Skocz do zawartości

Wdrożenie do kolarstwa - trening początkującego

Korposzczur

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od wprowadzenia. Jeżdżę na rowerze od 3 lat. Na początku krótkie trasy 10-20 km po okolicy, potem dłuższe wypady 20-50 km co weekend. Były to jazdy czysto rekreacyjne. Tempo 15-20 km/h. W ubiegłym roku pojechałem rowerem crossowym na lokalny maraton XC totalnie bez przygotowania. Wynik pokazał prawdę - trzeba ćwiczyć kondycję i technikę. W mojej kategorii wiekowej startowało mało osób. Ludzie boją się kompromitacji. Ale najgorszy start jest lepszy niż najlepszy trening. :)

Co jest istotne - wtedy ładnie pojechałem rowerem crossowym, panowałem nim na piachu i tylko w kilku miejscach musiałem prowadzić. Pierwsze to piaszczysty podjazd - większość uprawiała tu wielobój. W pozostałych przypadkach popełniłem błąd lub nie miałem już siły. Podstawowy błąd to zmęczenie przed startem. Kolejny - za niskie tempo - kiedy pokonałem podjazd, wydawało mi się, że jadę szybko. Faktycznie jechałem na biegach 2-3, 2-4, 2-5. Zdarzyło mi się pomylić manetki na podjeździe na początku trasy.