Skocz do zawartości

Ból i brak siły w łydkach

JakubP

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest środek lata, sezon w pełni, a ja od około dwóch tygodni mam problem z łydkami. Wszystko zaczęło się około trzech tygodni temu, na każdym treningu odczuwałem  mniej siły w łydkach.  Wszędzie opisywany "ból", jest inny niż zawsze, nie taki po ciężkim treningu, nie taki jak po naderwaniu mięśnia, ciężko mi jest go opisać. Słowem wstępu: mam 18 lat, na rowerze regularnie jeżdżę od dwóch lat. Obecnie ujeżdżam szosówkę i "gravela" (triban 100, stąd te "" :P). Nie stosuję żadnego planu treningowego, wsiadam na rower i jadę. Nic w diecie, treningu nie zmieniłem, wszystko robię tak samo jak cały rok.

Każdy trening od początku problemu:

25.06 - 55 km, 2h 26 min  w wietrze, jednak na spokojnie, po około 1h jazdy moc spadła 

27.06- 52 km, 2 h 28 min luźna jazda bez celu, szału jeśli chodzi o siłę nie ma

28.06- 15 km, sprowadzenie roweru z serwisu, tutaj znów gdzieś ta moc umknęła 

29.06 - 36 km 1h 36 min - tutaj pierwszy trening na innej ramie- wszystkie ustawienia inne, ale wciąż brakowało tego "kopa". Tego samego dnia jeszcze 13 km do miasta, ale w charakterze załatwienia kilku spraw, nie przejażdżka. 

03.07 - 42 km, 1h 51 min - znów luźny trening, miało być 67 km, ale zawróciłem. Za duży wiatr, brak powera no i niedoregulowane przerzutki po przekładce ramy. Jeszcze tego dnia,  naderwałem mięsień w plecach (nic wspólnego z rowerem, prace ogrodowe :P ) - 3 dni kompletnie nic nie robienia i leżenia w łóżku. Tu jest ten moment, gdy zdałem sobie sprawę, że coś jest nie tak. W czasie tych 3 dni,  czułem brak siły w łydkach, uczucie jak by były kompletnie puste.  Wtedy wprowadziłem dużo więcej węglowodanów do posiłków, co napisałem na dole. 

5.07 - 9 km sprawdzić, jak plecy po 3 dniowej przerwie - można jeździć.