Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytałem się kiedyś, mogą zamówić ~460 PLN = nie warto :P

Oczywiście w drodze do pracy wpierdzieliłem się w największą dziurę na całej trasie. Bo nie chciałem tamować ruchu, przecież jest ścieżka obok. Gorąco mi się zrobiło, ale chyba cały zestaw wytrzymał. Patusy od remontów drogowych :P

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

@FalconHeavy

T100 to już hobby, tylko w tych kategoriach ma to sens. To taki vw golf - miszcz tjuningu ;) 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Dopisałem komentarze do grafik w poprzednich postach.

Z tą wytrzymałością sprzętu to jest tak, że tribana kupują osoby jako rower na dojazdy i jest to zwykle pierwszy ich rower typu szosa. Ze względu na opony i siermiężny wygląd jest poczucie, że ta maszyna przetrwa wszystko, a jednocześnie nie ma się pojęcia jak prawidłowo hamować by nie przepalać opony z tyłu, żeby nie skakać codziennie na spowalniaczach w trakcie dojazdu do pracy (np. Ja :D) bo oska dostanie skoliozy, łagodniej z krawężnika zjechać, że łańcuch należy sprawdzać, czyścić i oliwić  itp.

Mądry człowiek po serwisie. 

Kupno następnego roweru używanego jest prostsze, wypunktujesz wszystko co do poprawy i wynegocjujesz niższą cenę, bo jakoś nie wierzę w "Rower po serwisie, gotowy do jazdy" czy "super stan". Zawsze zaczynam od przymiaru i wtedy wiadomo z jakim właścicielem mamy doczynienia ;) Jak nie zejdzie z ceny to nie warto się pchać.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Dobra robota i ogromne brawa za świetną ilustrowaną instrukcję :)

Ja zaczynałem od T540 gdzie nie odważyłbym się sfrunąć z krawężnika :) 

T100 też nie ciorałem z początku, teraz jeżdżę ciut agresywniej ale daleki jestem od katowania sprzętu :) 

Nawiasem - ciekawe ile rana jest w stanie wytrzymać....

Jak się dba, to się ma :D  

Edyta: dałbyś linka do ośki, nabyłbym w drodze kupna i spałbym lepiej....

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Rama podobno ma dożywotnią gwarancję :D

A dzisiaj dopiero kulki przyszły :P

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, FalconHeavy napisał:

 

Rama podobno ma dożywotnią gwaranc

 

Logiczne :) Zabijasz ramę i kończy się gwarancja :D 

Cro-mo - to będzie mój nowy króliczek ;)

Jeszcze jedna „złota myśl”

przy alu ramie to i lepiej, że się ośka gnie....

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

W sumie to ośka 7zł. Bez ruszania kulek wkładasz nową i śmigasz dalej, tak raz na dwa miesiące. Jedyny problem to wolnobieg, bo muszę z tym na podwórko wyjść, by niczego nie uszkodzić w okolicy. Kulkenów mam 144 i 400g miedziowego smaru :D

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Trzy literki już Cię obserwują, przecież bombę rurową budujesz :)

Daj namiar na sklep z ośkami, jak rany z 8-my raz Cię proszę :D  

Opublikowano

Wezłem inną, 3,9 zł/szt. Dla dobra nauki ;) 

Opublikowano
1 minutę temu, spidelli napisał:

Wezłem inną, 3,9 zł/szt. Dla dobra nauki ;) 

Ja strasznie dbam o takie rzeczy jak krawężniki czy dziury pewnie dlatego jescze mi się z tyłu nie rozpadło. Macie taką klimatyczna fotkę z dziś na tribanie. 

IMG_20190530_125744.jpg
Opublikowano

Mam taką łaciatą owijkę, ale czarno białą i pewnie nie będzie pasować kolorystycznie

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, spidelli napisał:

Już po lekcjach?

;) 

 

Edyta:

w deklu są też te linki obustronne szosa - MTB:

https://www.decathlon.pl/linka-hamulca-ptfe-mtb-szosowa-id_8352559.html

Jakieś 14 lat już po ostatnim dzwonku

3 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Mam taką łaciatą owijkę, ale czarno białą i pewnie nie będzie pasować kolorystycznie

Też mam taką. Jak nie będzie pasować to się dopasuje. W dodatku mam strój pod kolor. 

 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Ja siedzę w robocie, za oknem piękne słońce, rower rozgrzebany.... ech byle do emerytury ;)

Muszę w ten weekend skończyć rower, montaż to jedno a jeszcze regulacja przerzutek....

Na razie mody skończę, poprzyglądam się opcji wymiany widelca na deklowski ale tu parcia nie mam. Czekam też kto pierwszy przetrze ścieżkę z przejściem na kasetę.

Opublikowano
7 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Wiesz, że myślałem o tym. Tarcze to normalka w gravelu. A hamulce tarczowe na linkę tak dużo nie ważą. I moim zdaniem są naprawdę warte polecenia,niektóre modele. 

Opublikowano

Żona ma hydrauliczne tarczówki i w porównaniu zwłaszcza z T100 na fabrycznych klockach to jest przepaść. Ale mnie zraża serwis tego - kurna - jak w samochodzie....

Z mechanicznymi tarczówkami do czynienia nie miałem ale przy tarczach ogólnie podobno pojawia się problem nierównomiernego działania sił na koło, bo tarcza jest po jednej stronie. Jak ktoś ma mocną łapę, to ośki pokrzywi ;)

Do błotnej jazdy w T100 tarcze jak najbardziej. Tylko do błotnej trzeba by włożyć oponę 40, a przynajmniej 35 co jest chyba max dla naszych rowerów... Poza tym - IMO - najważniejszy mod dla gravela to.... stalowa rama :)

Dlatego dla mnie T100 w fabrycznej specyfikacji to jest optymalny rower miejski albo szosowo-szutrowy, chociaż już się wyłamałem bo zmieniam napęd. Hamulce ew. bym zamienił na dual pivot, jak w "starszych" tribanach. Chociaż może poprawa po wymianie klocków na lepsze będzie satysfakcjonująca. Pewnie że nie rozwiąże to problemu mokrej/ubłoconej/zużywającej się obręczy...

Opublikowano

Ale taka stalówka to pewnie sporo waży. 

Jeśli to pod sakwy to spoko, mnie to jednak nie przekonuje. 

Opublikowano (edytowane)

Nawet nie pod sakwy tylko na dziury. Stal jednak lepsza od amelinium, bo pracuje. 

Ale to tylko ja sobie powątpiewam w „gravelowatość” tribana. Owszem, alu jest w powszechnym zużyciu i - z tego co zauważyłem pobieżnie oglądając ofertę Marina- że stalowe są raczej najtańsze modele.

Jeszcze jedna rzecz - masa jest ważna ale gravel to nie szosówka, to co zbijesz na widelcu czy sztycy odrobisz tarczówkami i gravelową oponą. Pewnie, że głupio by było jakby ważył 15 kg czy nawet 12, a najtańszy Marin gdzieś tak waży.

Wracając do tarczówek - Twój widelec wytrzyma dodatkowe obciążenie? Taka tarcza będzie jednak „wyrywać” mocowanie z goleni przy hamowaniu, to już jest dodatkowa siła i to taka, która nie działa na kierunku „Pn - Pd”, pod którą wideł mógł być klejony. Przy stali raczej patent przejdzie ale karbon? Chyba, że był przewidziany pod tarcze.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Adapter na tylne widły. Przód wymaga wymiany widelca. I tu trzeba kupić coś droższego, bo patrząc na filmiki z chińskim karbonem + tarcze to one potrafią złamać goleń. Tylko własnie widać na tych filmach, że to są jakieś najtańsze badziewia + zestaw xtr 😆 potem komentarze, że chiński karbon to zuo! 

Opublikowano (edytowane)

Znam namiar na droższy karbon :D

460 PLN to wystarczająco drogo?

😛 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Może być o chiński, ale nie taki 100. 

Ja na razie mam auto do remontu i chatę do wyposażenia, więc teraz bez szaleństw. 

Może za rok t120 zejdą z ceny lub jakaś lepsza rama się trafi. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Teraz trzeba cieszyć się jazdą  :)

Za granicą można wyłapać fajne rowery, w tym retro. Fajnie byłoby zmodzić coś na takiej ramie, nawet takiego single speeda z barankiem ;) 

Niestety nie mam kompletnie pojęcia co da się z nowych rozwiązań przeszczepić w starą ramę. Ale to już historia nie na ten wątek.

Ja do mojego  T100 może jeszcze lemondkę wrzucę jak ogarnę kierownicę. A na pewno będę chciał zrobić porządek z uchwytami. Są takie „choinki” Topeaka albo Bontragera, do których można w zasadzie wszystko podczepić (lampkę, licznik, telefon, kamerę) - jak nie bezpośrednio to poprzez adapter. Mocuje się albo na śruby mostka albo na obejmę

Tanie to nie jest ale w sumie kupowanie od sasa do lasa i tak kończy się masą wydanych pieniędzy....

Poza tym fajnie móc przekładać szybko i wygodnie sprzęt między rowerami. Klik-klik i gotowe :)

Edytowane przez spidelli

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...