Skocz do zawartości

Szybka rozgrzewka przed jazdą na rowerze?


misiek832

Rekomendowane odpowiedzi

Długość i intensywność rozgrzewki, zależy od kilku czynników:
- kondycji i wytrzymałości zawodnika
- długości treningu/zawodów
- temperatury

Najlepiej rozgrzewkę rozpocząć spokojną jazdą w tlenie od 10-30min w tlenie w zależności od temperatury otoczenia, z wyższą kadencja niż zwykle, nastepnie można wykonać kilka powtórzeń z max kadencja od 30s-1min z przerwami regeneracji dwu lub trzy-krotnie dłuższymi. Pozniej dobrze wykonać kilka, krótkich (1,5-3min) interwałów o umiarkowanej lub nieco wyższej intensywności, w zależności od zaawansowania kondycji, z około 5min przerwą regeneracji między nimi. Celem rozgrzewki jest między innymi pubudzenie i przygotowanie mięśni do ciezszej pracy, zwiększenie krazenia krwi oraz zwiększanie poboru tlenu do miesni.

Odnośnik do komentarza

Generalnie nikt nie robi tak że wskakuje na rower i pędzi jak szalony tak się nie da i tak jak w moim przypadku, gdybym tak zrobił szybko opadnie z sił
Dlatego jak pisałem zawsze powoli kilka km by mięśnie się dotlenily i rozgrzaly

Odnośnik do komentarza
W dniu 17.07.2018 o 16:46, piter614 napisał:

Generalnie nikt nie robi tak że wskakuje na rower i pędzi jak szalony tak się nie da i tak jak w moim przypadku, gdybym tak zrobił szybko opadnie z sił
Dlatego jak pisałem zawsze powoli kilka km by mięśnie się dotlenily i rozgrzaly

Ok, wiadomo, że przy normalnym wyjściu na rower tak jest wskazane ale jak się szybko rozgrzać np. na 10 min przed startem na zawodach MTB?

Odnośnik do komentarza

Na 10min przed startem to już za późno, bo nie zdążysz wejść do sektora, wtedy lepiej ustawić się w sektorze, wykonując rozgrzewkę w miejscu (przysiady, sklony, wymachy rękoma), ewentualnie wetrzeć maść rozgrzewająca i pozostać jaknajdłużej w ciepłych ubraniach, ale to w przypadku nizszej temperatury.

Odnośnik do komentarza
W dniu 18.07.2018 o 22:43, czarusblitz napisał:

Na 10min przed startem to już za późno, bo nie zdążysz wejść do sektora, wtedy lepiej ustawić się w sektorze, wykonując rozgrzewkę w miejscu (przysiady, sklony, wymachy rękoma), ewentualnie wetrzeć maść rozgrzewająca i pozostać jaknajdłużej w ciepłych ubraniach, ale to w przypadku nizszej temperatury.

maść rozgrzewającą?

Odnośnik do komentarza

Tak, w chłodniejsze dni dobrze działa maść rozgrzewająca, wciera sie ją w nogi, zwłaszcza w mięśnie łydek, czworoglowe i dwuglowe, ponieważ one są najbardziej zaangażowane podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
W dniu 20.07.2018 o 20:55, czarusblitz napisał:

Tak, w chłodniejsze dni dobrze działa maść rozgrzewająca, wciera sie ją w nogi, zwłaszcza w mięśnie łydek, czworoglowe i dwuglowe, ponieważ one są najbardziej zaangażowane podczas jazdy.

Dzięki za wskazówkę z pewnością przetestuje jak będzie chłodniej.

Odnośnik do komentarza
W dniu 22.07.2018 o 18:32, misiek832 napisał:

Dzięki za wskazówkę z pewnością przetestuje jak będzie chłodniej.

u mnie fajne miałbym węzły z włosów...  musiałbym potem ściągać skalp

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...