Skocz do zawartości

Cross do około 2999 zł


Wog

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Nowych Przyjaciół   ?

Szukam oczywiście porady u bardziej doświadczonych. Czyli chyba wszystkich bo ostatnio siedziałem na rowerze z jakieś 25 lat temu. Lekarz kategorycznie(!) nakazał zmienić tryb życia i wziąść się ostro za siebie. Padło na rower  ? Mam po 50-tace, 183 na długość i 85 na wagę. Szukam roweru na ścieżki (rowerowe i leśne), po mieście, wypady za miasto i na urlop na Mazury itp i itd. Chcę wydać na rower tak 3 tysiaki z jakąś może górką. De facto interesuje mnie trwałość, względna bezawaryjność i wygoda. W Toruniu "markowo" jest względny wybór, więc co proponujecie? 

Pozdrawiam i do spotkań na szlakach ?

Odnośnik do odpowiedzi

Witaj Janek ?

Dzięki za podpowiedź. Pewnie że sprowadzić to żaden problem. Ale potem są sprawy gwarancji i serwisu, więc wolałbym coś prostszego czyli "na miejscu" . Poza tym to chyba takie bardziej "góralskie tańce". Dla mnie to może coś prostszego by pasowało. 

Pozdrawiam serdecznie 

Odnośnik do odpowiedzi

Wog też mam ponad 50 lat i do jazdy rekreacyjnej proponuje rower cross np. ROMET ORKAN 5.0 M 28" z kolekcji 2016 na ramie 19" za 2800 PLN o specyfikacji

Koła 28"
Rozmiar ramy 19” ,21"
Rama: Aluminiowa, alu 6061 Lite, hydroformowana
Widelec: SR Suntour NRX D RL 700c , blokada skoku z manetką na kierownicy, AIR -powietrzny
Stery: Zintegrowane
Suport: Zintegrowany
Mechanizm korbowy: Shimano Deore FC-T611 48/36/26 175 mm
Manetka: Shimano Deore T610
Przerzutka przednia: Shimano Deore T610
Przerzutka tylna: Shimano XT T780
Ilość biegów: 30
Kaseta: Shimano Deore CS-HG62, 11-32 10- rzędowa
Hamulce: Tarczowe, hydrauliczne przedni Shimano BL-M445 / tylny Shimano BL-M445
Tarcze hamulcowe: Przednia Shimano SM-RT30 160 mm / tylna Shimano SM-RT30 160 mm
Klamki hamulcowe: Shimano
Piasty: Przednia Shimano HB-RM35/ tylna Shimano FH-RM35
Obręcze: Alexrims MD17
Opony: Schwalbe Range Cruiser 40-622
Wspornik kierownicy: Romet Expert Stem 90 mm, 8 stopni wznosu, 31,8 mm
Kierownica: Romet Sport Bar 680 mm
Wspornik siodła: Romet Sport Seatpost, 31,6 mm, 400 mm
Siodło: Selle Royal Respiro Sport
Pedały: Feimin FP-930

Gwarancja: 24 miesiące - serwisy w całej Polsce :
 
 
Kolor : CZARNY oraz SREBRNY. Rozmiary ramy: 19" oraz 21:.
 
W zestawie : - Rower ROMET ORKAN 5.0 M,   Instrukcja, Gwarancja.

Rower jest nowy, oryginalnie zapakowany, skręcony w 90 % do celów transportowych.
 

 

GRATIS WYSYŁKA KURIERSKA DHL !!! przy wpłacie na konto !!!
 WYSYŁKA KURIERSKA POBRANIOWA TYLKO 10 zł.

0000rom 50.jpg

Odnośnik do odpowiedzi

Cześć  ?

Mało się znam (25 lat wysiatki  ?) ale ostatnio sporo czytam i oglądam na youtubie i wygląda zachęcająco. Do tego polska firma. W Toruniu jest nawet sklep z nimi. Ale nigdzie nie natrafiłem jak z jakością czy też trwałością Rometów. 

Pozdrawiam serdecznie 

Odnośnik do odpowiedzi
PodajPanieGrabie

Hej 

Osobiście jeżdżę na Krossie Evado 4.0 z 2015 z pewnymi modyfikacjami, niestety nie wiem jak z modelami młodszymi, ale z moim nic się niepokojącego nie dzieje. Regularnie czyszczę, smaruję i takie tam eksploatacyjne sprawy i z ręką na sercu mogę polecić. Nie wiem jak z Rometem i jego trwałością. 

Odnośnik do odpowiedzi

Z Romet-ami Orkan to jest tak , że jak regularnie czyści , smaruje i takie tam  eksploatacyjne sprawy to nie ma z nimi problemów polecam w mojej rodzinie jest 5 Rometów Orkan w użyciu

Odnośnik do odpowiedzi

Fajny. Ale wolałbym jednak polski. Nie żebym uważał że są  lepsze niż te gianty, treki czy wenora ale na pewno nie gorsze. Mówię o tej półce cenowej. A nie o wyczynie. A chociaż ludzie mają pracę. Taki może naiwny patriotyzm ale kurcze gdzie jak nie w rowerach go stosować. Przecież nie w autach ? Tak siedzę, przeglądam i mam 3 na oku. Ten Orkan, Krossa evado 5 i unibika vipera disc gts. Cena mniej więcej ta sama. 

Odnośnik do odpowiedzi

Jego największą zaletą jest głównie to , że w tej cenie ma już powietrzny amortyzator , który całkiem dobrze pracuje i można go dość dokładnie ustawić do swojej wagi oraz zdalnie blokować manetką  podczas jazdy

0000000000000sr man.jpg

Edytowane przez alfine-11
Odnośnik do odpowiedzi
1 godzinę temu, Wog napisał:

Taki może naiwny patriotyzm ale kurcze gdzie jak nie w rowerach go stosować. Przecież nie w autach

W autach też można, VW Poznań, Opel Gliwice, Fiat Tychy, patrzeć tylko jakie modele tam robią i kupować Panie.

Ja też planuję wkrótce zakup nowego roweru i jak patrzyłem na stronach producentów to w pierwszej kolejności byli polscy. Ostatecznie oczarował mnie niemiecki Cube, ale jeszcze nie zdecydowałem. Waszczykowski by mi dopiero dał... :)

Pozdro

Odnośnik do odpowiedzi

Jeżdżę na Unibiku i jestem z niego bardzo zadowolony. Dobra jakość w bardzo dobrej cenie. Niestety rower posiada "gadżety" które na początku są bardzo przydatne a na dłuższą metę zwyczajnie się psują albo zużywają.

Pierwsza rzecz to amortyzowany wspornik pod siodełkiem. Zużył się po 3 latach (2000 km) ale w sieci można znaleźć opinie że są nic nie wartę. Wymieniłem go na sztywny i okazało się że miałem źle dobrane siodełko i zile ustawione. Nawet jak miał luzy i tak poprawiał komfort jazdy.

Druga rzecz która została u mnie wymieniona to mostek regulowany. Na początku faktycznie można dostosować kierownice do własnych potrzeb. Ustawiałem ten mostek dwa razy. Na początku jak dostałem rower i jakiś rok temu co poskutkowało że zaczął skrzypieć. Finalnie ze względu na ciężar, długość i denerwujące skrzypienie wymieniłem.

Patrzyłem na rower kross i model który dla mnie jest interesujący to evado 5.0. W stosunku do niższych modeli krossa z linii Evado ma hamulce shimano a nie tektro. Piasty w kołach to również pochodzą od Shimano a nie od Joy Tech`a.

Wracając do Unibika wybrał bym model Crossfire Disc. Piasty i hamulce Shimano. Bardzo fajna rzecz to przykręcane rączki - crossowe manetki mają tendencje do opadania więc powinny być przykręcane. Siodełko żelowe - jeździłem na podobnym modelu 3 lata i dopiero po 30-40 km zaczyna boleć tyłek. Napęd nie jest wyścigowy ale odpowiedni do roweru crossowego.

Biorąc pod uwagę firmy które wymieniłem wybrał bym Unibik Crossfire Disc. Sprzętowo dużo się nie różnią poza małymi wyjątkami to jest to samo. Jeżeli nie widać różnic to po co przepłacać :)

Odnośnik do odpowiedzi

Pomiędzy Unibik Crossfire Disc , a Orkan-em 5.0 M różnica w komponentach jest kolosalna ; amor , korba , przerzutki itd. , a nawet siodełka tej samej firmy i klasa różnicy

SR Suntour NRX D RL 700c , blokada skoku z manetką na kierownicy, AIR -powietrzny Vs SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM / BLOKADA HYDRAULICZNA  :(

Odnośnik do odpowiedzi

Poza wszystkim to mam sentyment do Rometu. Pamiętam z dzieciństwa te Huragany w sklepie rowerowym :) Boże! dziś w salonie Lamborghini nie miałbym tyle emocji. Niestety i jedno i drugie, wówczas i teraz było dla mnie nieosiągalne :) A te Orkany wyglądają całkiem rozsądnie. Tylko tak jak pisałem rozchodzi mi się o rower jak najbardziej "bezawaryjny". Więc może mniej "wypasiony" technicznie a coś bardziej prostego, co jednak nie ma co się popsuć. Jak łyknę bakcyla to zawsze można kupić coś innego a teraz to przede wszystkim jak mówił mi lekarz ...ruszać się, ruszać się i jeszcze raz ruszać się ;)

Odnośnik do odpowiedzi

Witam,

chciałbym kupić rower za mniej wiecęj do 1500 zł. Niżej są 3 linki rowerów które wpadly mi w oko. Bardzo bym prosił o doradzenie który by był lepszy oraz może polecenie jakiegoś innego roweru.

1. http://allegro.pl/mocny-crs-lazaro-elitary-v2-men-hydraulika-2xacera-i6766823635.html

2. http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-full-alivio-kands-maestro-i6769301466.html

3. http://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6769301461.html

Pozdrawiam serdecznie ;)

Odnośnik do odpowiedzi

W pierwszym rowerze znajdziesz niezłe hamulce kosztem napędu.

W drugim i trzecim jest odwrotnie. 

Kultura pracy w najnowszej Acerze została trochę poprawiona więc jeśli chcesz mieć niezłe hamulce i 8 rzędowy napęd to wybierz pierwszy model

Jeśli zależy CI na płynnej zmianie przełożeń co przyda się szczególnie w trudniejszym terenie to wybór pada na drugi lub trzeci model - między nimi nieznacznie wygrywa opcja nr 3.

 

Pamiętaj, że wymiana napędu na więcej przełożeń obejmuje korbę, kasetę, łańcuch, manetki, przerzutkę tył, czasem tylne koło i kasetę suportu.

Przy zmianie hamulców na tarczowe należy wymienić także koła i dokupić dwie tarcze i zazwyczaj dwa adaptery do zacisków hamulcowych.

 

 

Edytowane przez nonz
  • Pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
14 godzin temu, Wog napisał:

De facto interesuje mnie trwałość, względna bezawaryjność i wygoda. W Toruniu "markowo" jest względny wybór, więc co proponujecie? 

 

Wygoda to dobry kierunek. Znajdź jakiś dobry sklep - znaczy taki, gdzie możesz się przymierzyć do roweru i kawałek przejechać na jednym, drugim, trzecim... Rowery zbliżone cenowo o podobnej specyfikacji mogą dać dość różne odczucia z jazdy, spowodowane m.in. inną geometrią, siodełkiem, chwytami, szerokością kierownicy, oponami, wagą kół itp. Jazda powie Ci znacznie bardziej o rowerze niż suche porównanie specyfikacji, która IMHO w takim rowerze nie jest najważniejsza. Lokalny patriotyzm rozumiem i popieram, niemniej do Twoich typów dorzuciłbym chociażby Gianta Roam i GT Transeo. 

1 godzinę temu, Wog napisał:

Poza wszystkim to mam sentyment do Rometu. 

Ok, na sentymentach jednak się nie jeździ ;-). Nie żebym Cię zniechęcał do Orkana 5, ale jakbyś miał kupować to koniecznie go zobacz na żywo. Te ramy są dość mało finezyjne, podobnie jak ich malowanie, że tak dyplomatycznie napiszę ;-). W modelach 2017 nie jest lepiej... 

Odnośnik do odpowiedzi

Masz Karol całkowitą rację. Ten wtręt o sentymencie to tylko nomen omen sentymentalnie wrzuciłem, a nie żeby się tym kierować przy zakupie. Powiem Ci, że mnie te specyfikacje w ogóle nie kręcą. Może później, ale teraz to i tak trochę czarna magia :) Gianty mi się faktycznie podobają, GT nigdy nie widziałem na oczy. Fajne są też Treki. W Toruniu najlepszy sklep (to o czym pisałeś, no i oczywiście moim zdaniem) handluje właśnie między innymi Trekiem, Unibikiem, I chyba tam polezę. Pozdrawiam 

Odnośnik do odpowiedzi

W rowerach są dwa najistotniejsze elementy do jazdy i nie są  nimi ani sentyment ani wygląd , rama + podzespoły to najistotniejsze elementy naszych rowerów zarówno jakość i jak i ich trwałość jest ograniczona ceną :( W cenie roweru za + / - 3000PLN ramy są podobnej jakości natomiast komponenty znacząco się różnią w zależności od marki roweru i modelu otrzymujemy gorsze lub lepsze w tej samej cenie . W rowerach krajowych producentów najczęściej otrzymujemy wyższej klasy osprzęt niż w rowerach zagranicznych firm za to samą kwotę

Odnośnik do odpowiedzi

Też masz Alfine-11 rację. Ale powstaje jedna wątpliwość. Jeśli ramy są podobnej jakości czyli podobna cena wytworzenia, a osprzęt napędu wyższej klasy to na czymś muszą schodzić z ceny. Pytanie na czym. :)

Odnośnik do odpowiedzi
9 godzin temu, alfine-11 napisał:

Pomiędzy Unibik Crossfire Disc , a Orkan-em 5.0 M różnica w komponentach jest kolosalna ; amor , korba , przerzutki itd. , a nawet siodełka tej samej firmy i klasa różnicy

SR Suntour NRX D RL 700c , blokada skoku z manetką na kierownicy, AIR -powietrzny Vs SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM / BLOKADA HYDRAULICZNA  :(

Zgadza się że różnica jest kolosalna na korzyść Rometa w jakości osprzętu, ale cena przy takim budżecie to prawie 33% więcej na korzyść Unibika. Ja dzisiaj jestem zadowolony z zakupu Unibika 7 lat temu za 1800 PLN. Przejechałem nim może 4000 km, samo go naprawiam i sam go modernizuje. Dzisiaj jeżeli bym stanął przed dylematem jaki rower kupić to nie patrzył bym na rowery typu cross bo moja świadomość i wymagania są większe niż w momencie zakupu mojego bydgoskiego Vipera.

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...