Fimala Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) 22 minuty temu, spidelli napisał: Proszę: Paaaanie podejdzie spokojnie tylko wtedy ten mały ass saver nie ma sensu i bedziesz musiał go wywalić. Btw dlaczego ta mała torebka z deca tak Ci wisi? Wez naciągnij to jak człowiek pod siodełko samo Jak chcesz zobaczyć jak wygląda Backloader prawie w całości rozwinięty to możesz wejść w mój wątek o Sequoi. Tam na 4 stronie masz foto jak to wygląda: Edytowane 14 Maja 2019 przez Fimala 1
spidelli Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Dzięki A nie pamietam, czemu tak - albo pod długość paska tak wyszło albo się gryzło z „błotnikiem”. Tak czy siak wyleci, bo klamoty rowerowe przepakuję do midloadera. Muszę przymiarkę z klamotami jeszcze raz zrobić
KiLLeXX Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, spidelli napisał: Jak wrażenia? Ciężkie jest? Dużo kosztowało? jakiś szczególny smar do suportu polecacie czy może być zwykły łożyskowy? A klej do gwintów? Ja używam smar miedziowy. Siodełko mega lekkie. https://www.giant-bicycles.com/pl/siodelko-giant-contact-slcomma-on-roadcomma-przednie-2019. To jest to moje siodło Edytowane 14 Maja 2019 przez KiLLeXX
spidelli Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 (edytowane) @KiLLeXX Piękna rzecz To doinwestowałeś maszynę! Wygodne jest? A ja ważyłem z 15 minut w dłoniach siodełko B`twin i piękne Selle Italia ale ostatecznie i ze względu na cenę i miękkość SI wybrałem to tańsze. B'twin jest też parę gram lżejsze. W moim deklu nie mieli takiego siodełka jak w T540 - ono jest dość twarde ale IMO- wygodniejsze niż ten fabryczny naleśnik w T100. To kupione przeze mnie w sumie dość podobne do T540, no i kładą go do T120. @Fimala Dzięki raz jeszcze za pomoc i obrazek poglądowy. Mi chyba szkoda tych pasków było obcinać i przypiąłem tak, żeby cały wykorzystać. W sumie jakoś niespecjalnie to się majta i jest dosyć stabilne ale widzę, że można to jeszcze poprawić BTW: Fajny rowerek i sesja zdjęciowa. Sceneria jak w filmach o końcu świata albo apokalipsie zombie Edytowane 15 Maja 2019 przez spidelli
yoor45 Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Ja mam zastosowany takie dystans/tuleję i wkręconą dłuższą śrubę. Pozwoliło mi na montaż zwyczajnego Bagażnika. Całość jest lekko przesunięta dlatego jeśli jadę z jedną sakwą montuję ją po przeciwnej stronie. Pozdrawiam
spidelli Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 @yoor45 Dzięki za patent, sprytne Ja niestety „wdepnąłem” już w ten deklowski gabażnik więc na razie go zostawi, najwyżej nie zapłaczę jak pęknie Albo powieszę na nim małe sakwy Crosso Twist 30 albo Ortlieby Gravel-Pack 25 - małe, lekkie, porządne albo wezmę backloadera ale bagażnik też, żeby rzucić na niego namiot i coś ew. dotroczyć. Sakwy są o tyle fajne, że obniżą środek ciężkości a w połączeniu z torbą pod ramę i na kierę pozwolą w miarę równomiernie rozłożyć ciężar na rowerze. Wadą jest to, że nie chcę haratać tym bagażnikiem ramy od szosówki, gdzie jak raz pasowałby backloader. Backloader za to może być maławy i nie rozwiązuje sprawy namiotu Pozdrawiam
FalconHeavy Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Wkurza mnie mój expander od accenta. Czuje luzy na kierownicy. Zastawiam się czy jest sens takie wynalazki kupować? Czy lepiej wkleić na epoxy ten patent https://allegro.pl/oferta/nowy-ekspander-wklejany-do-karbonu-3-ttt-cervelo-7324870504?reco_id=ebb57ff4-76fb-11e9-b9d2-246e9610e9f8&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& Ech, bezpieczeństwo jest ważne. Nie będę kombinował przy hamulcach. Tiagra z dualpivot w drodze
spidelli Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 (edytowane) 5 godzin temu, FalconHeavy napisał: Ech, bezpieczeństwo jest ważne. Nie będę kombinował przy hamulcach. Tiagra z dualpivot w drodze Tył byś sprawdził od razu Edyta: korba i suport już jest. Plastik, wszędzie plastik Wyłapałem na alledrogo, wyszło 230 peelenów z przesyłką Myślicie że bagażnik i duża podsiodłówka 15 l się nie pogryzą? Miałbym gdzie namiot rzucić albo co doczepić... Edytowane 15 Maja 2019 przez spidelli 1
FalconHeavy Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Panowie z Buga Gdańsk poratowali z Expanderem. Oczywiście to ja jestem łosiem co z góry założył, że expander jest do kitu i źle to założył Karbonek ładnie pracuje, rowerek lekki fiu fiu. Przyjemnie go nosić Jeszczy tylko hamulec przód ogarnąć i będzie cacy.
KiLLeXX Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 8 godzin temu, spidelli napisał: Tył byś sprawdził od razu Edyta: korba i suport już jest. Plastik, wszędzie plastik Wyłapałem na alledrogo, wyszło 230 peelenów z przesyłką Myślicie że bagażnik i duża podsiodłówka 15 l się nie pogryzą? Miałbym gdzie namiot rzucić albo co doczepić... No panie montuj a nie wrzucasz foty części XD chce to widzieć na rowerze
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 @KiLLeXX Czekam na skompletowanie wszystkiego, żeby nie rozgrzebywać roboty; wyobraź sobie, że z 3 kluczy w deklu był tylko 1 i musiałem resztę zamawiać on-line Nie mam jeszcze owijki i zapomniałem żel zamówić pod owijkę Pogoda taka, że strach na szosę wsiadać, chcę mieć T100 pod ręką a nie na wieszaku Jak zacznę robić, to wątek spuchnie od pytań i zdjęć, tak że - cytując klasyka: Cytat - teraz to się dopiero zacznie, proszę pana... wywiady, autografy, wizyty w zakładach pracy.... - jeszcze się panu przeje... Pozdro!
FalconHeavy Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Jula. Pewnie nawet taniej kupisz klucze.
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 @FalconHeavy Zapomniałem o Juli, a przecież miałem rzut beretem Trudno, paczka z dekla opłacona i przygotowana. Dziś odebrałem baryłki. Został jeszcze do kupienia klej do gwintów i żel pod owijkę - to z tych rzeczy, o których wiem że nie mam Ciekawe, których rzeczy nie mam i nie wiem
Tiller Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, spidelli napisał: Ciekawe, których rzeczy nie mam i nie wiem @spidelli Mój upgrade to tylko zmiana z 1x7 na 2x7 z korbą Sora 3450 (i dołożenie lusterka Cateye), a i tak narzędzi i drobiazgów jest cała lista. Może coś pomoże. Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 16 Maja 2019 przez Tiller
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) @Tiller Dzięki, pancerz i końcówki mam z innego projektu ale zajrzę jeszcze raz do skrzynki. Klucz do HT2 to do Sory? Edyta: Zapomniałem też o tych gumkach na pancerz na styk z ramą Edytowane 16 Maja 2019 przez spidelli
Tiller Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Godzinę temu, spidelli napisał: Klucz do HT2 to do Sory? Klucz do HT2 to odpowiednik TL-FC32, czyli klucz do wkręcanych w mufę misek. W moim przypadku to akurat jakiś stary wkład Tiagry, który dostałem za 20 zł razem z używaną korbą. Czyli nie bezpośrednio do Sory. Do Sory potrzebny mi jest klucz do korby, czyli odpowiednik TL-FC16. 1 godzinę temu, spidelli napisał: Zapomniałem też o tych gumkach na pancerz na styk z ramą Te gumki potraktowałem w sumie jako zbędną fanaberię. Bo rozumiem, że mówimy o czymś takim?
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Co do gumek - tak, coś takiego. Co do kluczy - HT2 potrzebujesz do rozdziewiczenia korby, to jest tylko indywidualny przypadek? Ja zinwentaryzowałem następujące narzędzia: TL-UN74-S TL-UN66 TL-FC10 TL-FC11 Przy czym dwa pierwsze wyglądają mi na dwie wariacje na ten sam temat, a dwa ostatnie - zastąpię imbusami. Czyli klucz do suportu i imbusu zamiast ww. Do tego - nie wymienione - ściągacz do korb oraz klucz do wolnobiegu, bo wymieniam też. Edytowane 16 Maja 2019 przez spidelli
tygrysek Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Panowie, ten temat to miód na moje serce. Również posiadam Tribanka 100 i mimo że niektórzy nabijają się z jego różnych dziwacznych rozwiązań, to jest to miłość od pierwszego wejrzenia. Lubię w nim to, że mogę go trzymać pod chmurką w otoczeniu bardziej kuszących Giantów i Krossów i to, że jak coś się zepsuje to można wymienić na coś lepszego tanim kosztem. Dotychczas wymieniłem w nim kilka rzeczy - dodałem dodatkową owijkę na kierownicy,pedały zmieniłem na półzatrzaskowe pod bloki SPD MTB, wolnobieg z 14-34 na 13-34 (to z uwagi na jego zużycie) plus zmieniłem klocki hamulcowe na bardziej markowe. Efekt jest taki, że przez niecały rok zrobiłem jakieś 5 tys km i wkręcam się coraz bardziej.... Teraz zastanawiam się nad modyfikacją napędu - głównie chodzi mi o zwiększenie gamy lekkich przełożeń. W jednym z serwisów proponowano mi zmianę wolnobiegu na kasetę 10-11 rzędową. Niby spoko, bo kaseta jest zdecydowanie bardziej rozwojowa niż wolnobieg i rzekomo trwalsza, ale z drugiej strony są to 1. co najmniej kilkaset złotych na koło z manetką, lepszym łańcuchem i kasetą i 2. wcale nie zwiększy jakoś bardzo zakresu przełożeń w stosunku do wolnobiegu, zwłaszcza że i tak nie wykorzystuje najcięższego przełożenia. Druga opcja to wymiana korby - tutaj koszty są mniejsze, więc można by pokusić się o trochę lepszy osprzęt. Opcje znowu są dwie - albo 3 blaty i duży zakres przełożeń, albo 2 blaty i lżejsza korba, ale chyba wyższy koszt. Co byście wybrali. Z góry dziękuje za wszystkie sensowne uwagi. Pozdrawiam!
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Jak się zastanawiałem co wrzucić do mojego, to bawiłem się tą stronką do obliczania przełożeń przy zadanej liczbie zębów. A ponieważ 1,42 nic mi nie mówi, to porównywałem te wartości z drugim rowerem. Ba, ja nawet przed zakupem T100 sprawdzałem czy najlżejsze i najszybsze przełożenia da się jakoś porównać z drugim czyli pierwszym rowerem Stąd w moich tabelkach, które wklejałem wcześniej, podobne wartości przełożeń były zaznaczone kolorem. Reasumując - kalkulatorem przełożeń ustaliłbym jaka opcja da mi to czego chcę a potem podliczył czy mnie stać O kasecie pomyślałem o tyle, że w przyszłości może założę a czy to będzie 7 czy 8rz to rozpatrywałem bardziej pod kątem doboru wózka, patrząc jakie kasety są teraz dostępne.
Tiller Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 42 minuty temu, tygrysek napisał: Co byście wybrali. Z góry dziękuje za wszystkie sensowne uwagi. Wszystko zależy od budżetu. Jeżeli chcesz zrobić po kosztach lub z powodów finansowych bardzo rozciągać to w czasie, to zacznij od wymiany korby i dołożenia przerzutki z przodu i lewej manetki SL-A050 ( o ile rozumiem SL-A050 to raczej opcja tylko dla 2x). W opcji nieco droższej kup korbę i przerzutkę na przód, jakieś klamkomanetki (niskie shimano, chińskie microshifty lub jakieś używki) i rozważ wymianę wolnobiegu na inny zakres lub kup 8-rzędowego Sunrace'a. Jeżeli masz do wydania grubsze pieniądze na sam upgrade napędu i nie bolą cię koszty, to sprzedaj T100 i kup rower z kasetą, korbą na HT2 i klamkomanetkami. Sam moduję T100, bo mam mało pieniędzy i bo chcę się pogrzebać w rowerze i nabyć nowe umiejętności. Ale nie ukrywajmy, jeśli masz pieniądze i jedynym celem jest zmiana zakresu przełożeń, to T100 nie ma sensu.
FalconHeavy Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 1 godzinę temu, tygrysek napisał: Panowie, ten temat to miód na moje serce. Również posiadam Tribanka 100 i mimo że niektórzy nabijają się z jego różnych dziwacznych rozwiązań, to jest to miłość od pierwszego wejrzenia. Lubię w nim to, że mogę go trzymać pod chmurką w otoczeniu bardziej kuszących Giantów i Krossów i to, że jak coś się zepsuje to można wymienić na coś lepszego tanim kosztem. Dotychczas wymieniłem w nim kilka rzeczy - dodałem dodatkową owijkę na kierownicy,pedały zmieniłem na półzatrzaskowe pod bloki SPD MTB, wolnobieg z 14-34 na 13-34 (to z uwagi na jego zużycie) plus zmieniłem klocki hamulcowe na bardziej markowe. Efekt jest taki, że przez niecały rok zrobiłem jakieś 5 tys km i wkręcam się coraz bardziej.... Teraz zastanawiam się nad modyfikacją napędu - głównie chodzi mi o zwiększenie gamy lekkich przełożeń. W jednym z serwisów proponowano mi zmianę wolnobiegu na kasetę 10-11 rzędową. Niby spoko, bo kaseta jest zdecydowanie bardziej rozwojowa niż wolnobieg i rzekomo trwalsza, ale z drugiej strony są to 1. co najmniej kilkaset złotych na koło z manetką, lepszym łańcuchem i kasetą i 2. wcale nie zwiększy jakoś bardzo zakresu przełożeń w stosunku do wolnobiegu, zwłaszcza że i tak nie wykorzystuje najcięższego przełożenia. Druga opcja to wymiana korby - tutaj koszty są mniejsze, więc można by pokusić się o trochę lepszy osprzęt. Opcje znowu są dwie - albo 3 blaty i duży zakres przełożeń, albo 2 blaty i lżejsza korba, ale chyba wyższy koszt. Co byście wybrali. Z góry dziękuje za wszystkie sensowne uwagi. Pozdrawiam! Jeśli zamierzasz robić tygodniowe wypady obwieszony sakwami, złapaną zwierzyną po drodze i w terenie górzystym to bym wybrał 3 blaty. W innym przypadku compact 50/34. Biorąc 3 blaty natomiast nie musisz mieć z tyłu 34T, bo z małym kółkiem z przodu i tak uzyskasz młynek.
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Te góry i sakwy to do mnie alibi? Jak już kupiłem kompakt?
FalconHeavy Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Spokoloko, nie celowałem, ale dziczyzna jest smaczna Ja swojego tak poobwieszałem duperelami, ze mam w pracy specjalną komórkę na rower 😂 Edytowane 16 Maja 2019 przez FalconHeavy
spidelli Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 Na dziczyznę to jednak lepszy stalowy widelec
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się