Skocz do zawartości

Pomoc w stworzeniu planu treningowego dla 15latka

Polakcycling

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę o pomoc w stworzeniu planu treningowego.

Trenuję od 3 miesięcy jeżeli to można nazwać treningiem, jak na ten moment mam przejechane 1700km.

W następnym sezonie chciałbym wziąć udział w jakiś wyścigach szosowych.

Średnia prędkość podczas jazdy to: 25km/h na dystansie 47km.

Średnie tętno na dystansie 47km to 90 uderzeń na minutę. 

W zimę mam możliwość jazdy na trenażerze.

I pojawia się pytanie ile razy w tygodniu i ile godzin kręcić? 

PS. Nie mam miernika mocy. 

Opublikowano

Danielski ostatnio nagrał film z kilkoma podstawowymi opcjami. Zerknij i jak będziesz miał pytania to pisz.

Opublikowano

A początkujący nie lepiej, żeby śmigał dużo w tlenie? Bo widzę tam w treningu rozpisanych jest sporo miedzy innymi interwałów. 

Opublikowano

Wybrałem ten plan, bo akurat mam tyle czasu w tygodniu, żeby go realizować.

Tylko mam jedno pytanie, interwał = moja maksymalna prędkość, którą mogę utrzymać przez te 2 minuty, czyli jakieś 32km/h, a tempówka to maksymalna średnia prędkość na dłuższy dystans, czyli dla mnie 26km/h? 

sobota 1,5 h

- rozgrzewka 15 min

- 2 min interwał, 1 min odpoczynek, 2 min int., 1 min odp., 2 min int., 1 min odp., 2 min int., 10 min odp. (mija 36 minut),

- 6 min tempówka, 3 min odpoczynek, 6 min temp., 3 min odp., 6 min temp., 3 min odp., 6 min temp. [inna wersja to 13 min tempówka], (mija 69 minut)

- dowolna jazda 21 min

niedziela 2,5 h

jeździj w zróżnicowanym terenie, samotnie lub ze znajomymi, odkrywaj nowe miejsca, nie rób długich postojów, jedź w tempie wymagającym, ale nie jednostajnym (na maksymalną prędkość średnią)

wtorek 50 min

- rozgrzewka 15 min,

- 1 min interwał, 2 min odpoczynek (pierwszy interwał nie za mocno),

- 2 min interwał, 2 min odpoczynek (mija 17 minut),

- 3 min interwał, 2 min odpoczynek,

- 4 min interwał, 2 min odpoczynek (mijają 33 minuty),