Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Fajnieś ten rower wyrzeźbił.

Mam mam cążki do pancerzy :)

Jak dobrze pójdzie to zarzucę alledrogo częściami do budżetowych rowerów ;)

Siodełko dam jakieś twarde Selle Italia bo i tak wożę pieluchę. Mam tak w drugim rowerze i wydaje się wygodniejsze niż w T100. Tzn. siodełko + pielucha - lepiej się sprawdza twarde.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, spidelli napisał:

Fajnieś ten rower wyrzeźbił.

Mam mam cążki do pancerzy :)

Jak dobrze pójdzie to zarzucę alledrogo częściami do budżetowych rowerów ;)

Siodełko dam jakieś twarde Selle Italia bo i tak wożę pieluchę. Mam tak w drugim rowerze i wydaje się wygodniejsze niż w T100. Tzn. siodełko + pielucha - lepiej się sprawdza twarde.

Dzięki. To taka tajemnica narazie. Byla tylko rama z uszkodzonym sterami (łożyska mi) .zamontowalem accent exe, zamknięte łożyska maszynowe. Te łożyska są tak szybkie i lekkie, że jak wiatr zawial,, dostałem w pysk z, kierownicy, zrobiła 360.Widelec dałem sztywny bo przynajmniej Jest lekki. Nie lubię uginaczy do 300 zł co ważą 3kg a i tak g robią.  Support od tribana. Opony z deca all terrain 5 light. Jakie cążki kupiłeś? 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano

Jeżeli masz jakieś obawy o długość wózka, to weź dłuższy (typ GS) - ale tylko wtedy, jeżeli myślisz o koronkach w kasecie większych niż 32 zęby (ale max 34 zęby)- zawsze masz rezerwę oraz możesz zastosować w przyszłości Korbę o większym dużym blacie, bo przerzutka GS dopuszcza maksymalna różnice między koronkami korby równą 20, a wózek ss 16. Różnica w cenie to około 10 zł. Patrząc na dokumentację wózka ss ( 37t) obsługuje on zębatkę 32.

Przy korbie 50-34 maksymalna różnica pomiędzy najmniejszą a największą zębatka w kasecie moze wynosić więc  21 zębów. Czyli przy koronce 32  najmniejszą koronka może mieć 32-21=11.

Wg dokumentacji korby moment to 35-50 Nm.

Baryłka na pancerzu przy kierownicy - w okolicy mostka lub dalej w stronę przerzutki, ale przed rurą sterową.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Możecie podrzucić jakiś link (Allegro, sklep internetowy) jak ta baryłka do przedniej przerzutki do założenia gdzieś na pancerzu ma wyglądać? Mam już wszystko zamówione poza tą baryłką i cążkami.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Cążki jakieś no name - brałem kilka rzeczy i dorzuciłem. 

Generalnie narzędzia będę brał z dekla, bo w razie W oddam bez problemu, a poza tym - spłacę za miesiąc - dobrodziejstwa grace period ;) 

@Tribanator

Raz jeszcze dziękuję!

@Tiller

Dobre pytanie  - ja myślałem o czymś takim:

https://rowerplus.pl/koncowki-regulatory-i-inne/4001-bbb-bcb-96-adjuster-regulator-linki-przerzutki.html?s=0

 Co o tym sądzicie?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Proponował bym raczej taki (lub podobnej budowy) 

https://www.rowertour.com/p/51105/jagwire-mini-regulator-napiecia-linki-przerzutki-2szt.-tytanowy

Lub 

https://rowerplus.pl/koncowki-regulatory-i-inne/3582-shimano-sm-ca70-regulator-przerzutki-inline-.html?s=1

 

Ten, który dałeś wcześniej w linku, nie jest regulatorem na linkę, tylko  jest wciskany w przelotkę ramy. Musisz kupić regulator montowany dwustronnie na pancerzu, typu in-line. Zawsze możesz zadzwonić do rowerowego. Byłem zaskoczony, bo u mnie mieli na stanie - koszt 15 zł.

Postaram się wieczorem wrzucić zdjęcie jak to wygląda.

Edit: Zdjęcie regulatora

reg.thumb.jpg.1b7c24f4b388857a91083cadc93bc998.jpg

Edytowane przez Tribanator
Opublikowano

@Tribanator

Racja, nawet nie przeczytałem uważnie opisu :( 

Oj flaszkę jak nic będzie trzeba postawić :)

 

Opublikowano

Ehh czy te opony nadają się w las ?

 

 

Screenshot_20190512-175507_Allegro.jpg
Opublikowano (edytowane)

Żeby wjechać - peeeeewnie :)

Gorzej z wyjazdem ;) Co do trwałości to nie wiem, co do trakcji to na suchym pewnie da radę, gorzej może być na błocie. Ja tam jestem fanem semi-slicków.

Edyta: piszą że to szosówka na asfalt.

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Podobno oponki są trwałe czytałem opinie to nawet do 10k/15k dochodzili.

Z opisu wychodzi jakby były w teren ?

 

Screenshot_20190512-201505_Allegro.jpg
Opublikowano (edytowane)

Jakoś jestem sceptyczny, czy ta krzemionkowa mieszanka da sobie radę w lesie. Guma to jedno a bieżnik - to inna inszość :)

Nie wiem, gdzie będziesz jeździł (błoto, płaskie, górzyste), może akurat u Ciebie się sprawdzi. Ja bym ją brał na asfalt a do lasu to bardziej to co jest oryginalnie w T100 ew. podobne wariacje - drobniejszy bieżnik środkiem a większy klocek po rancie.

Ale to tylko moje zdanie i mogę być w mylnym błędzie. FalconHeavy jeździ po lasach, a z kolei KiLLeXX ujeżdża slicki - może coś dopowiom ;)

Edyta: mam taką górkę, na której na slickach 25 hamowałem (wilgotny asfalt i bałem się gleby) a kilka dni potem, na T100 dokręcałem na zjeździe na oryginalnej oponie. Ja nie ufam do końca slickom nawet na asfalcie :D

 

Coś takiego bym brał do lasu (patrz na bieżnik, nie na rozmiar opony):

https://www.rowertour.com/p/61301/mitas-winner-v45-28-x-150-opona-drutowa

https://www.rowertour.com/p/50636/schwalbe-cx-comp-28-kg-sbc-ls-opona-rowerowa-drutowa-reflex#50634-rozmiar-28 x 1.35

 

A taką ja kupiłem (ale jeszcze czeka w pudełku):

https://www.rowertour.com/p/83867/schwalbe-x-one-speed-28-rg-dc-ls-opona-przelajowa-zwijana

 

@Tribanator

Zmieniam krótki wózek na średni. Z krótkim to już ściana a ze średnim - tak jak pisałeś - jest jeszcze opcja. Średni w moim sklepie jest nawet tańszy o jakieś grosiki.

Patrzyłem pod kasety 8rz i są i 32T i 34T. Może kiedyś będzie mi młynka w góry brakowało to zmienię 32 na 34 :)

Bardzo dziękuję za fotkę; w T540 wygląda to podobnie, tylko regulator jest chyba taki:

https://www.rowertour.com/p/45460/jagwire-regulator-napiecia-linki-przerzutki-2szt.-czarny

Wezmę ten :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Też nie jestem przekonany stąd moje pytania,  taka da radę?

 

Screenshot_20190512-213934_Allegro.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

O tak, ori oponki są super do lasu. Jedyne co nie ogarniają to grząski piasek, taki prawie plażowy. No ale takiego raczej brak w lasach. Jeśli dętka trafiła się spoko to i kapcioodporna.

Trochę się obawiam, że moje leśne szaleństwo skończy się z nowym widelcem i 28c ;). Może za rok jak triban wytrzyma dostanie bontragera i szersze opony. 

Dopiero jutro będzie opona. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
Godzinę temu, jedenpieron napisał:

Podobno oponki są trwałe czytałem opinie to nawet do 10k/15k dochodzili.

Z opisu wychodzi jakby były w teren ?

 

Screenshot_20190512-201505_Allegro.jpg

Bardzo fajne opony. Mam takie, tylko że w rozmiarze 28. Opiszę moje doświadczenia:

- suchy asfalt - zrobione około 4k kilometrów - zero problemów,

- mokry asfalt - trzeba uważać przy hamowaniu, ponieważ łatwo jest zablokować tylne koło, a wtedy tracimy kontrolę nad rowerem - trzeba hamować delikatnie,

- po lesie da się jeździć - przejechałem kilkadziesiąt kilometrów,ale tylko ubite trakty bez dużych kamieni, 

- asfalt+piach+zakręt - trzeba uważać.

Opony mają grubą gumę w miejscu styku opony z asfaltem, przez co powinny posłużyć długo. Umożliwiają przejazd przez las - jednak traktował bym to jako możliwość przejechania z przymusu, bo np. skończył się asfalt, a nie jako opona do typowej jazdy po lesie i terenie - tu się na pewno nie sprawdzi.

Opublikowano

@FalconHeavy

Na grząski, plażowy piach to już tylko fatbajk ;)

Musisz opracować system szybkiej zmiany kół z szosowych na gravelowe, przednie oczywiście z widelcem ;) Klick, klick i gotowe :D

A serio to raz jeszcze pochwalę oryginalne opony - dla mnie 10/10. Może na asfalcie nie idą za lekko ale są za to uniwersalne.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki @Tribanator! Zamówiłem ten od Shimano. W tym tygodniu powinienem mieć wszystkie graty, więc będę pewnie pokazywał co mi wyszło z mojego T100. Ew. będę przybiegał tu z moimi pytaniami. ;D

Edytowane przez Tiller
Opublikowano

Tribanator będzie ojcem chrzestnym kilku nowych tribanków ;)

Opublikowano
12 godzin temu, FalconHeavy napisał:

O tak, ori oponki są super do lasu. Jedyne co nie ogarniają to grząski piasek, taki prawie plażowy. No ale takiego raczej brak w lasach. Jeśli dętka trafiła się spoko to i kapcioodporna.

Trochę się obawiam, że moje leśne szaleństwo skończy się z nowym widelcem i 28c ;). Może za rok jak triban wytrzyma dostanie bontragera i szersze opony. 

Dopiero jutro będzie opona. 

No tak ale na piasku plażowym to wogóle nie ma przyjemności, same młynkowanie, a oponka spoko 

Opublikowano

Panowie jeszcze jedno bo strasznie mnie denerwuje jak stał zaczyna rdzewiec i mam pytanie dotyczące poszczególnych srubek nakretek itd a wszystko to w szczekach dam wam zdj na podglad a chodzi mi o to czy da rade te wszystkie komponenty stalowe wymienić na aluminiowe??

I jak tak do gdzie to kupię jakieś linki czy coś, większe sklepy rowerowe?

 

 

20190513_110632.jpg 20190513_110637.jpg 20190513_110650.jpg
Opublikowano

Co do amelinium to się nie wypowiem ale tytanowe gdzieś widziałem w dyskusji. W sprzedaży są ale czy warto?

Opublikowano

Chyba będzie lepiej całe szczeki wymieć. "... ale czy warto?"

Albo użyć coś na rdzę ala brunox. W Polsce jeździ dużo strupów na drogach to i chemia się odpowiednia znajdzie ;)

Opublikowano (edytowane)

@jedenpieron

A to od soli drogowej czy tak po prostu? U mnie nic jeszcze nie zauważyłem ale zdarzało mi się spłukać wodą rower po zimowych przejażdżkach, żeby odsolić. No i mój stoi ;) w garażu albo w piwnicy gdzie jest chłodniej a sól ponoć żre w ciepłym najmocniej. 

 

Edyta: pierwszy mod:

topeak.thumb.JPG.17c8d09b852603488b546041347314f9.JPG

Topeak midloader 4,5 L - ten rozmiar pod ramę M jest idealny (są jeszcze 3 i 6 L). Na razie nie zakładałem, bo będę wieszał rower do modów ale powinien ładnie wypełnić przestrzeń na długość (ok 37 cm, jeśli mnie pamięć nie myli), w dół schodzi na 12 cm czyli bidon da się obsłużyć. Jedna duża komora dostępna z przeciwbieżnych zamków po obu stronach (jeden otwiera się do tyłu, drugi do przodu). Cena od 179 zł do 199 zł i powiem Wam, że pół tej torby, jak nie więcej, wydałem na saszetki z dekla - owszem fajne ale nie do wyprawy sakwiarskiej. Jak ktoś ma dylemat, to IMO - lepiej odczekać, odłożyć i kupić coś solidnego ;)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Kurde ten badziew widelec ma zintegrowaną dolną bieżnie. Jutro autem do pracy bo rozebralem wszystko i zonk :P

Jednorazowa z decla... 

Opublikowano

Ja w starym treku chciałem wymienić bujaczka na sztywny. Nie mogłem znaleźć pasującego aż wreszcie znalazłem w podrzędnym serwisie rowerowym pasującą używkę. Najpierw się oskrobałem z białego lakieru przez dzień cały, potem polakierowałem na czarny mat do felg, potem bezbarwny do ochrony.  Kupiłem łożyska do bieżni, nadszedł dzień montażu i okazało się, że widelec jest krzywy, koło nie szło w linii z ramą :)

Ale sporo się nauczyłem, głównie od kolegów z innego forum, którzy mnie prowadzili za rękę :) 

Więcej szczęścia ode mnie życzę :)  

Opublikowano (edytowane)

Może się uda, choć przeplacilem ;)IMG_20190513_210121.thumb.jpg.2c01a15db403f3e51104675f4f5ffabf.jpg  

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...