Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 godzin temu, KiLLeXX napisał:

To lepiej kupić jakieś mavic, Swift arriv czy shitmano. Co do hebli, to widzę w tym sens. 

Shimano za ta kasę bym sobie darował. Ultegry za 1,6 kPLN spoko, ale nie budżetówki.

Ja nie, wystarczy dać konkretne wsuwki z łódkami i hamulce zaczynają działać tak jak powinny.

6 godzin temu, spidelli napisał:

 Gotowych kół o kluczowych parametrach (szer. osi, szerokość obręczy) nie znalazłem, a nie kupię obręczy 19 mm tylko dlatego że jest dostępna, żeby potem użerać się z hamulcami.

A co tam jest do użerania? wystarczy odkręcić i poluzować linkę, szerokość oski? Zamawiasz szosowe, choć i typowe trekkingowe jak Swift Arriv od Stars Circle wejdą. Tu nie ma zadnej filozofii.

A-ha hample w tych Tribanach  to  Tektro T537, wymiana tego na Claris - średni pomysł.

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, kaido2 napisał:

A co tam jest do użerania? wystarczy odkręcić i poluzować linkę, szerokość oski

No nie było czasu na eksperymenty. Wyszło jak wyszło, nie mają tego w magazynie Francja. Tak napisali. Najlepsze, że  to koło rzekomo jest w Jaworznie, Lublinie, Tarnowie czy w Gdańsku :)

Taka ciekawostka. Zaraz siadam do anulowania zamówienia. Nawet   dobrze się złożyło ;)

Zmienimy koło na spokojnie 

 

Cytat

z przykrością informujemy, że nie otrzymaliśmy dostawy produktu z magazynu francuskiego: KOŁO TRIBAN 520 tylne 700 No Size. 

Serdecznie przepraszamy za zaistniałą sytuację i prosimy o podanie jednej z dyspozycji:

- ponowienie zamówienia na produkt do magazynu międzynarodowego, co wpłynie na wydłużony czas realizacji (do 5 dni roboczych),

 

deca1.jpg Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Dobra wszystko ogarnąłem, szczęki wrócą do sprzedawcy.

Mam pytanie Panowie, wszystko złożyłem w kupe jedynie została mi tylnia i przednia przerzutka i mam do tego regulatory tylko nie wiem po co w regulatorze ten plastik jak na zdj? Gdzie to się montuje bo na pancerz to nie wejdzie ?

20190610_221902.jpg
Opublikowano (edytowane)

Ja też to miałem, poszło spać do pudełka. Pancerz linki od przedniej przerzutki podzieliłem, zarobiłem końcówkami i założyłem pomiędzy śrubę baryłkową. Te kikuty mógłbyś wykorzystać jakbyś chciał dać śrubę tuż przy manetce albo przy oczku w ramie, gdzie kończy się pancerz ale u mnie przy klamkach były już takie fajne zakończenia, które wykorzystałem a pod ramą dawać baryłkę jakoś mi się nie podobało, w T540 mam z przodu, tak nie całkiem w połowie.

Na str. 59 na moich zdjęciach widać gdzie dałem baryłkę.

 

Mam problem braku miejsca na bidon. Niestety ale torba Topeak utrudnia wyjmowanie bidonu. Wymyśliłem, że na ramę dam ten niby-bidon na narzędzia, a bidony pójdą na golenie w tych adapterach:

big_792999.thumb.jpg.b105737ecc469ca8adc939ade9233d5c.jpg

Niestety, nawet bez bidonów dość łatwo to przesunąć, macie patent jak to sklinować na goleni? Podłożyć gumę? Podkleić silikonem? Raczej bezinwazyjnie czyli bez spawania, wiercenia czy nitowania :D

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Spidelli dziękuję, powiedz mi jeszcze ten regulator ma być przy montażu nakręcony całkowicie czy jak najbardziej wysunięty?

Opublikowano (edytowane)

Ja bym tego na gumach nie brał. Bidon z piwem trochę waży 😉

U mnie burza, soundtrack z Terminatora i koniec grzebania na dzisiaj! 

Jako ciekawostkę dodam, że mod na łożysko się powiódł. Wyszło na jedno ale historie opiszę jak się trochę ogarnę. Zdążyłem jeszcze wyszejkować łańcuch, bo ostatnio tylko oliwilem i teraz wstyd tym się poruszać 😊 szejk cały czorny wyszedł 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, jedenpieron napisał:

Spidelli dziękuję, powiedz mi jeszcze ten regulator ma być przy montażu nakręcony całkowicie czy jak najbardziej wysunięty?

Wiesz co, nie wiem jak to Twoje ugryźć za bardzo, bo ja instalowałem inne regulatory, w każdym razie to nie ma znaczenia, dopóki nie zaczniesz linki napinać, wtedy lepiej jak jest popuszczone, żebyś sobie mógł dokręcając linkę podciągnąć, chociaż niektórzy radzą, żeby zostawić pole do regulacji w obie strony. Mnie było ciężko linkę naprężyć w ogóle, więc potem jak śrubką regulowałem, to było widać jak się naprężenie poprawia i łyżka oddala od ramy.

Poczekaj niech ktoś mądrzejszy podpowie, bo ja to też pierwszy raz robiłem. Ew. pomęczysz się sam, to połapiesz co i jak :)

Chyba że wziąłeś zamiast przelotowe te wkręcane, jak są przy tylnej przerzutce albo przy hamulcach. A tu jest potrzebny przelotowy na linkę

baryna.thumb.jpg.6f0de7448721830ebbf34dba5730256a.jpg

K-------------B---------U

kreski to pancerz a B to baryłka

K - to klamka a U to ucho pod ramą, skąd wychodzi goła linka

@FalconHeavy

No kurna wziąłem takie, bo potencjalnie więcej miejsc obskoczysz, w tych samych pieniądzach są takie na obejmę ale to tylko kiera ew. sztyca, goleń już gorzej, bo ona jest owalna.

Dam taśmę dwustronną :)

Z drugiej strony, jak mam nie wyrobić średniej prędkości 15 km/h bo będę bidony ganiał po górskich drogach to już mnie trzepie :D

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
22 minuty temu, spidelli napisał:

Ja też to miałem, poszło spać do pudełka. Pancerz linki od przedniej przerzutki podzieliłem, zarobiłem końcówkami i założyłem pomiędzy śrubę baryłkową. Te kikuty mógłbyś wykorzystać jakbyś chciał dać śrubę tuż przy manetce albo przy oczku w ramie, gdzie kończy się pancerz ale u mnie przy klamkach były już takie fajne zakończenia, które wykorzystałem a pod ramą dawać baryłkę jakoś mi się nie podobało, w T540 mam z przodu, tak nie całkiem w połowie.

Na str. 59 na moich zdjęciach widać gdzie dałem baryłkę.

 

Mam problem braku miejsca na bidon. Niestety ale torba Topeak utrudnia wyjmowanie bidonu. Wymyśliłem, że na ramę dam ten niby-bidon na narzędzia, a bidony pójdą na golenie w tych adapterach:

big_792999.thumb.jpg.b105737ecc469ca8adc939ade9233d5c.jpg

Niestety, nawet bez bidonów dość łatwo to przesunąć, macie patent jak to sklinować na goleni? Podłożyć gumę? Podkleić silikonem? Raczej bezinwazyjnie czyli bez spawania, wiercenia czy nitowania :D

Daj zamiast tego lub dodatkowo grube trytytki, mi się nie przesuwa nic a nic. 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, KiLLeXX napisał:

Daj zamiast tego lub dodatkowo grube trytytki, mi się nie przesuwa nic a nic. 

Trytki dawałem w starym rowerze ale właśnie dodatkowo, jako podest; przyłapię to na taśmę dwustronną, mocno ściągnę i dam po trytce. Na wszelki wypadek wleję tam czystą wodę, żeby browara nie stracić ;)

A poza tym, kto by do Czech z piwem jechał?

:D

 

W T540 są 2 śrubunki pod koszyczek ale oba przy tej torbie byłyby mało użyteczne, żona za to ma drugi pod ramą, fakt że upitolone w błocie ale lepsze niż nic, może też dam pod ramę, wejdzie między linki i nie będzie blokować...

 

Albo wymienię na takie - tylko to raczej już na kierownicę tylko upchnę - i to jeden:

bid.thumb.jpg.f68a806fbb6f2591c35e5c4ca92bef5b.jpg

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Ok dziękuję za p9dpowiedz dzisiaj się będę z tym bawić ale najpierw wyszkolenie bhp ;d

Opublikowano

Ja będę dzisiaj jeszcze raz to rozbiera, bo jednak chcę tam dwa łożyska. W sumie to nie istotne, że się klucz do wolnobieg nie mieści skoro można najpierw odkręcić wszystko z lewej i wysunąć oś przed wolnobiegiem. 

Opublikowano

Pracuj, pracuj :) 

Ale że Shimano na to nie wpadło ;)

Opublikowano

Też się zastanawiałem. Przecież to żaden problem ;)

Opublikowano

Ja to rozumiem, za 3 lata pewnie każdy rower będzie musiał mieć elektryczne przerzutki. Bez tego przecież nie pojedzie ;)

Trzeba napędzać sprzedaż.

Do tego napęd 1 na 20

Opublikowano

Eeee, elekryczne przerzutki? Lepiej od razu przekładnia CVT i elektronapęd :)

 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, KiLLeXX napisał:

Nie chodzi o piastę, tylko oparcie osi dzięki dodatkowym łożyskom na wolnobiegu. Ale tak patrząc na to foto, to w sumie można by wydłubać miski z piasty i poszukać odpowiednie łożyska. Problem może być z dopasowanie osi do otworu. ja wczoraj poradziłem sobie nawijając izolacyjną taśmę. Nakładasz 6 cm ciasno taśmy i wpychasz kciukami gibając na boki. jak nie wchodzi, o odklejasz 1 cm i ucinasz. Tak robisz do skutku

IMG_20190610_194118.thumb.jpg.47628e9cbd4b3447c7cc3cd39ca140d3.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

@KiLLeXX

Nie widzę na zdjęciu w telefonie ale czy te maszynówki są w tym miejscu, gdzie my mamy kulki?

Bo jeśli tak, to sama idea się nie zmienia. Ten patent, który robi Falcon to dodatkowe łożysko a nawet dwa czyli dodatkowe podparcie  dla wolnobiegu 

Edyta: o Falcon był szybszy

http://kundello21.bikestats.pl/1221879,Jak-wzmocnic-os-kola-na-wolnobiegu.html

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

O własnie tego widoku się wczoraj wystraszyłem, że łożyska blokują klucz do wolnobiegu. Wtedy zrezygnowałem z drugiego.

Ale przed snem doszedłem do wniosku, że można najpierw ośkę rozkręcić z lewej strony i wysunąć. Jak nie będzie chciała wyjść to lekko puknąć i wyskoczy ;)

Dzisiaj ponownie dwa założę ;)

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Ten kolega też o tym pisze :)

A zewnętrza część łożyska opiera się o wolnobieg? 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Czyli miałem gotowego moda i zepsułem :D 

Tak to wyglądało na 2 łożyskach. Tylko wolnobieg nie do końca dociągnięty.

IMG_20190610_202144.jpg

 

5 minut temu, spidelli napisał:

A zewnętrza część łożyska opiera się o wolnobieg? 

Tak ;)

Taśmy użyłem by zniwelować wszelkie luzy od strony ośki. Mam swój wkład w patencik.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ja użyję srebrnej i opatentuję ;)

Daj znać jak wyszły testy w warunkach drogowych.

Wracając do przedniej przerzutki - udało Ci się wyregulować tak, że nie trze w żadnej pozycji łańcucha?

Opublikowano (edytowane)

Nie sprawdzałem, bo staram się unikać takich sytuacji. 

Gdy podjeżdżam pod górę z dużym blatem na przodzie, to najpierw z tyłu wbijam na coraz większe tryby, tak do połowy - słyszę to już po łańcuchu ;) i wtedy jednocześnie przód zbijam na mały blat, a tył szybkim uderzeniem zbijam o 2 tryby w dół (na mniejsze). Dzięki temu nie tracę prędkości, a jestem już na małym blacie i nie gniotę, nie wyciągam łańcucha. Potem już można spokojnie wbijać coraz większe tarcze z tyłu jak brakuje pary. Kwestia wprawy, a łańcuch posłuży dłużnej.

Jak nie chcesz tak kombinować to może lepiej naped 1x10 czy coś?

Trymowanie fajna opcja, ale to ostateczność.

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...