moich perypetiach gwarancyjnych. Odnośnik do komentarza
Gophfer Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 4 godziny temu, Gophfer napisał: ... oferty jakie mam to level 8.0 koła 27.5 z 2018 3600 i 3900 z 2019 chyba poczekam do początku września... Znalazłem nawet na allegro z 2019 za 3800, wolałbym na miejscu ale chce kupić na raty 0% więc allegro to dobra opcja. Skontaktuję się z Kross i jakimś lokalnym serwisem aby wybadać dokładnie kwestie serwisu i gwarancji. Odnośnik do komentarza
Gophfer Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Oprócz osprzętu czy jeszcze czymś różni się level 7.0 od 8.0 obydwa z 2019,.musze kupić coś tańszego i rozważam 7.0 Odnośnik do komentarza
pawel2208 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Różnica w osprzęcie, bo rama ta sama. Odnośnik do komentarza
djfender Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Napęd, hamulce, waga i kolor. W dużym uproszczeniu SLX to taki 11 rzędowy Deore... - nie ma zasadniczo wielkiej różnicy w działaniu, trwałości itd. Deore tańsze w kolejnych wymianach, za to SLX możesz upgrade'ować w górę (np. do Deore XT - bo to też 11 rzędowa grupa). Kup 7.0 a za różnicę dokup sobie niezbędne akcesoria albo wymień np. gumy na lepsze. Ja założyłem Mitas Scylla 2.25" (mam bezdętki) i zysk jest ogromny! Odnośnik do komentarza
ostry2407 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Gophfer jak ciebie interesuje level 8 z 2019 roz. M na kołach 27.5 to napisz do mnie PW Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez ostry2407 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się