Skocz do zawartości

Hamulce hydrauliczne Deore BR-M615 vs BR-M6000 opinie


Smart_Dog

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dobre hamulce średniej półki. Dobra siła hamowania, więc jak będą dobrze wyregulowane to nie widzę powodu abyś nie mógł na nich zrobić stojaka na kole. Pamiętaj, że na skuteczność hamowania wpływ mają także tarcze hamulcowe. 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 28.01.2018 o 17:23, Smart_Dog napisał:

Witam zamierzam kupić hamulce Shimano deore m615 na klockach żywicznych :)

czy siła hamowania przedniego hampla pozwala wykonać stoppie  ? 

waga : 70kg

Bez problemu.

Ja stoppie robię na M355 na klockach półmetalicznych ważąc ponad 95kg :P

A BR-M615 mam zamiar zamówić w najbliższym okresie.

Odnośnik do komentarza
Dnia 29.01.2018 o 19:33, Kruup napisał:

Mam m6000 to chyba odświeżony wersja 615 z tego co kojarzę. I przy mojej wadzę ponad 100 kg jestem wstanie zrobic to o czym piszesz.

Właśnie, nigdzie się nie doszukałem jakiegokolwiek porównania co zostało poprawione i zastanawiam się czy warto dopłacać te 50zł do M6000, czy brać M615. Może ktoś gdzieś widział jakąś rozpiskę co zostało zmienione, na oko zaciski i klamka wyglądają identycznie.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, SpiderMAN napisał:

Właśnie, nigdzie się nie doszukałem jakiegokolwiek porównania co zostało poprawione i zastanawiam się czy warto dopłacać te 50zł do M6000, czy brać M615. Może ktoś gdzieś widział jakąś rozpiskę co zostało zmienione, na oko zaciski i klamka wyglądają identycznie

Z tego co pamiętam to chyba lepiej rozwiązany jest odpowietrznik w zacisku (ale to musiałbym zerknać jak będe w domu) A czy coś w środku to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza

No to wygląda na to,że technicznie nic... :/

Tylko zastanawiam się po co ładować do zacisków z tłoczkami z tworzywa sztucznego klocki z radiatorem?

Z drugiej strony Shimano opisuje, że w budowie M6000 uwzględniono kwestię lepszego odprowadzania ciepła. Ciekawe czemu, czyżby kształt zacisku i materiał z jakiego jest wykonany?

Odnośnik do komentarza

Z odpowietrznika w zacisku m6000 nie jestem zadowolony. Śrubkę trzeba całkowicie wykręcić żeby wetknąć wężyk, płyn się wylewa... Słabo. Do tego z tyłu mam zacisk wewnątrz trójkąta i żeby dostać się do odpowietrznika muszę demontować zacisk

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, zibi_j1 napisał:

Do tego z tyłu mam zacisk wewnątrz trójkąta i żeby dostać się do odpowietrznika muszę demontować zacisk

Tak na dobrą sprawę dla porządnego odpowietrzenia układu hamulcowego należy zdemontować zacisk wraz z przewodem, aby był jak najniżej w linii prostej w stosunku do zacisku. Wtedy najskuteczniej można pozbyć się pęcherzyków powietrza ;) 

Wtedy też można wykorzystać tylko grawitację,bo konieczności przepychania strzykawką płynu od strony zacisku.

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza

Mam przewód przedni aktualnie 80cm, ale idzie fest kółkiem od klamki do zacisku, moim zdaniem 70cm z mniejszym także będzie ok, ale wolę podpytać i poprosić Was o fotki jak to u Was w 29erach wygląda.

Tył mam 140cm i takowy jest w zestawie, więc tu problemu nie będzie żadnego.

Odnośnik do komentarza
No to wygląda na to,że technicznie nic...
Tylko zastanawiam się po co ładować do zacisków z tłoczkami z tworzywa sztucznego klocki z radiatorem?
Z drugiej strony Shimano opisuje, że w budowie M6000 uwzględniono kwestię lepszego odprowadzania ciepła. Ciekawe czemu, czyżby kształt zacisku i materiał z jakiego jest wykonany?
A to nie tak że gdyby chciano odprowadzać ciepło z tłoczka czy też zacisku to właśnie sam zacisk byłby wyposażony w radiator ?

Tutaj chodzi moim zdaniem o odprowadzanie ciepła z tarczy i ewentualnie klocków .

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

W sumie m nie wiem co Shimano miało na myśli, bo M6000 nie są sprzedawane z klockami z radiatorami.

Teoretycznie podczas mocnego hamowania tarcza oddaje ciepło klocki, a klocki z kolei tloczkom. Gdy tloczek jest plastikowy to przy zbyt dużej temperaturze klocków ciepło przenoszone jest do układu, a to może mieć wpływ na skuteczność hamowania. Kurcze, nie wiem... Z jakiegoś powodu wprowadzono ceramiczne tłoczki do wyższych modeli...?

Widziałem mnóstwo testów i klocków i tarcz, ale nigdy nikt nie wspominał o tloczkach i obudowie zacisków, może to jednak nie jest tak istotne?

Przy ceramicznych łożyskach nagłaśnianym atutem jest odporność na temperaturę i cicha praca. Tu cisza. 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
55 minut temu, adam_n napisał:

Jak tam doszły nowe hample? Jak się sprawują?

Ogień... Dosłownie i w przenośni, z półmetalikami Jagwire po ułożeniu się, zmianę uważam za bardzo trafną.

hamulce wymagają mniejsze siły, jest o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła.

Odnośnik do komentarza
Ogień... Dosłownie i w przenośni, z półmetalikami Jagwire po ułożeniu się, zmianę uważam za bardzo trafną.
hamulce wymagają mniejsze siły, jest o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła.
No to bajka trzeba się przymierzyć

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Ogień... Dosłownie i w przenośni, z półmetalikami Jagwire po ułożeniu się, zmianę uważam za bardzo trafną.
hamulce wymagają mniejsze siły, jest o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła.
Jakie tarcze w komplecie ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...