Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, HUN napisał:

Powinien Trochę więcej wpaść po 2000km. 

Chyba że ultra delikatnie kopałeś w korbę :)

Pod górkę często stawałem na pedały i nie zawsze na lekkich przełożeniach, zdarzało się dość mocne przepychanie, ale może tylko w mojej ocenie tak to wyglądało 😉

Dziś przyszedł mi zamówiony KMC X8.93. Porównałem fabryczny łańcuch T100 z tym zakupionym metodą na gwoździa i o dziwo różnica na długości 100 ogniw wynosi jedynie ok. 3-4 mm, więc jakieś wyciągnięcie jest, ale mimo wszystko nie tak duże jak można byłoby się spodziewać 😉 także przymiar Bitula chyba nie jest do kosza 

Godzinę temu, spidelli napisał:

Oryginalny, ok 1200 - 1500 km:

W pierwszej chwili miałem brać właśnie przymiar Bike Hand i chyba teraz go kupię, bo kosztuje raptem kilka zł na alle... Będę miał może jakieś porównanie, czy Bitul nie kłamie

Edytowane przez pawcio_93
Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie do kasetowców:

przejechałem dziś ~ 20 km, to pierwszy taki dystans po wymianie koła na kasetę, wcześniej tylko wokół komina po osiedlu jeździłem; poza klasyką czyli regulacją przedniej przerzutki, zauważyłem dziwny objaw. Przełożyłem sobie na nowe koło magnes od czujnika prędkości i starałem się go połączyć na nowo z aplikacją, a ponieważ nie działał też czujnik kadencji to kręciłem trochę korbą z kołem w górze, a jak złapałem już czujnik prędkości to kręciłem wstecz, żeby tylko korba latała wokół czujnika no i czasami słyszałem wyraźne dzwonienie chyba w bębenku, jakby zapadka tam latała z takim luzem, że dzwoniło. Obmacałem wszystko na zewnątrz z każdą koronką po kolei, z elementami przerzutki i tylko ten bębenek wydaje się podejrzany.

Sprawdziłem od razu w dwóch pozostałych rowerach: w Treku żony na Alivio czyli bida z nyndzą - nic nie dzwoni, w T540 też nic.

Bać się?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
3 godziny temu, pawcio_93 napisał:

Pod górkę często stawałem na pedały i nie zawsze na lekkich przełożeniach, zdarzało się dość mocne przepychanie, ale może tylko w mojej ocenie tak to wyglądało 😉

Dziś przyszedł mi zamówiony KMC X8.93. Porównałem fabryczny łańcuch T100 z tym zakupionym metodą na gwoździa i o dziwo różnica na długości 100 ogniw wynosi jedynie ok. 3-4 mm, więc jakieś wyciągnięcie jest, ale mimo wszystko nie tak duże jak można byłoby się spodziewać 😉 także przymiar Bitula chyba nie jest do kosza 

W pierwszej chwili miałem brać właśnie przymiar Bike Hand i chyba teraz go kupię, bo kosztuje raptem kilka zł na alle... Będę miał może jakieś porównanie, czy Bitul nie kłamie

Masz w bardzo dobrym stanie łańcuch, a przymiar jest dokładny. Na 100 ogniwach wyciągnięty łańcuch ma długośc nowego o 101 ogniwach

Opublikowano
14 minut temu, HUN napisał:

Masz w bardzo dobrym stanie łańcuch, a przymiar jest dokładny. Na 100 ogniwach wyciągnięty łańcuch ma długośc nowego o 101 ogniwach

Sam jestem w dużym szoku i nie wiem jak to możliwe :P

Co do przymiaru, niektórzy mówią, że jest on nic nie wart... W moim przypadku jednak pokazuje prawdę 

Opublikowano
13 godzin temu, pawcio_93 napisał:

Pod górkę często stawałem na pedały i nie zawsze na lekkich przełożeniach, zdarzało się dość mocne przepychanie, ale może tylko w mojej ocenie tak to wyglądało 😉

Dziś przyszedł mi zamówiony KMC X8.93. Porównałem fabryczny łańcuch T100 z tym zakupionym metodą na gwoździa i o dziwo różnica na długości 100 ogniw wynosi jedynie ok. 3-4 mm, więc jakieś wyciągnięcie jest, ale mimo wszystko nie tak duże jak można byłoby się spodziewać 😉 także przymiar Bitula chyba nie jest do kosza 

W pierwszej chwili miałem brać właśnie przymiar Bike Hand i chyba teraz go kupię, bo kosztuje raptem kilka zł na alle... Będę miał może jakieś porównanie, czy Bitul nie kłamie

Nie musisz kupować niepotrzebnie drugiego przymiaru. wystarczy ze porównasz go z dobrym przymiarem kolegi, albo z przymimarem w w serwisie lub sklepie

(np. park tool)

Opublikowano
4 minuty temu, HUN napisał:

Nie musisz kupować niepotrzebnie drugiego przymiaru. wystarczy ze porównasz go z dobrym przymiarem kolegi, albo z przymimarem w w serwisie lub sklepie

(np. park tool)

Ale każdy przymiar jest chyba inaczej skalowany.. Bitul pokazuje wyciągnięcie 0,7% i 1%, Bike Hand 0,75% i 1%, a Park Tool 0,5% i 0,75%. W dodatku każdy ma inną długość 

Opublikowano
1 godzinę temu, HUN napisał:

wystarczy ze porównasz go z dobrym przymiarem kolegi,

:D 

koleżanek nie bierzemy pod uwagę? ;) 

Opublikowano

Waszym zdaniem hak przerzutki jest wygięty? Czy tak to fabrycznie wygląda w T100? Czy to może być coś nie tak z óską? 

IMG_20190704_185902.jpg IMG_20190704_185850.jpg
Opublikowano

Musiałbyś ośkę wyjąć, żeby mieć pewność. Hak tak sam z siebie się nie skrzywi, musiałbyś mocno przywalić.

Gdybyś chciał wygiąć taki kawał amelinium to byś się namęczył.

Koło idzie w osi roweru czy gdzieś ucieka w stronę widelca? Popatrz na górze ale i na dole.

Ja w swoim też teraz wszystko widzę krzywe :)

Opublikowano
26 minut temu, spidelli napisał:

Koło idzie w osi roweru czy gdzieś ucieka w stronę widelca? Popatrz na górze ale i na dole.

Koło ogólnie dość mocno bije mi na boki.. I nie wiem, czy to wina ośki, luzów na konusach piasty, czy po prostu źle dociągniętych szprych 

Opublikowano

Pewnie wszystko po trochę. Podobno przy krzywej ośce nie da się skutecznie luzów skasować.

U mnie przy skrzywionej ośce i zmielonej kulce w łożysku koło poszło całkiem w bok i opona stykała się z widelcem.

Bicie koła swoją drogą ale czy koło  bez kręcenia ucieka w bok?

Możesz zdjąć koło i podrzucić do dekla, centrowanie 20 zł kosztuje. Przy okazji ośkę obejrzysz. Tylko uważaj na kulki i fotki sobie zrób przed demontażem. 

Opublikowano
41 minut temu, spidelli napisał:

Bicie koła swoją drogą ale czy koło  bez kręcenia ucieka w bok?

Bicie występuje tylko przy kręceniu kołem. Ruszając nim bez kręcenia na boki oraz góra-dół nie wyczuwałem luzów 

Opublikowano (edytowane)

No to nie jest tak źle wg mnie. Bardziej problem z kołem niż z osadzeniem. Koło do centrowana, ośka do przeglądu, a jak nie chcesz sam to cały rower do serwisu i niech sprawdzą. 

U mnie na nowym kole biła opona ale na centrownicy wyszła niewielka korekta (zakładam, że koleś w deklu wiedział co robi). Po tym koło dalej bije jak patrzę na oponę, ale obręcz tak nie lata. Coś tam sobie pływa, nie przeczę. Za to kaseta pływa a w bębenku coś dzwoni. Taka magia tanich części.

Naprawdę w T540 jakość części i kultura ich pracy jest duuuuużo lepsza.

Dlatego pisałem, że można w deklu sobie porównać podnosząc koło i kręcąc korbą w rowerze za 1k i takim za 3 - różnice widać gołym okiem.

Może być też tak, że bije Ci w granicach „normy”, która dla T100 nie jest wygórowana ;)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, pawcio_93 napisał:

Waszym zdaniem hak przerzutki jest wygięty? Czy tak to fabrycznie wygląda w T100? Czy to może być coś nie tak z óską? 

IMG_20190704_185902.jpg IMG_20190704_185850.jpg

Dobrze jest, nie szukaj problemów bo skończysz jak ja. To tylko triban, 😁

Mnie teraz prześladują te dupne pancerze. Jak wyjdą druty łańcuch skacze jak pijany. Może spróbuję patent na linki chamulcowe :P

IMG_20190705_194701.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, spidelli napisał:

No to nie jest tak źle wg mnie. Bardziej problem z kołem niż z osadzeniem. Koło do centrowana, ośka do przeglądu, a jak nie chcesz sam to cały rower do serwisu i niech sprawdzą. 

Mam klucz do nypli, spróbuję jakoś sam wycentrować. 

2 godziny temu, spidelli napisał:

Coś tam sobie pływa, nie przeczę. Za to kaseta pływa a w bębenku coś dzwoni. Taka magia tanich części.

U mnie wolnobieg pływa na boki razem z kołem, równolegle do niego. 

Edytowane przez pawcio_93
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, pawcio_93 napisał:

Koło ogólnie dość mocno bije mi na boki.. I nie wiem, czy to wina ośki, luzów na konusach piasty, czy po prostu źle dociągniętych szprych 

Koło mi też biło, po wymianie wolnobiegu na inny, nie zauważyłem już tego defektu, fakt że koło też było centrowane 

Tak jeszcze co do mojej przygody na drodze, po sprawdzeniu roweru, jedynym defektem jest, poodzierana końcówka owijki przy baranku, wyglada na to że całą sile przyjąłem na siebie, rower jest sprawny 😉 no i  zgoda szpitalnego rehabilitanta, mogę kręcić na stacjonarnym w pozycji wyprostowanej 😀

B1705DCC-D71E-4D0D-8A8A-D159D1020034.jpeg

Edytowane przez Pabloxz
Opublikowano

Pisałem, że to pancerna konstrukcja dopóki się zbytnio nie zmodyfikuje ;)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.07.2019 o 12:23, FalconHeavy napisał:

Pisałem, że to pancerna konstrukcja dopóki się zbytnio nie zmodyfikuje ;)

Albo nie włoży na niego paru dodatkowych kilogramów....

 

Edyta:

Mam dosyć tych tandetnych uchwytów do latarki Convoy (to też był błąd, trzeba było od razu kupić dedykowaną lampkę). Myślę nad czymś takim:

https://allegro.pl/oferta/mocowanie-na-mostek-uchwyt-rowerowy-gopro-hero-itp-6278459597

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-do-convoy-s2-na-rower-gopro-allegro-smart-8244441990

Tylko mostek w T100 idzie w górę i boję się, że w efekcie będę świecił zbyt wysoko....

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Daj sobie spokój. Dla mnie korba 44 jest idealna,  samemu myślę aby zmienić swoją 48 na korba z 44 lub nawet 40 zębami. Tak aby mieć bardziej uniwersalny rower.

Mam wolnobieg 13 - 34, praktycznie nigdy nie wrzucam 13 zębów poza jakimiś długimi zjazdami, natomiast do jazdy po leśnych duktach i piaskach mam tylko 1,2 i 3 bieg.

 

W dodatku o ile masz koło na kasetę, to tym bardziej możesz założyć twardsza kasetę np z 11 zębami.

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, tygrysek napisał:

Daj sobie spokój. Dla mnie korba 44 jest idealna,  samemu myślę aby zmienić swoją 48 na korba z 44 lub nawet 40 zębami. Tak aby mieć bardziej uniwersalny rower.

Mam wolnobieg 13 - 34, praktycznie nigdy nie wrzucam 13 zębów poza jakimiś długimi zjazdami, natomiast do jazdy po leśnych duktach i piaskach mam tylko 1,2 i 3 bieg.

 

W dodatku o ile masz koło na kasetę, to tym bardziej możesz założyć twardsza kasetę np z 11 zębami.

 

Ja mam 50 i jest mi za mało XD a 14 z tyłu nie starcza mi. Planuję 12, 11. Każdy wypad na prostej jadę na max oporze i czuję że mogę więcej. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

Ja z dużej tarczy rzadziej korzystam niż z małej. W dodatku wciąż się pitolę z regulacją przedniej przerzutki. Zależy gdzie kto jeździ ale 1x7 z mniejszą niż fabrycznie tarczą z przodu by mi pasowało. Na pagórki młynek warto mieć. Także dociążenie roweru np. sakwami sporo zmienia.

Teraz 34-38 robi robotę, chociaż na wyprawie sporo się napchaliśmy - za stromo, za ciężko, za gorąco i za długi dystans.

34-44 to spora różnica ale nie trzeba się szarpać z przerzutką, koszty mniejsze itp. 

No ale to już zależy czego kto oczekuje od roweru.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
1 godzinę temu, KiLLeXX napisał:

Ja mam 50 i jest mi za mało XD a 14 z tyłu nie starcza mi. Planuję 12, 11. Każdy wypad na prostej jadę na max oporze i czuję że mogę więcej. 

To zazdroszczę kondycji.

Mi wychodzi, że jadąc na 48/13 i trzymając kadencję 90- 95 obrotów na minutę, jechalbym w okolicach 45 km/h na płaskim.  Bywa że się rozpędzam do takiej prędkości, ale mogę ja utrzymywać górą przez 2- 3 Km. 

Z tym ze ja jezdze z pulsometrem i na dystansach od 60 do 100 km, gdzie staram się nie przekraczać tętna 150-160, bo inaczej padlbym w polowie drogi.

Do szybkiej jazdy faktycznie może trochę brakować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...