Skocz do zawartości

Pomoc w wyszukaniu osprzetu


Karolinkaa

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Wpadlam na pomysł, żeby wymienić osprzet w triban 100 na troche lepszy. Na tribanie jezdzi mi sie b. dobrze, natomiast pomyślałam sobie, że moglabym cos w nim wymienic tzn. albo korbe( z jednym blatem, albo z dwoma)+klamkomanetki+  dokupic przerzutke przednia( o ile to bd korba dwublatowa), albo wymienic kola i zamontowac kasete+przerzutke+klamkomanetki. Ten pomysl wymiany wyniknal z tego, ze chcialabym osiagac wieksze predkosci i móc podjeżdżac większe pochylenia.

Teraz na tribanie potrafie na prostych i niedlugich odcinkach jechac z predkoscia 32km/h.

Czy jest ktos kto moglby powysylac mi jakies linki z osprzetem, ktory jest dobry i nie za kosmiczne pieniadze?( chcialabym wiedziec ile mogloby to wyniesc)

Jezdze po wszystkich typach drog( szutry, las, asfalt, drogi polne). Ogolnie tereny u mnie sa bardziej plaskie, ale wynajduje gorki.

Jakiego typu grupe osprzetu ( trekking, mtb, szosa)?

Wybawcze jest to najlzejsze (34zeby) przelozenie w triban 100, natomiast nie wiem jakiego typu kaset szukac ( ile zębów, ile przełożeń)

Jak to by bylo z wymiana korby? Jakie mialoby to przelozenie na szybkosc i lekkosc podjazdow? Ile zebow na korbie?

 

Pozdrawiam

P.s.

 

Nie kupie nowego roweru. Jezeli uznam, ze taki upgrade tribana jest za drogi to przeżyję ;) na tym wolnobiegu i  tez sie fajnie jezdzi ;) ( korba nieraz stuka, ale tylko chwile)

Odnośnik do komentarza

Zobacz ten wątek 

https://forum.szajbajk.pl/topic/5200-triban-100-commuter-gravel-pierwszy-baranek/

8 minut temu, Karolinkaa napisał:

Jakie mialoby to przelozenie na szybkosc i lekkosc podjazdow? Ile zebow na korbie?

Właśnie tu wszystko zależy od ilości zębów. 

10 minut temu, Karolinkaa napisał:

że moglabym cos w nim wymienic tzn. albo korbe( z jednym blatem, albo z dwoma)+klamkomanetkidokupic przerzutke przednia( o ile to bd korba dwublatowa), albo wymienic kola i zamontowac kasete+przerzutke+klamkomanetki

Będzie to dość droga opcja, zobacz sobie wątek, który podesłałem 😊

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

A jakas inna korbe jednoblatowa?  Musialabym wybrac pomiedzy szybsza jazda, a lzejszym wjezdzaniem pod gorke?

Aa i przy okazji zapytam o klamkomanetke 8 rz. Czy moge ja zastosowac do 7 rzedowej przerzutki? I jak to by funkcjonowalo? ( moglby zleciec lancuch przy ostatnim klikniecu?)

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Karolinkaa napisał:

Musialabym wybrac pomiedzy szybsza jazda, a lzejszym wjezdzaniem pod gorke?

Dokładnie, jeszcze zależy jaką masz ilość zębów w wolnobiegu. 

8 minut temu, Karolinkaa napisał:

Aa i przy okazji zapytam o klamkomanetke 8 rz. Czy moge ja zastosowac do 7 rzedowej przerzutki? I jak to by funkcjonowalo? ( moglby zleciec lancuch przy ostatnim klikniecu?)

Tu już bardziej skomplikowana sprawa, to nie będzie działać 😉

 

 

Jeszce co do ilości zębów na korbie, masz w okolicy jakieś góry, czy raczej płasko? 

Odnośnik do komentarza

Aby uzyskać lepszą efektywność podczas jazdy,czyli łatwiej pokonywać podjazdy lub nabierać większej prędkości.

Należało by wymienić cały napęd, najbardziej efektywnym zmiana całego napędu

Czyli korba ,tylna kaseta ,klamko manetki,łańcuch wychodzi dość drogo ponad 1000  zł tak mi się wydaje,nie bardzo orientuję się w osprzęcie szosowym

Można też wymienić korbę na dwa blaty ,dołożyć przednią przerzutkę wymienić klamko manetkę i wtedy wyszedł by napęd 2x7 , łatwiej można by było pokonywać podjazdy

 

 

Odnośnik do komentarza

https://goo.gl/images/gwcynw- moja niczym sie nie różni.

Zajzalam na strave i 20% przewyzszenia nie moge podjecbac- w polowie musze zejsc z roweru

Widze ze jest jeszcze takie rozwiazanie https://allegro.pl/wolnobieg-sunrace-mfm4s7cv-13-34t-7rz-i7352822949.html?reco_id=e4edd3b6-a7c4-11e8-ae30-246e964e3280&bi_c=Product&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&

Odnośnik do komentarza

to ja dodam od siebie tyle, ze proponuje zmiane tego wolnobiegu (14-34) na cos takiego https://www.rowertour.com/p/78128/sunrace-mfr30-wolnobieg-rowerowy-szosowy-7-rzedowy mamy tu w miare ciasne stopniowanie oraz jest to wolnobieg 7s wiec obedzie sie bez zmiany kola przerzutki czy manetek, w parze z nowym wolnobiegiem obowiazkowo nowy lancuch, w napedzie 7/8s najlepiej sprawdzi sie connex 808, bardzo odporny na rdze oraz starcza na tyle ile kilka hg40,  natomiast co do korby, przy tej ilosci przelozen z tylu pozostaje chyba tylko 3 rzedowa, https://ctbike.pl/shimano-tourney-fc-a073-mechanizm-korbowy-korba-50x39x30t-170mm-czarna-3rz.html da rade zalozyc na ten suport co masz teraz czyli zmieniamy tylko korbe bez bawienia sie z suportem   i otrzymamy to   http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html?R0=30&R1=39&R2=50&C0=13&C1=15&C2=17&C3=19&C4=21&C5=23&C6=25&C7=999&C8=999&C9=999&C10=999&CAS=0&WI=7&CR=170&RT=1&ST=1&RPM=90&SRT=1&lRPM=80&hRMP=100&G=hide&S=no&TITLE=&HL=1  zasieg przelozen pozwalajacy zarowno na sprawne zjezdzanie z wzniesien (44,6 kmh przy 90 rpm na biegu 50/13)  oraz pokonywanie podjazdow (14 kmh przy 90 rpm na biegu 30/25) i jak juz wczesniej wpominalem w miare ciasne stopniowanie bez "dziur" w porownaniu do tego co jest teraz, oczywiscie mozna tez zalozyc wolnobieg 13-28 od shimano https://ctbike.pl/shimano-tourney-mf-hg37-wolnobieg-7-rzedowy-13-28.html   przelozenie do zjazdow to samo ale za to podjazdy lzejsze (12.4 kmh przy 90 rpm na 30/28) ale niestety stopniowanie gorsze, sama wybierz co wolisz, do rekreacyjnej jazdy chyba lepiej postawic na 13-28, oczywiscie zawsze mozna postawic na jeszcze lzejsze 30/34 co da juz ledwie 10,3 km pedalujac 90 rpm, juz kazdy podjazd bedzie do zrobienia bez schodzenia, oczywiscie trzeba sie takze zaopatrzyc w przerzutke przednia oraz manetke do przerzutki przedniej, koszt tego co zaproponowalem to ok 110 zl za lancuch oraz wolnobieg, 170 za korbe no i jeszcze przerzutka przod https://ctbike.pl/shimano-tourney-fd-a073-przerzutka-przednia-szosowa-na-obejme-sr-28-6-31-8-34-9mm-czarna.html no i oczywiscie manetka 3 rzedowa https://ctbike.pl/shimano-tourney-sl-tx50-manetka-dzwignia-przerzutek-lewa-indeksowana-3rz.html

zaraz pewnie wyleje sie na mnie hejt, ze do szosy jest zakaz wsadzania 3 rzedowych korb ale nie przejmuj sie tym, lepiej jezdzic na 3 rzedach z przodu (zwlaszcza na 7s) i miec ciasne stopniowanie oraz duzy zasieg przelozen niz miec do wyboru to albo to i wybierac pomiedzy 34/50  36/52 oraz 39/50

Edytowane przez Slick Tires
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Slick Tires napisał:

zaraz pewnie wyleje sie na mnie hejt, ze do szosy jest zakaz wsadzania 3 rzedowych korb ale nie przejmuj sie tym, lepiej jezdzic na 3 rzedach z przodu (zwlaszcza na 7s) i miec ciasne stopniowanie oraz duzy zasieg przelozen niz miec do wyboru to albo to i wybierac pomiedzy 34/60  36/52 oraz 39/50

hej nie trzy rzędową korbę ma triban 500/520

Ale popraw post bo wygląda jak masło maślane,lub wypracowanie 10 latka

 

Edytowane przez Gość
Błąd logiczny
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...