Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, spidelli napisał:

Dzięki :)

A microshifty obsłużysz z górnego chwytu?

Na lajcie daje rade, a mam krótkie palce i małe dłonie. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

Turney to jakaś pomyłka. Na t500 z microshiftem po declu śmigłem i dawało radę. 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Tourney to takie klamkomanetki na siłe stare technologie ustawienia dźwigni włożone w ładne plastikowe opakowanie koszt jednej 130zł a clarisa 200zł tyle że claris przypomina orginalne klamki hamulcowe bo miałem a rękach i nie trzeba kupować 2 na raz 

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Cymunio napisał:

i nie trzeba kupować 2 na raz 

wyczuwam ironię albo nie rozumiem :) Czemu nie 2 na raz? W znaczeniu, żeby mniej bolało najpierw jedną, potem drugą?

Ja tak o Turneyu myślałem, tzn. kupiłbym obie ale najpierw zrobił porządek z prawą stroną i pozbył się cynglomanetki. Lewa strona to już konieczność wymiany korby i suportu, czyli kumulacja kosztu, a to właśnie myślałem zrobić w drugim rzucie.

Z tym clarisem to już się szał robi, bo trzeba jeszcze wolnobieg wymienić na 8 rz. Mnie był 2x7 spokojnie wystarczyło :)

Za to klocki muszę wymienić, bo się kończą a góry w perspektywie. Zamówię to, co linkowałem, bo są hamulce z zapasowymi klockami.

Myślałem też o lemondce, bo w niedzielę byłem prawie 6 godzin w siodle i prawie 100 km i łapy bolały, a planuję robić 10 godzin i 150 km dziennie przez 3 dni z rzędu (albo i 4 jak nie dam rady upchnąć 450 km w 3). Z drugiej strony, rower objuczony sakwami, torba na kierownicę i lemondka? Robił ktoś coś takiego kiedyś?

Zrewidowałem trasę, pierwotnie miałem najbardziej górski odcinek w drugim dniu w Czechach, a teraz będzie w pierwszym dniu w Polsce/Czechach, ale na 900 m trzeba wjechać ;) Może młynka brakować na 1x7 :D

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, spidelli napisał:

wyczuwam ironię albo nie rozumiem :) Czemu nie 2 na raz? W znaczeniu, żeby mniej bolało najpierw jedną, potem drugą?

Ja tak o Turneyu myślałem, tzn. kupiłbym obie ale najpierw zrobił porządek z prawą stroną i pozbył się cynglomanetki. Lewa strona to już konieczność wymiany korby i suportu, czyli kumulacja kosztu, a to właśnie myślałem zrobić w drugim rzucie.

Z tym clarisem to już się szał robi, bo trzeba jeszcze wolnobieg wymienić na 8 rz. Mnie był 2x7 spokojnie wystarczyło :)

Za to klocki muszę wymienić, bo się kończą a góry w perspektywie. Zamówię to, co linkowałem, bo są hamulce z zapasowymi klockami.

Myślałem też o lemondce, bo w niedzielę byłem prawie 6 godzin w siodle i prawie 100 km i łapy bolały, a planuję robić 10 godzin i 150 km dziennie przez 3 dni z rzędu (albo i 4 jak nie dam rady upchnąć 450 km w 3). Z drugiej strony, rower objuczony sakwami, torba na kierownicę i lemondka? Robił ktoś coś takiego kiedyś?

Zrewidowałem trasę, pierwotnie miałem najbardziej górski odcinek w drugim dniu w Czechach, a teraz będzie w pierwszym dniu w Polsce/Czechach, ale na 900 m trzeba wjechać ;) Może młynka brakować na 1x7 :D

MicroSHIFT na Ali ( z Chin prosto od producenta) też kupisz na sztuki . Musisz się liczyć z tym, że konieczna będzie wymiana linek i pancerzy tylnej przerzutki odrazu  bo nie starczy ich długości do zamontowania do tych manetek. Ojj mi by brakowało małej tarczy z przodu. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

E, na sztuki nie ma sensu :) To jakby kupować szczyptę soli ;)

Zrobię 2x7 na microsziftach, powinienem zdążyć do połowy czerwca. 

Ostatecznie na tourneyach, trudno :)

Edyta:

Właśnie o to mi chodzi:

 

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Wygląda to na celowe ograniczenie możliwości, Pewnie bym zaraz coś tam doklejał 🤣🤣🤣

Opublikowano (edytowane)

Ale one w sumie działają ok - klamką wrzuca na większą zębatkę, dzyndzlem zrzuca. W czym problem?

Jest Schimano STI - tak twierdzi ten gentleman na filmie :)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shimano_Total_Integration

Działa tak jak oczekuję, nawet z górnego chwytu by złapał - tak sądzę :)

 

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, spidelli napisał:

Ale one w sumie działają ok - klamką wrzuca na większą zębatkę, dzyndzlem zrzuca. W czym problem?

Jest Schimano STI - tak twierdzi ten gentleman na filmie :)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shimano_Total_Integration

Działa tak jak oczekuję, nawet z górnego chwytu by złapał - tak sądzę :)

 

Shimano sti czyli shimano 105. Też całkiem spoko się wydają. 

Edytowane przez KiLLeXX
Opublikowano (edytowane)

STI (bez WRC) czyli totalna integracja :) Czyli użycie klamki w roli manetki, co powoduje, że mamy 2 elementy (klamka i dzyndzelek) a nie 3 (klamka, dzyndzel, dzyndzelek).

105 mam w T540 i działa rewelacyjnie, a z filmu widzę, że te Turneye działają na tej samej zasadzie - dla mnie jest to akceptowalne. Pewnie różnica jest w precyzji działania i jakości wykonania, np. 105 nie mają indeksów ;) ale - może poza ceną - nie widzę przeciwwskazań w pójście w Turneye.

Wprawdzie na stronie Szymona nie widzę nic o STI (jak twierdzi ten facet z filmiku) ale jest mowa o Dual Control:

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/tourney-a070/ST-A070.html

Najbardziej jednak przekonuje mnie prezentacja na filmie.

Edytowane przez spidelli
skleroza
Opublikowano

Jakie to pełne sti (pomijając subaru), gdy nie masz obsługi z dolnego chwytu.

Jak bym miał tak oszczędzać to bym kupił te microshity. One chyba nawet 8rz obsłużą.

Opublikowano (edytowane)

No ale jak nie masz obsługi z dolnego? Klamki na pewno sięgniesz, dzyndzla to nie wiem ;)

No dobra, poszedłem do piwnicy (sory za jakość zdjęcia):

 

105.thumb.JPG.df27c545eb844d20fced4589d89f86f8.JPG

 

teraz rozumiem, co maiłeś na myśli, pisząc o doklejaniu :D

Edyta 2:

a tak się pochwalę, chociaż spowalniał mnie asystujący osobnik żeński :)

 

52AC651D-F25E-4DC0-8233-A7DB6B90A1E1.jpeg Edytowane przez spidelli
fotka
Opublikowano

Śpicie? Jeździcie? U mnie urwał, pada... :(

Czy te części będą poprawnie dobrane? Muszę w końcu zamówić, bo jak nie to będę tak dreptał w miejscu. Robię na clarisie, żeby było w miarę porządnie. Jak zrobię z T100 porządnego gravela to może T540 nie będzie potrzebny ;)

Przerzutka tylna - zgodnie z tym co pisaliście - zostaje na razie

claris1.jpg claris2.jpg
Opublikowano

Spoko, tylko ja bym teraz szedł w suport na HT2.

Zastanów się czy nie masz tam u siebie jakiś górek dużych. Mi 32T się przydaje w lasach, bo mam tam strome wzniesienia ;)

I zastanów się nad inną korbą, bo to 175mm. Mam taką i się trochę potem rozpatrzyłem, że za długa jak dla mnie ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, pisałem wcześniej, że moja ma 170 ale że w sklepie była 175... ;) A chciałem coś z odkręcaną tarczą :)

Górki są, a jakże, a pierwszy dzień  przyszłej wyprawy to 150 km i wjazd na ponad 900 m i młynek się przyda. 

Chociaż plecy najbardziej mnie bolą :) ale przy takich górach to i nogi dostaną.

Popatrzę za suportem, wolnobiegiem i korbą jeszcze.

 

Dzięki!

Edyta: 

Ten HT2 to po co na co?

Rozumiem, że suport z mojego koszyka jest Turneyowy a idę w Clarisa ale czy wejdzie w ramę?

Któren z tych dwóch:

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/claris-r2000.html

??

Edytowane przez spidelli
Opublikowano (edytowane)

Ja poszedłem na łatwiznę i kupiłem FC-RS200 na kwadrat.

Co do suportu HTII (hollowwtech), ktoś tu wrzucał foto gdzieś na pierwszej stronie, więc możesz się dopytać jaki to dokładnie typ - BB coś musi być.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

A jaka jest korzyść z HT2?

Czemu kwadrat jest gorszy?

Czy nie lepiej dać na kwadrat korbę z wymiennymi tarczami? Ja uznałem, że to będzie ta wartość dodana - możliwość wymiany samej tarczy. Ale ponieważ jestem zielony to nie wiem....

Edytowane przez spidelli
Opublikowano

Cześć, nadszedł czas na mnie. Mam ograniczony budżet, więc zaczynam od używek. Mój cel na teraz to zrobienie 2x7 z mojego T100, na razie z manetką A050.

Upatrzyłem sobie przerzutkę: https://www.olx.pl/oferta/przerzutka-przod-shimano-sora-CID767-IDzu8C2.html
Jest u mnie w mieście, więc mogę podjechać odebrać. Sądząc po zdjęciach, to FD-2300 (nie żadna Sora), ale za 55 zł powinna dać radę. Z tego co wiem, będę potrzebował adaptera do obejmy, tak?

Na korbę znalazłem sobie taką ofertę: Zobacz ofertę: korby szosowe shimano sora https://allegro.pl/oferta/korby-szosowe-shimano-sora-8052201755
Jest kwadrat, są interesujące mnie zębatki.
Pytania:
1. Dużą różnicę poczuję na T100 przy przejściu na ramiona 175? Mam 182 cm i ramę L.
2. Z tego co kojarzę, muszę do niej wymienić support, bo ten oryginalny średnio pasuje do korb 2x, tak? Możecie podrzucić konkretny model?
3. Czy ktoś mądrzejszy ode mnie może spojrzeć na zdjęcia zębatek i ocenić, czy to jeszcze pojeździ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

@FalconHeavy

Zerkam na początek wątku i widzę, że @noren zakładał Sorę - ona współpracuje (chyba) z tymi samymi suportami łożyskami co Twoja korba: BB RS500, BB RS500 PB Press-Fit.

Jest też w "moim" sklepie:

https://www.rowertour.com/p/69755/shimano-fc-r2000-claris-korba-szosowa-2x8-rz#69756-rozmiar-50x34-170mm

albo taniej:

https://rowerplus.pl/korby-szosowe/6489-shimano-fc-r2000-claris-mechanizm-korbowy.html?s=0

a tu łożyska:

https://rowerplus.pl/zewnetrzne-lozyska-suportu/5972-shimano-bb-rs500-lozyska-suportu-sora-tiagra.html?s=1

https://www.rowertour.com/p/17881/shimano-bb-rs500-lozyska-suportu#17881-rozmiar-bsa

Interesuje nas oczywiście wkręcane 68 mm/BSA?

Sęk w tym, że żaden sklep nie podaje kompatybilności z Claris, chociaż Shimano pokazuje albo ja coś źle czytam...

 

Przegrzebię jeszcze raz wątek, bo ktoś zgłaszał obiekcje co do możliwości kombinacji wokół korby...

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, spidelli napisał:

A jaka jest korzyść z HT2?

Czemu kwadrat jest gorszy?

Czy nie lepiej dać na kwadrat korbę z wymiennymi tarczami? Ja uznałem, że to będzie ta wartość dodana - możliwość wymiany samej tarczy. Ale ponieważ jestem zielony to nie wiem....

Bo są to łożyska zewnętrzne, bardziej sztywna korba. Obecnie aktualny standard, wg. mnie lepszy od pressfita-wciskane. Korba ma zintegrowaną oś, jest to lżejsze. 

Kwadrat jest archaiczny, ale też ciężki do zajechania, ciężki wagowo ;) i w sumie bezobsługowy. Jak nie czujesz różnicy to w sumie kwadrat jest spoko i nie musisz do niego zaglądać latami ;) ta mja RS200 na kwadrat też ma wymienne tarcze. 

Edytowane przez FalconHeavy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...