Skocz do zawartości

Przełaj do około 5000 - 6999 zł.


Qnski

Rekomendowane odpowiedzi

Serwus!

Nie wiem czy to kwestia witaminy D i słońca czy wszędobylscy rowerzyści dookoła, może zapach, a może po prostu lubię jeździć na rowerze.

 

Czyniąc długą historię krótką zajawiłem się w tym roku na kolarstwo przełajowe, myślę że głównie wynika to z poczucia konieczności odnalezienia kompromisu pomiędzy kolarstwem turystycznym, szosowym a chęcią wjechania w każdą leśną ścieżkę.

 

Niestety na swojej drodze napotkałem dwa podstawowe problemy, o pomoc w rozwiązaniu których pragnę Was gorąco prosić.

Uno) W życiu nie jeździłem na rowerze CX, nie mam nawet pojęcia gdzie w Krakowie taki rower mógłbym wypożyczyć. Jeśli ktoś z Was ma jakiś pomysł, posiada wiedzę o organizowanym evencie gdzie można testować rowerki lub po prostu sam posiada dwa i chętnie wybrałby się na przejażdżkę za przysłowiową paczkę fajek to jestem otwarty na pomysły.

Due) Pozostaje kwestia wyboru odpowiedniego sprzętu. Narzuciłem sobie limit 6k, w tej cenie znalazłem kilka przyzwoitych rowerków. Jako warunki konieczne założyłem hamulce tarczowe hydrauliczne lub hybrydowe (mechaniki doprowadzają mnie do szału w MTB), aluminiową ramę z carbonowym widelcem oraz grupę osprzętu nie niższą niż shimano 105. 

Chciałbym się Was poradzić w kwestii napędu, sporo fajnych rowerów występuje z napędem SRAM rival 1x11, obawiam się jednak, że przy jeździe 70% po szosie może mi nieco brakować pod nogą - co sądzicie?

Rowerki, które rozpatruję:

1) Canyon Inflite 8.0 - https://www.canyon.com/pl/road/inflite/ - psikus polega na tym, że mam 183 wzrostu i długość nogi 84 co sugeruje 55,5 cm rury podsiodłowej. Tutaj dostępny jest jedynie rozmiar L mający ten wymiar 57 cm. Czy zakładając, że większość mojej jazdy to szosa będzie to stanowiło duży problem?

2) Focus Mares AL 105 - https://www.focus-bikes.com/int/45943-mares-105.html piękny rower, osprzęt bardzo podobny do Canyona - ciężko go jednak dostać

3) Accent CX Pro one - http://accent-bikes.com/produkty/rowery/przelajowe/cx-one-pro-disc-1 intrygująca rzecz, polska marka, bardzo dobra cena, pochlebne recenzje, tylko napęd 1x11,

4) Fuji cross 1.3 - https://rower.com.pl/fuji-cross-1-3-28-521007 - być może uda się go jeszcze gdzieś dostać, napęd SRAM rival 1x11, nie ma hamulców hydraulicznych

Nie zamieszczam swojego zdania, chętnie wysłucham Waszego.

Za każdą opinię będę niezmiernie wdzięczny.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Google na pewno zna sklepy rowerowe w Krakowie. Może nawet więcej niż jeden pozwoli zrobić rundkę na parkingu albo organizuje testy. Naprawdę warto się popytać. Co najmniej dowiesz się, jakiego rozmiaru szukasz, i obejrzysz z bliska osprzęt.

Tak, do jazdy na przemian szosą i w terenie lepiej mieć napęd 2x. Zakres 1x11 da się zrobić odpowiednio duży, ale będzie brakowało pośrednich przełożeń do płynnego rozkręcania się. Poza tym 1x szybko zabija łańcuchy.

Odnośnik do komentarza

@Qnski

 

przełaj dobra sprawa i jeszcze lepsza zabawa. Jak kupisz nie pożałujesz, coby to za marka była. Jeżeli myślisz o jakiś startach w imprezach to się lekko rozczarujesz, nie jest ich za dużo. 

Mam mechaniczne tarczówki i dają radę ( w przeciwieństwie do Ciebie skreśliłem wszystko z hydrauliką), fakt, że "z łap" trzeba trochę siły włożyć, z dolnego chwytu bez zbędnego wysiłku zablokujesz koła ( fizyki nie przeskoczysz). 105 dobry wybór-na asfalty i w teren. Na razie nie zauwazyłem, żeby były problemy ze zmianą przy oblepieniu błotem napędu.

Edytowane przez sender
Odnośnik do komentarza

Jasne jest już dla mnie, że powinienem postawić na napęd 2x11 - stanie więc na shimano 105 - fajnie, bo wybór rowerów na 105 jest ogromny.

Chciabym jeszcze poznać waszą opinię o rowerze canyon inflite 8.0 oraz czy rozmiar za duży o 1,5cm może stanowić jakiś istotny problem przy użytkowaniu.

Niestety rowerem canyona się nie przejadę bo mają jedynie własną sprzedaż.

Specialized Crux wygląda świetnie, na pewno przeanalizuję dogłębnie tę opcję.

 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Canyon też czasem prowadzi testy, ale to trzeba ich bezpośrednio pytać.

Rozmiar roweru można dopasować, skracając/wydłużając mostek. Ale to zmienia reakcje na ruchy kierownicą, więc najlepiej mieć od razu prawie idealną ramę. Powtarzam: Przymierz. Nawet inne modele, byle przełaj/gravel. To nie kosztuje, a będziesz więcej wiedział.

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.04.2018 o 10:20, sender napisał:

przełaj dobra sprawa i jeszcze lepsza zabawa.

A jak z komfortem? Trasy różne, od krótszych po 50km. Accent cx one kosztuje 2600, niby na vbrike, ale daje możliwości modernizacji, tylko gorzej z hamulcami mechanicznymi bo jednak trp spyre c jest słabo dostępne a innych na dwóch tłoczkach nie ma. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, kogucik napisał:

A jak z komfortem? Trasy różne, od krótszych po 50km. Accent cx one kosztuje 2600, niby na vbrike, ale daje możliwości modernizacji, tylko gorzej z hamulcami mechanicznymi bo jednak trp spyre c jest słabo dostępne a innych na dwóch tłoczkach nie ma. 

poszukaj sobie w necie opinii tych co na accencie jeżdżą - pierwsza lepsza z brzegu recenzja

http://blogrowerowy.pl/wpis/test-accent-cx-one-2015-ver-2/

na forum też ludzie jeżdzą na cx one Nath_147 , kolejny. Hamulce możesz z czasem sobie wymienić, popolować na nie w necie np. tu w a tym czasie kręcisz kilometry. W jednym z rowerów miałem mechaniczne Avidy BB7 i też bardzo fajne hamulce. 

Ewentualnie zbierasz kasę i kupujesz rower za większy budżet niż masz teraz określony.

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, kogucik napisał:

A jak z komfortem? Trasy różne, od krótszych po 50km. Accent cx one kosztuje 2600, niby na vbrike, ale daje możliwości modernizacji, tylko gorzej z hamulcami mechanicznymi bo jednak trp spyre c jest słabo dostępne a innych na dwóch tłoczkach nie ma. 

nie wiem czemu ale ukryło mi posta

 

Odnośnik do komentarza
Dnia 18.04.2018 o 17:12, Qnski napisał:

 głównie wynika to z poczucia konieczności odnalezienia kompromisu pomiędzy kolarstwem turystycznym, szosowym a chęcią wjechania w każdą leśną ścieżkę.

A może Accent Furious? Gravel, sam takiego posiadam w castomowej wersji (sam składałem).
Na szosie sunie 30-35km/h z lekką nogą a jak depniesz to i do 40 :)
W lesie można nim napierdzielać - ostatnio testowałem
Turystyka - głównie po to go kupiłem, ma łykać kilometry w każdym terenie i na razie się spisuje :)
Posiadam go z napędem 2x8 i na razie napęd mnie nie ogranicza, oraz oponkach Panaracera 38c które mają mały opór toczenia i fajnie trzymają na ścieżkach i szutrach :D
Prosta kiera to u mnie kwestia wygody ;) Napęd mam mieszankę Shimano i Srama w rozrzucie między Alivio/Deore po X7 xD 

 

30768371_2116513915056113_1034192593_o.jpg

30825463_2116513945056110_1281668094_o.jpg

30849535_2116513935056111_1252590284_o.jpg

Edytowane przez Zalas
Odnośnik do komentarza

Zamykając temat chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami z procesu kupna roweru.

 

Przeanalizowałem pewnie z 15 różnych modeli w zakresie cenowym od 4000 do 7500.

Dzięki Wam dowiedziałem się, że rower, który chce ma mieć z pewnością charakterystykę przełajową, a nie np. gravelową, napęd 2x oraz osprzęt na poziomie co najmniej 105.

Jako, że nigdy wcześniej nie miałem przyjemności siedzieć na takim rowerze starałem się odwiedzić jak najwięcej sklepów aby poprzymierzać różne modele i przejechać się przynajmniej kilka metrów. Sprzedawcy są świetnym źródłem wiedzy kiedy weźmiesz poprawkę na ich handlarską naturę. Wciąż czułem jednak, że mam za mało wiedzy. Bardzo chodziły za mną egzemplarze od Canyona ale sam sobie nie potrafiłem uzasadnić dlaczego. 

O tym, że istotnie chcę mieć rower przełajowy przekonałem się biorąc udział w testach gianta w Krakowie. Okazuje się, że w dużych miastach praktycznie co 1,5 mca są organizowane testy jakieś marki. To zdecydowanie najlepsza okazja aby się pobawić, a przy okazji upewnić się co do rozmiaru ramy. W moim przypadku po 2,5 godziny na carbonowych przełaju TCX byłem już całkowicie zafiksowany na punkcie geometrii CX, a przy okazji przejechałem się na e-bike'u i... kurde... Teraz chcę kolejny rower. Nieistotne.

Zacząłem porównywać. Utworzyłem arkusz excela obliczający punktową notę dla roweru w zależności od : ceny, wartości osprzętu, renomy producenta, liczby sztywnych osi, wewnętrznym prowadzeniu linek, wyglądzie, dostępności rat 0% oraz ewentualnych dodatkowych gadżetów.

Co wygrało? Cube cross race pro 2018. Wyższość nad innymi modelami? Stosunkowo niska cena w połączeniu z 2x sztywnymi osiami, 4x wewnętrznym prowadzeniu linek oraz ratami 0%. Okazuje się, że rowery z tej półki cenowej na osprzęcie 105 są praktycznie takie same. Różnica polega praktycznie tylko i wyłącznie na elementach własnych poszczególnych marek oraz kołach.

A właśnie - koła.

Drugim w kolejności wyborem byłby canyon inflite 8.0. I chciałbym słówko o tym.

Canyon podobał mi się od początku ale nie chciałem podejmować pochopnej decyzji. Poświęciłem do kupy pewnie z 40 godzin na wybór roweru. Dla tych z Was co tyle czasu nie mają przekazuję radę. Chcecie mieć pewność co do słuszności Waszego wyboru oraz pozbyć się dysonansu pozakupowego? Bierzcie Canyona. Wygląda na to, że coroczne wyprzedaże kończą się bezpośrednio przed weekendem majowym i w ten okres zakupu bym celował. Po wszystkich analizach przegrał tylko i wyłącznie brakiem sztywnych osi oraz brakiem rat. (A te mają wprowadzić w przyszłym sezonie. W Niemczech już są). Ma natomiast jedną ogromną przewagę nad innymi markami - koła. Do każdego modelu dołączają koła DT swiss o wartości pewnie 3x takiej jak konkurencja. Psikus polega na ograniczonej dostępności niektórych modeli i w kwietniu raczej mają już braki magazynowe.

Także z czystym sumieniem. Chcecie oszczędzić czas? Kupujcie Canyona z przedsezonowej wyprzedaży.

Dla szukających okazji mam jeszcze jedną fajną ofertę, którą odrzuciłem:

https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cube-CROSS-RACE-SL-grey-n-flashorange-2016/13544

świetna sztuka na Ultegrze w bardzo dobrej cenie.  Rower wisi w sklepie, właściciel wysyłał mi zdjęcia - wszystko wygląda OK.

 

Mam nadzieję, że ktoś skorzysta z mojej wiedzy. Tak czy inaczej - POWODZENIA!

  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza

Szukającym przełaja w podobnej cenie polecę nasz rower: 

https://www.rosebikes.pl/rose-pro-cross-apex-2660243   napęd 1x11, rower z możliwością konfiguracji (aczkolwiek konfigurator nie działa jeszcze optymalnie - nowa strona wystartowała przed tygodniem).  To bardzo zwrotny rower, o dziwo ciut zwrotniejszy niż nasz karbonowy hit XEON CDX Cross/Gravel. Do wyboru dwa rodzaje malowania, karbonowa sztyca wydatnie tłumiąca drgania, wygodne siodełko Ergon (które w konfiguratorze można wymienić na Selle Italia)

Wymieniając opony i dodając przynajmniej 20 mm podkładek pod mostek można go  przystosować do jazdy po mieście. W ramie można zamontować błotniki i bagażnik. Dostępne są także inne wersje, na innych grupach osprzętu. 

Edytowane przez Rosebikes
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...