Skocz do zawartości

Porada dotycząca upgrade'a roweru


witamlodziezy

Rekomendowane odpowiedzi

witamlodziezy

Witam

Jako iż zwykle stawiałem na gotowe i kupowałem nowy rower to nigdy nie miałem z tym problemu tj.

Cały osprzęt poszedł do innej ramy i z Krossa została rama z kierownicą, siodłem i opony. Z gotowych propozycji nie mogę się do niczego na razie przekonać pomyślałem i wykorzystaniu pozostałych elementów i uzbrojeniu ich. Myślę o klasie Deore/SLX/XT i napędzie 2x10. Na tygodniu głównie poruszam się po mieście żeby w weekend odkryć kolejną leśną trasę dlatego stawiam na 2x10 zamiast 1x10 chodź najchętniej pozbył bym się przedniej przerzutki . Na cały rower mam +/- 3500zł. Jako iż nie jestem osobą lekką potrzebne są mocniejsze obręcze.

Lista zakupów to 

-napęd

-manetki przerzutek,hamulców

-obręcze i piasty

-widelec

-hamulce

Chyba że faktycznie lepszym pomysłem było by kupienie gotowca za +/- 4500zł(tylko nowy)

Odnośnik do komentarza

Jeśli nie chcesz nowego roweru celował bym w grupę Deore. Tańsza opcja niżeli SLX czy XT a wcale nie gorsza. Kompletny 2 x 10 napęd Deore (przerzutka ze sprzęgiełkiem), hamulce SLX (tu warto zapłacić więcej), obręcze Alexrims lub Rodi z piastami Novatec. Wracając na chwile jeszcze do samego napędu. Mam poskładane 1 x 10 (planowałem 2 x 10) z przerzutką ZEE a roweru używam i w lesie i na szosie. Napęd prosty i w miarę uniwersalny choć przyznaje, że brakuje czasem najmniejszego i największego blatu z przodu. Jednak nie traktuje tego jako wadę. Kwestia gustu. Rower przerobiłem całkowicie ale poskładałem taki jaki bym chciał a jakiego bym nie kupił (z fabrycznego roweru została tylko rama). Kosztowało mnie to około 3 tyś. Amor? To zależy jaki skok itd.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Witam. Popełniłem zakup roweru za 1300 pln z Decathlonu, dla syna, 11 lat. Model to Rockrider 520 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-520-275-id_8351007.html . Chcę wymienić suport na taki z łożyskami na zewnątrz, korba z zębatkami, widelec podstawowe minimum. Rower jest ciężki i myslę że wymiana tych elementów pomoże a i jazda będzie przyjemniejsza. Bardzo proszę o linki konkretnych części gdzie mogę to kupić. Tak żeby to pasowało do tego roweru na zamianę. Dla Was to pewnie pikus a ja od razu bym po prostu kupił i nie błądził po sklepach internetowych. ... pomożecie ... ???

https://www.rowertour.com/p/17881  /shimano-bb-rs500-lozyska-suportu?gclid=CjwKCAjwxJnNBRAMEiwA8X_-QaWtxz1gwbR2v0AIqyZxCaDllWmawbPcwZva58O9wD828al_jx4q0xoC4jMQAvD_BwE

https://www.rowertour.com/p/43980/shimano-fc-m4050-korba-alivio-z-oslona-srebrna

https://www.rowertour.com/p/65741/rst-omega-tnl-27.5-amortyzator-x-country-disc-100mm-czarny

 

Czy te części będą pasowały na wymianę w tym rowerze i pozostało by tylko znaleźć sklep i je kupić ? 

Edytowane przez TomekLodz1973
Odnośnik do komentarza

Zamiast nieszczególnego widelca i korby że zintegrowaną osią, zainwestuj w jeden dobry szpej. A konkretnie w widelec. Jak odpuścisz sobie zakup korby, której to wymiana wiele nie wniesie, spokojnie starczy pieniędzy na Raidona AIR: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/275-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-275-czarny-matowy-2017/198

Możesz zapytać od razu o możliwość wymiany sprężyny negatywnej na bardziej miękka. 11-latek wiele nie waży i może to poprawić pracę widelca pod nim.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza

Mam ten rower. Mam 29 lat i ważę 115kg. Co lekki 11latek robi z tym rowerem że wymaga tak grubego upgrade? Zmień mu przednią przerzutkę i niech jeździ. Jak złapie bakcyla na dobre i zacznie jeździć wyczynowo to kup mu inny rower.

Odnośnik do komentarza

Amortyzator jest tak twardy że pod nim można powiedzieć nie działa. Powód podstawowy to zejść z wagi. Suport, korba i ten widelec to kilogramy które trzeba na pierwsze piętro wnieść. Mogę wydać ten tysiąc i rower będzie lepiej już "wyglądał". Pozostaną hamulce które przy jego wadze nie są problemem. Gdybym chciał zmienić rower to za tego dostanę 700 zł a nowy to minimum 2800 zł. Miałem rower za 1800 zł właśnie z Decathlonu, kolejny wyższy model od tego i trzy razy wymieniali mi suport bo pękał. Bębenek to samo. Moja waga to około 120 kilo. Mimo to chcę zmienić te części j.w. pisałem. W 1 tyś. się zmieszczę a rower będzie już całkiem inny i pewniejszy. Widelec olejowo powietrzny można ustawić aby pod 11 letnim chłopaku ładnie pracował. Na pedałach poskacze i nic się nie stanie w przeciwieństwie do tego co jest teraz. Nie oceniajcie mnie tylko poproszę linki do części na wymianę :)

Odnośnik do komentarza

W takim razie będę obserwował temat. Może się czymś zainspiruję. Nie znam.się super na rowerach ale obawiam się że w 1000 się możesz z dobrymi gratami nie zmieścić. Choć byś nie wiem co tam.wsadził roweru do agresywnej jazdy raczej z tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza

"dobre graty", nie nie ale takie minimum. Podałem wcześniej linki do części i to jest takie minimum myślę. Łożyska na zewnątrz robią robotę, na kwadrat to waga i usterkowość. Korba zespolona (czy jakoś tak się to nazywa) to znowu waga i wytrzymałość. Amortyzator to ... no chyba że ktoś i tak blokuje bo na ścieżkach asfaltowych uważa że jest nie potrzebny. W żaden sposób nie wymądrzam się a wręcz nie znam się na wymianie części, co za co można użyć ale cztery lata jeżdżenia na rowerze sprawia że takie minimum wiem. Dlatego ten tysiąc chcę zainwestować dla poprawy mozliwości roweru i może trochę ;) jego wyglądu. Problemem moim jest że nie wiem czy to można po prostu zamienić i będzie ok. Dzisiaj chyba zabiorę ten rower do serwisu i oni to zrobią na częściach które u nich kupię. Chciałem żeby trochę taniej było ale mniej zapłacę za robociznę przy kupnie części u nich. Liczyłem na jakieś konkretne odpowiedzi typu ta korba będzie pasowała do tych przerzutek które zostają na rowerze. Ten widelec bedzie pasował do tej główki ramy, itd. Podałem link do mojego roweru i wystarczyło spojrzeć a osób które się na tym znają na forum chyba jest od groma. Ale spoko, po krótkim czasie mimo to napiszę jak teraz wygląda rowwer :) 

Odnośnik do komentarza

Jeżeli mówisz, że ludzie na forum się znają, to ich posłuchaj. To co wybrałeś, pasować będzie, ale:

- wymiana amora na ten co podałeś jest bez sensu. Jeden i drugi jest sprężynowy, obydwa ciężkie (nawet nie wiem czy ten RST nie będzie cięższy od oryginalnego, 2,5 kg to przecież kloc niesamowity) i żaden nie będzie dobrze pracował pod 11-latkiem.

- korbę wziąłbym taką http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m625-38-24t-170mm-10rz-me61-i6936262461.html
i zrobił napęd 2x9. Nie sądzę, żeby dziecko miało siłę jeździć z dużego blatu. I ważna prawa - długość korby 170, 175 w twoim alivio to już raczej dla długonogich ludzi.

 

Edytowane przez Nurek_
Odnośnik do komentarza

Amorek jeśli już, to tylko powietrzny. Żadna sprężyna się pod dzieciakiem lat 11 nie ugnie...

Co do korby to poszukaj takiej jak mam ja FC-M590, można z miskami zewnętrznymi kupić prawie nówki, za 220-250zł.

Nowa -> http://allegro.pl/shimano-fc-m590-korba-deore-44x32x22-czarna-175mm-i6726465276.html

Co do widelca, to ja bym szukał używanego Raidona RL - AIR w dobrym stanie, amorki dość sztywne, trwałe i stosunkowo tanie...

Tutaj link do nowego -> http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-xc-rl-r-27-5-cala-i6937053243.html

RST Omega raczej sobie odpuść, to jest kowadło, a nie amorek... Sensowne są RST z nowych serii modelowych, ale na ten moment się w budżecie nie mieszczą...

 

W dalszej kolejności..

Sugerowałbym w następnej kolejności zakup nowych kół, te w 520 są wystarczająco wytrzymałe, ale lekkie to one nie są.

Potem rób tubeless, następnie inwestuj w przerzutkę tylną, lżejszy napęd (kaseta)

Ten Altus tyłka nie urywa...

 

Powodzenia w modzeniu.

 

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, SpiderMAN napisał:

Co do korby to poszukaj takiej jak mam ja FC-M590, można z miskami zewnętrznymi kupić prawie nówki, za 220-250zł.

Nowa -> http://allegro.pl/shimano-fc-m590-korba-deore-44x32x22-czarna-175mm-i6726465276.html

11 latek nie ma szans ujechać na tym rowerze na tarczy 44, więc kupowanie takiej korby będzie bez sensu. Dużej tarczy i tak nie będzie używał, zbędne obciążenie. Weź tą dwurzędowa którą podawałem wcześniej, przerzutka przednia i tak jest do zmiany. Poza tym ta ma długość 175mm, dla dziecka znacznie lepsza będzie 170mm, chyba że ma ponad 170 cm wzrostu.

Natomiast Raidon jest rzeczywiście najlepszym budżetowym widelcem.

Odnośnik do komentarza
53 minuty temu, SpiderMAN napisał:

A czy ja mówię żebyś zostawiał blat 44T, zerknij do prezentacji mojego roweru. Jeżdżę na 2x9

Tylko po co kupować korbę trzyblatową, żeby kombinować i robić z niej dwublat? Nie lepiej kupić od razu dwublatową?

Odnośnik do komentarza
Tylko po co kupować korbę trzyblatową, żeby kombinować i robić z niej dwublat? Nie lepiej kupić od razu dwublatową?
Bo jest tańsza... ;-)
Zrobisz jak chcesz, ja tylko rzuciłem propozycję.
Plusem jest to, że w razie czego z powrotem możesz mieć 3 blaty, a w przypadku dwublatowej już nie.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, SpiderMAN napisał:

Bo jest tańsza... ;-)

Chyba nie bardzo, taniej jak 300 zł jej nie widziałem. Nie wiem skąd wziąłeś cenę 220-250.

50 minut temu, SpiderMAN napisał:

Plusem jest to, że w razie czego z powrotem możesz mieć 3 blaty, a w przypadku dwublatowej już nie.

Szczerze, to nie znam nikogo, kto z dwóch blatów wracałby do trzech

50 minut temu, SpiderMAN napisał:

Zrobisz jak chcesz, ja tylko rzuciłem propozycję.

To nie ja, to kolega TomekLodz1973, będzie podejmował decyzję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

@Nurek_ napisałem, że można za tyle kupić używaną. Ja na olx wytargałem z przebiegiem poniżej 400km w stanie jak nowa, za dokładnie 220zł z suportem nowym.

Co do reszty Twoich zarzutów... ;)

To jest dzieciak 11lat...

Fakt... Pisałem z telefonu nie zwróciłem uwagi na to kto pisał...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Kupiłeś, niech jeździ. A wymieniaj to, co się zepsuje. Bo pewnie się zepsuje, jeżeli będzie intensywnie eksploatował. A jeżeli się nie zepsuje, to znaczy, że zmiany nie były konieczne. 

Odnośnik do komentarza

Jeszcze raz dzięki. Kilka szczegółów nie brałem pod uwagę a teraz to już tylko podjąć decyzję gdzie kupić. Po napisaniu tematu myślałem że lipa ale jednak pomoc nadeszła;) 

Odnośnik do komentarza

Witam serdecznie,

Pacjent którego chciałbym dozbroić na nowy sezon to Kross Vento 3.0 2017. Rower ma nalatane około 3k km /jesienią był wypadek, stąd niski przebieg, teraz już jestem na prostej kończę rehabilitację.  3 kwestie które chciałbym poruszyć, i rozważyć jeśli idzie o wymianę.

Koła, mając trochę więcej wolnego czasu przeglądałem oferty zagranicznych sklepów i natrafiłem na ofertę Fulcrumy Quattro LG za 207 GBP, i na poważnie zacząłem się zastanawiać nad wymianą moich Alexrims AT480. I stąd pytanie, czy warto iść w kierunku Fulcrumów czy też rozejrzeć się w kierunku Maviców? np. Aksium Elite. Dodam, że do nowych kół już mam nowe opony continental grand prix 4000s ii 25. Budżet jaki sobie założyłem to 1000 zł. Tereny po których jeżdżę są raczej płaskie, ogólnie mówiąc Kielecczyzna + Góry Świętokrzyskie. Wagowo to 85kg aktualnie, w sezonie letnim 80kg.

Siodło, to które jest zamontowane domyślnie ani nie jest wygodne, ani wytrzymałe, po niecałych 3k km powycierane i wygląda na 30k km.... Wiem, że tutaj też można poszaleć w różnych budżetach ale może istnieje jakiś złoty środek cena/jakość w jakiś dolnych granicach.

Owijka, ta żółta fakt może i ładnie się prezentuje jednak strasznie się brudzi i chciałbym ją wymienić. Możecie coś polecić? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, i przepraszam, jeśli popełniłem faux pas pisząc pierwszy post. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

też się rozglądałem za kołami, ale po przeanalizowaniu wagi obecnych, Alexrims AT470 + piasty Novateca na maszynach, to kupując Fulcrum Racing 5 LG, bo o tych myślałem zbilbym jakieś 300 gram. z obecnymi nie mam żadnych problemów, dają radę pod moją masa, więc temat kół osobiście odpuściłem. jednak same koła Fulcruma są pancerne i ogólnie wszędzie polecane. jak masz zachciankę, to wymieniaj ;) 

 

co do siodełka, to nie ma złotego środka. musisz podpasowac pod swój tyłek. najlepiej jakbyś znalazł sklep, który ma siodło, dzięki któremu sprawdza Ci rozstaw kości kulszowych i wtedy coś będziesz mógł dobierać.

 

owijki, to oczywiście supacaz. najlepiej szukaj gdzieś na promce. jeśli nie supacaz, to w zasadzie obojętnie, jak masz problem z drętwieniem rąk, to może załóż dwie tańsze ;)

 

 

Odnośnik do komentarza

Cześć!

Mam rower Kross Vento 3 2017 (nowa Shimano Sora) . Niestety w wyniku kolizji uszkodzeniu uległa korba i przednia przerzutka.

Jakie jest Wasze zdanie, czy kupić korbę i przerzutkę Sory czy może o ile to możliwe coś z wyższych grup? Czy te manetki ST-3000 2x9 nadadzą się do Tiagry czy też 105? 

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza

Biorąc pod uwagę całościową klasę wyposażenia roweru, korba 105 będzie przerostem formy nad treścią. A Tiagra nic względem Sory nie oferuje (chyba, że potrzebujesz korby 172,5mm), więc Sora będzie najsensowniejsza. Ewentualnie jest jeszcze nieco tańszy Claris, ale rozumiem, że wolałbyś mieć coś przynajmniej tej samej grupy. I podobnie postąpiłbym z przednią przerzutką. 

Od strony technicznej, lewa klamkomanetka będzie współpracowała z każdą dwurzędową przerzutką, prawa jedynie z grupami 9-rzędowymi.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, christofanow napisał:

Cześć!

Mam rower Kross Vento 3 2017 (nowa Shimano Sora) . Niestety w wyniku kolizji uszkodzeniu uległa korba i przednia przerzutka.

Jakie jest Wasze zdanie, czy kupić korbę i przerzutkę Sory czy może o ile to możliwe coś z wyższych grup? Czy te manetki ST-3000 2x9 nadadzą się do Tiagry czy też 105? 

 

Pozdrawiam! 

Do Tiagry napewno nie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...