Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z używanych to ciężko znaleźć coś sensownego.

Jak coś jest w rozsądnych pieniądzach to stan raczej kiepski, no i większość jest na wolnobiegu (wymiana koła).

Nie wiem czy będę zmieniał wszystko od razy. Możliwe, że zaczekam do przyszłego sezonu ze zmianą. Zobaczę jak to jeździ i wtedy będę decydował co zmieniać.

 

Opublikowano

Z używkami trzeba uważać, bo starsze roczniki mają wolnobieg, tak jak mówisz. 

@Raphael80jesteś pewien, że wejdzie kaseta 11rz? Pytanie jeszcze czy mówimy o 11tce szosowej czy MTB, bo z tego co kojarzę szosowe potrzebują dłuższego bębenka, MTB mieszczą się na bębenku 10rz. Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń z grzebaniem, mogę się mylić ;)

Opublikowano

A jak w depniesz w tribana, to z kół polecam używki od tribana rc 520. Podobno ciężko się opony ściąga i przez to ludzie ich się pozbywali. Nie zauważyłem u siebie tego problemu. Koła nie są ładne, ale solidne i na maszynach. 

Opublikowano

Jeśli się zdecyduję na zakup to chyba nie będę wchodził w 1x11.

Po lekturze tego tematu (na dzień dzisiejszy) zdecydował bym się na taką zmianę:

Tył: kaset 8rz + przerzutka Shimano Claris 

Przód: Korba Shimano Claris 50/34T [kwadrat lub Hollowtech II] + przerzutka Shimano Claris FD-2403

Klamkomanetki Claris 2x8 [używane] lub microshift 2x8 [nowe z aliexpress]

 

Opublikowano (edytowane)

Ja obecnie korzystam zamiennie z Clarisa R2000 i mieszanej 105 z łapami RS505 i jestem pod wrażeniem precyzji i jakości Claris. Bałem się że będzie przepaść, ale pracują naprawdę świetnie. 

Edytowane przez Smigi142
Opublikowano

@Smigi142 Tutaj jest modernizacja w wersji 1x11. MTB więc wejdzie. Czy szosowa to nie wiem. Do twojego wpisu nawet nie wiedziałem, że mogą się różnić 🙃

W dniu 16.05.2021 o 10:25, marjak92 napisał:

Przeszczep udany!

udało się zrobić tribana z 1x11 bez modyfikacji bębenka w kole, wystarczyło zdjąć dwie podkładki i weszło a o to bałem się najbardziej.

wymieniłem jednak korbę bo ta oryginalna by nie podeszła 😉

inwestycja jak najbardziej nieopłacalna ale w końcu mam lekkie przełożenia i przyczepkę rowerową pociągnę pod każdą górę 😅

Do wymiany jeszcze owijka i klocki  ale pokaże wam zdjęcia takiego jaki jest teraz bo jestem podjarany w opór 😍

A707E1BF-E2E3-4823-8456-CD1F1F06174F.jpeg C88EA92E-0B12-4BA9-89D1-A81C0201B99E.jpeg 42CC2C09-5CB9-42E2-9C42-868756375343.jpeg 7D563621-2850-4C54-B095-84244EDFF56D.jpeg

 

Opublikowano

Ja przerabiałem temat w swoim składaku jakiś czas temu, na bębenek MTB 10rz 11tki MTB wchodzą, ale 11tki szosowe już nie🤷‍♂️

Opublikowano

 

W dniu 7.04.2022 o 22:45, budyn457 napisał:

Jeśli się zdecyduję na zakup to chyba nie będę wchodził w 1x11.

Po lekturze tego tematu (na dzień dzisiejszy) zdecydował bym się na taką zmianę:

Tył: kaset 8rz + przerzutka Shimano Claris 

Przód: Korba Shimano Claris 50/34T [kwadrat lub Hollowtech II] + przerzutka Shimano Claris FD-2403

Klamkomanetki Claris 2x8 [używane] lub microshift 2x8 [nowe z aliexpress]

 

Powiem Ci tak, a już robiłem prawie że wszystko przy Tribanie

1) jak zamierzasz na wejściu zmieniać napęd - to kup po prostu lepszy/droższy rower który będzie to miał w standardzie. Dokładanie super napędu do Tribana, to słaby interes bo ten rower ma wiele starych rozwiązań technicznych których nie wymienisz bez włożenia dużej kasy i jeszcze wiecej zachodu i kombinowania.

To trochę tak jakbyś chciał wsadzić silnik hybrydowy do Dacii Logan. Można, ale bez sensu, lepiej kupić od razu samochód z hybrydą. 

2) łańcuchy 9,10,11,12 rzędowe są inne niz te do rowerów z max 8 zębatkami z tyłu. Po pierwsze dużo droższe, po wtóre potencjalnie bardziej wrażliwe na luzy eksploatacyjne, usyfiony łąńcuch itd

Ja za łańcych 8 rzędów plus kasetę na nowy sezon daję 80-90 i da radę na tym przejechać pare tys km spokojnie bez bawienia się w super polerowanie łańcucha, a na lepszym napędach tak sie nie da.

 

Pozdrower

Opublikowano

Ja smigam na 2x8 z 9rz lancuchem. Korci mnie na zmianę, ale taki naped jest duzo tańszy w eksploatacji. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
3 minuty temu, FalconHeavy napisał:

Ja smigam na 2x8 z 9rz lancuchem. Korci mnie na zmianę, ale taki naped jest duzo tańszy w eksploatacji. 

Dokładnie

Sam mam napęd 1x 8, 38 z przodu i 12-32 kaseta z tyłu.

I prawdą jest, że napęd 1x wymaga bardzo częstej zmiany i pilnowania łańcucha. Bywa że wymieniam co 400-500 km, jak sucho to czasem dłużej przejedzie, ale do 1000 km nigdy mi nie wytrzymał. W sezonie bywa że zużywam nawet 10 i więcej łańcuchów, gdy żona niewiele mniejszy dystans na napędzie 3x7 przeleci na 1, góra 2 łańcuchach - nawet ich specjalnie nie smarując.

Opublikowano
Godzinę temu, tygrysek napisał:

Dokładnie

Sam mam napęd 1x 8, 38 z przodu i 12-32 kaseta z tyłu.

I prawdą jest, że napęd 1x wymaga bardzo częstej zmiany i pilnowania łańcucha. Bywa że wymieniam co 400-500 km, jak sucho to czasem dłużej przejedzie, ale do 1000 km nigdy mi nie wytrzymał. W sezonie bywa że zużywam nawet 10 i więcej łańcuchów, gdy żona niewiele mniejszy dystans na napędzie 3x7 przeleci na 1, góra 2 łańcuchach - nawet ich specjalnie nie smarując.

To chyba nie jest reguła? Mam napęd 1x9 i zrobiłem na rowerze już około 2500km bez zmiany niczego. Wszystko dalej chodzi gładko i bezproblemowo. Czyszczone ze 3-4 razy w roku.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Na pewno jest różnica między płaskim Mazowszem, a np. morenowym 3city.

Dodatkowo powiem, że dlamnie te kasety 8rz są głupio stopniowane od 11-32 np. 8rz to nie set do wyścigów, więc lepiej mi pasuje najtańsza toporna hg200 12-32. A gdyby taka była to 13-32.

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, szymkab napisał:

To chyba nie jest reguła? Mam napęd 1x9 i zrobiłem na rowerze już około 2500km bez zmiany niczego. Wszystko dalej chodzi gładko i bezproblemowo. Czyszczone ze 3-4 razy w roku.

Mi raczej chodzi o wymianę łańcucha zgodnie z przymiarem, gdy wpada 0,75 %, tak aby kaseta przyjęła nowy łańcuch bez problemów. Ja jestem pedantem w tym zakresie. Natomiast ty raczej chyba mówisz o jeździe na tym samym łańcuchu bez oglądania się na jego zużycie, o ile dobrze rozumiem. 

Ale faktycznie sporo też zalezy od ustawienia tzw. linii łańcucha i długosci supportu. W przypadku Tribana ta linia od samego początku jest marna, na fabrycznym ustawienia łańcuch też mi wystarczał na maks 700-800 km i to z wielkim bólem.

Co do zakresu kaset to zgoda, ze to jest robione bez sensu, tak jakby standardowy rowerzysta miał potrzeby wytrenowanego kolarza

.Ja z zębatek 11-12-13 jakie miałem, prawie w ogóle nie korzystałem bo to aby kadencja była sensowna trzeba by jechać non stop ponad 35-40 km/h, a ja nie mam ani takiej formy, ani potrzeby, ani nawet możliwosci jeżdząc na długie dystanse turystycznie. W żadnym rowerze nigdy mi nie brakował cięższych przełożeń, natomiast pod sakwami nawet 38-34 to przy dłuzszym podjeździe z sakwami jest mało.

Jak będę miał modyfikowac tribana to w przyszłosci tarczę 38 z przodu zmienie  na 32, albo nawet 30. 

 

Edytowane przez tygrysek
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Teraz mam 46-34 i 11-32.

Można by tak pójść: 42-34 i 11-32. Ale to i tak pozostawia dziury w stopniowaniu.

Wolałbym na tył 13-32. 11 z tyłu to mi tylko z górki się przydaje i stwarza zagrożenie ;)

  • Lubię to! 1
Opublikowano
15 minut temu, FalconHeavy napisał:

Teraz mam 46-34 i 11-32.

Można by tak pójść: 42-34 i 11-32. Ale to i tak pozostawia dziury w stopniowaniu.

Wolałbym na tył 13-32. 11 z tyłu to mi tylko z górki się przydaje i stwarza zagrożenie ;)

Ja nawet z góry nie cisnę, bo nie mam zbytnio zaufania do hamulców w Tribanie, nawet po wymianie klocków na ultegrę. :(

Opublikowano (edytowane)

Można by pójść tak jak w GRX i wymienić mały blat na 30. 

46-30 i 11-30T i miałbym mniejsze skoki. 

W sumie to mam ból, bo złożyłem właśnie alivio 11-32 i czuje, że noga by spokojnie przyjęła 11-30 :D

Edytowane przez FalconHeavy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, pomocy

 

Kupiłem taki wspornik kierownicy  jak niżej, średnica kierownicy 25,4 mm, ster ahead 28,6 mm.

https://www.decathlon.pl/p/mostek-rowerowy-regulowany-nie-oversize/_/R-p-11132?mc=8272093

 

I teraz pytanie - to jest źle dobrany rozmiar, typ wspornika?

Bo za Chiny ludowe nie jestem w stanie prawidłowo zamontowac kierownicy. Mostek wchodzi na stery bez problemu, kierownica ma luzy jakby tego nie skręcal

 

Co robię źle?
Pozdrower

Opublikowano (edytowane)

Gdzie masz luzy? Na obejmie kierownicy? 

U mnie wpadło przesunięcie bidonu, bo się dygały. 

20220427_171453.jpg Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Stalem sie szczesliwym posiadaczem Tribana RC 100, z juz zalozona klamkomantka A070 na tyl. Jedyny problem na blatem z przodu, 44T, naped jest dla mnie zdecydowanie za twardy. Nie chce specjalnie dodatkowo wrzucac pieniedzy, widzalem na stronie 81 tego watku ze kolega @KonradTrek800  wrzucial jakies korby, niestety linki do ali juz nieaktywne.

Czy korba na kwardrat np. ProWheel Narrow Wide 104BCD 32T podejdzie bez modyfikacji do tribana rc 100? zebatke pewnie podmienie na jakas 38T albo zamowie oddzielnie z ali jesli wyjdzie taniej.

https://allegro.pl/oferta/korba-prowheel-narrow-wide-104bcd-32t-1x9-1x11-11151876976

Opublikowano (edytowane)

Długo nie jeździłem.

Ostatnio wsiadłem i kontrolnie przejechałem się przy Wiśle.

I potrzebuje zrobić coś co ulży kręgosłupu memu.😁

Na początek myślę o zmianie opon na większe. Tribankiem i tak jeżdżę albo do pracy albo na przejażdżki w miejscach takich jak ścieżka szutrowa przy Wiśle, więc...

Pytanie zatem mam do szanownego grona.

Szukam czegoś low-cost, czegoś z przedziału 35-40 mm (pewnie 35-38 raczej) - priorytet ma być tanio🤑

Czy mógłby mi ktoś polecić coś?

No i czy dętkę też wymieniać czy standardowa wystyknie?

🙂

Edytowane przez Kessel12
Opublikowano

Speed ride 42c drutowane 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Dzienx.

Dętki Tribanowe dadzą rade (to jednak 42)?

Opublikowano

 

Zależy co rozumiesz przez problem z kręgosłupem, bo niejasno to napisałeś

Wymiana opon na trochę szersze owszem da lepsze tłumienie drgań, ale to bardziej pomaga na bóle dłoni i ramion od wstrząsów. Zresztą opona 42 mm nie da jakiejś wielkiej róznicy

Jeżeli boli cię kręgosłup, to albo jesteś za bardzo wyciągnięty (za duża rama), albo nieprzyzwyczajony do baranka, albo masz złą pozycję

Ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy?

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.05.2022 o 20:09, tygrysek napisał:

 

Zależy co rozumiesz przez problem z kręgosłupem, bo niejasno to napisałeś

Wymiana opon na trochę szersze owszem da lepsze tłumienie drgań, ale to bardziej pomaga na bóle dłoni i ramion od wstrząsów. Zresztą opona 42 mm nie da jakiejś wielkiej róznicy

Jeżeli boli cię kręgosłup, to albo jesteś za bardzo wyciągnięty (za duża rama), albo nieprzyzwyczajony do baranka, albo masz złą pozycję

Ile masz wzrostu i jaki rozmiar ramy?

 

Rama M.

Wzrost 171 cm.

Z kręgosłupem to mam takie typowo biurowe sprawy. Piersiowy zwyrodnionko jakieś, lędźwiowy tyż podobnie. Nic wielkiego.

Tribanka mam 3 sezon. Do tej pory jak jeździłem do roboty po ścieżkach nie było problemu. Nawet ta ścieżka przy Wiśle też mi nic nie robiła. Ostatnio, po dłuższej przerwie, jak przejechałem się nad Wisłą to po powrocie odczułem trasę w lędźwiowym.

Bez tragedii. No ale skoro odczułem to pomyślałem, że może poszukam sposobu na minimalizację "odczucia".

Stąd pomysł - opony.

Natomiast faktycznie jak się tak zastanowić to opony na kręgosłup to chyba nie wiele dadzą.

Edytowane przez Kessel12
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Kessel12 napisał:

Rama M.

Wzrost 171 cm.

Z kręgosłupem to mam takie typowo biurowe sprawy. Piersiowy zwyrodnionko jakieś, lędźwiowy tyż podobnie. Nic wielkiego.

Tribanka mam 3 sezon. Do tej pory jak jeździłem do roboty po ścieżkach nie było problemu. Nawet ta ścieżka przy Wiśle też mi nic nie robiła. Ostatnio, po dłuższej przerwie, jak przejechałem się nad Wisłą to po powrocie odczułem trasę w lędźwiowym.

Bez tragedii. No ale skoro odczułem to pomyślałem, że może poszukam sposobu na minimalizację "odczucia".

Stąd pomysł - opony.

Natomiast faktycznie jak się tak zastanowić to opony na kręgosłup to chyba nie wiele dadzą.

 

Nie wiem jaką geometrie mają nowe tribany

Ale ja majac 180-181 cm jeżdze na M. I nie czuje aby był za mały. Zakładam że ty na takiej ramie jesteś dość wyciągnięty i pochylony

 

Jakbym miał coś doradzić żeby było tanio - to spróbuj zamontować mostek z regulacją (są takie w decu za 80zł) i podnieść kierownicę mocno do góry. Ludzie często piszą że im to pomaga na kręgosłup, bo wtedy pozycja jest bardziej jak na rowerze miejskim. 

Sam mam podobnie, jeszcze parę lat temu moglem jeździć długie dystanse w pozycji pochylonej, teraz wolę miec wyżej kierownicę .

Starość nie radość. :)

 

Natomiast ja przed weekendem majowym niestety zmieniłem tribanka na Marin FourCorners

Przekonały mnie szerokie opony, tarczowe hamulce plus 3 rzędowa korba z przodu 50-39-30. Po przejechaniu z 300 km stwierdzam, że komfort z jazdy jest wyższy

Tribanek zostanie na działce na wekendowe wyjazdy, co bym nie musiał targać roweru z domu

 

Edytowane przez tygrysek
  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...