Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem ciekaw ilu z was doszło już do ceny RC500 albo RC520 
Więcej wydałem na "szpej" niż na mody do roweru. Ba, nawet więcej niż na sam rower. Wszystko drogie - ciuchy, kask, buty, lampki itd. Dlatego też wybrałem T100 - nie było mi problemem dołożyć tysiąc do roweru. Nie miałbym na resztę.

Na koniec roku premia będzie. Jak zejdę do 90 kg to będzie Rondo Ruut AL, a Trybcio zostaje na dojazdy do pracy, sklepu itd. Taki był plan:D
Opublikowano

Ja nie chciałem dopłacać i kupiłem od razu rc500 i nic nie modziłem. Mam ochotę ale nie ma co w nim zmieniać. Jedynie rzeczy eksploatacyjne: łańcuch i klocki.

Opublikowano
Godzinę temu, mareq napisał:

Ja nie chciałem dopłacać i kupiłem od razu rc500 i nic nie modziłem. Mam ochotę ale nie ma co w nim zmieniać. Jedynie rzeczy eksploatacyjne: łańcuch i klocki.

Ja nad tym myślę

https://pl.aliexpress.com/item/32916261130.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.930c844bCShKqQ&algo_pvid=ec2e2cb9-e690-436f-bd94-cda7cd3e02bd&algo_expid=ec2e2cb9-e690-436f-bd94-cda7cd3e02bd-14&btsid=a4d00d73-51c2-4ab5-a307-8dc5beea183b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52

to te same co w RC520. Pewnie siła hamowania się nie zmieni, ale pewnie poprawi się modulacja

Trzeba było od razu wziąc 520

 

Opublikowano

Moje hamulce są mocne i nawet nie myślę nad wymianą. 

Już koniec OT z mojej strony, bo bohater wątku jest inny 😀.

Opublikowano

Kupiłbym rc500... i pierwsze co bym wymienił to te zaciski hamulcowe, bo to wygląda jakby ich tam nie było w stosunku do rc520 ;)

Pytanie czemu rc520 gravel jest aż tyle droższy od zwykłego rc520?

Na pierwszy rzut oka kierownica, malowanie i opony. 

Opublikowano
3 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Kupiłbym rc500... i pierwsze co bym wymienił to te zaciski hamulcowe, bo to wygląda jakby ich tam nie było w stosunku do rc520 ;)

Pytanie czemu rc520 gravel jest aż tyle droższy od zwykłego rc520?

Na pierwszy rzut oka kierownica, malowanie i opony. 

@FalconHeavy bo ma w nazwie Gravel

Opublikowano
[mention=5554]FalconHeavy[/mention] bo ma w nazwie Gravel
Myślę że chodzi głównie o QR ;)
Opublikowano

Ludzie co do opon to tam przy wymiarach patrzeć tylko na  700x 35? czy coś jeszcze, bo jak patrzę na allegro to jest podane np tak: 28.1.35 700 x35

Opublikowano

Albo na takich samych oponach ale zamiast 28.1.35 to jest 28.1.50

Temu się pytam na co patrzeć przy naszych oponach

Nie chce, odie właśnie chce kupić te same opony co Ty,  to na co mam patrzeć przy nich albo wyślij linka które kupiłeś?

Opublikowano
Albo na takich samych oponach ale zamiast 28.1.35 to jest 28.1.50
Temu się pytam na co patrzeć przy naszych oponach
Nie chce, odie właśnie chce kupić te same opony co Ty,  to na co mam patrzeć przy nich albo wyślij linka które kupiłeś?
Takie coś54477bdebcae61a41895f09be1df0982.jpg
Opublikowano
10 godzin temu, jedenpieron napisał:

Albo na takich samych oponach ale zamiast 28.1.35 to jest 28.1.50

Temu się pytam na co patrzeć przy naszych oponach

Nie chce, odie właśnie chce kupić te same opony co Ty,  to na co mam patrzeć przy nich albo wyślij linka które kupiłeś?

Jeśli nie chcesz pełnego błotnika, a często będziesz wjeżdżał w teren, to weź 38c.

Jutro wreszcie do mnie przyjdą klamki od majfrendów - alu baranek już jest, gripy San Marco kupione za grosze (5zł :D) też są, jeszcze tylko pancerze i jutro mój Botwin zmieni się w bardziej rasowy rowerek :)

Opublikowano (edytowane)

Tak odnośnie opon na jesień. Nie warto oszczędzać :D

Po zegarku to chyba auto przejechało :D

IMG_20191021_095544.jpg IMG_20191021_095625.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Triban 100 to chyba stan umysłu :D 

Upatrzył mi się taki Kross Vento CX 2.0 - 2019, i pierwsze co bym zmienił to napęd 1x11 ;)

Ten rower byłby świetny z GRXem.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ja jeżdżę na Vento CX 2.0 i złego słowa o tym napędzie nie powiem.
Na wzniesienia super, na szosie spokojnie 50km/h przy jeszcze rozsądnej kadencji,
ale to przecież nie jest szosówka, więc spoko 🙂
Dlaczego zmieniłbyś ten napęd ?

Opublikowano (edytowane)

Bo te 50 z górki to mało ;) a dwa, że ciężko mi utrzymać rozsądną prędkość na małym blacie mimo podobnego przełożenia. Może to tylko głowa ;)

Teraz z górki przy prędkości ~60 km/h na przełożeniu 50/13T nie da się kręcić bo to nic juz nie daje :P 

 

Esker ma normalny napęd, ale brak przelotowych osi, więc go skreśliłem. Jak zmieniać, to na lepsze. Manetka GRX za kilka stów odstrasza :P

Jaki masz wzrost i jaka rama CXa?

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Zdjęcie  z klatki schodowe zawsze na propsie 😂

Różnica jak było/jak jest widoczna gołym okiem.
Baranek i klamkomanetki od majfrendów robią robotę! Nie podejrzewałem, że szosowy styl jazdy tak mi się spodoba 🙂

Jedyne nad czym się teraz zastanawiam, to zmiana hamulców - te fabryczne są strasznie tępe.
Macie jakieś propozycje które nie bedą droższe niż rower? :D
Klocuchy oczywiście też.

IMG_20191024_211614.jpg IMG_20191002_173203.jpg
Opublikowano

W sumie nie tyle hamulce co klocki już zrobią jakąś robotę. Niedawno rozmawiałem z klientem co też ma T100. Wsadził jakieś inne klocki, wyczyścił obręcz i wg niego znacznie lepiej.

U mnie trwa nadal wojna z błotnikami. Już mam coś co teoretycznie pasuje. Tylko trytki i Dremel będzie potrzeby :D

Opublikowano

Ale ten błotnik z przodu to chyba odwrotnie jest założony ;)

Opublikowano
W dniu 24.10.2019 o 22:25, Odie napisał:

W sumie nie tyle hamulce co klocki już zrobią jakąś robotę. Niedawno rozmawiałem z klientem co też ma T100. Wsadził jakieś inne klocki, wyczyścił obręcz i wg niego znacznie lepiej.

U mnie trwa nadal wojna z błotnikami. Już mam coś co teoretycznie pasuje. Tylko trytki i Dremel będzie potrzeby :D

Zakupię jutro śjakieś, sprawdzę :)
 

 

W dniu 25.10.2019 o 10:39, FalconHeavy napisał:

Ale ten błotnik z przodu to chyba odwrotnie jest założony ;)

Tyyy, a wiesz, że ja do tej poru jeździłem z przekonaniem, że tak ma właśnie byc? :D
Dzięki :P

 

Deszcz nie deszcz, trzeba było rowerkiem posmigać na odstresowanie :)

IMG_20191026_222745.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Nie sądziłem, że pełne błotniki przy takiej szerokości opony to taki problem przy ramie szosowej. Zależy mi na pełnych gdyż trzymam rower w salonie :D Trzeba grubo rzeźbić (dosłownie) jak będę miał trochę czasu żeby skończyć to wrzucę zdjęcia.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Odie napisał:

Nie sądziłem, że pełne błotniki przy takiej szerokości opony to taki problem przy ramie szosowej. Zależy mi na pełnych gdyż trzymam rower w salonie :D Trzeba grubo rzeźbić (dosłownie) jak będę miał trochę czasu żeby skończyć to wrzucę zdjęcia.

Zobacz te tylko nie pamiętam czy mam 48 czy 45mm: https://allegro.pl/oferta/blotniki-orion-28-48mm-chlapacze-czarne-sreb-7814552757

Przodu nie ma jak złapać więc zrobiłem dziurki dwie małe i puściłem trytytkę przez ośkę hamulca. Jeżdżę tak już 2gi rok na T100. Polecam. Wcześniej miałem SKS Hybrid COmmuter czy jakoś tak ale oddałem bo był problem z utrzymaniem ich prosto za kołem i się wkurzałem że ociera coś ciągle, te oriony połowe tańsze a moim zdaniem lepiej działają. Na foto zaznaczyłem druty do skrócenia bo zahacza się stopami przy skręcie.

 

btw: Witam na forum kolegów, czytam wątek od początku, jestem w połowie ale szanuję za ogrom wiedzy w wątku i liczbę testów jakie przeprowadziliście na tym rowerze, sam mam Sorę 3500 na tył wrzuconą + klamkomanetki obie, koło zamówiione na tył pod kasetę 9s, na razie 11-25 kasetę + przedni blat został 48 seryjnie bo mi się tak spodobało (płaskie mazowieckie). Kaseta 11-34 juz czeka. Później przemaluje go plastidipem (juz malowałem inne rowery i wychodzi super)  +szersze oponki.

t100-blotniki.JPG

Edytowane przez mmichal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...