Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy doładowywaniu Tribana sakwami weźcie pod uwagę, że ośka pod wolnobieg może nie wytrzymać dodatkowych kilogramów.......

Opublikowano (edytowane)

O, to wezmę jednak torbę podsiodłową skoro sakwy nie bardzo ;)

Wg instrukcji, dla rowerów szosowych max waga rowerzysty + bagażu to 100 kg.

No to u mnie nie ma dramatu :)

@FalconHeavy

to się chyba nazywa wildpacking? 

 

Edyta:

Prawie wszystko już jest. Nie mogę powiedzieć, że podwoiłem wartość roweru, bo niczego jeszcze nie wymieniłem :) Ale jeśli wszystko wymienię, to przekroczę x2. Wrzucam niepełne zestawienie i kilka ciemnych zdjęć, może komuś się przyda. Oczywiście korzystając z okazji, kupując używki albo na ali można zejść pewnie sporo niżej. Dodam, że wymiana koła na kasetę już w ogóle winduje cenę konwersji gdzieś poza granice sensu ekonomicznego. No ale wtedy zaczyna się hobby :D

rower.thumb.jpg.bb3c6a6691abadac66ae354705cc68b3.jpg

klamki.thumb.JPG.97df30946cfbf42ed6bbb4041ec1c40d.JPG

fanty2.thumb.JPG.76c96ae7fe8286a36a8aad5dd1bfd65c.JPG

siodelko.thumb.JPG.e2430030539d971f82735ae6727e8f63.JPG

no i na koniec miły akcent podklejony do jednej z faktur:

fakturka.thumb.JPG.848a160afa116e15bd35d8ae0b2e26f9.JPG

Pozostały mi do wymiany hamulce - stare się kończą a nowe chcę kupić z wymiennymi klockami. Widelca nie ruszam już :)

Edytowane przez spidelli
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Hej bardzo fajny zestaw sobie ogarnąłeś.

Choć moim zdaniem wymiana manetek na klamkomanetki - to średni interes z uwagi na koszty. Ja bardziej myślę o dodaniu najprostszej przerzutki shimano A05o z 2 biegami, bo poza długimi prostymi i tak będę jeździł na mniejszej zębatce z przodu.

Opublikowano (edytowane)

A moim zdaniem, jeśli już coś poprawiać w tym beznadziejnym rowerku to właśnie manetki. Nic nie daje takiej poprawy wygody jak pełna kontrola manetek. Z całego wachlarza moich przeróbek, manetki z nr 1.

Manetki są pad do PlayStation dla roweru ;)

Tylko ja zawsze proponuję używki np starszego clarisa. Wiadomo chodzi o koszty. Ja tak zrobiłem.

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano
5 minut temu, FalconHeavy napisał:

A moim zdaniem, jeśli już coś poprawiać w tym beznadziejnym rowerku to właśnie manetki. Nic nie daje takiej poprawy wygody jak pełna kontrola manetek. Z całego wachlarza moich przeróbek, manetki z nr 1.

Manetki są pad do PlayStation dla roweru ;)

Kwestia gustu, mi te manetki za bardzo nie przeszkadzają, w chwycie górnym obsługuje je kciukiem a w dolnym i tak jadę na najmniejszej zębatce z tyłu. Ale to płaskie jak stół Mazowsze.;)

Opublikowano

A ja w morenowym Pomorskim bardzo je cenię. Latwość zmiany przełożeń nie odkrywając rąk. 

Opublikowano

@tygrysek

Dzięki ale schody dopiero się zaczną ;)

Wygoda to jedno a więcej miejsca na kierownicy to drugie :) 

Potrzebuję miejsca na uchwyty, torbę itp.

Skoro już rower ma zostać ze mną na długo to zdecydowałem się na Clarisa i nowe części.

Za miesiąc wyprawa życia czyli 500 km x 2 i blisko 4 km przewyższeń :)

1 x 7 to byłoby wyzwanie, 2 x 7 już lepiej. Wprawdzie są kasety 7rz ale chyba 8 ma większy potencjał.

Opublikowano
14 minut temu, spidelli napisał:

@tygrysek

Dzięki ale schody dopiero się zaczną ;)

Wygoda to jedno a więcej miejsca na kierownicy to drugie :) 

Potrzebuję miejsca na uchwyty, torbę itp.

Skoro już rower ma zostać ze mną na długo to zdecydowałem się na Clarisa i nowe części.

Za miesiąc wyprawa życia czyli 500 km x 2 i blisko 4 km przewyższeń :)

1 x 7 to byłoby wyzwanie, 2 x 7 już lepiej. Wprawdzie są kasety 7rz ale chyba 8 ma większy potencjał.

Jeżeli masz w planach jazdę po górach, to wiadomo że trzeba dodać mniejszą zębatkę z przodu.

Ja na standardowym napędzie 1x7 z na 34 zębach dałem radę wjechać z Kielc na Święty Krzyż, choć było to bardzo męczące i na najbardziej stromych fragmentach musiałem prowadzić rower.

Jak zajadę obecną korbę, to planuje wrzucić 3 rzędowy blat 42x32x22. Dla mnie układ 42T i 13 zębów z tyłu jest więcej niż wystarczający na płaskim,  nie rozpędzam się więcej niż 35 km/h max.

Opublikowano

Opony standardowe też nie są szosowe, masa roweru i napęd też średnio. Dlatego każdy rzeźbi jak mu pasuje - niektórzy na szosowo, inni  - szutrowo :)

Opublikowano (edytowane)

Assaver dla ubogich 🤗 poprawiony wysieg i mocowanie. Brakuje tylko czegoś na przód. 

Nie spędzę weekendu w domu ;)

IMG_20190517_202228.jpg

IMG_20190517_205834.jpg Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Taka by nie mieć paska na polecach. Assaver z decla co się zakłada pod siodło. Ale to się u mnie nie sprawdziło, więc wolę to mieć bliżej źródła problemu. 

Zamocowane między podkładki mocowania hamulca. Szybka akcja McGyvera ;)

Fajnie się wygina. W miejscu nad szczeką jest wklejony kawałek gąbki z samoprzylepcem dla lepszej amortyzacji. Miałem tego pełno po wymianie akumatorow w UPSie.

1558119873924522233771711441515.jpg 15581199302322935038653510988264.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Oj chłopie toż to kolejne gramy na rowerze :)

Opublikowano (edytowane)

Kiedyś w końcu kupię jakieś normalne błotniki, ale trochę kosztują takie lepsiejsze. Weekend zapowiadają chlapę :P

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ja niestety z dala od domu i od roweru :)

Opublikowano

Panowie pomocy bo złożyłem calutki rower Mtb a utknalem na banalnej rzeczy. Masakra wszystko ustawiłem a z v brake tektro, nie mogę sobie poradzić. Niby hamuje ostro na stojaku i  blokuje mocno koło, a na chodniku ledwo hamuje. Już sam się zastanawiam czy to klocki i koło musi się dotrzeć.

Opublikowano

A po obciążeniu roweru klocki nie zmieniają położenia względem obręczy?

Opublikowano (edytowane)

Niby nie mam amotyzatora, ale hmm to możliwe... Rama lekka Alu. Muszę sprawdzić. Ta rama byla raczej robiona z myślą o tarczach głównie. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Odluscić obręcze. Papierem ściernym oczyścić klocki. 

Opublikowano

Albo klocek po obciążeniu nie łapie całą powierzchnią albo faktycznie obręcz jest tłusta i na lekko koło się blokuje ale w realnych warunkach siła hamowania jest za mała albo i jedno i drugie albo jeszcze coś innego :)

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, spidelli napisał:

Albo klocek po obciążeniu nie łapie całą powierzchnią albo faktycznie obręcz jest tłusta i na lekko koło się blokuje ale w realnych warunkach siła hamowania jest za mała albo i jedno i drugie albo jeszcze coś innego :)

Nowa, tłuste? Hmm a może jakaś warstwa? . Kurde wątpię,ale probuje wszystkiego skoro tak. Bo to nie błąd, że klocki v break oddalilem, dając duży element co po stronie koła był przed nakrętke.? Inaczej było za blisko zawsze. Sprężyna dość mocna. 

 

 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

Pancerze są ok? druty nie wyłażą pod końcówkami? 

Jak druty wyjadą to nie ma pełnej siły przekazywanej. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Pancerze są ok? druty nie wyłażą pod końcówkami? 

Jak druty wyjadą to nie ma pełnej siły przekazywanej. 

Tak nowe pancerze są.  

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

50 km zrobione. Las zaliczony. Plecy i buty suche ;)

Błotnik przód to Tesco za 17zł. 

Oponka daje radę, pewnie na tył kupię taka samą. Gleby na błoto nie było ;)

IMG_20190518_154653.jpg IMG_20190518_154433.jpg IMG_20190518_152235.jpg
Opublikowano
1 godzinę temu, FalconHeavy napisał:

50 km zrobione. Las zaliczony. Plecy i buty suche ;)

Błotnik przód to Tesco za 17zł. 

Oponka daje radę, pewnie na tył kupię taka samą. Gleby na błoto nie było ;)

IMG_20190518_154653.jpg IMG_20190518_154433.jpg IMG_20190518_152235.jpg

Ja na slickach w lesie pełnym korzeni też daje rade. 

IMG_20190518_154100.jpg IMG_20190518_154052.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...