Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Był tylko zastaw na zewnętrznych miskach. Kupiłem go dla samej bieżni. Wyglądała jak ta ori, ale widocznie tylko wyglądała. 

Miałeś luz na boki? 

Opublikowano

Wziąłem kasetę 12-32, może przed wyjazdem zamienię jeszcze wolnobieg na kasetę ;)

Opublikowano (edytowane)

Gdzie to kupiłeś i za ile, zamieniles  tylko tylnie kolo?

Edytowane przez jedenpieron
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, jedenpieron napisał:

Gdzie to kupiłeś i za ile, zamieniles  tylko tylnie kolo?

W deklu, koło + kaseta + klucz do kaset, wyszło 317 PLN chyba. Wolałbym Shimano ale nie znalazłem gotowca od ręki, zawsze coś było nie tak - a to ośka za szeroka, a to obręcz....

Mam w drugim rowerze Maviki na maszynówkach to czemu mam w T100 marudzić? Wolnobieg pływa, koło fabryczne chodzi na boki, pewnie dużo gorzej nie będzie. Ale nie będę chyba teraz zmieniał przed wyprawą, za mało czasu na testy. Zresztą - za mało czasu na testy na wolnobiegu 8rz... Jak zajeżdżę wolnobieg to założę to koło albo je zwrócę, w sumie w deklu nie ma problemu z kartą klienta.

Tak sobie teraz regulowałem tę przednią przerzutkę i to dopiero teraz widać, jak ten napęd jest toporny... Zawsze łańcuch trze (albo przyciera), jak nie o łyżkę to o dużą zębatkę. Nie jestem w tanie tego ustawić idealnie w każdej pozycji, jak ustawię (schemat: tylne koło-korba) o-O i O-o to w o-o albo O-O przyciera, wiem że tak się nie jeździ ale z trymowaniem dałoby się to ustawić, gdyby.... łańcuch nie falował, więc największe skrajne przekosy odpuściłem. Byle nie tarło w prawidłowych pozycjach...

Owijka słabo mi wyszła, generalnie kupiłem owijkę Pro i żel tej firmy ale albo to jakieś dziadostwo albo leżaki magazynowe, żel odłaził a klej na owijce najlepsze lata miał już za sobą... No dobra i do tego koślawo nawinąłem, braki widać przy klamkach ale trudno - się zużyje się poprawi :D

Stara owijka mi się porwała przy ściąganiu ale żona zachwycona bo obleciałem jej pręty bagażnika tą starą owijką, bo sakwy Crosso mają stalowe haki :D

Toeak Midloader (4,5 L) idealny w ramę M - wsadzę tam narzędzia, dętki inne ciężkie drobiazgi. Na ramę taki pitolnik z dekla - wodoodporny, woziłem inny większy ale przemakał, idealnie mieścił telefon na górze za folią, apteczkę w jednej kieszeni, batony, gaz na pieski i żel do rąk - w drugiej :D Ten jest mniej pakowny ale trudno - ważne, że w przeciwieństwie do wodoodpornego uchwytu na telefon tutaj dodatkowo będę w stanie podłączyć power bank do telefonu i nie stracę na szczelności.

Szukałem kluczy w garażu i znalazłem takie jednorazówki z cienkiej stali (takie jak Ikea daje do mebli), akurat 15 i 17 - idealne do pieszczenia ośki, w dodatku lekkie - oba ważą połowę wagi 15, którą woziłem dotychczas (dobrze, że nie zamówiłem tych kluczy z tytanu :P) - polecam ; niestety został mi jeszcze mały klucz nastawny - ciężki jak cholera...

Zostało mi jeszcze do przykręcenia to ucho druciane ochronne na przerzutkę ale ono dzieli dziurkę z bagażnikiem, który niedługo będę zakładaj, jak mnie nie najdzie wymieniać koło na kasetę... 😜

lewy.JPG prawy.JPG

Edyta:

Nabieracie czasami dystansu?

Właśnie pacze na zdjęcia i widzę, że dekielki na korbę jeszcze muszę założyć :) Chciałem najpierw trochę pokręcić, i dociągnąć w razie jakby luz złapały, dlatego nie założyłem ;)

A tak pacjent wyglądał przed zabiegiem:

przed.thumb.JPG.27b0ec86ffc54d27f1a455731b14da89.JPG

Właściwie to nowy łańcuch i wolnobieg powinien być czarny. Srebrno-czarny karawan-mode ;)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

@spidelli

 

Bez urazy, ale czy naprawdę jest sens zmieniać wolnobieg na kasetę 13-32? Ja za 45 zł plus 10 zł serwis zmieniłem oryginalny wolnobieg na 13-34, zrobili mi to de facto prawo od reki, poza czyszczeniem i smarowaniem łańcucha od 1000 km nic nie muszę się z tym bawić.

To tak moim zdaniem.😉

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Jest sens jak masz już 8rz. Wolnobieg 8rz sunrace kosztuje 2x to co napisałeś. Do tego ośki się wyginają. No przynajmniej u mnie. 

Ja poczekam z tym do przyszłego sezonu, najpierw trzeba zajechać obręcz. 

A tak poza tym, to wybacz ale przecież modyfikowanie tego rowerku jest bezsensu ;)

Opublikowano
Godzinę temu, FalconHeavy napisał:

modyfikowanie tego rowerku jest bezsensu

Zgadzam się podwójnie :D

@tygrysek

Rzuć okiem na to co pisałem - ten napęd jest po prostu toporny. Na zdjęciach tego nie widać ale łańcuch nie tyle, że idzie skosem - on się wygina - bo albo jest przekos albo 1/3 łańcucha idzie na dużej tarczy, a 2/3 nagle skręca w kierunku małej zębatki bo zostało mało miejsca na łagodne przejście, po prostu miejsca jest mało bo ta tarcza jest spora. Jakby był łańcuch za gruby.

Na T540 jest 2x11 i cieniutki łańcuch, koronki ciasno upchnięte i nie ma tego efektu.

Ok, Claris to Claris.

Ja nie byłem pewien czy ta modyfikacja mi się uda a w piątek ruszam w trasę 2x500 km, w tym wyjazd na 900 m w górę. Kupiłem w deklu w razie "W" - jak nie będzie potrzeby, to podjadę i oddam. Wszystko to napisałem :D

Albo sobie zostawię to koło, co mi tam. Zajadę wolnobieg albo obręcz i wymienię. Wrzucę kilka fotek na forum, żeby inni skorzystali ;)

A propos obręczy - unieście tylne koło i zaciśnijcie hamulec - idzie w bok? U mnie lata jak starej pudernicy łydki :D

klocki sobie wymieniłem na te Shimano, jest spora różnica na plus.

Dziś trzasnąłem 90 km i ogólnie jest ok - coś tam puknie, coś stuknie, coś przytrze - pewnie jeszcze można doregulować. Wyeliminowałem jeden nieprzyjemny efekt dźwiękowy - schowałem sznurówkę do buta bo pukało o korbę :P

Po 90 km mogę uznać, że przeszczep się udał i koło z dekla nie będzie zakładane na wyprawę. A co potem?

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

Dla mnie toporność tego napędu to akurat zaleta. Jeżdżę naprawdę dużo, w 2 rowerze mam przerzutkę i osprzęt Acera i nie widzę specjalnej różnicy w działaniu, przy założeniu że dbamy i czyścimy regularnie napęd.

 

 

Dla mnie sens wymiany kasety ewentualnie byłby wtedy gdyby włożyć coś o dużym zakresie przełożeń jak w.klasycznych napedach 1x11 lub 1x12. Tak jak w klasycznych gravelach. Inaczej nie dodaje.nam.to za bardzo funkcjonalności.

Ale cena takiego napędu mogłaby przekroczyć wartość tribana.

Edytowane przez tygrysek
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Ale ja mówię o swoim napędzie 2x8. Niestety ale przednia przerzutka i duża tarcza obnaża wszystkie wady topornego napędu - gruby łańcuch, latanie na boki, przycieranie o łyżkę przerzutki. Wyobrażasz sobie słuchać przez 4 godziny "trrrr-trrr-trrr"?

1wysokie.thumb.JPG.c3d6a60c3141e5a3579f33ef722c4479.JPG

Tutaj tego dobrze nie widać ale już po zejściu z dużej zębatki, jeszcze na łyżce łańcuch ucieka już w bok.

Tu przekosu nie widać ale zdjęcie tego nie pokaże, w każdym razie na O-o jest jeszcze ok

2tyl.thumb.JPG.6e5a0feff4fbf9eb15c3226f3f993efd.JPG

Problem pogłębia jeszcze pływający wolnobieg. Na pewno mam koło rozcentrowane, co nie jest winą wolnobiegu, ośkę miałem - jak zakładałem - raczej prostą. Ale jak długo?

Przy 1x7 coś tam pohałasowało i tyle. Nawet mi łańcuch nie spadł a podobno lubi spadać. Ale nie mam już tego napędu bo był niewystarczający (chociaż niezawodny) - zmieniłem założenia, chcę rower wyprawowy, zaczynam jeździć  po górach i brakowało mi młynka.

Falcon próbuje Ci wyjaśnić, że wymiana wolnobieg - kaseta nie opiera się o kwestie przełożeń tylko o wadę wolnobiegu czyli wyginanie ośki. My już mamy wymienione na 8 przełożeń z tyłu i teraz walczymy (no ja trochę mniej :D )  z problemem.

Wolnobieg 8rz to już trochę lipa, wrzucałem fotki - nie mieści się na ośce, trzeba rzeźbić, przesuwać wolnobieg w lewo (stojąc za rowerem), dokładać nakrętek itp.  czyli pogłębiając jeszcze jego wadę. Tribanator nas przed tym ostrzegał.

I na koniec najlepsze - ja już podwoiłem wartość tribana :D Naprawdę jak go kupowałem, to miał być tylko do ciorania, potem zacząłem się w tym wątku wkręcać, potem postanowiliśmy z żoną trzasnąć trasę i - miałem jeszcze moment trzeźwości - mogłem przed zamówieniem części to tribana kupić inny rower i nawet byłem w dwóch sklepach. Gdyby był na sklepie, to bym wziął, ale facet miał go w magazynie na dnie sterty i chciał się umówić na za parę dni :)

Byłoby jeszcze drożej ale "na gotowo" :)

A tu sobie wmłynkowałem pod Wieżycę, na starym T100 też wmłynkowałem :)

3.thumb.JPG.e00fbba00ddce34940d79fcd41fc77cd.JPG

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Odnośnie haczenia o przednią przerzutkę to wystarczy trymować. Trymowanie można zrobić zarówno w górę jak i w dół. 

Ja to traktuje jako ostrzeżenie, że przesadziłem z przekosem ale zdarza mi się jak kręcę na małym blacie pod górę i chcę trochę szybciej wjechać. 

Trym robisz takim niepełnym wrzuceniem lub zbiciem biegu na blacie. 

Opublikowano (edytowane)

@FalconHeavy

Ja chyba za dużo piszę i za chaotycznie :)

Pisałem, że męcząc się z tą przerzutką zrozumiałem trymowanie. Mam nie 2 kliknięcia a 3 w lewej klamce ;) 

Ciężko to ustawić, skoro za łyżką łańcuch zawraca :D 

Trze albo z przodu łyżki albo z tylu. Pisałem w jakich wariantach testowałem: 

O-o, o-O, o-o i O-O i zawsze coś przytarło. Odpuściłem już o-o i O-O bo to za duży przekos. Ale po 90 km nie jest tak, mimo trymowania jak jadę na dużej tarczy i wrzucam większe zębatki to od którejś trze. Podobnie z małą tarczą - wrzucam coraz mniejsze, zaczyna trzeć, trymuję, jest cisza, wrzucam jeszcze 2 i znów trze. 

Czyli mimo trymowania nie mam pełnego zakresu na wolnobiegu na każdej tarczy. Trymowanie pomaga ale nie na cały zakres. Spróbuję jeszcze doregulować bo pewnie się klocki musiały ułożyć.

Miałem to jako tako połapane na stojaku ale w trasie już tak ładnie nie było :) 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

A do mnie napędy 1 na X nie przemawiają ;)

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, tygrysek napisał:

Dla mnie toporność tego napędu to akurat zaleta. Jeżdżę naprawdę dużo, w 2 rowerze mam przerzutkę i osprzęt Acera i nie widzę specjalnej różnicy w działaniu, przy założeniu że dbamy i czyścimy regularnie napęd.

 

 

Dla mnie sens wymiany kasety ewentualnie byłby wtedy gdyby włożyć coś o dużym zakresie przełożeń jak w.klasycznych napedach 1x11 lub 1x12. Tak jak w klasycznych gravelach. Inaczej nie dodaje.nam.to za bardzo funkcjonalności.

Ale cena takiego napędu mogłaby przekroczyć wartość tribana.

Dokładnie wystarczyło mi założyć wolnobieg 13-28  , nowy łańcuch, nowe opony i starczy i jest git dalsze modyfikacje to trochę jak w maluchu, broń Boże nie chce nikogo krytykować, ba nawet z bezdechem czytam Wasze postępy, ale dla mnie ten triban dobrze lata, zostawię sobie takiego, no naprawdę po zmianie wolnobieg nic mi nie stuka nie trzeszczy, miód malina, składam sianko na drugi rower, a tym się cieszę na codzień, może nie mam odwagi by przy nim grzebać, trochę szkoda mi każdego dnia bez jeżdżenia 

Podziwiam Was zapał do tych  modyfikacji  😀

Edytowane przez Pabloxz
  • Lubię to! 1
Opublikowano
Godzinę temu, Pabloxz napisał:

Dokładnie wystarczyło mi założyć wolnobieg 13-28  , nowy łańcuch, nowe opony i starczy i jest git dalsze modyfikacje to trochę jak w maluchu, broń Boże nie chce nikogo krytykować, ba nawet z bezdechem czytam Wasze postępy, ale dla mnie ten triban dobrze lata, zostawię sobie takiego, no naprawdę po zmianie wolnobieg nic mi nie stuka nie trzeszczy, miód malina, składam sianko na drugi rower, a tym się cieszę na codzień, może nie mam odwagi by przy nim grzebać, trochę szkoda mi każdego dnia bez jeżdżenia 

Podziwiam Was zapał do tych  modyfikacji  😀

Ja sie doskonale wyluzowalem, dużo nauczyłem i zjadłem potworne ilości pizzy podczas przerabiania tribana 100. Tej przyjemności nie idzie przeliczyć na złotówki. 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Pabloxz napisał:

Dokładnie wystarczyło mi założyć wolnobieg 13-28

Jeśli miałbym pozostać przy 7rz to jednak mi fabryka bardziej pasowała - mi nigdy nie brakowało na tym rowerze szybkich przełożeń. Ale nie wyobrażam sobie za bardzo T100 obwieszonego sakwami i szturmującego Góry Orlickie ;)

Koncepcja rodziła się w bólach :)

Pierwotnie wystarczała mi specyfikacja fabryczna - ot, rower na zimę albo na dziury, tam gdzie szkoda było T540. Trochę ta manetka przeszkadzała ale ok. Płacimy niewiele, całkiem sporo dostajemy. Przez internety przewaliła się ogromna dyskusja o T100, nakręcono kilka mnie lub bardziej poważnych filmików. I masz rację - sam zakup T100 to jak zakup malucha ;) - jedni twierdzą, że bez sensu, bo można dołożyć 1000, 2000 i mieć coś lepszego, a inni - że to optymalny wybór za tę kasę :)  I my się do nich zaliczamy.

 

Co do sensu ekonomicznego to już pisałem - na raz, na nowych częściach - nie opłaca się. Ale kilku kolegów robiło stopniowo, na częściach używanych albo z ali i wygląda to korzystniej. Dzisiaj po prostu nawet w deklu jest większy wybór rowerów. Pół roku temu był tylko T100.

 

No i co zrobić, jak masz już T100 i zaczyna Ci czegoś brakować - sprzedać i kupić coś lepszego i droższego czy modyfikować?

A co zrobicie, jak zajedziecie korbę, wolnobieg czy obręcz? Wsadzicie to samo czy będziecie kombinować nad kasetą, inną obręczą, przełożeniami?

 

Może nawet mod na Tourneyu czyli zmiana klamek i tarczy z przodu by wystarczył, Claris to już chyba przesada - ale pojeżdżę to będę wiedział więcej. Niektórzy mają przecież elementy Sory , @noren i @Tiller:)a na moich klockach jest napis Ultegra i ogromna poprawa w sile hamowania :D

A na koniec wystarczy zgodzić się z @KiLLeXX - jest to nauka i przyjemność, zwłaszcza jak wszystko działa. Pizzy nie jadłem :)

Większość mojej roboty to było jednasz szperanie w necie, najpierw żeby wiedzieć "co?" a potem "jak?" A teraz będzie już łatwiej. Z drugiej strony łatwiej będzie też komuś przy modyfikacjach - jest sporo opisów, zdjęć, namiarów na części - wymienialiśmy wszystko praktycznie - siodełka, napędy, widelce, a @FalconHeavy nawet ramę :)

 

Naprawdę już kończąc ten wpis dziękuję wszystkim za pomoc, rady i krytykę, bo czasami warto spojrzeć na coś krytycznie :)

 

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

ja tez teraz zaczalem grzebac w moim tribanie, wymienilem suport z korba, wolnobieg zdemnotowalem wszystko po czyscilem wstepnie i wzialem sie za wymiane szczek z tych naszych tecktro na shimano claris i chyba przegralem na tym bo wydaje mi sie ze sa za male a przed zakupem nie sprawdzalem wymiarow czy czegos kolwiek innego nie wiem jak sie za te szczeki wziac  :(((chyba ze popelaniam jakis blad w zakladaniu ich jak mozecie i pomoc bede wdzieczny, skzoda mi tej kasy ;///

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, jedenpieron napisał:

ja tez teraz zaczalem grzebac w moim tribanie, wymienilem suport z korba, wolnobieg zdemnotowalem wszystko po czyscilem wstepnie i wzialem sie za wymiane szczek z tych naszych tecktro na shimano claris i chyba przegralem na tym bo wydaje mi sie ze sa za male a przed zakupem nie sprawdzalem wymiarow czy czegos kolwiek innego nie wiem jak sie za te szczeki wziac  :(((chyba ze popelaniam jakis blad w zakladaniu ich jak mozecie i pomoc bede wdzieczny, skzoda mi tej kasy ;///

Wrzuć foty, jak to wygląda na rowerze. Te na naszym rowerze to nie tektro, tylko promax czy jakoś tak. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

Promax były klocki na pewno, więc całość pewnie też.

Szkoda, jeśli Clarisy nie pasują, bo nawet myślałem o nich. Można pomyśleć o Tektro dual pivot.

Potwierdzam, że sama wymiana klocków dużo poprawia. 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

IMHO moim zdaniem to jest spora różnica czy wymienia się części bo się zużyły, czy dlatego że chce się założyć lepsze. Ale ja jestem starą cebulą. :)

Cytat

Przez internety przewaliła się ogromna dyskusja o T100, nakręcono kilka mnie lub bardziej poważnych filmików. I masz rację - sam zakup T100 to jak zakup malucha - jedni twierdzą, że bez sensu, bo można dołożyć 1000, 2000 i mieć coś lepszego, a inni - że to optymalny wybór za tę kasę   I my się do nich zaliczamy.

Z recenzjami z youtube należy pamiętać, ze to jest w znacznej części marketing, generowanie popytu na coraz to nowsze (a przede wszystkim - droższe) części.

Nie oszukujmy się - dla wielu marek rowerów rowerki z Decathlonu są kością w gardle, bo za dużo niższą cenę oferują rowery na których da się spokojnie kręcić kilometry.  W dodatku btwin jest sprzedawany wyłącznie za pośrednictwem Deca, sklepy i serwisy rowerowe na nim nie zarabiają.

W prasie fachowej i wśród części recenzentów (np. Łukasz z rowerowych porad) Triban 100 miał bardzo pozytywne opinie, zwłaszcza biorąc pod uwagę niska cenę.

Ja nie mam cienia wątpliwości, że gdyby zmienić znaczek na ramie tribana na jakąś bardziej renomowaną markę, to jego cena znacznie skoczyłaby w górę.

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
5 minut temu, tygrysek napisał:

IMHO moim zdaniem to jest spora różnica czy wymienia się części bo się zużyły, czy dlatego że chce się założyć lepsze. Ale ja jestem starą cebulą. :)

Z recenzjami z youtube należy pamiętać, ze to jest w znacznej części marketing, generowanie popytu na coraz to nowsze (a przede wszystkim - droższe) części.

Nie oszukujmy się - dla wielu marek rowerów rowerki z Decathlonu są kością w gardle, bo za dużo niższą cenę oferują rowery na których da się spokojnie kręcić kilometry.  W dodatku btwin jest sprzedawany wyłącznie za pośrednictwem Deca, sklepy i serwisy rowerowe na nim nie zarabiają.

W prasie fachowej i wśród części recenzentów (np. Łukasz z rowerowych porad) Triban 100 miał bardzo pozytywne opinie, zwłaszcza biorąc pod uwagę niska cenę.

Ja nie mam cienia wątpliwości, że gdyby zmienić znaczek na ramie tribana na jakąś bardziej renomowaną markę, to jego cena znacznie skoczyłaby w górę.

 

Btwin też od wielu lat robi ramy rowerowe. To nie jest moja 1 rama tej firmy. Nie wiem dlaczego wielu się krzywi na myśl o tej firmie? Wyroby kellys też są w marketach i to w dodatku nie specjalistycznych (np Carrefour) 

Opublikowano

Tak sytuacja: pusty chodnik i DR obok. Jedzie pindeczka z wózkiem DR. Zwolniłem bo widzę świętą k. Myślę spoko wyminę bokiem, a ona zaczeła się wychyolać na lewo by sięgnąć coś spod tego wózka :D

- Jooooł! Uważaj, w głowie miałem gorsze określenie. 

Udało się ominąć świętą :D 

- ONA: Ja jestem z wózkiem :D:D:D 

- To co, to znaczy że jesteś nieśmiertelna? 

Masakra!!!

Opublikowano
Godzinę temu, tygrysek napisał:

IMHO moim zdaniem to jest spora różnica czy wymienia się części bo się zużyły, czy dlatego że chce się założyć lepsze

Zgadzam się :) Ale nawet wtedy będziesz miał pokusę, żeby wrzucić coś lepszego, albo będziesz zmuszony (np. brak części).

Falcon, teraz to się zacznie raj jak zalegalizowano chińskie elektrośmieci na DDR. Teraz jeszcze możesz nakrzyczeć ale po zmianie przepisów....

Opublikowano

K20190513_110632.thumb.jpg.4c0721922eebbcbbd7f738302d3e0acb.jpg20190513_110637.thumb.jpg.31ca89de85059b4cea69906a4cd4dc13.jpg20190513_110650.thumb.jpg.d1bde3fd8862165df678c549750970f5.jpg

20190610_111609.jpg 20190610_111717.jpg 20190610_111723.jpg 20190610_111811.jpg

Nie wiem czy da się to wyregul9wac ale lipa jest ociera o opone

Opublikowano

To jest kwestia wyższych goleni widelca. Ja zmieniłem widły i miałem inną odwrotna sytuacje, że ten tribanowy hamulec miał zbyt długie ramiona, Musiałem kupić szosowe szczęki.

Tribanowe szczeki to takie pseudo rozwiązanie zamiast hamulców tarczowych w gravelu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...