Skocz do zawartości

Merida Big.Seven 2014 custom


ze4lot

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Chciałbym się z wami podzielić projektem mojego nowego roweru, z którym zamierzam rozpocząć przygodę z maratonami oraz śmigać gdzie się tylko da. Możliwe ze uda się go skończyć jeszcze przed majówką.

Wszystko zaczęło się od ramy. Szukałem czegoś pod koła 27.5 (kompromis pomiędzy zwrotnością, a obecnymi trendami) i padło na produkt ze stajni Meridy. Konkretnie jest to model Big.Seven Team issue lite z 2014 roku, który posiada kilka istotnych dla mnie cech: sztywna oś, BSA, wew. prowadzenie linek, direct mount dla przedniej przerzutki oraz główka tappered. Mam 183cm wzrostu i zdecydowałem się na rozmiar 20" - czy dobrze? dopiero się okaże.

Następny w kolejce był amortyzator i padło na FOX'a (FLOAT 27,5 CTD 100mm 2014 qr15), którego kupiłem w bardzo okazjonalnej cenie - niestety bez manetki, za którą przyszło mi później zapłacić 300zł! Taniej nie znalazłem... a łącznie wyszło i tak tanio.

Dzisiaj kurier dostarczył koła: Piasty DT 350 straight pull + obręcze DT M442 27.5 uszelnione pod system bezdętkowy na szprychach Pillar PSR TB2016. Waga kompletu to ok. 1640gram - jak dla mnie super!

Na chwilę obecną reszta części jest zamówiona i do mnie jedzie. Nie zdecydowałem się jeszcze na kierownice, mostek itp. gdyż w pierwszej kolejności pożyczę te sprzęty od znajomego aby się dobrze przymierzyć do roweru - nie mam bladego pojęcia jaka długość mostka itd. będzie odpowiednia dla mnie. Zamówiłem też całą grupę SLX z rodziny M7000 + hamulce. Będzie to napęd 2x11 przy którym zdecydowałem się na połączenie blatów 36/26 z kasetą 40/11. Zabawki przyjadą w przyszłym tygodniu.

Poniżej zdjęcia tego co już mam, a temat będę edytował w miarę postępu składania/nabywania części.

Edit 1, opony:

Długo zastanawiałem się nad wyborem ogumienia. Z jednej strony zależy mi na jak najniższej wadze, a z drugiej na uniwersalności. Poza startami w zawodach zamierzam jeździć tym rowerem po mieście, do pracy oraz dosłownie wszędzie. Terenowy bieżnik dałby się we znaki przy płaskich/asfaltowych nawieżchniach, natomiast lekkie gumy z drobnym bieżnikiem wymiękły by na leśnych trailach i częściej dochodziło by do przebić.

Niech żyje król! Padło (ponownie) na Conti Race King ale w wersji Race Sport (tubeless). Deklarowana waga kompletu dla koła 27,5 to zaledwie 1020g! Myślałem nad AKA GEAX i podobnymi ale skoro RaceKingi spradziły się znakomicie w moim obecnym rowerze na kole 26 (ponad 5k km w różnym terenie, zero przebić) to z przyjemnością dam szanse bardziej zaawansowanemu modelowi RS na kole 27,5. Z opinii w internecie mogę wnioskować, żę nie powinienem się zawieść.

Edit 2, carbon:

Udało mi się dorwać sztycę PRC. Niestety używaną ale cieszę się ponieważ będzie pasować kolorystycznie (kilka modeli Meridy fabrycznie wypuszczano z tą sztycą) oraz na chwilę obecną będzie to jedyny element roweru z karbonu ;).

Edit 3, waga:

Wg. moich obliczeń bazując na danych znalezionych w internecie waga roweru  (bez spd, koszyka na bidon, bidonu) powinna wynieść ok. 10650g. Aż się prosi o XTki SPD ;).

Edit 4, Kierownica i mostek:

Do testów znajomy udostępnił mi kierownicę PRO LT 31,8x720mm 20mm riser o wadze 180g oraz mostek [tu będzie info jaki]. Jak mi spasuje to przytnę przynajmniej do 700mm i ją odkupię.

Edit 5, składanie do kupy:

Dziś miał być ten dzień. Ważne wydarzenie ponieważ przyszły ostatnie części i mogłem się zabrać za skręcanie ale jak zwykle coś musiało stanąć mi na drodze, a mianowicie przeoczyłem fakt, że potrzebny mi jeszcze adapter tynego hamulca IS. Oczywiście dotarło to do mnie dopiero w momencie instalacji osprzętu kiedy zabrałem się za montaż tylnego zacisku. No trudno, zabawka musi poczekać do jutra ;).

Edit 6, mam go:

Jestem już po pierwszej jeździe testowej i nadal nie mogę uwierzyć jak kozacką maszynę zbudowałęm. Na chwilę obecną wrzucam fotki po pierwszym śmiganiu i niebawem podziele się z wami swoimi wrażeniami.

Edit Epilogue:

Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi odnaleźć się w świecie rowerów oraz mieli wpływ na wybór części do projektu!
Dziękuję wszystkim z facebookowych grup rowerowych, z forumrowerowe.org, Panu Michałowi z CTbike.pl, ekipie Daveo.pl, ekipie DobreRowery.pl, przyjaciołom oraz osobno i szczególnie dziękuję Danielowi za nieprzespane noce przy jego nagraniach na YouTube - ewidentnie zaraził mnie swoją szajbajkozą!
 

 

1492922119402596622-account_id=1.jpg 1902247890776244709-account_id=1.jpg 18076486_10211886462812585_7657694390093108592_o.jpg

 

5904bdbe3907b_7580468823770435416-account_id1.thumb.jpg.1521cbf2ba40a025db8fcbe11b6b7e28.jpg5904bddbaa5a0_7686015405550840074-account_id1.thumb.jpg.fba3476fcc6c755433cce794723762ff.jpg5904bdd63096b_3452400835388729353-account_id1.thumb.jpg.f5ead7edd0dfcd69a118e1425b4d7a00.jpg

59395fc4490d2_3584569990026187781-account_id1.thumb.jpg.c52af46705e99acd2440ca9450f98529.jpg59395f6b0c143_916149970772281465-account_id1.thumb.jpg.b0180790cdcb2572abbc60a04602182f.jpg

Edytowane przez ze4lot
ciąg dalszy opowieści
  • Pomógł 3
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, ze4lot napisał:

mógłbyś podać specyfikacje tych komponentów?

31,8 mocowanie (szerokości nie pamiętam, wznios 15mm zdaje się. a mostek cholercia nie wiem. To są szpeja z poprzedniego roweru córki Rockrider 5.2 z decathlona, przebieg minimalny, trzymam dla juniora razem z ramą ;)

Wpadnę w przyszłym tygodniu to wezmę, mogę Ci je nawet na cały sezon pożyczyć ;) leżą w piwnicy

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, egzo23 napisał:

Ja czekam na paczuszki z częściami do szosy :)
Mam podobny temat w dziale szosowym :)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Wiem, to Ty mnie zmotywowałeś do napisania o przyszłej Meridce :) Przybijam wirutalną piątkę!

Edytowane przez ze4lot
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, scarecrow napisał:

Bardzo ładnie wyszedł :) A koszty jakieś podliczałeś już? :> 

Od początku wszystko było podliczane i kalkulowane ale informacje o kwotach zachowam dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Dnia 21.04.2017 o 16:53, ze4lot napisał:

Witajcie

Chciałbym się z wami podzielić projektem mojego nowego roweru, z którym zamierzam rozpocząć przygodę z maratonami oraz śmigać gdzie się tylko da. Możliwe ze uda się go skończyć jeszcze przed majówką.

Wszystko zaczęło się od ramy. Szukałem czegoś pod koła 27.5 (kompromis pomiędzy zwrotnością, a obecnymi trendami) i padło na produkt ze stajni Meridy. Konkretnie jest to model Big.Seven Team issue lite z 2014 roku, który posiada kilka istotnych dla mnie cech: sztywna oś, BSA, wew. prowadzenie linek, direct mount dla przedniej przerzutki oraz główka tappered. Mam 183cm wzrostu i zdecydowałem się na rozmiar 20" - czy dobrze? dopiero się okaże.

Następny w kolejce był amortyzator i padło na FOX'a (FLOAT 27,5 CTD 100mm 2014 qr15), którego kupiłem w bardzo okazjonalnej cenie - niestety bez manetki, za którą przyszło mi później zapłacić 300zł! Taniej nie znalazłem... a łącznie wyszło i tak tanio.

Dzisiaj kurier dostarczył koła: Piasty DT 350 straight pull + obręcze DT M442 27.5 uszelnione pod system bezdętkowy na szprychach Pillar PSR TB2016. Waga kompletu to ok. 1640gram - jak dla mnie super!

Na chwilę obecną reszta części jest zamówiona i do mnie jedzie. Nie zdecydowałem się jeszcze na kierownice, mostek itp. gdyż w pierwszej kolejności pożyczę te sprzęty od znajomego aby się dobrze przymierzyć do roweru - nie mam bladego pojęcia jaka długość mostka itd. będzie odpowiednia dla mnie. Zamówiłem też całą grupę SLX z rodziny M7000 + hamulce. Będzie to napęd 2x11 przy którym zdecydowałem się na połączenie blatów 36/26 z kasetą 40/11. Zabawki przyjadą w przyszłym tygodniu.

Poniżej zdjęcia tego co już mam, a temat będę edytował w miarę postępu składania/nabywania części.

Edit 1, opony:

Długo zastanawiałem się nad wyborem ogumienia. Z jednej strony zależy mi na jak najniższej wadze, a z drugiej na uniwersalności. Poza startami w zawodach zamierzam jeździć tym rowerem po mieście, do pracy oraz dosłownie wszędzie. Terenowy bieżnik dałby się we znaki przy płaskich/asfaltowych nawieżchniach, natomiast lekkie gumy z drobnym bieżnikiem wymiękły by na leśnych trailach i częściej dochodziło by do przebić.

Niech żyje król! Padło (ponownie) na Conti Race King ale w wersji Race Sport (tubeless). Deklarowana waga kompletu dla koła 27,5 to zaledwie 1020g! Myślałem nad AKA GEAX i podobnymi ale skoro RaceKingi spradziły się znakomicie w moim obecnym rowerze na kole 26 (ponad 5k km w różnym terenie, zero przebić) to z przyjemnością dam szanse bardziej zaawansowanemu modelowi RS na kole 27,5. Z opinii w internecie mogę wnioskować, żę nie powinienem się zawieść.

Edit 2, carbon:

Udało mi się dorwać sztycę PRC. Niestety używaną ale cieszę się ponieważ będzie pasować kolorystycznie (kilka modeli Meridy fabrycznie wypuszczano z tą sztycą) oraz na chwilę obecną będzie to jedyny element roweru z karbonu ;).

Edit 3, waga:

Wg. moich obliczeń bazując na danych znalezionych w internecie waga roweru  (bez spd, koszyka na bidon, bidonu) powinna wynieść ok. 10650g. Aż się prosi o XTki SPD ;).

Edit 4, Kierownica i mostek:

Do testów znajomy udostępnił mi kierownicę PRO LT 31,8x720mm 20mm riser o wadze 180g oraz mostek [tu będzie info jaki]. Jak mi spasuje to przytnę przynajmniej do 700mm i ją odkupię.

Edit 5, składanie do kupy:

Dziś miał być ten dzień. Ważne wydarzenie ponieważ przyszły ostatnie części i mogłem się zabrać za skręcanie ale jak zwykle coś musiało stanąć mi na drodze, a mianowicie przeoczyłem fakt, że potrzebny mi jeszcze adapter tynego hamulca IS. Oczywiście dotarło to do mnie dopiero w momencie instalacji osprzętu kiedy zabrałem się za montaż tylnego zacisku. No trudno, zabawka musi poczekać do jutra ;).

Edit 6, mam go:

Jestem już po pierwszej jeździe testowej i nadal nie mogę uwierzyć jak kozacką maszynę zbudowałęm. Na chwilę obecną wrzucam fotki po pierwszym śmiganiu i niebawem podziele się z wami swoimi wrażeniami.

Edit Epilogue:

Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi odnaleźć się w świecie rowerów oraz mieli wpływ na wybór części do projektu!
Dziękuję wszystkim z facebookowych grup rowerowych, z forumrowerowe.org, Panu Michałowi z CTbike.pl, ekipie Daveo.pl, ekipie DobreRowery.pl, przyjaciołom oraz osobno i szczególnie dziękuję Danielowi za nieprzespane noce przy jego nagraniach na YouTube - ewidentnie zaraził mnie swoją szajbajkozą!
 

 

1492922119402596622-account_id=1.jpg 1902247890776244709-account_id=1.jpg 18076486_10211886462812585_7657694390093108592_o.jpg

 

5904bdbe3907b_7580468823770435416-account_id1.thumb.jpg.1521cbf2ba40a025db8fcbe11b6b7e28.jpg5904bddbaa5a0_7686015405550840074-account_id1.thumb.jpg.fba3476fcc6c755433cce794723762ff.jpg5904bdd63096b_3452400835388729353-account_id1.thumb.jpg.f5ead7edd0dfcd69a118e1425b4d7a00.jpg

Zamiast SPD XT pomyśl o pedałach FORCE MTB. Są o jakieś 40g lżejsze od XT i o jakąś 100 zł tańsze. Są wytrzymałe, na łożyskach maszynowych, kompatybilne z systemem SPD i co najważniejsze - wytrzymują moje 100 kg wagi ;)

_MG_3588_6e325.jpg
Odnośnik do komentarza

Podobają mi się xt'ki z dodatkową platformą i raczej nie zmienię zdania. Obecne potwory strasznie szpecą :/ ...
Gripy też miały być czarne ale już nie chciało mi się zwracać.

Edytowane przez ze4lot
Odnośnik do komentarza

Fajne ścigadło. Może jednak podzielisz się dokładnym zestawieniem kosztów bo pewnie każdy ciekawy. Zamiast szczegółowo porządkować pajęczynę za komputerem proponuję spiąć wszystko trytytką i poświęcić czas na dodatkową jazdę :P

ładny mistrz drugiego planu :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...