Skocz do zawartości

Trening wg stref LT czy HRmax?


mario80r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Obecnie stosuje trening oparty na strefach wyliczonych wg LT (wyznaczanie i wyliczanie wg książki "Trening z pulsometrem" J. Friel) i zamierzam się tego trzymać cały sezon Poprostu do mnie ta filozofia przemawia. Ale zacząłem czytać książkę "Lance Armstronga program mistrza". W książce tej zaś wg mnie jest coś pomylone albo tak zakręcone że tego nie rozumiem Albo źle sam wyznaczam strefy LT z książki Friela. Lance trenował (poza braniem wszystkiego co było możliwe ;) ) wg HRmax. i są straszne rozbieżności co do treningu na progu LT. Przykład dla porównania wg mojej osoby. Mój LT to 173 wyznaczony kilka dni temu. A więc wg J. Friel strefy kształtują się następująco

1.        do 140

2. od 143  do 152

3. od 156 do 160

4. od 163 do 170

5a. od 174 do 180

 

zaś wg Lance wg HRmax mojego 183

1. od 109 do 118 jazda odpoczynkowa, trening

2. od 118do128 podstawowy trening wytrzymałościowy

3. od 128 do 146 trening  wydolności aerobowej (tlenowej)

4. od 146 do 155 trening progu mleczanowego

5 powyżej 157 trening maksymalnej mocy tlenowej, zwiększenie maksymalnej VO2

To są zupełnie inne przedziały a oczekiwania poszczególnych stref te same.

I tu pytanie jak w  4 strefie mogę trenować LT jeśli jestem 18 uderzeń na minutę poniżej mojego LT. Coś mi się tu nie zgadza. A może moje max jest zupełnie gdzie indziej tyle że nie jestem w stanie wyżeszego pulsu uzyskać na żadnym treningu.

Odnośnik do komentarza

Trzymaj sie stref Friela, ogólnie zawsze lepiej sie trzymać wartości okołoprogowych (LThr, FTP), jeśli czytałeś książkę to pewnie wiesz, że wyznaczanie stref na podstawie Hrmax jest mało dokładne, możesz zarówno trafić z wyznaczeniem, ale również zupełnie sie pomylić. Tetno czy moc progowa znacznie lepiej odzwierciedla twoją obecna kondycję, a oszacowanie lub osiągnięcie tętna maksymalnego jest bardzo trudne, praktycznie możliwe tylko przy dużej motywacji np. podczas wyścigu, a jego wysokość jest ukierunkowane genetycznie.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...