Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z tymi tarczami to moim zdaniem nie warto aż tak modyfikować tribana, ta rama nie ma aż takiej wartości 

W dodatku jak ktos słusznie napisał widelec ani rama nie jest przewidziany pod tarcze, więc nie wiadomo jak byłoby z wytrzymałością takiego zestawu.

 

Co do mojego widelca - ja zamówiłem szerokiego chińczyka z tego linku kilka stron wcześniej za 60 USD. U mnie to będzie ostatnia modyfikacja na razie, korbę wymienię na jakąś dwurzędowe dopiero jak zobaczę że się zużyła. Prawdopodobnie wsadzę tourneya albo jakaś używkę z wyższej grupy

 

Ostatnio kupiłem maszynkę do czyszczenia łańcucha za 30 jestem strasznie ciekawy jak będzie działać. 😊😊😊😊

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano
27 minut temu, tygrysek napisał:

 

Z tymi tarczami to moim zdaniem nie warto aż tak modyfikować tribana, ta rama nie ma aż takiej wartości

 

Zgadzam się. Większy potencjał gravelowy ma choćby Marin Nicassio: stalowa rama, tarcze I miejsce na opony 40 ;)

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, spidelli napisał:

Zgadzam się. Większy potencjał gravelowy ma choćby Marin Nicassio: stalowa rama, tarcze I miejsce na opony 40 ;)

 

Może macie rację, zainwestuje w używane szczęki shimano 105 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, KiLLeXX napisał:

zainwestuje w używane szczęki shimano 105

Czyli sama zmiana klocków z fabrycznych na lepsze nie daje aż takiej poprawy? Ja już zdemontowałem jeden klocek u siebie i miałem dać nowe ale szkoda mi się zrobiło tego niestartego materiału i chciwość wzięła górę :) Dotrę je do końca.

Jako że T100 wisi na wieszaku to pedałuję na T540 i tam napęd jest właśnie 105 ale na hamulcach przyoszczędzili i są "B'TWIN by TEKTRO na podwójnym pivocie".

Są jednak dużo lepsze niż w T100. Może cenowo Tektro będzie fajną opcją? Jeszcze nie badałem szczegółowo tematu ale coś pisałem już o tym i rzucałem linki lecz @FalconHeavy

 mnie ofuknął że Tektro nie ma startu do 105 ;)

Z tego co widziałem, to są w sprzedaży różne rożniaste klocki - klocki warstwowe a raczej strefowe z trzema rodzajami gumy na  właśnie na trudne warunki (pierwsza warstwa zbiera błoto), z różnych mieszanek itp. Tarcze toto nie będą ale od fabrycznych wszystko jest lepsze :D

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, spidelli napisał:

Czyli sama zmiana klocków z fabrycznych na lepsze nie daje aż takiej poprawy? Ja już zdemontowałem jeden klocek u siebie i miałem dać nowe ale szkoda mi się zrobiło tego niestartego materiału i chciwość wzięła górę :) Dotrę je do końca.

Jako że T100 wisi na wieszaku to pedałuję na T540 i tam napęd jest właśnie 105 ale na hamulcach przyoszczędzili i są "B'TWIN by TEKTRO na podwójnym pivocie".

Są jednak dużo lepsze niż w T100. Może cenowo Tektro będzie fajną opcją? Jeszcze nie badałem szczegółowo tematu ale coś pisałem już o tym i rzucałem linki lecz @FalconHeavy

 mnie ofuknął że Tektro nie ma startu do 105 ;)

Z tego co widziałem, to są w sprzedaży różne rożniaste klocki - klocki warstwowe a raczej strefowe z trzema rodzajami gumy na  właśnie na trudne warunki (jedna pierwsza warstwa zbiera błoto), z różnych mieszanek itp. Tarcze toto nie będą ale od fabrycznych wszystko jest lepsze :D

No właśnie coraz gorzej z tymi hamulcami. Tektro już nie ufam. Nowy ulepszony model vbreak tektro okazał się gorszy niż ten sprzed 15 lat, też tektro. Idą coraz bardziej w tandete. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

Oj, jak zmieniałem w trekingu manetkę obrotową sram s7 to ta nowa to była taka tandeta, że starej nie wyrzuciłem (działała ale kupiłem komplet nowych części to wymieniłem też manetkę). Takie są uroki cięcia kosztów i przenoszenia produkcji ;)

Czyli jednak stawiasz na 105? No to czekam na relację i mam nadzieję, że to się okaże strzał w 10 i będzie już optymalnie dobrany mod pod ten rower.

Tak myślę, że nowe siodło, napęd i hamulce to jest must have. Widelec, sztyca - już nie koniecznie ale to z mojego punktu widzenia. Ja widzę ten rower nie jako szosówkę, nie jako gravel ale idealny rower miejsko - wyprawowy, na polskie dziurawe drogi :)

Ale to już zależy co, kto chce osiągnąć i w którym kierunku rower przygotowywać pod swoje plany.

Fajnie byłoby zebrać te wpisy czysto techniczne i zrobić tutorial z fotkami, bo przeglądanie ponad 50-ciu stron to trochę roboty jest :)

-------------------------------------

Edyta:

zmiana wolnobiegu 7rz. na 8rz. nie jest całkiem bezbolesna, bo 8rz. jest - uwaga - szerszy i przy wymianie 1:1 opiera się o ramę i klinuje się o nią. Wydaje się, że wystarczy nakrętki kontrujące zamienić bo ta po stronie przeciwnapędowej jest szersza, wtedy po stronie napędowej jest konus, dystans i szersza nakrętka; ew. szerszy dystans można dać ale akurat nie miałem, moje zapasowe ośki jeszcze nie doszły i nie maiłem z czego dobierać i kombinować a nie chciałem rzeźby robić i pchać tam zwykłych podkładek. Po takiej podmianie nakrętek spod wolnobiegu wystaje ~2 mm. nakrętki i to ona opiera się o ramę, dzięki czemu wolnobieg obraca się swobodnie.

Ogólnie to sporo radości jest, bo jakbym luźno nie zostawił konusów, to zawsze albo przy nakręcaniu wolnobiegu albo przy dokręcaniu koła ośka się ruszy i dociągnie za mocno, trzeba znów ściągać i luzować, żeby koło się w miarę swobodnie obracało. Z dwojga złego, to wolę ciut mocniej docisnąć, kulki się pewnie ułożą niż zostawić nadmierny luz, bo wtedy się mogą przemieścić - i już to przerabiałem - uszkodzić.

Wracam do rzeźby :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Ja wymieniłem na początku sezonu klocki z oryginalnych na btwin za 29 zł para.

Mi siła hamowania na nich wystarcza, pamiętajcie że na Szosowych hamulcach hamuje się głównie na przednich i pomocniczo na tylnych (przy ostrym hamowaniu trzeba wyrobić odruch aby 4 litery przesunąć do tyłu ). 

Być może zamiast wymiany na tarcze moglibyście dać klocki z okładzinami z hamulców v brake. Sam tego nigdy nie robiłem ale czytałem że da się to wykonać i siła hamowania wzrasta.  Nie chodzi przy tym o wymianę calych hamulców - tylko końcówki.

 

 

Ja mam coraz większy dystans do nowinek technicznych.  Części do rowerów są absurdalnie drogie, zwłaszcza te wyzsze grupy napędów. Jakim cudem między np tourneyem a 105 czy durace jest kilkukrotna, albo nawet 10 krotna różnica cenowa? Wiem, te droższe grupy są robione z włókna węglowego, karbonu, są lżejsze itd.  Ale główna część różnicy w cenie to marketing i zysk producenta, a my się dajemy w to wkręcić.

Dzisiaj po drodze do gassów (taka warszawska mekka szosowcow) dłuższy dystans s jechałem za grupa szosowcow na dużo droższych rowerach, oni w kilkuosobowej grupie że zmianami a ja z tyłu samemu na tribanku. I co ciekawe - na dystansie kilku kilometrów spokojnie utrzymywalem ich tempo, a nie jechałem wcale na jakiejs wielkiej spinie .

 

Przepraszam za ta dłuższa dygresję ale sens jest taki - bawmy się jazdą, w pierwszej kolejności poprawiajmy swoją wydolność i technikę, o to chodzi w kolarstwie. A nawet na gołym tribanie 100 moim zdaniem można dojść do niezłej formy.😊

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, spidelli napisał:

Oj, jak zmieniałem w trekingu manetkę obrotową sram s7 to ta nowa to była taka tandeta, że starej nie wyrzuciłem (działała ale kupiłem komplet nowych części to wymieniłem też manetkę). Takie są uroki cięcia kosztów i przenoszenia produkcji ;)

Czyli jednak stawiasz na 105? No to czekam na relację i mam nadzieję, że to się okaże strzał w 10 i będzie już optymalnie dobrany mod pod ten rower.

Tak myślę, że nowe siodło, napęd i hamulce to jest must have. Widelec, sztyca - już nie koniecznie ale to z mojego punktu widzenia. Ja widzę ten rower nie jako szosówkę, nie jako gravel ale idealny rower miejsko - wyprawowy, na polskie dziurawe drogi :)

Ale to już zależy co, kto chce osiągnąć i w którym kierunku rower przygotowywać pod swoje plany.

Fajnie byłoby zebrać te wpisy czysto techniczne i zrobić tutorial z fotkami, bo przeglądanie ponad 50-ciu stron to trochę roboty jest :)

-------------------------------------

Edyta:

zmiana wolnobiegu 7rz. na 8rz. nie jest całkiem bezbolesna, bo 8rz. jest - uwaga - szerszy i przy wymianie 1:1 opiera się o ramę i klinuje się o nią. Wydaje się, że wystarczy nakrętki kontrujące zamienić bo ta po stronie przeciwnapędowej jest szersza, wtedy po stronie napędowej jest konus, dystans i szersza nakrętka; ew. szerszy dystans można dać ale akurat nie miałem, moje zapasowe ośki jeszcze nie doszły i nie maiłem z czego dobierać i kombinować a nie chciałem rzeźby robić i pchać tam zwykłych podkładek. Po takiej podmianie nakrętek spod wolnobiegu wystaje ~2 mm. nakrętki i to ona opiera się o ramę, dzięki czemu wolnobieg obraca się swobodnie.

Ogólnie to sporo radości jest, bo jakbym luźno nie zostawił konusów, to zawsze albo przy nakręcaniu wolnobiegu albo przy dokręcaniu koła ośka się ruszy i dociągnie za mocno, trzeba znów ściągać i luzować, żeby koło się w miarę swobodnie obracało. Z dwojga złego, to wolę ciut mocniej docisnąć, kulki się pewnie ułożą niż zostawić nadmierny luz, bo wtedy się mogą przemieścić - i już to przerabiałem - uszkodzić.

Wracam do rzeźby :)

Też miałem takie obawy, ale po roku kręcenia bez podkładki na ramie nie ma śladu łańcucha. Ale mam specjalne podkładki i wypróbuje czy coś się zmieni ;)

 

Taka ośka jaką mam teraz pozwala bardzo wygodnie regulować luz bez ściągania koła. 

IMG_20190601_181002.jpg

Coś mi wolnobieg halasuje :P

Nie wiem, czy będę kupował drugi czy już odkładać na koło pod kasetę. Bo to jednak prawie 100 kosztował 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Niebawem wrzucę na alledrogo klamoty ze swojego, może Ci podpasuje wolnobieg.

Mnie chodziło o to, że z wolnobiegiem 8rz. musisz dystans po stronie napędowej powiększyć bo zamiast nakrętki kontrującej o ramę oprze się wolnobieg, a przecież on się obraca. On jest szerszy niż 7rz. który ma luz i nie dotyka do ramy. 8rz. z tym co masz na oryginalnej ośce to trzeba poprzekładać nakrętki, a i tak ta szersza ledwo wystaje spod zębatek.

Niefajnie rama za to jest pokaleczona od zewnętrznej strony od nakrętek, sporo amelinium zeszlifowałem bo nie mogłem tego koła centralnie ustawić i ucieka mi do lewej strony patrząc na górny trójkąt przy sztyca albo jak dam prosto to krzywo ośka idzie i względem siebie zewnętrzne  nakrętki nierówno są (jedna niżej, druga wyżej). Koło też już scentrowane, przydałoby się coś z tym zrobić.

Ledwo to koło dziś założyłem, przerzutkę tylną i łańcuch zakułem. Gówniana robota z gównianymi narzędziami - trzpień był na takim bolcu prowadzącym nadciętym do odłamania ale mi się złamał za szybko. Musiałem do dekla bo zakuwacz skoczyć bo nie chciałem pokrzywić ogniwa. W końcu udało się zakuć.

Te zakuwacze w scyzoryku z narzędziami to śmiech na sali. Jeszcze ja cię mogę jak rozkuwasz łańcuch i zostawisz trzpień w zewnętrznym ogniwie - potem uda się złożyć. Ale weź wepchnij nowy trzpień jak tym się kręci niewygodnie bo kręcisz całym scyzorykiem z 18-ma kluczami :) 

Cążki do pancerzy też jakieś gówniane kupiłem, tnie to krzywo i jeszcze prześwitu nie ma, pancerza napsułem tylko. Nie ma co oszczędzać na narzędziach bo się potem czas traci ;)

Klamkę prawą zdjąłem, przyłożyłem nową, linki założyłem ale trzeba pancerze zarobić.

 

_______________________________________-

Edyta:

 

wolnob.JPG koło.JPG Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Ja używam spinki, tej ori z tribana. 

A co do wolnobiegu, to pewnie spróbuję go rozłożyć i nałożyć nowy smar. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

A nawet mam rezerwową spinkę, to nawet lepsze rozwiązanie w razie serwisowania w trasie :) Ja wszystkie części ori czyszczę, fotografuję, wrzucam w pudełka po nowych i będą szukały nowego domu, spinka ori spakowana z łańcuchem :)

Ja się na razie się nie spinam, poczekam na te ośki dodatkowe, powinny być w poniedziałek to poskładam ośkę do kupy, jeszcze trochę dystansu bym dorzucił bo z łańcuchem to się ciasno już robi.

Najgorsze dopiero przede mną czyli regulacja ;)

 

----------------------------------------------------------

Edyta:

No tak, koło poszło w bok, bo nakrętki pozamieniałem...

 

Edyta:

Słabo mi to idzie, na razie klamki mam założone i linki puszczone ale jeszcze nie połączone z hamulcami/przerzutkami. Jutro przyjdą ośki zapasowe, to może coś pokombinuję jeszcze z dystansami. Przyjdą też te baryłki gumowe na linki, tam gdzie linki idą gołe pod ramą, żeby nie obijały lakieru.

Ja dzisiaj na T540 zrobiłem górską premię, czasami zęby mnie bolały jak w dziurę wjeżdżałem. Ale rower fajny, lekki. Po drodze spotkaliśmy starszego pana ~70 lat, 2 razy nas wyprzedzał, bo mówi, że leci średnio 20 km/h, większe górki rower prowadził :) Z 10 km nam towarzyszył zanim się rozjechaliśmy. Obym ja miał tyle wigoru w tym wieku.

Potem spotkaliśmy parę bikerów z Białegostoku - przyjechali pociągiem Do Jeleniej Góry i przez 9 dni będą wracać do siebie, dziś mieli 1 etap.

A my objechaliśmy Góry Sowie, fajnie się leci na łeb na szyję z Przełęczy Jugowskiej ;)

Już niedługo czeka mnie wyprawa życia na T100 a to było przetarcie:

 

G_ Sowie.jpg Edytowane przez spidelli
Opublikowano

A ja się zastanawiam czy zajeździć hałasujący wolnobieg, czy ryzykować i go serwisować.

Macie jakieś koło pod kasetę na oku?

 

Opublikowano

Decathlon - pisałeś że słabe ale chyba T520 na nich wyjeżdża z fabryki; ew. linkowałem 2 sklepy zaplatające na zamówienie, w tym jednym „zaplotłem” na próbę i ponad 400 wyszło....

Dla mnie dekiel to sensowne rozwiązanie, pytanie jak złe jest to koło i kto ocenia oraz czy punktem odniesienia jest T100 ;) 

Opublikowano

Decathlon to ni dość, że kosztuje to jeszcze ludzie narzekali, że im kaseta pływa. Takie z fabryki wypuszczali. Co jeszcze lepsze, były dostępne pod różnymi linkami, w tym twoim były łagodniejsze opinie :D

 

Opublikowano

Na pewno poprawili i wypuścili nowe :D

Znowu będziesz szlaki przecierał

Opublikowano

Nie mam na to ochoty i hajsów :P Obawiam się, że to długo nie pojeździ, albo serwis się uda, albo na szybko zakupy. 

Ewentualnie jeździć z hałasem i czekać aż z napędu iskry polecą i w międzyczasie szukać nowego koła i kasety.

Opublikowano

Crowfunding :)

Może się zrzucimy a Ty przetestujesz :) 

Wpisujcie miasta ;) 

Jak zainwestowałeś w wiadro kulek i ośki to zrób serwis wolnobiegu, są fajne filmiki o tym:

 

Ew. wymień, koszt niewielki...

Opublikowano

Niewielki :D

89 zł za wolnobieg, a ośka już chyba krzywa bo zaliczyłem dziurę dzisiaj. 

to już wolę kasetę kupić i na półkę postawić. Potem koło jak poleca iskry.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam 8-rz. https://allegro.pl/oferta/sunrace-threaded-mfe60-8rz-13-32-wolnobieg-srebrny-7790395208

Wiadomo, że nie włożę do tego roweru drogich kół. Ale jak już wydawać 100 nie rozwiązując problemu ośki i kulek gejszy, to chyba jednak bardziej opłaca się kupić kasetę i jakieś tanie koło ;) 

A jest takie coś za 40zł: https://biostern.abstore.pl/kasety-wolnobieg-sunrace-8rz-13-34-mfm568-oem,c66,p3349,pl.html

Tylko jak ten drogi się tak szybko zużył, to z czego jest ten za 40 PLN? No i młynek to 34 :D

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
22 minuty temu, FalconHeavy napisał:

 

Ja mam 8-rz.

 

A wybacz, pogubiłem się :)

https://rowerplus.pl/wolnobiegi-wielorzedowe/3112-sunrace-mfe60-wolnobieg-8-rzedowy.html?s=1

Za agresywnie jeździsz ;)

Do szaleństw to BMX :)

Pierwsza wymiana wolnobiegu jeszcze ujdzie, druga i kolejna to już kwestia sensu wydawania kasy, no chyba że chcesz obręcz zajeździć. 

Jakbyś upatrzył konkretne koło pod kasetę za konkretną kwotę to byłoby ciut łatwiej ;)

Opublikowano

Dzisiaj pewnie będę go rozbierał. Mam już nawet sklep w okolicy upatrzony, tak w razie gdyby zamiast kulek był proszek.

Piasta chodzi ładnie, ale też jakieś tam szmery słychać. Nie wiem czy da się to tak idealnie zrobić, bez wymiany misek np. Wczoraj lulki wyciągałem i robiłem na nowo, w nadziei, że to nie wolnobieg. Jednak wolnobieg.

Najtaniej 57,99

https://allegro.pl/oferta/ventura-8s-cp-13-32t-wolnobieg-8rz-nowy-fv-kr-6597259550

 

Uwaga OT:

Zabawne jest jak ludzie reagują na moje naklejki, O Szajbajk, Szajbajk robi takie rowery, Mamo patrz Szajbajk :) ? Wczoraj po Westerplatte Niemcy na widok mojego roweru, ja ja das is Szajbak :D 

Jak wujek Szaj to czyta, to nalezą nam się lepszej jakości nalepki ;)

 

IMG_20190518_154429-01.jpeg
Opublikowano

Chyba pójście w jeszcze jeden wolnobieg jest dobrym rozwiązaniem (o ile tylko wolnobieg wymaga wymiany a nie np. piasta). Zyskujesz czas na spokojne przemyślenie kasety i rower masz na chodzie. Koło pod kasetę i tak raczej kupisz nowe więc po prostu przełożysz jak nadejdzie czas.

Pamiętasz, wezwałeś tu na forum kolegę z innego forum od roweru Indiana, może to jest jakiś trop w kwestii kasety?

Wracając do dekla - tam w T120 jest pewnie to samo nasze ulubione koło?

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem trasę +/- 60km po szutrowych drogach, nie wiem ile tym Tribanem zrobił poprzedni właściciel, ale po tych 60km napęd zaczął głośniej pracować, czasem przy ruszaniu coś "stuka" przy mocniejszyzm depnięciu.. Suport ?

W kwestii hamulcy, u mnie przy wyregulowaniu wszystkiego jak trzeba i założeniu klocków z Shimano Claris hamowanie jest miodzio.

Długi czas nie mogłem złapać dobrej pozycji na nim, coś mnie tknęło pokombinować z mostkiem. Założyłem go odwrotnie niż był, bo fabrycznie jest on skierowany jakby w dół, śmiesznie bo wtedy napisy są do góry nogami. Teraz jest skierowany w górę i jest dla mnie duuuużo wygodniej ;)

 

Brudny Triban, to szczęśliwy Triban 😎

2019-06-02 05.06.04 1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...