Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Spoko, Decathlon za każdy wydany 1000 zł daje bon na 20 zł :)

Warto ciułać :D 

Powodzonka w modzeniu!

Suport i korba już w trasie, reszta klamotów z innego sklepu czeka na kompletację.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Stery na miejscu. Oczywiście bez pilnika nie podchodź do carbon ;)

Opublikowano (edytowane)

Carbon na sprzedaż :P

Było już po 00:00 i prawie wszystko dokręcone. Nawet miałem jazdę próbną zrobić.

Okazało się, że hamulce nie pasują do nowej opony 28c i do obręczy. WTF?

Czy to może wina nietypowego hamulca? Widły przyjęłyby pewnie 30c.

 

IMG_20190514_055953.jpg

IMG_20190514_001427 (1).jpg

 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
48 minut temu, FalconHeavy napisał:

Carbon na sprzedaż :P

Było już po 00:00 i prawie wszystko dokręcone. Nawet miałem jazdę próbną zrobić.

Okazało się, że hamulce nie pasują do nowej opony 28c i do obręczy. WTF?

Czy to może wina nietypowego hamulca? Widły przyjęłyby pewnie 30c.

 

IMG_20190514_055953.jpg

IMG_20190514_001427 (1).jpg

 

Te hamulce sa po prostu upośledzone. Maja bardo krótkie ramiona i tak to właśnie wychodzi. 

Opublikowano (edytowane)

Na drugim foto widać, że ledwo dochodzi obręczy ciernej. Natomiast prześwit pod szczęką nie mieści opony 28c, choć wydawało się, że fork przyjąłby 30c. Czy inne szczeki mogą mieć wyższe zawieszenie/prześwit?

Może serwis z decla będzie miał odrobinę chęci jak się z tym do nich przejadę. Nie mam nawet niczego na przymiarkę.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ja się kiedyś zastanawiałem mocno teoretycznie nad przeszczepem hamulca z wyższej wersji tribanów. Nie pamiętam typu ale reklamowane są jako dual pivot.  

Opublikowano (edytowane)

Teraz to cokolwiek byle jeździł. Tak to będę miał kolejny stracony wieczór i montowanie stalowego kloca :P

Od tej strony problemów nie przewidziałem. Prześwit jest, co może pójść nie tak?   ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
3 minuty temu, FalconHeavy napisał:

Teraz to cokolwiek byle jeździł. Tak to będę miał kolejny stracony wieczór i montowanie stalowego kloca :P

Od tej strony problemów nie przewidziałem. Prześwit jest, co może pójść nie tak?   ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

Jeździj narazie tylko z tylnym hamulcem, a zamow sobie jakieś tektro czy shimano 105

Opublikowano (edytowane)

B’twin by Tektro mam w drugim rowerze, pewnie jest w deklowym Workshop. Niestety nie mam zdjęcia poglądowego w tej chwili. 

Pewnie pasują do deklowskich widelców. 

A zamiast karbonu myślałeś o lepszej stalówce? Może łatwiej znaleźć coś pasującego.

Sporo jest też alusów (ale ja bym się nie zdecydował).

Ew. przeszczep w gronie rodziny, tj. od któregoś z kuzynów z 5 w nazwie albo od T120 czyli opcja, którą na wstępie skreśliłeś.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

T120 to już tarcze. Pytałem się kiedyś o fork z T500 i zaśpiewali 460 PLN. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

460 - to chyba jednak warto wyczerpać inne możliwości przed wyasygnowaniem takiej kwoty :)

Chyba że przekładka z rozbitka albo anglika ;)

A z tarczami dałem ciała :( 

Opublikowano (edytowane)

Wyciągnę jeszcze raz forka i wraz z kołem podjadę do decla. Może się zlitują i dadzą coś na przymiarkę.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Innowatorzy nie mają lekko :)

Trzymam kciuki, powodzenia!

Opublikowano (edytowane)

To są części zamienne i pewnie nie ma ich na sklepie - są w serwisie albo on-line?

on-line jednak nie

Edyta:

udało mi się kupić tylko ściągacz korb, resztę narzędzi musiałem domówić w necie. Siodełko jednak nie Selle Italia - fajne ale za miękkie do pieluchy a pieluchę zabieram. Wziąłem to:

https://www.decathlon.pl/siodo-sport-900-light-id_8487139.html

Ono jest założone do T120 a akurat stał obok, to przymierzyłem zad - twarde cholera ale do pieluchy będzie ok :)

Korba i suport leżą w paczkomacie ale nie miałem dziś siły jechać ;)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Ja dzisiaj 3km test drive. Jakoś to poskładałem i jeździ. Miałem spore luzy na sterach, mocno wieje i 0 mocy po wczorajszym. 

Okazało się, że piwot po naciągnieciu linki lekko unosi szczęki nad koło. Ale i tak jest słabo i asymetrycznie. Lewy klocek jest niżej, wystaje pod bieżnią hamulca. Może uda mi się to trochę rozwiercić, tak by go podnieść bo zniszczy obręcz. Ewentualnie Tiagra za 90zl.

Dodatkowo potrzebne są podkładki na śrubę mocującą by klocki clarcs nie tłukły o karbon..

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Zamontowalem nowe carbonowe siodło giant. 

PART_1557851888429.jpeg PART_1557851901004.jpeg
Opublikowano (edytowane)

Jak wrażenia? Ciężkie jest? Dużo kosztowało?

Ja nie mogę się zdecydować sakwy czy bickepacking :) Mam frontloadera na kierownicę 8 litrów ale między rogami najwyżej połowa z tego, 4,5 L midloadera na ramę (tu upchnę narzędzia, apteczkę i części zamienne) i pasowałby backloader pod siodło - największy ma 15 L ale nie wiem czy zmieszczę się ze wszystkim (żarcie, woda) ani czy podsiodłówka nie będzie ocierać o koło :) 

Myślę o małych sakwach na tę protezę bagażnika. Takich 15-20 L ale namiot luzem na bagażnik.

Taka będzie moja wariacja T100 - rower wyprawowy :D 

Edyta:

jakiś szczególny smar do suportu polecacie czy może być zwykły łożyskowy? A klej do gwintów?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
22 minuty temu, spidelli napisał:

Jak wrażenia? Ciężkie jest? Dużo kosztowało?

Ja nie mogę się zdecydować sakwy czy bickepacking :) Mam frontloadera na kierownicę 8 litrów ale między rogami najwyżej połowa z tego, 4,5 L midloadera na ramę (tu upchnę narzędzia, apteczkę i części zamienne) i pasowałby backloader pod siodło - największy ma 15 L ale nie wiem czy zmieszczę się ze wszystkim (żarcie, woda) ani czy podsiodłówka nie będzie ocierać o koło :) 

Myślę o małych sakwach na tę protezę bagażnika. Takich 15-20 L ale namiot luzem na bagażnik.

Taka będzie moja wariacja T100 - rower wyprawowy :D 

Edyta:

jakiś szczególny smar do suportu polecacie czy może być zwykły łożyskowy? A klej do gwintów?

Panie do Backloadera 15l i pozostalych toreb spokojnie spakujesz sie na minimum 8dni, a ty o żarciu i wodzie mówisz tylko :D

Opublikowano

Jak robiłem pierwsze przymiarki do pakowania to 30 litrów było mało :) 

Backloader by mi pasował też do szosy, bo z bagażnikiem to profanacja ;) 

A ten bagażnik deklowy trochę lipa, boję się żeby nie pękł. Ciekaw jestem czy wymiana hamulców na coś lepszego niż fabryka uwolni mocowanie bagażnika?

Opublikowano
Teraz, spidelli napisał:

Jak robiłem pierwsze przymiarki do pakowania to 30 litrów było mało :) 

Backloader by mi pasował też do szosy, bo z bagażnikiem to profanacja ;) 

A ten bagażnik deklowy trochę lipa, boję się żeby nie pękł. Ciekaw jestem czy wymiana hamulców na coś lepszego niż fabryka uwolni mocowanie bagażnika?

Backloader nie bedzie Ci szorować o koło. Kolega smiga z nim na Tribie 100 bez problemu :)

Opublikowano (edytowane)

A nie ma siodełka wyżej? ;)

Dzięki, teraz to mi zabiłeś klina bo już byłem na etapie wyboru między dwoma kompletami sakw :) 

Edyta: mówimy o  największym backloaderze?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Pokaż zdjęcie ile masz tam miejsca wolnego. Tak, mówię o tym największym. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...