ze4lot Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Witajcie Chciałbym się z wami podzielić projektem mojego nowego roweru, z którym zamierzam rozpocząć przygodę z maratonami oraz śmigać gdzie się tylko da. Możliwe ze uda się go skończyć jeszcze przed majówką. Wszystko zaczęło się od ramy. Szukałem czegoś pod koła 27.5 (kompromis pomiędzy zwrotnością, a obecnymi trendami) i padło na produkt ze stajni Meridy. Konkretnie jest to model Big.Seven Team issue lite z 2014 roku, który posiada kilka istotnych dla mnie cech: sztywna oś, BSA, wew. prowadzenie linek, direct mount dla przedniej przerzutki oraz główka tappered. Mam 183cm wzrostu i zdecydowałem się na rozmiar 20" - czy dobrze? dopiero się okaże. Następny w kolejce był amortyzator i padło na FOX'a (FLOAT 27,5 CTD 100mm 2014 qr15), którego kupiłem w bardzo okazjonalnej cenie - niestety bez manetki, za którą przyszło mi później zapłacić 300zł! Taniej nie znalazłem... a łącznie wyszło i tak tanio. Dzisiaj kurier dostarczył koła: Piasty DT 350 straight pull + obręcze DT M442 27.5 uszelnione pod system bezdętkowy na szprychach Pillar PSR TB2016. Waga kompletu to ok. 1640gram - jak dla mnie super! Na chwilę obecną reszta części jest zamówiona i do mnie jedzie. Nie zdecydowałem się jeszcze na kierownice, mostek itp. gdyż w pierwszej kolejności pożyczę te sprzęty od znajomego aby się dobrze przymierzyć do roweru - nie mam bladego pojęcia jaka długość mostka itd. będzie odpowiednia dla mnie. Zamówiłem też całą grupę SLX z rodziny M7000 + hamulce. Będzie to napęd 2x11 przy którym zdecydowałem się na połączenie blatów 36/26 z kasetą 40/11. Zabawki przyjadą w przyszłym tygodniu. Poniżej zdjęcia tego co już mam, a temat będę edytował w miarę postępu składania/nabywania części. Edit 1, opony: Długo zastanawiałem się nad wyborem ogumienia. Z jednej strony zależy mi na jak najniższej wadze, a z drugiej na uniwersalności. Poza startami w zawodach zamierzam jeździć tym rowerem po mieście, do pracy oraz dosłownie wszędzie. Terenowy bieżnik dałby się we znaki przy płaskich/asfaltowych nawieżchniach, natomiast lekkie gumy z drobnym bieżnikiem wymiękły by na leśnych trailach i częściej dochodziło by do przebić. Niech żyje król! Padło (ponownie) na Conti Race King ale w wersji Race Sport (tubeless). Deklarowana waga kompletu dla koła 27,5 to zaledwie 1020g! Myślałem nad AKA GEAX i podobnymi ale skoro RaceKingi spradziły się znakomicie w moim obecnym rowerze na kole 26 (ponad 5k km w różnym terenie, zero przebić) to z przyjemnością dam szanse bardziej zaawansowanemu modelowi RS na kole 27,5. Z opinii w internecie mogę wnioskować, żę nie powinienem się zawieść. Edit 2, carbon: Udało mi się dorwać sztycę PRC. Niestety używaną ale cieszę się ponieważ będzie pasować kolorystycznie (kilka modeli Meridy fabrycznie wypuszczano z tą sztycą) oraz na chwilę obecną będzie to jedyny element roweru z karbonu . Edit 3, waga: Wg. moich obliczeń bazując na danych znalezionych w internecie waga roweru (bez spd, koszyka na bidon, bidonu) powinna wynieść ok. 10650g. Aż się prosi o XTki SPD . Edit 4, Kierownica i mostek: Do testów znajomy udostępnił mi kierownicę PRO LT 31,8x720mm 20mm riser o wadze 180g oraz mostek [tu będzie info jaki]. Jak mi spasuje to przytnę przynajmniej do 700mm i ją odkupię. Edit 5, składanie do kupy: Dziś miał być ten dzień. Ważne wydarzenie ponieważ przyszły ostatnie części i mogłem się zabrać za skręcanie ale jak zwykle coś musiało stanąć mi na drodze, a mianowicie przeoczyłem fakt, że potrzebny mi jeszcze adapter tynego hamulca IS. Oczywiście dotarło to do mnie dopiero w momencie instalacji osprzętu kiedy zabrałem się za montaż tylnego zacisku. No trudno, zabawka musi poczekać do jutra . Edit 6, mam go: Jestem już po pierwszej jeździe testowej i nadal nie mogę uwierzyć jak kozacką maszynę zbudowałęm. Na chwilę obecną wrzucam fotki po pierwszym śmiganiu i niebawem podziele się z wami swoimi wrażeniami. Edit Epilogue: Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi odnaleźć się w świecie rowerów oraz mieli wpływ na wybór części do projektu! Dziękuję wszystkim z facebookowych grup rowerowych, z forumrowerowe.org, Panu Michałowi z CTbike.pl, ekipie Daveo.pl, ekipie DobreRowery.pl, przyjaciołom oraz osobno i szczególnie dziękuję Danielowi za nieprzespane noce przy jego nagraniach na YouTube - ewidentnie zaraził mnie swoją szajbajkozą! Edytowane 8 Czerwca 2017 przez ze4lot ciąg dalszy opowieści 2 Odnośnik do komentarza
artfal Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Zapowiada się ciekawy projekt, wrzucaj foty na bieżąco Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Zapowiada się fantastyczne ścigadełko. Gratuluję i podziwiam, powodzenia! Odnośnik do komentarza
egzo23 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Fajna maszyna się szykuje Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Kiere i mostek też mam jak coś Ja już widziałem... liczę na szybkie oglądanie na żywca Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 5 minut temu, SpiderMAN napisał: Kiere i mostek też mam jak coś mógłbyś podać specyfikacje tych komponentów? Odnośnik do komentarza
egzo23 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Ja czekam na paczuszki z częściami do szosy Mam podobny temat w dziale szosowym Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 1 minutę temu, ze4lot napisał: mógłbyś podać specyfikacje tych komponentów? 31,8 mocowanie (szerokości nie pamiętam, wznios 15mm zdaje się. a mostek cholercia nie wiem. To są szpeja z poprzedniego roweru córki Rockrider 5.2 z decathlona, przebieg minimalny, trzymam dla juniora razem z ramą Wpadnę w przyszłym tygodniu to wezmę, mogę Ci je nawet na cały sezon pożyczyć leżą w piwnicy Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) 3 minuty temu, egzo23 napisał: Ja czekam na paczuszki z częściami do szosy Mam podobny temat w dziale szosowym Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Wiem, to Ty mnie zmotywowałeś do napisania o przyszłej Meridce Przybijam wirutalną piątkę! Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez ze4lot Odnośnik do komentarza
egzo23 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 O widzisz... To się cieszę górala też tak składałem. Pokazany GT avalanche Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
marekctr Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zapowiada się dobrze czekam na dalsze postępy. Szkoda, że 27’ a nie 29’. Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, marekctr napisał: Zapowiada się dobrze czekam na dalsze postępy. Szkoda, że 27’ a nie 29’. czemu szkoda? będzie przez to mniej zwinny Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 (edytowane) Zaktualizowałem wątek. Nadal czekam na wysyłkę części aka najdłuższy tydzień w moim życiu... Edytowane 25 Kwietnia 2017 przez ze4lot Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Maszyna zbudowana i fotki dodane! Odnośnik do komentarza
scarecrow Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Bardzo ładnie wyszedł A koszty jakieś podliczałeś już? :> Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 6 minut temu, scarecrow napisał: Bardzo ładnie wyszedł A koszty jakieś podliczałeś już? :> Od początku wszystko było podliczane i kalkulowane ale informacje o kwotach zachowam dla siebie. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Dnia 21.04.2017 o 16:53, ze4lot napisał: Witajcie Chciałbym się z wami podzielić projektem mojego nowego roweru, z którym zamierzam rozpocząć przygodę z maratonami oraz śmigać gdzie się tylko da. Możliwe ze uda się go skończyć jeszcze przed majówką. Wszystko zaczęło się od ramy. Szukałem czegoś pod koła 27.5 (kompromis pomiędzy zwrotnością, a obecnymi trendami) i padło na produkt ze stajni Meridy. Konkretnie jest to model Big.Seven Team issue lite z 2014 roku, który posiada kilka istotnych dla mnie cech: sztywna oś, BSA, wew. prowadzenie linek, direct mount dla przedniej przerzutki oraz główka tappered. Mam 183cm wzrostu i zdecydowałem się na rozmiar 20" - czy dobrze? dopiero się okaże. Następny w kolejce był amortyzator i padło na FOX'a (FLOAT 27,5 CTD 100mm 2014 qr15), którego kupiłem w bardzo okazjonalnej cenie - niestety bez manetki, za którą przyszło mi później zapłacić 300zł! Taniej nie znalazłem... a łącznie wyszło i tak tanio. Dzisiaj kurier dostarczył koła: Piasty DT 350 straight pull + obręcze DT M442 27.5 uszelnione pod system bezdętkowy na szprychach Pillar PSR TB2016. Waga kompletu to ok. 1640gram - jak dla mnie super! Na chwilę obecną reszta części jest zamówiona i do mnie jedzie. Nie zdecydowałem się jeszcze na kierownice, mostek itp. gdyż w pierwszej kolejności pożyczę te sprzęty od znajomego aby się dobrze przymierzyć do roweru - nie mam bladego pojęcia jaka długość mostka itd. będzie odpowiednia dla mnie. Zamówiłem też całą grupę SLX z rodziny M7000 + hamulce. Będzie to napęd 2x11 przy którym zdecydowałem się na połączenie blatów 36/26 z kasetą 40/11. Zabawki przyjadą w przyszłym tygodniu. Poniżej zdjęcia tego co już mam, a temat będę edytował w miarę postępu składania/nabywania części. Edit 1, opony: Długo zastanawiałem się nad wyborem ogumienia. Z jednej strony zależy mi na jak najniższej wadze, a z drugiej na uniwersalności. Poza startami w zawodach zamierzam jeździć tym rowerem po mieście, do pracy oraz dosłownie wszędzie. Terenowy bieżnik dałby się we znaki przy płaskich/asfaltowych nawieżchniach, natomiast lekkie gumy z drobnym bieżnikiem wymiękły by na leśnych trailach i częściej dochodziło by do przebić. Niech żyje król! Padło (ponownie) na Conti Race King ale w wersji Race Sport (tubeless). Deklarowana waga kompletu dla koła 27,5 to zaledwie 1020g! Myślałem nad AKA GEAX i podobnymi ale skoro RaceKingi spradziły się znakomicie w moim obecnym rowerze na kole 26 (ponad 5k km w różnym terenie, zero przebić) to z przyjemnością dam szanse bardziej zaawansowanemu modelowi RS na kole 27,5. Z opinii w internecie mogę wnioskować, żę nie powinienem się zawieść. Edit 2, carbon: Udało mi się dorwać sztycę PRC. Niestety używaną ale cieszę się ponieważ będzie pasować kolorystycznie (kilka modeli Meridy fabrycznie wypuszczano z tą sztycą) oraz na chwilę obecną będzie to jedyny element roweru z karbonu . Edit 3, waga: Wg. moich obliczeń bazując na danych znalezionych w internecie waga roweru (bez spd, koszyka na bidon, bidonu) powinna wynieść ok. 10650g. Aż się prosi o XTki SPD . Edit 4, Kierownica i mostek: Do testów znajomy udostępnił mi kierownicę PRO LT 31,8x720mm 20mm riser o wadze 180g oraz mostek [tu będzie info jaki]. Jak mi spasuje to przytnę przynajmniej do 700mm i ją odkupię. Edit 5, składanie do kupy: Dziś miał być ten dzień. Ważne wydarzenie ponieważ przyszły ostatnie części i mogłem się zabrać za skręcanie ale jak zwykle coś musiało stanąć mi na drodze, a mianowicie przeoczyłem fakt, że potrzebny mi jeszcze adapter tynego hamulca IS. Oczywiście dotarło to do mnie dopiero w momencie instalacji osprzętu kiedy zabrałem się za montaż tylnego zacisku. No trudno, zabawka musi poczekać do jutra . Edit 6, mam go: Jestem już po pierwszej jeździe testowej i nadal nie mogę uwierzyć jak kozacką maszynę zbudowałęm. Na chwilę obecną wrzucam fotki po pierwszym śmiganiu i niebawem podziele się z wami swoimi wrażeniami. Edit Epilogue: Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi odnaleźć się w świecie rowerów oraz mieli wpływ na wybór części do projektu! Dziękuję wszystkim z facebookowych grup rowerowych, z forumrowerowe.org, Panu Michałowi z CTbike.pl, ekipie Daveo.pl, ekipie DobreRowery.pl, przyjaciołom oraz osobno i szczególnie dziękuję Danielowi za nieprzespane noce przy jego nagraniach na YouTube - ewidentnie zaraził mnie swoją szajbajkozą! Zamiast SPD XT pomyśl o pedałach FORCE MTB. Są o jakieś 40g lżejsze od XT i o jakąś 100 zł tańsze. Są wytrzymałe, na łożyskach maszynowych, kompatybilne z systemem SPD i co najważniejsze - wytrzymują moje 100 kg wagi Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 (edytowane) Podobają mi się xt'ki z dodatkową platformą i raczej nie zmienię zdania. Obecne potwory strasznie szpecą ... Gripy też miały być czarne ale już nie chciało mi się zwracać. Edytowane 29 Kwietnia 2017 przez ze4lot Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Chyba Cię muszę odwiedzić i zrobić porządek z kablami masakra Odnośnik do komentarza
ze4lot Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 42 minuty temu, SpiderMAN napisał: Chyba Cię muszę odwiedzić i zrobić porządek z kablami masakra kable też jeszcze nie docięte Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Nie mówię o linkach Odnośnik do komentarza
Maki Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Ladna pani kotka na zdjeciu Odnośnik do komentarza
egzo23 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Podoba mi się. Fajna maszyna wyszła. Teraz prosimy o dokładny kosztorys, część po części Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
misiojedzie Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Fajne ścigadło. Może jednak podzielisz się dokładnym zestawieniem kosztów bo pewnie każdy ciekawy. Zamiast szczegółowo porządkować pajęczynę za komputerem proponuję spiąć wszystko trytytką i poświęcić czas na dodatkową jazdę ładny mistrz drugiego planu Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Tak, kociak patrzy obłędnie. A rower naprawdę rasowo się prezentuje. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się