Skocz do zawartości

Hamulce hydrauliczne Deore BR-M615 vs BR-M6000 opinie


Smart_Dog

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zamierzam kupić hamulce Shimano Deore BR-M615 na klockach żywicznych :)

czy siła hamowania przedniego hampla pozwala wykonać stoppie  ? 

waga : 70kg

Opublikowano

Bardzo dobre hamulce średniej półki. Dobra siła hamowania, więc jak będą dobrze wyregulowane to nie widzę powodu abyś nie mógł na nich zrobić stojaka na kole. Pamiętaj, że na skuteczność hamowania wpływ mają także tarcze hamulcowe. 

Opublikowano

tarcze 160mm shimanowskie pod klocki organiczne

zaraz sprawdzę model i podam

moje tarcze to: Shimano SM-RT 20S


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Opublikowano

Myślę, że do takiej zabawy są wystarczające. 

Opublikowano

Mam te same na tyle są bardzo dobre osobiście polecam.

Opublikowano

Mam BR-M6000 to chyba odświeżona wersja BR-M615 z tego co kojarzę. I przy mojej wadzę ponad 100 kg jestem wstanie zrobić to o czym piszesz.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dnia 28.01.2018 o 17:23, Smart_Dog napisał:

Witam zamierzam kupić hamulce Shimano deore m615 na klockach żywicznych :)

czy siła hamowania przedniego hampla pozwala wykonać stoppie  ? 

waga : 70kg

Bez problemu.

Ja stoppie robię na M355 na klockach półmetalicznych ważąc ponad 95kg :P

A BR-M615 mam zamiar zamówić w najbliższym okresie.

Opublikowano
Dnia 29.01.2018 o 19:33, Kruup napisał:

Mam m6000 to chyba odświeżony wersja 615 z tego co kojarzę. I przy mojej wadzę ponad 100 kg jestem wstanie zrobic to o czym piszesz.

Właśnie, nigdzie się nie doszukałem jakiegokolwiek porównania co zostało poprawione i zastanawiam się czy warto dopłacać te 50zł do M6000, czy brać M615. Może ktoś gdzieś widział jakąś rozpiskę co zostało zmienione, na oko zaciski i klamka wyglądają identycznie.

Opublikowano
3 minuty temu, SpiderMAN napisał:

Właśnie, nigdzie się nie doszukałem jakiegokolwiek porównania co zostało poprawione i zastanawiam się czy warto dopłacać te 50zł do M6000, czy brać M615. Może ktoś gdzieś widział jakąś rozpiskę co zostało zmienione, na oko zaciski i klamka wyglądają identycznie

Z tego co pamiętam to chyba lepiej rozwiązany jest odpowietrznik w zacisku (ale to musiałbym zerknać jak będe w domu) A czy coś w środku to nie mam pojęcia.

Opublikowano

No to na razie zmiana nie warta dokładania 50zł

Jeśli cała reszta jest identyczna.

A w BR-M615 wchodzą klocki z radiatorami?

 

Opublikowano

W M6000 przebudowano zacisk w taki sposób, aby mógł pracować z klockami ICE Tech. Dodatkowo zmieniono położenie zaworu do odpowietrzania.

Opublikowano

No to wygląda na to,że technicznie nic... :/

Tylko zastanawiam się po co ładować do zacisków z tłoczkami z tworzywa sztucznego klocki z radiatorem?

Z drugiej strony Shimano opisuje, że w budowie M6000 uwzględniono kwestię lepszego odprowadzania ciepła. Ciekawe czemu, czyżby kształt zacisku i materiał z jakiego jest wykonany?

Opublikowano

Z odpowietrznika w zacisku m6000 nie jestem zadowolony. Śrubkę trzeba całkowicie wykręcić żeby wetknąć wężyk, płyn się wylewa... Słabo. Do tego z tyłu mam zacisk wewnątrz trójkąta i żeby dostać się do odpowietrznika muszę demontować zacisk

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, zibi_j1 napisał:

Do tego z tyłu mam zacisk wewnątrz trójkąta i żeby dostać się do odpowietrznika muszę demontować zacisk

Tak na dobrą sprawę dla porządnego odpowietrzenia układu hamulcowego należy zdemontować zacisk wraz z przewodem, aby był jak najniżej w linii prostej w stosunku do zacisku. Wtedy najskuteczniej można pozbyć się pęcherzyków powietrza ;) 

Wtedy też można wykorzystać tylko grawitację,bo konieczności przepychania strzykawką płynu od strony zacisku.

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

Mam przewód przedni aktualnie 80cm, ale idzie fest kółkiem od klamki do zacisku, moim zdaniem 70cm z mniejszym także będzie ok, ale wolę podpytać i poprosić Was o fotki jak to u Was w 29erach wygląda.

Tył mam 140cm i takowy jest w zestawie, więc tu problemu nie będzie żadnego.

Opublikowano
No to wygląda na to,że technicznie nic...
Tylko zastanawiam się po co ładować do zacisków z tłoczkami z tworzywa sztucznego klocki z radiatorem?
Z drugiej strony Shimano opisuje, że w budowie M6000 uwzględniono kwestię lepszego odprowadzania ciepła. Ciekawe czemu, czyżby kształt zacisku i materiał z jakiego jest wykonany?
A to nie tak że gdyby chciano odprowadzać ciepło z tłoczka czy też zacisku to właśnie sam zacisk byłby wyposażony w radiator ?

Tutaj chodzi moim zdaniem o odprowadzanie ciepła z tarczy i ewentualnie klocków .

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W sumie m nie wiem co Shimano miało na myśli, bo M6000 nie są sprzedawane z klockami z radiatorami.

Teoretycznie podczas mocnego hamowania tarcza oddaje ciepło klocki, a klocki z kolei tloczkom. Gdy tloczek jest plastikowy to przy zbyt dużej temperaturze klocków ciepło przenoszone jest do układu, a to może mieć wpływ na skuteczność hamowania. Kurcze, nie wiem... Z jakiegoś powodu wprowadzono ceramiczne tłoczki do wyższych modeli...?

Widziałem mnóstwo testów i klocków i tarcz, ale nigdy nikt nie wspominał o tloczkach i obudowie zacisków, może to jednak nie jest tak istotne?

Przy ceramicznych łożyskach nagłaśnianym atutem jest odporność na temperaturę i cicha praca. Tu cisza. 

Opublikowano

Prawdopodobnie po to żeby tłoczki nie przenosiły ciepła do układu.

Opublikowano

U mnie wyjdzie w praniu, zamówiłem BR-M6000 dzisiaj.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dnia 30.03.2018 o 15:55, SpiderMAN napisał:

U mnie wyjdzie w praniu, zamówiłem BR-M6000 dzisiaj.

Jak tam doszły nowe hample? Jak się sprawują?

Opublikowano
55 minut temu, adam_n napisał:

Jak tam doszły nowe hample? Jak się sprawują?

Ogień... Dosłownie i w przenośni, z półmetalikami Jagwire po ułożeniu się, zmianę uważam za bardzo trafną.

hamulce wymagają mniejsze siły, jest o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła.

Opublikowano
Ogień... Dosłownie i w przenośni, z półmetalikami Jagwire po ułożeniu się, zmianę uważam za bardzo trafną.
hamulce wymagają mniejsze siły, jest o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła.
No to bajka trzeba się przymierzyć

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ogień... Dosłownie i w przenośni, z półmetalikami Jagwire po ułożeniu się, zmianę uważam za bardzo trafną.
hamulce wymagają mniejsze siły, jest o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła.
Jakie tarcze w komplecie ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...