Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 godziny temu, KonradTrek800 napisał:

Kaido wpadły ci na VAT te koła z alli?

Wysłane z mojego meizu note9 przy użyciu Tapatalka
 

Nie.

 

23 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Oj bardzo. Miałem wrażenie, że osoby z przypadku :(

Tak jak pisałem, to kwestia danego punktu, a dokłądniej ludzi tam pracujących.

Swego czasu poznałem gościa na serwisie oraz kierownika działu , wszystko dało się zrobić, wszystko załatwić. Gość robił wszystko jakw  ksiażce pisze, specjalizował się w kołach. Jak miał urwanie to bywało, ze sam robiłem na centrownicy.

Jak jest teraz nie wiem,  bo w sumie to żadko do Deca zaglądam, choć zawsze  jak jestem na ruski rok to widzę że ci młodzi ludzie na działach są połapani. Na rowerowych dogłębnie sprawdzają rowery , regulują itd.

20 godzin temu, tygrysek napisał:

Wkładanie koła mavic do tribana 100 nie ma sensu.  Ja rozumiem że kaseta, że pewnie lżejsze itd ale wkładacie osprzęt możliwe że więcej warty niż cały używany triban 100, a tak naprawdę żeby odczuć różnice to musicie conajnniej drugie tyle zainwestować w przerzutkę, łańcuch, kasetę, kompatybilna korbę i support.

Rower to przede wszystkim dobra rama i dobre koła.

Rama Tribana ( nawet tego 100)jest na tyle ok, żeby włożyć do niej Cosmic`ki  nawet te za 1600 pln, natomiast osprzęt:

Jak nie walczysz o gramy które chcesz przełożyć na sekundy to osprzet mozna pominąc. Każdy będzie dobrze działał, kwestia tylko regulacji.

20 godzin temu, spidelli napisał:

Falcon pokrzywił ośkę, ja zmieliłem kulkę

Buble się zdarzają tak samo wtopy i to najlepszym. Po dziś dzień jeżdżę na wolnobiegach pomimo ,że mam też sprzet, a stać mnie na naprawę sprzę tylko już dawno zadałęm sobie pytanie po co?

Wiesz dlaczego zmieliłeś kulkę? Najprawdopodobniej  było ich włożonych na full, a zasada jest taka że daje się jedną mniej. Takie przypadki tez spotkałem, bo wolnobiegi serwisowałem. Osi z gównolitu już dawno nie spotkałem,a le też nie wszystko w rękach miałem.

20 godzin temu, tygrysek napisał:

Nie ma sensu zmiana wolnobiegu 7 rzedow na kasetę 8 czy 9 rzędów,  bo nie da to wcale większego zakresu przełożeń. 

Tak ale zmieni się stopniowanie i koleżka który nie jest wyćwiczony  pod względem szarpania kadncjii może pewne rzeczy odczuć jeżeli chodzi o takie chociażby głupie trzymanie prędkości. Zatem lepiej mieć jak nie mieć nawet na jakimś amatorskim ogórku wokół pola by sobie łatwiej przełożenia dobierać w przypadku takich osób.

Ale dla osób już wytrenowanych to nie ma za specjalnie znaczenia spokojnie straczy nawet i 7s z 2-ma tarczami z przodu.

20 godzin temu, spidelli napisał:

Nikt też nie zmienia wolnobiegu 1x7 na kasetę 1x7 motywując to zmianą przełożeń

Kasety są inaczej stopniowane, jak ktoś uzna że brakuje mu 11-ki , czy 12-ki, bądź odpowiada bardziej stopniowanie kasety to zmienia.

 

20 godzin temu, spidelli napisał:

Moim zdaniem wystarczy koło z T520 włożyć,

To jest na zasadzie zamienił stryjek siekierkę na kijek. Jeżeli chce do lasu i nawet asfalt to zakładam te Swift Arriv, jezeli chce już konkrętnie pozapierdzielać treningi ( nawet w grupie) to zakładam Cosmic`ki z Ali.

Opublikowano

@kaido2

Kulkę zmieliłem chyba bo był luz na konusach, trochę pojeździłem zanim się zorientowałem, że mi koło lata na boki. Pewnie kulki luzem latały. 

Co sądzisz o moim problemie z ośką?

Opublikowano
18 godzin temu, spidelli napisał:

Czy jest to bezpieczne dla ramy?

A co miały by być nie tak? Nawet lepiej że tak jest, osobiście tez bym dołożył podkłądek , czy nakrętki ale:

Swiadczy to tylko o tym , ze rama jest pod 135, a wkładają tam koła pod 130.

17 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Wygląda OK, a pewnie całe to moje koło nie jest ok ;)

Zapewne bije na boki i jest lekkie jajo jak to przy maszynowy składaniu. Norma przy najtańszych kołach.

 

17 godzin temu, spidelli napisał:

Koło i kaseta z dekla to ~300 + 90 za wolnobieg 8rz.

Szkoda kasy. Przejdź się chociaż do jakiegoś rowerowego, bo nie wierze , ze tam gdzie mieszkasz nie ma. Może nawet będa mieli kołą które podlinkowałem z Allegro. Takie koło pod kasetę to jakieś 120 pln , kaseta zaś ok 50 pln pod Clarisa.

 

7 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Pozostaje jeszcze ilość szprych 32 czy 36. Więcej szprych to większa waga, ale i koło pewniejsze.

Waga koła to generalnie podzespoły z których jest złożone, Koło 36h może być zdecydowanie lżejsze  i wytrzymalże jak koło 32h.

3 minuty temu, spidelli napisał:

Co sądzisz o moim problemie z ośką?

Sadze, że jest to rama pod 135 i spokojnie można zastosować oś pod trekkinga, czy nawet całą piaste ( joytech 734) albo koło na tej piascie i założyć ten wolnobieg  8s bez kombinacji.

Ośka tył musi być w standardzie 15mm.

  • Pomógł 1
Opublikowano

@kaido2

Wielkie dzięki, jeszcze jedno pytanie o stronę napędową - jest jakiś standard na odstęp najmniejszej zębatki czy po prostu łańcuch na się mieścić i nie trzeć o ramę?

Na stojaku nawet to się mieści ale żeby nie okazało się pod obciążeniem w czasie jazdy , że jednak trze o ramę...

Opublikowano
3 minuty temu, spidelli napisał:

 jest jakiś standard na odstęp najmniejszej zębatki czy po prostu łańcuch na się mieścić i nie trzeć o ramę?

Ma nie trzeć o ramę,  ale też nie może być zbyt dużego przekosu na lini blat oś, bo po prostu będzie spadał. Czasem ratuje założenie przedniej przerzutki jako ograniczniki, a czasem jednak lepiej wymieć korby.

Opublikowano (edytowane)

Ok, raz jeszcze bardzo Ci dziękuję. Spróbuję to poskładać i wyregulować a jak nie da rady to już korby ruszał nie będę (zmieniłem na 2 blaty Clarisa)  tylko raczej pójdę w kasetę i odpuszczę wolnobieg. Parę złotych może odzyskam  za niego na portalu aukcyjnym ;) 

Na drugim forum męczę o jakieś propozycje kasetowe - to będzie plan B :)  

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Sprawdź sobie jeszcze gdzieś na warsztacie te  koła , czy sa w ogóle symetryczne zanim zaczniesz zabawę na ośce. Już miałem parę totalnie niesymetrycznych w tym te  b`twin sporty.

Opublikowano

Koło bije na boki, widać bez narzędzi, z drugiej strony 8-ka to jeszcze nie jest, na oryginalnym osprzęcie nic się niepokojącego nie działo, łańcuch mi nie spadł ani  razu, chociaż w tym rowerze raczej z przodu spada.

Będę musiał popatrzeć za warśtatem :) chyba że sam spróbuję pokręcić szprychami, kiedyś w innym rowerze coś tam próbowałem...

Opublikowano

Chodzi o sprawdzenie symetryczności, z reguły przy składaniu maszynowym wygląda to kulawo. Można to sprawdzić na 2 sposoby :

W ramie pod warunkiem, że tyny trójkąt trzyma symetrie.

Na centrownicy, gdzie to jest najlepsze rozwiązanie, a tą najszybciej znajdziesz  w warsztacie no i w Decu na serwisie z tym że na warsztacie z gościem się dogadasz bo to trwa chwilę, natomiast w Decu zapłacisz za pierdołę.

Opublikowano

Kurde spory przekos jest na największej tarczy i najmniejszej zębatce. Na T540 jest 11rz i jest lepiej.... Wiem, wąski łańcuch, ciaśniej upakowane zębatki.... 

Opublikowano (edytowane)

Houston... Mam kapcia 😔

IMG_20190605_185601.jpg Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ehh jak co te koła co wysłałeś pod kasetę, wyslesz mi link jakies kasety p9d to 8rz pod clarisa?

Chyba że mi powiecie co mam zrobić żeby ten wolnobiegu wszedł bo j7z głupi jestem A szkoda bo b9 to 90zl było;)

Oczywiście mowa o kołach co wysłał kaido 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, FalconHeavy napisał:

Houston... Mam kapcia 😔

IMG_20190605_185601.jpg

tez dzis  złapalem kapcia, poszedl mi z przodu przy wentylu :D chwile po pompowaniu ,ledwo wyjechalem z domu.  Jednak wada tych detek z deca  ,nawet po 3 latach sie odzywa. 

Jako ciekowstke dodam ze jezdze na detkach szerszych niz tez przeznaczone do 700x32. W deca sa 700x28 do 32.  Z Tylu taks mi zawsze peka dosc ostro :D  Chyba tyłek mam za cięzki, Na taka detke na styku. Jezdze na detce do szerszych opon o rozmiar .   Znacie jakies inne detki co nie beda tak na styk, ani za duże na 700x32 ? 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

To mój pierwszy kapeć na tribanku. Jeszcze zjechałem po nowy zapas do decla. 

Oglądałem RC 120 hmm ma wymienny hak. Podoba mi się, jest prawie taki ciorowaty jak T100 tylko już upgrade z fabryki ;)

3city się zawiodłem na ludziach. Ja zawsze pomagam jak ktoś się rozwalił w lesie. Ostatnio gościa poratowałem, t520 z kapciem. Zatrzymałem się pogadałem i oddałem mój zapas. Ziomek potem przelewem oddał kasę. Nic mnie to nie kosztowało.

A jak ja się rozwalilem w lesie to żadna pipka się nawet nie zapytała. Mijały takie pipunie na goralach i na szoskach. Jak nie trzeba to machają, ale żeby się zapytać czy coś się stało żaden. Karma nie wraca. 

Na szczęście ja zawsze mam dętkę, łatki, klucze, łyżki. 

Dzisiaj przed wyjazdem dopompowalem koła 😁

 

IMG_20190605_192900.jpg
Opublikowano

Falcon tak to już jest, Żory że schodzę z tematu możesz mi powiedzieć falcon jak zamontowales ten wolnobiegu 8rz i czy twoje problemy z osią t9 właśnie przez ten wolnobiegu czy jak głupi już jestem i nie wiem czy kapac się tej wymiany tego wolnobiegu,  bo spisali coś mówił że zam8enoales podkładki z jednej strony na drugą i że potem bardziej schodzi koło do jednych z stron,  szkodzi to czemuś falcon ?;)

Opublikowano (edytowane)

@FalconHeavy

Jak mówi stare, chińskie przysłowie:

Cytat

如果有人不走运,那么手指会在屁股上摔断

;)

U mnie malutkie postępy - założone linki hamulcowe i od tylnej przerzutki, nawet coś tam zmienia ale na małym blacie i małej zębatce jeszcze to jakoś wygląda, łańcuch idzie po skosie ale prosto, a po przełożeniu na duży blat widać takie załamania, krzywa nie idzie prosto ;) Łańcuch jest gruby i niezgrabny, podobnie wolnobieg, w T540 kaseta na 11 i wygląda to bardzo ładnie :(

A tyle mam miejsca przy moich zabawach ośką:

 

 

tyl1.JPG tyl2.JPG

@jedenpieron

https://www.forumrowerowe.org/topic/238152-wolnobieg-kaseta-wymiana-koła-i-napędu/?page=2&tab=comments#comment-2159462

 

Tak to wygląda (skonfigurowane tylko poglądowo):

http://e-bmx.pl/koszyk/

Link nie działa :(

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Rama w T100 jest pod piastę o rozstawie nakrętek 130 mm . Ja zmieniłem koło w T100, na  takie pod kasetę - zaplotłem na piaście Sora, rozstaw 130 mm, szybkozamykacz. W obu przypadkach, po zluzowaniu nakrętek lub szybkozamykacza, luz pomiędzy ramą a nakrętkami piasty wynosi około 2 mm. Luz ten umożliwia swobodne wyjęcie koła z widełek.  Jeżeli koło z T100  próbuję założyć do Tribana RC500, który ma rozstaw wideł pod piastę 135 mm, to pomiędzy widłami a ramą pojawia się bardzo duży luz, a oś (pod szybkozamykacz) ledwie opiera się o widły.   Koło z piastą 135 mm trzeba natomiast wcisnąć w ramę T100, więc raczej tam nie pasuje.  Po założeniu koła o rozstawie nakrętek piasty wynoszącym 135 mm, widły są naciągnięte, co prawda niewiele, ale są. Gdyby to nie miało znaczenia, to myślę, że nie byłoby rozróżnienia na ramy o rozstawie wideł 130 oraz 135 mm .

Jeżeli chodzi o wolnobiegi  - jeżeli będziecie przesuwać koło za pomocą podkładek, nakrętek w lewo (w stronę przeciwną niż napęd), to tylko pogorszycie warunki, w których pracuje oś. Co prawda to kilka tylko kilka mm, ale oś obciążona jest jeszcze bliżej środka. Niestety, ale wolnobieg w ramie o rozstawie 130 mm lub więcej, to słabe rozwiązanie (ze względu na łożyskowanie).  Raczej musi skończyć się na piaście z bębenkiem (konusy prawie przy samych widłach). Sam się przed tym wzbraniałem, ale mimo bardzo delikatnej jazdy (bez krawężników, omijanie dziur) oś uległa skrzywieniu. Co prawda skrzywienie nie było duże, ale już ciężko było skasować luzy w kole.

Jeżeli chodzi o piasty - to nie bójcie się piast na konusach. To stare i dobre rozwiązanie. Tylko tak jak z innymi rzeczami, za jakość trzeba zapłacić - oś za 6 czy 10 zł to tak zwana marchew - słaby materiał, słabe wykonanie i słaba obróbka cieplna. A dobra piasta na konusach przeżyje piastę na tych sławnych maszynówkach - czyli łożyskach kulkowych zwykłych. Łożyska "maszynowe" nie są optymalnym rozwiązaniem na siły występujące w kole rowerowym. Konusy to łożyska skośne, z możliwością wstępnego naprężenia oraz kasowania luzów. W łożyskach maszynowych, z założenia zabronione jest kasowanie luzów - bo łożysko to nie jest projektowane pod kątem przenoszenia sił osiowych, tylko promieniowych. Zostały rozpowszechnione dlatego, że producentom piast o wiele łatwiej jest zmontować piastę właśnie na takich łożyskach.

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

@Tribanator

Dziękuję, U mnie po zamianie i dodaniu podkładek widocznego luzu nie ma ale rozpychania też nie.

Tak jak pisałem na innym forum - pchać się w ten wolnobieg czy od razu sobie darować? Wyżej jest link do koła na piaście Tiagra za ~ 200 PLN....

Z tego co widzę, to niestety w gotowych/zaplatanych na zamowienie kołach zawsze coś jest nie tak - najczęściej obręcz nie jest taka jak trzeba co rodzi pytanie o spasowanie z hamulcami (dzięki Tribanator).

Pojeździłbym na  tym wolnobiegu 8 ale strasznie kiepsko wygląda też linia łańcucha. Ponieważ bezwzględnie potrzebuję rower na przyszły piątek, zamówię koło w Deklu - jak wolnobieg będzie ok to oddam, jak łańcuch będzie płatał figle - wpadnie kaseta... 

Triban 520 ma w najtańszej konfiguracji kasetę 9-kę. Czy dowolna 8-ka wejdzie bez problemu czy trzeba podkładki, adaptery? Chociaż pewnie wezmę kasetę z Dekla....

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
14 godzin temu, jedenpieron napisał:

wyslesz mi link jakies kasety p9d to 8rz pod clarisa?

 

14 godzin temu, jedenpieron napisał:

Chyba że mi powiecie co mam zrobić żeby ten wolnobiegu wszedł bo j7z głupi jestem A szkoda bo b9 to 90zl było;)

Jak się piszesz pod 8s to zdecydowanie kaseta. Nie oszukujmy się, ale rzędy wolnobiegów są robione  z dużo słabszej stali jak Cro-Mo  co już jest standardem w przypadku Shimano przy tanich budżetowych kasetach. Kaseta? spokojnie starczy CS-HG 50 -8.

Przejście na kasete o tyle jest lepsze biorąc pod uwagę że jeździ to od wiosny do jesieni, że płacisz na start za koło i kasety które przeżyją wiele masz za 50 pln. Stopniowanie też można dobrać pod siebie.

14 godzin temu, KiLLeXX napisał:

Jako ciekowstke dodam ze jezdze na detkach szerszych niz tez przeznaczone do 700x32. W deca sa 700x28 do 32.  Z Tylu taks mi zawsze peka dosc ostro :D  Chyba tyłek mam za cięzki, Na taka detke na styku. Jezdze na detce do szerszych opon o rozmiar .   Znacie jakies inne detki co nie beda tak na styk, ani za duże na 700x32 ? 

No to masz odpowiedź, druga sprawa jak leci przy wentylu to sprawdź sobie stan taśmy i jak wygląda obręcz przy otworze. Nieraz na wetyl przy budżetowych kołach dodaję podkładkę z " antyprzebiciówki" ale może być tez ze starej dętki, bo otwory nie śą do końca wykończone.  Można założyć weższą detkę ale nigdy szerszą. Nie będe tego tłumaczył dlaczego, ale kończy się to tak, że nawet nie dobijesz do ciśnienia minimalnego kiedy ją załatwisz.

Pytam raz typa, czemu takie flaki, dobijesz do obręczy i kapeć murowany. Gość mi odpowiada, nie napompuje wiecej jak 3 bary , bo zaraz mi strzeli dętka. No tak, miał w oponie szosowej 25c detkę 32-45.

Dętki z Deca :

Trafiły się raz lewe serie 700x 32-45 natomiast nic im nie moge zarzucić, nawet tym szosowym sprzedawanym w dwupaku. Tylko jak się ma b..l w kołach i stosuje za duże rozmiary to później tak to może wygladać, że nie wyjedziesz i kapeć.

12 godzin temu, Tribanator napisał:

A dobra piasta na konusach przeżyje piastę na tych sławnych maszynówkach - czyli łożyskach kulkowych zwykłych. Łożyska "maszynowe" nie są optymalnym rozwiązaniem na siły występujące w kole rowerowym.

Wszystko tak jak pisałem jest kwestią użytych materiałów. Są łożyska maszynowe i "łożyska maszynowe" są piasty konusowe i  "piasty konusowe"

I tak np podstawowe piasty shimano używane np w takich wh-r500 to szmelc.

12 godzin temu, Tribanator napisał:

Zostały rozpowszechnione dlatego, że producentom piast o wiele łatwiej jest zmontować piastę właśnie na takich łożyskach.

Przy produkcji w jakiej się to odbywa nie gra to roli, co najwyżej względy ekonomiczne, a produkuje się takie piasty, bo są zwolennicy tego i tego. Jest popyt jest podaż.

Natomiast jeżeli chodzi o łożyska maszynowe:

Wiedza wielu użytkowników na ich temat kończy się na rozmiarze i typu zastosowania uszczelnienia, a jest jeszcze coś takliego jak warunki pracy  i tu z kolei mamy precyzję oraz opory toczenia ( skala ABEC od 1 bodajże już do 11) Abec 1 to będą pancerniki nie do zabicia, ale o większych oporach i mniejszej precyzji wykonania co i tak w piastach nie będzie to odczuwalne i dealne do maszyn wolnoobrotowych nie przekraczajacych 3000 obr/min. 11-ki zaś nie nadają się zbytnio do piast. Wystarczy że producent założy ABEC 7 i łożyska rozwalą siły boczne.

13 godzin temu, spidelli napisał:

Pojeździłbym na  tym wolnobiegu 8 ale strasznie kiepsko wygląda też linia łańcucha.

Jak łańcuch nie spada to bym nie rzeźbił na siłę.

 

13 godzin temu, spidelli napisał:

Triban 520 ma w najtańszej konfiguracji kasetę 9-kę. Czy dowolna 8-ka wejdzie bez problemu czy trzeba podkładki, adaptery? Chociaż pewnie wezmę kasetę z Dekla....

Koło szosowe z taką kasetą wejdzie bez problemu i nic nie trzeba będzie tam rzeźbić, chyba że to maszynówka bez korekcji to może być lekkie bicie (promieniowe i boczne) i może być niesymetryczne. Do zrobienia w centrownicy, czy nawet na kolanbie w zależności od wiedzy i umiejętności

Kupno koła w sklepie/ serwisie daje tą przewagę, że koło może być wyprowadzone do składu i ładu. W Deca nie będzie, chyba , ze za usługę zapąłcisz a iz tym moze być różnie.

  • Lubię to! 1
  • Pomógł 2
Opublikowano

@kaido2

Bardzo mi się podoba twoje pragmatyczne podejście do tematyki rowerowej, a szczególnie do kwestii sprzętu.

Oby więcej takich osób, bo na forum można popaść w kompleksy, jeżeli się poczyta o tych wszystkich rewelacjach sprzętowych. Okazuje się, że na rower poniżej kilku tysięcy nie ma co wsiadać, bo on nie może jeździć. 

 

 

Opublikowano

Bo obecnie jak wszedzie w wolnym świecie mamy praktyków i "kolarzy"

Kto bogatemu zabroni, tylko później jest płacz jak się świat zawali.

Niestety inna sprawa powielanie mitów, internety to najprostsza droga do wypisywania bzdetu.

15 minut temu, Tribanator napisał:

Okazuje się, że na rower poniżej kilku tysięcy nie ma co wsiadać, bo on nie może jeździć. 

O tym to się już wielokrotnie co poniektórzy przekonali na żywo. Wydumane racje, wyczytane internety  po zderzeniu z praktyką i doświadczeniem legły w gruzach. No tak to działa.

Wielu nie bierze do widomości, że rower, ciuchy w tym wszystkim to ostatnie ogniwo i ma to sens w przypadku urywania setnych sekund , czy nawet samych sekund.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Ja dziś pewnie skończę rower, tj. podłączę przednią przerzutkę i wyreguluję. Zacznę jeździć ale koło zamówię w Deklu, jak wolnobieg się nie sprawdzi to podmianka a jak będzie  ok to oddam koło. Urlop rowerowy nie poczeka....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...