Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mnie się udało ten z dekla jako tako spasować ale nie testowałem na bojowo, tj. pod obciążeniem i na wertepach. Są wcześniej moje foty:

 Brat kupił rower bez górnych mountów i znalazł coś takiego:

https://www.amazon.de/dp/B07Q4PG7FT/ref=cm_sw_r_sms_c_api_i_Ret0CbTY0HWCE

https://www.amazon.de/dp/B07GDJ9MW3/ref=cm_sw_r_sms_c_api_i_p2s0CbYJ1XM2K

Chyba tego nie wyślą do PL ale wrzucam bo patent ciekawy :)

Edyta:

U nas też są, jakiś no-name:

https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-aluminium-50kg-promocja-8033968071

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Witam nowy jestem, jestem posiadaczem triban mam takie pytanie czy da radę wymienić śruby nakrętki podkładki na aluminiowe ale chodzi mi O szczęki bo zaczyna się ruda wdawać 

Opublikowano

Najlepszy - jak dla mnie - mod T100:

https://www.decathlon.pl/rower-triban-rc520-gravel-id_8504030.html

Niestety cena, no i nie ma w sklepach jeszcze, przynajmniej w mojej parafii.

Wczoraj oglądałem i macałem Marina Nicasio.

Wyjściowo jest korba na kwadrat, ale lepsza baza na mody chyba. W bazowej konfiguracji wymieniłbym z marszu opony bo mnie interesuje  gravel. Wsadziłbym nasze z T100, sprzedał oryginalne i chyba by zostało jeszcze ;)

Różnica w cenie z T100 + Claris (części ze sklepu + narzędzia) to wartość znaczka M albo koszt stalowej ramy*

—————————————

* niepotrzebne skreślić

Opublikowano

Narzędzi nie liczę, bo pozostają na przyszłość. 

520 wygląda spoko, ale słabo, że kosztuje 4k i nawet główka nie jest zwężana (Tapered). Sytuacja podobna do T100 - wybór szerokich forków mega ograniczony, bo wszystkie szerokie są zwężane.

Opublikowano

@FalconHeavy

Dzisiaj może w innym sklepie przymierzę zad do Mariana ;)

Stalowa rama fajna do gravela ale ciężka :)

Klamki Clarisa są fajne, macałem na Marianie, dokładnie o to mi chodzi. Ew. takie bym wsadził do T100 jeśli go nie zmienię na Marina.

Marin może przyjąć oponę nawet 40 chociaż mi styka ta z T100 - idealna dla moich zastosowań. 

Korba na kwadrat do wymiany ale raczej po zajechaniu :) Za to możliwość modów napędu raczej nieograniczona ;)

T520 fajny ale cena z przebitką za nowość. Można ew. kiedyś wymienić T100 na T520 ;)

Opublikowano (edytowane)

Witam! Po raz pierwszy i zacznę może przewrotnie bo temat dotyczy modowanego Tribana 100 ale było tak 2 dni chodziłem wokół Tribana 100 i w końcu roku temu kupiłem Tribana 500 bo chciałem mieć "karbona" z przodu, ale myślę ze właśnie w tym wątku uzyskam odpowiedzi na moje pytanie bo większość piszących ma bardzo duże doświadczenie w modowaniu roweru. I teraz pytanie czy do klamek microshifta (zamontowanych oryginalnie w T500) podejdą hamulce Tiagra lub Sora? Czy to będzie razem współpracować? Czy to polepszy hamowanie? I drugie pytanie czy wejdą do hamulców Tiagry lub Sory szersze opony np. 32? W chińskim "ali...". w opisie aukcji pisze że max szerokość opon w Tiagrze lub Sorze to 28. Aha w moim T500 założyłem opony  CX-comp o  szerokości 30 bo po szutrach często jeżdżę o  i wymieniłem siodełko na accentowskie takie czarno-czerowne.  

 

rower.jpg Edytowane przez Greg_X
Opublikowano

@FalconHeavy

W tym 520 widelca już chyba nie trzeba wymieniać :) 

Ani napędu. Właściwie nic, poza ceną,  bym nie zmienił.

Opublikowano

jak się karbonek pęknie to pozostaną wąskie 40mm widelce z ali lub drogie z decla. Mam taki piękny karbonek i teraz muszę zejść na 28c. Może kiedyś spróbuję chociaż 30c :)

To tak jak z tym hakiem niewymiennym w t100, t500, t120, tylko od roweru za 4k można już pewnego standardu wymagać. 

Opublikowano (edytowane)

A propos haków - Marian też ma ten patent co T100 - hak zintegrowany z ramą :) 

O korbie na kwadrat już pisałem ;)

Na szczęście facet nie miał na sklepie tylko w magazynie, więc liczba rowerów u mnie b.z.  :D

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

W juli maja dużo narzędzi w dobrej cenie, jak klucze do korb, kwadratów, kaset w niskich cenach. Bardziej się opłaca niż z alledrogo + wysyłka. Nawet mają stojak serwisowy za około 160 PLN. 

 

Opublikowano (edytowane)

Mam ten stojak :)

Edyta:

Właśnie doczytałem na stronach dekla, że

 

Cytat

„Należy regularnie wykonywać konserwację widelca (mycie i smarowanie goleni), szczególnie w zimie.

Z tego co znalazłem, to stosuje się pasty do karbonu przy łączeniu elementów, np. sztycy z ramą, co ma wpływ na„trzymanie” elementu. 

 Ale czym mam smarować po goleniu?

Czym swoje golenie masz zamiar mazać?

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Pastę do montażu oczywiście mam. Dzięki niej można mniej nm używać do zacisku sztycy, Oczywiście jeśli to full carbon, bo te z decla mogą mieć aluminium i tylko goleń carbonowy.

Pierwsze słyszę o smarowaniu goleni. Może jeszcze golenie nóg :D

Opublikowano

No właśnie też jestem w szoku ale ja to mało wiem o rowerach, miałem z dwudziestoletnią przerwę po Wigry 3 :)

czyli olewamy golenie ;)

Opublikowano

Jak ktoś szuka widelca 1 1/8  do którego wejdzie szeroka opona na podmianę to od dwóch lat ujeżdżam tak (prawdopodobnie jest to oryginalna produkcja dla Bontragera sprzed 8 lat) :

https://pl.aliexpress.com/item/32769170469.html

Osobiście jeździłem z oponami  35C i sądzę że 38C  lub nawet 40C też by weszły , problem był z tylnym mocowaniem hamulca w mojej ramie. Wideł przejechał ok 3000 km po ulicach Warszawy więc raczej z wytrzymałością problemów nie ma.

Tyle że zapłaciłem wtedy 42 USD a teraz trzeba dwa razy więcej :(

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

A czy istnieje lżejsza i lepsza alternatywa stalowa? 

Opublikowano

Tribanowcy 🤩 dzisiaj startowałem w zawodach i powiem Wam że bezcenne były miny innych, jak ich połykałem. Wiele wspaniałych rowerów mijałem , Triban mega super się sprawdził, trochę brakowało jeszcze tak 11 wrzucić,. Także ten teges triban 100 plus rozjeżdżone nogi i banan na twarzy. Zadowolony bardzo, ah i już nóweczkę widziałem na trasie, Pozdrawiam

ps: po zmianie wolnobiegu nic mi już nie strzela, drobne tzw tarcie ale przy pełnej mocy na 13

Opublikowano

@Pabloxz

Gratulacje! :D

Ja dziś odwoziłem rower żony do serwisu gwarancyjnego. Myślę sobie, że jak mam zakładać bagażnik na dach, to i swojego Trybka zawiozę do dekla na darmowy serwis. 

Właśnie go odebrałem. Łańcuch i baryłka przy przerzutce zakurzone jak cholera czyli nie tykane :) Wolnobieg świeci jak psu zęby więc chyba go pomaziali czymś.

No serwis po byku ;)

Ale jak mam go upgradować na Clarisie albo na Marinie to odpuszczam rozmowę z kierownikiem :D

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
2 godziny temu, spidelli napisał:

@Pabloxz

Gratulacje! :D

Ja dziś odwoziłem rower żony do serwisu gwarancyjnego. Myślę sobie, że jak mam zakładać bagażnik na dach, to i swojego Trybka zawiozę do dekla na darmowy serwis. 

Właśnie go odebrałem. Łańcuch i baryłka przy przerzutce zakurzone jak cholera czyli nie tykane :) Wolnobieg świeci jak psu zęby więc chyba go pomaziali czymś.

No serwis po byku ;)

Ale jak mam go upgradować na Clarisie albo na Marinie to odpuszczam rozmowę z kierownikiem :D

 

 

W moim naprawdę się przyłożyli, myślę że to już chodzi o osobę, w moim declu, kontakt, rozmowa z serwisantem, bez zarzutu, rower zresztą jak kupiłem to  zostawiłem do następnego dnia i serwisant posprawdzałam wszystko 

Opublikowano (edytowane)

A przy zakupie inna rozmowa była i faktycznie inna osoba. Koleś był wkręcony, gadaliśmy cały czas jak szykował rower :)

 

Edyta: no chyba że przerzutka nie wymagała wcale regulacji :)

---------------------------

Edyta2:

Ok, żarty się skończyły. W poniedziałek zaczynam składać zamówienia. Wpadają:

1) korba Shimano Claris FC-2450 50-34 8 rz 170 mm - na octalink

2) Suport Shimano octalink BB-ES300 113 / 68 mm BSA

3) SHIMANO ST-R2000 / ST-R2030 Claris - klamkomanetki szosowe

4) SHIMANO FD-R2000 Claris - przerzutka przednia

5) SHIMANO RD-R2000 Claris - przerzutka tylna - krótki wózek (SS) / pojemność 37T / max koronka w kasecie: 32T - tu się zastanawiam nad średnim

6) SHIMANO CN-HG71 - łańcuch rowerowy

7) SUNRACE MFE60 - Wolnobieg 8-rzędowy (13-32)

8 ) pancerz

9) baryłka - pod przednią przerzutkę

10) osłonka pancerza (gumka na pancerz w miejscu potencjalnego pukania o ramę)

11) owijka (chcę coś lepszego niż ta oryginalna)

12) żel pod owijkę - chwyty w T100 wcale nie są wygodne :)

13 ) siodełko (prawdopodobnie zmienię jak nie w tym podejściu to w następnym)

14)  ściągacz do korb

15) klucz do wolnobiegu

16) klej do gwintów (kto pisał o nim)

17) ????

Końcówki pancerzy, linek, cążki do pancerzy, podstawowe narzędzia typu klucze oczkowe, nasadki, imbusy, smar, skuwacz łańcucha - mam.

Wpada też torba pod ramę Topeak Midloader 4,5 l - na długość pasuje idealnie pod T100. Stwierdzam, że lepiej kupić raz a porządnie, a nie tak jak ja - nakupiłem tych torebek z dekla zamiast jedną porządną :)

Podobnie z lampkami i uchwytami - niektórzy producenci mają takie kombajny, np. Topeak - jeden uchwyt, który przyjmie lampkę, telefon, liczniki i kamery (przez zestaw przejściówek). Tanie to nie jest ale lepsze to niż silikony, trytki i plastelina :) Oczywiście na razie nie stać mnie na markowy uchwyt ale kiedyś se kupie, jak tylko silikon, trytki i plastelina puszczą ;)

Proszę o uwagi - pewnie o czymś zapomniałem albo źle zestawiłem :D

Dziękuję :)

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio miałem spore problemy z regulacją przerzutki tył. Winne okazały się druty wyłażące z pancerzy. Zarówno przy manetce jak i kawałek przy przerzutce.

Także jak wam skacze i nie da się wyregulować to proponuje zacząć od ściągnięcia końcówek pancerza ;)

@Pabloxz

Bo dużo ludzi bardziej polega na drogim sprzęcie niż umiejętnościach i wytrenowaniu kondycji.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
37 minut temu, FalconHeavy napisał:

Ostatnio miałem spore problemy z regulacją przerzutki tył. Winne okazały się druty wyłażące z pancerzy. Zarówno przy manetce jak i kawałek przy przerzutce. 

Jakiś czas temu miałem "na warsztacie" starego młodzieżowego Gianta. Pancerze były jeszcze fabryczne i wyglądały jak by je ktoś zębami obgryzał :)

Przy okazji zwróciłem uwagę na tylną przerzutkę tourney tx w jaką wyposażony był ten rower. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jej stanem i precyzją w porównaniu do współczesnego tourneya z naszych tribanów.

Opublikowano
18 godzin temu, spidelli napisał:

A przy zakupie inna rozmowa była i faktycznie inna osoba. Koleś był wkręcony, gadaliśmy cały czas jak szykował rower :)

 

Edyta: no chyba że przerzutka nie wymagała wcale regulacji :)

---------------------------

Edyta2:

Ok, żarty się skończyły. W poniedziałek zaczynam składać zamówienia. Wpadają:

1) korba Shimano Claris FC-2450 50-34 8 rz 170 mm - na octalink

2) Suport Shimano octalink BB-ES300 113 / 68 mm BSA

3) SHIMANO ST-R2000 / ST-R2030 Claris - klamkomanetki szosowe

4) SHIMANO FD-R2000 Claris - przerzutka przednia

5) SHIMANO RD-R2000 Claris - przerzutka tylna - krótki wózek (SS) / pojemność 37T / max koronka w kasecie: 32T - tu się zastanawiam nad średnim

6) SHIMANO CN-HG71 - łańcuch rowerowy

7) SUNRACE MFE60 - Wolnobieg 8-rzędowy (13-32)

8 ) pancerz

9) baryłka - pod przednią przerzutkę

10) osłonka pancerza (gumka na pancerz w miejscu potencjalnego pukania o ramę)

11) owijka (chcę coś lepszego niż ta oryginalna)

12) żel pod owijkę - chwyty w T100 wcale nie są wygodne :)

13 ) siodełko (prawdopodobnie zmienię jak nie w tym podejściu to w następnym)

14)  ściągacz do korb

15) klucz do wolnobiegu

16) klej do gwintów (kto pisał o nim)

17) ????

Końcówki pancerzy, linek, cążki do pancerzy, podstawowe narzędzia typu klucze oczkowe, nasadki, imbusy, smar, skuwacz łańcucha - mam.

Wpada też torba pod ramę Topeak Midloader 4,5 l - na długość pasuje idealnie pod T100. Stwierdzam, że lepiej kupić raz a porządnie, a nie tak jak ja - nakupiłem tych torebek z dekla zamiast jedną porządną :)

Podobnie z lampkami i uchwytami - niektórzy producenci mają takie kombajny, np. Topeak - jeden uchwyt, który przyjmie lampkę, telefon, liczniki i kamery (przez zestaw przejściówek). Tanie to nie jest ale lepsze to niż silikony, trytki i plastelina :) Oczywiście na razie nie stać mnie na markowy uchwyt ale kiedyś se kupie, jak tylko silikon, trytki i plastelina puszczą ;)

Proszę o uwagi - pewnie o czymś zapomniałem albo źle zestawiłem :D

Dziękuję :)

Pamiętaj, aby ściągacz do korby zamówić pod Octalink. Nie napisałeś, bo być może już masz, ale potrzebny ci będzie jeszcze klucz do suportu (jest uniwersalny dla Octalink oraz na kwadrat). Co do pojemności wózka przerzutki, 37t powinno wystarczyć przy konfiguracji korba 50-34 oraz wolnobieg 13-32 (wg producenta kaseta 11-32 też będzie współpracowała prawidłowo, ale to na przyszłość, gdybyś zmieniał tylne koło). Pamiętaj, aby Korbę dokręcić z właściwym momentem, a gwint śrub pokryć klejem do gwintów. U mnie śruby się luzowaly, dopóki ich nie wkręciłem na klej (korba w systemie Octalink). Baryłka na linkę przedniej przerzutki obowiązkowa!

Powodzenie w modyfikacji:-)

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)

@Tribanator

Wielkie dzięki!

Zacznę od wózka - ten krótki będzie na styk, stąd moja wątpliwość czy nie lepiej wziąć średni ale jak ten wystarczy to ok, oczywiście pewnie będę kombinował w przyszłości z kasetą. Jeśli krótki spełnia wszystkie wymogi to bierę.

Klucz do suportu znalazłem właśnie taki uniwersalny na kwadrat i oktalink.

Edyta:

Znasz ten właściwy moment? W instrukcji ze strony producenta podano zakres 35-50 Nm - dla korby i 50 - 70 Nm dla osi.

Baryłkę do przedniej przerzutki wsadzam przy kierownicy?

W samochodzie wymieniałem już chłodnicę, hamulce przednie i tylne ale rower to przy tym robota zegarmistrzowska ;)

Pozdrawiam!

Edytowane przez spidelli
Opublikowano
38 minut temu, spidelli napisał:

@Tribanator

Wielkie dzięki!

Zacznę od wózka - ten krótki będzie na styk, stąd moja wątpliwość czy nie lepiej wziąć średni ale jak ten wystarczy to ok, oczywiście pewnie będę kombinował w przyszłości z kasetą. Jeśli krótki spełnia wszystkie wymogi to bierę.

Klucz do suportu znalazłem właśnie taki uniwersalny na kwadrat i oktalink.

Znasz ten właściwy moment? W instrukcji ze strony producenta podano zakres 35-50 Nm.

Baryłkę do przedniej przerzutki wsadzam przy kierownicy?

W samochodzie wymieniałem już chłodnicę, hamulce przednie i tylne ale rower to przy tym robota zegarmistrzowska ;)

Pozdrawiam!

Działaj, działaj. Ja 2x żadnego kleju nie dawałem na śruby od korby, jedynie smar miedziowy.dokrecilem mocno, ale z wyczuciem. Myślę, że musi być coś nie tak z gwintem na śrubie lub w korbie że się luzuje.  Warto kupić nożyce do cięcia linek i pancerzy. Dużo to ułatwia szczególnie cięcie pancerzy przerzutek. W deca mają takie chyba za 50 zł.   Nożyce do metalu i ucinaczki u mnie trochę polegly. Ja w swoim tribanie planuje zmianę siodełka na carbonowe giant. Jednocześnie robię budżetowy rower Mtb dla dziewczyny. 

IMG_20190511_181644.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...