Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, spidelli napisał:

Spociła się. Serio, kondensacja :)

Chyba Trek FX startuje cennikowo od 1999 PLN z tego co kojarzę.

FX1 nawet taniej FX2 za 1999

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-2/p/17455/?colorCode=blue

A teraz podajemy najnowsze wiadomości dla posiadaczy T100.

Po reserczu Q&A dla T100:

https://rowerek.pl/product-pol-15002-Kompletna-os-piasty-tylnej-3-8-x-175-mm.html

Piasta ma mieć rozstaw 130 mm a nie 135 mm. 135 mm to standard MTB, a w T100 mamy standard z rowerów szosowych. Niby to tylko 5 mm, ale widełki są aluminiowe i nie powinny być naciągane przez zbyt szeroką piastę. 

Opublikowano

Ehh spidelli sprawa ;) poslij mi gdz7e kupiłeś przerzutki przód i tył ale wyślij mi dosłownie te co Ty masz, bo trochę mnie przeraża jak szukam na allegro bo się nie znam za bardzo, chodzi mi O te claris ale zlsa różne modele widzę Wsensie mocowanie linek, potem z której strony przerzutka ma być ciagnieta czy to jest obojętne ?

Ehh i czy wymienialiscie linki w tym rowerze wszystkie do hamulców czy one są nierdzewne czy jak ?

Opublikowano (edytowane)

@jedenpieron

Włala:

https://rowerplus.pl/przerzutki-tylne-szosowe/6491-shimano-rd-r2000-claris-przerzutka-tylna.html

Pamiętaj, że ja wybrałem średni wózek bo chcę mieć zębatkę do młynków, bodajże 34T. Jeśli nie potrzebujesz, możesz wziąć krótki. Szczegóły znajdziesz parę stron wstecz.

https://rowerplus.pl/przerzutki-przednie-szosowe/6490-shimano-fd-r2000-claris-przerzutka-przednia.html

Na stronie shimano masz instrukcje w pdf, warto pobrać i rzucić okiem:

http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RBFD001-01-POL.pdf

http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RBRD001-00-POL.pdf

Linka idzie dołem, pod ramą do przedniej przerzutki, przednia przerzutka na obejmę. Przerzutka raczej po stronie tarczy ;)

Linki - z tego co Koledzy pisali, to hamulcowe warto wymienić na lepsze, bo te fabryczne nie są nierdzewne. Linki przerzutek i tak wymieniam, bo są nowe przy klamkach, chyba że klamki kupisz używane.

Tak czy siak chyba warto linki wymienić, a już na pewno mieć pod ręką :) Najwyżej oddasz jak nie wykorzystasz.

 

W dniu 26.05.2019 o 23:15, Tribanator napisał:

Szkoda, że nie dali ceny większej o 100 zł, ale w zamian, rower miałby już koło  pod kasetę

No szkoda :) Taki wariant wycenili o 199 zł drożej :D Ale dobrze, że czytają nasz wątek ;)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, spidelli napisał:

@jedenpieron

Włala:

https://rowerplus.pl/przerzutki-tylne-szosowe/6491-shimano-rd-r2000-claris-przerzutka-tylna.html

Pamiętaj, że ja wybrałem średni wózek bo chcę mieć zębatkę do młynków, bodajże 34T. Jeśli nie potrzebujesz, możesz wziąć krótki. Szczegóły znajdziesz parę stron wstecz.

https://rowerplus.pl/przerzutki-przednie-szosowe/6490-shimano-fd-r2000-claris-przerzutka-przednia.html

Na stronie shimano masz instrukcje w pdf, warto pobrać i rzucić okiem:

http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RBFD001-01-POL.pdf

http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RBRD001-00-POL.pdf

Linka idzie dołem, pod ramą do przedniej przerzutki, przednia przerzutka na obejmę. Przerzutka raczej po stronie tarczy ;)

Linki - z tego co Koledzy pisali, to hamulcowe warto wymienić na lepsze, bo te fabryczne nie są nierdzewne. Linki przerzutek i tak wymieniam, bo są nowe przy klamkach, chyba że klamki kupisz używane.

Tak czy siak chyba warto linki wymienić, a już na pewno mieć pod ręką :) Najwyżej oddasz jak nie wykorzystasz.

 

No szkoda :) Taki wariant wycenili o 199 zł drożej :D Ale dobrze, że czytają nasz wątek ;)

Skąd wiesz, że czytają nasz wątek?  Co do smaru, grafitowy nie działa za bardzo przeciw zapiekaniu, więc nie rozumiem idei używania tego smaru. Jak już to miedziowy jest typowo do tego . Gotowy shimano jest miedziowo grafitowy. Nadal nie rozumiem po co ten grafit. 

Ja jak narazie tylko dodałem mały niebieski gadżet do roweru. 

IMG_20190526_210008.jpg

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Ejj ale ta przednia przerzutka jest na hak A my mus8my mieć na obejme ? 

Dajcie jakieś link8 jak możecie,na allegro albo gdzieś?

Opublikowano

Wątpię żeby to czytali. Rowery najpierw wchodzą do decla w UK. Potem dużo później do nas.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, KiLLeXX napisał:

Skąd wiesz, że czytają nasz wątek? 

No jak, jednego dnia Tribanator pisze o 100 zł więcej za koło z kasetą a następnego już jest, a 99 zł se policzyli za pomysł ;)

Co do smarów to skoro oryginalny smar (nie do dostania) jest miedziano - grafitowy to ani miedziany ani grafitowy go nie zastępuje.

Poczytałem kilka wątków i miedziany jest pod wysokie temperatury, poza tym ktoś pisał o korozji galwanicznej na styku stal - miedź - aluminium. Nie wiem, nie znam się. Skoro uważasz, że grafit nie (chociaż napisano, że chroni przed zapiekaniem) - to uzasadnij :)

Miedź nie jest konieczna, bo nie ma tu temperatur rzędu kilkaset stopni.

Proszę, Pana kolej :)

Edyta: chłopy, pobudka. Żarcik taki...

@jedenpieron

Moja jest na obejmę, to B w nazwie jest od obejmy chyba. Na hak jest tylna ;)

A przepraszam, faktycznie jest tylko na hak. Podałem Ci linka z mojego zamówienia w tym sklepie ale go nie otwierałem. Teraz widzę, że jest tylko na hak. Jak ja kupowałem to był wybór, kratkę niżej była obejma. Weź typ z instrukcji.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Właśnie na hak jest ta przednia nawet patrze na modele do wybrania i pisze właśnie mocowanie na hak

Opublikowano

Ok dzięki, ejj A o co chodzi jeszcze z przednia przerzutka ze pozycja wozka to: Down Hill,  jest to istotne co wybrać?

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, spidelli napisał:

No jak, jednego dnia Tribanator pisze o 100 zł więcej za koło z kasetą a następnego już jest, a 99 zł se policzyli za pomysł ;)

Co do smarów to skoro oryginalny smar (nie do dostania) jest miedziano - grafitowy to ani miedziany ani grafitowy go nie zastępuje.

Poczytałem kilka wątków i miedziany jest pod wysokie temperatury, poza tym ktoś pisał o korozji galwanicznej na styku stal - miedź - aluminium. Nie wiem, nie znam się. Skoro uważasz, że grafit nie (chociaż napisano, że chroni przed zapiekaniem) - to uzasadnij :)

Miedź nie jest konieczna, bo nie ma tu temperatur rzędu kilkaset stopni.

Proszę, Pana kolej :)

Edyta: chłopy, pobudka. Żarcik taki...

@jedenpieron

Moja jest na obejmę, to B w nazwie jest od obejmy chyba. Na hak jest tylna ;)

A przepraszam, faktycznie jest tylko na hak. Podałem Ci linka z mojego zamówienia w tym sklepie ale go nie otwierałem. Teraz widzę, że jest tylko na hak. Jak ja kupowałem to był wybór, kratkę niżej była obejma. Weź typ z instrukcji.

Wiem co stosuje się do dźwigów w takich miejscach i co zaleca producent. 

https://ak-polska.pl/p/78/149/smar-miedziany-caramba-500ml-miedziane-miedziowe-smary.html wystarczy poczytać o jego właściwościach. Ten dość drogi akurat, link pierwszy z brzegu.  To że wysokie temp to dodatkowo Atut 

Screenshot_20190528_091955.jpg
5 minut temu, jedenpieron napisał:

Ok dzięki, ejj A o co chodzi jeszcze z przednia przerzutka ze pozycja wozka to: Down Hill,  jest to istotne co wybrać?

Down swing. Taka musi być przednia 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

Masz 600 stopni na suporcie? Wiem, że jesteś szybki ale aż tak ;)

Poza tym - tak jak pisałem ani miedziany ani grafitowy nie zastępują miedziano-grafitowego. 

Fabrycznie też raczej był grafit - przynajmniej u mnie był mały kleks, pisałem o tym. Za to na 100% nie było miedzi. 

Nie rozstrzygniemy tego tematu, podobnie jak nie rozstrzygnięto w innych wątkach i na innych forach. Niektórzy dają ŁT-43....

Edyta:

Cytat

Nazwa smar grafitowy lub smar grafitowany wywodzi się z tego, że smar zawiera zawiesinę drobinek grafitowego pyłu, który nawet po odparowaniu pozostaje na powierzchni posmarowanej i znacznie obniża współczynnik tarcia na posmarowanej powierzchni. Większość smarów grafitowych obecnych w sprzedaży to mieszanina grafitu i bazy wapniowej. Baza wapniowa smaru ma te zaletę, że jest bardzo odporna na działanie wody i posiada dobre właściwości antykorozyjne, co ma duże znaczenie dla smaru grafitowego ze względu na jego podstawowe zastosowanie jako pasty montażowej. Nie bez znaczenia jest również fakt, że baza smarna wapniowa jest stosunkowo tania w produkcji.

 

 

Słowa klucze:

odporność na korozję

pasta montażowa

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
21 minut temu, spidelli napisał:

Masz 600 stopni na suporcie? Wiem, że jesteś szybki ale aż tak ;)

Poza tym - tak jak pisałem ani miedziany ani grafitowy nie zastępują miedziano-grafitowego. 

Fabrycznie też raczej był grafit - przynajmniej u mnie był mały kleks, pisałem o tym. Za to na 100% nie było miedzi. 

Nie rozstrzygniemy tego tematu, podobnie jak nie rozstrzygnięto w innych wątkach i na innych forach. Niektórzy dają ŁT-43....

Edyta:

 

Słowa klucze:

odporność na korozję

pasta montażowa

No właśnie i też dlatego tak ciężko się odkrecal

Opublikowano

Nie był dokładnie posmarowany, tylko kleks w jednym miejscu. Odkręcał się nie najgorzej, o tyle o ile niewygodnie było rower utrzymać w pionie, bo na stojaku wisiał więc zdjąłem. Raczej brakowało 3 ręki bo klucz w suporcie też trzeba było trzymać :)

Korby nie mogłem odkręcić bez rurki - ale to kwestia kleju.

 

Opublikowano

Może masz rację. Głowy nie dam za to. I jak tam złozyles już w  całość swojego tribana? Strasznie bym potrzebowal ramy m lub l od tribana, żeby zrobić sobie z niego ostre koło. Nigdzie tanio dorwać nie mogę.. 

Opublikowano (edytowane)

Niestety utknąłem - zmielona kulka  w łożysku osi. Dziś odbieram nowe kulki. Poza tym mam problem z dokręceniem suportu, jakby mufa była za wąska. Jak wkręcę suport to ten plastikowy adapter po drugiej stronie nie dochodzi kołnierzem do mufy. Mocniej nie chcę wkręcać bo klucz już klika. Musiałbym jednocześnie obie strony dokręcać ale to wbrew instrukcji i nie wiem czy się tarcza nie przesunie.

Nie chcę rozgrzebywać kierownicy, póki nie skończę tyłu i suportu :)

Jak mam koło tylne zdjęte to nie ma sensu przerzutki zakładać :) i taki klincz mnie złapał.

Dziś coś podłubię ;)

 

Ja teraz już bym szukał ramy stalowej dla szutrówki. Ostre koło jakoś nie moja bajk(a). Do treningu?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Może za dużo smary na gwint nałożyłeś. 

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, spidelli napisał:

Niestety utknąłem - zmielona kulka  w łożysku osi. Dziś odbieram nowe kulki. Poza tym mam problem z dokręceniem suportu, jakby mufa była za wąska. Jak wkręcę suport to ten plastikowy adapter po drugiej stronie nie dochodzi kołnierzem do mufy. Mocniej nie chcę wkręcać bo klucz już klika. Musiałbym jednocześnie obie strony dokręcać ale to wbrew instrukcji i nie wiem czy się tarcza nie przesunie.

Nie chcę rozgrzebywać kierownicy, póki nie skończę tyłu i suportu :)

Jak mam koło tylne zdjęte to nie ma sensu przerzutki zakładać :) i taki klincz mnie złapał.

Dziś coś podłubię ;)

 

Ja teraz już bym szukał ramy stalowej dla szutrówki. Ostre koło jakoś nie moja bajk(a). Do treningu?

Nie potrzebnie tawot tam jest. Gwint w nowym supporcie może być kiepski. Ja nie dokrecilem do końca w innym rowerze suportu i nic złego się nie stało. Ja bym spróbował z rurka mimo wszystko . Ostre koło chce, bo marzy mi się lekki szybki rowere. Szybko zamontuje zdemontuje koła i schowam do bagażnika w aucie. Bez cackania się czy zgniote przerzutki. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Żałuję że nie przyjrzałem się staremu suportowi. Rurka odpada, to jest 50 - 70 Nm, gwint aluminiowy i plastikowy adapter :)

Rurka to overkill :D 

Opublikowano
42 minuty temu, spidelli napisał:

Żałuję że nie przyjrzałem się staremu suportowi. Rurka odpada, to jest 50 - 70 Nm, gwint aluminiowy i plastikowy adapter :)

Rurka to overkill :D 

Tylko jeśli krzywo wkrecil się suport. Tak nie ma możliwości uszkodzenia gwintu moim zdaniem. 

Opublikowano (edytowane)

Czekam na opinię Tribanatora, i tak jestem uziemiony przez piastę z tyłu. Złożę tył, założę tylną przerzutkę i może ktoś coś napisze do tego czasu o suporcie :)

A jak nie to składam wg instrukcji. Prawa, lewa, 60 Nm :)

Z tym ostrym kołem to pewny jesteś? Nie chodzi Ci o wolnobieg 1rz? Widuję czasami w mieście gości na starych kolarkach na 1 rzędzie z tyłu. Ciekawy patent. 

Ostre mieli pedałami cały czas, w sumie to nie rozumiem po co to komu, chyba że ktoś jeździ do tyłu albo ćwiczy kadencję :)

Ja mam traumę z dzieciństwa, miałem taki rower tylko się tak marketingowo nie nazywał :)

Może popatrz za taką starą kolarką, chociaż tam nie będzie szybkozamykacza..... Musisz samemu coś faktycznie złożyć 

Edyta:

są gotowce, np.:

http://bottecchia.bike/pl/p/BOTTECCHIA-303-VINTAGE-meski-1-biegowy-brazowy-mat-28%2C-wys.-ramy-54-cm/63

 

 ale jak chcesz składać na ramie tribana to fajny  projekt może być... Lekkość jako motyw przewodni :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Generalnie jak nie możesz sprzedać starej szosy, lub gratów po tej szosie to wystawiasz na OLX z dopiskami Gravel i Ostre koło = 100% sukcesu ;)

Coś dla tych co jednak będą te upolowane zwierzęta wozić na ramie ;)

Opublikowano
Godzinę temu, FalconHeavy napisał:

Może za dużo smary na gwint nałożyłeś. 

On dosyć plastyczny jest ale w sumie... chociaż jak popuszczę z jednej to z drugiej wchodzi. Klasyczna „krótka kołderka”...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...