Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też ku temu zmierzałem, ale ceny są tak absurdalne że na razie odpuszczam. No chyba, że używkę trafię ;)

U mnie będzie podobnie - tylko widelec będzie problemem.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
42 minuty temu, Faerloss napisał:

I tym oto sposobem przygoda z Tribanem się zakończy...

Rama Furious piękna, kolor metalik, leciutka...no już się nie mogę doczekać aż złożę. Jedyne co musiałem dokupic to stery i bieżnia redukcyjna-co by widelec z prostą rurą podszedł do ramy taper.

 

Generalnie przez te wszystkie wymiany które robiłem, mogę od nowa złożyć Tribana100FB na fabrycznych czesciach :D

Jeśli ktoś chciałby, to mogę sprzedać.

IMG_20210519_120148.jpg

Zazdroszczę i życzę Ci dużej radochy z nowego "rumaka"


Ja nie zamierzam zmieniać mojego Tribanka, darzę go coraz większym sentymentem, nawet mimo częstych usterek. Jak go kupowałem to byłem napalony na rozwijanie wielkich prędkosci, teraz mam niestety mniej okazji żeby pojeździć, a jak już - to z narzeczoną, która co prawda wykazuje  entuzjazm do jazdy na rowerze, ale tempo musi być raczej spacerowe.

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Mnie czeka implant :( 6k w plecy

Waga ram:

  • Waga: 1850 g (rozmiar M) accent
  • Waga: 1973 g (rozmiar L) T100 

 

Tak źle z tribanem nie było ;)

@Faerloss gdzie kupiłeś accenta?

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Dzięki Panowie,

radochę miałem jak dziecko, gdy w końcu przyszedł mail od jednego ze sklepów rowerowych z treścią"mamy na stanie jedną, XL, kolor niebieski"
Zapytania o dostępność wysłałem wszędzie gdzie się dało, kolor był mi obojętny, bo miałem w planach ewentualne malowanie(choć bardzo podobał mi się niebieski właśnie), ostatecznie kupiłem w ambikes. Wiem że przepłaciłem(przed covidem ta rama była do kupienia za 640zł, teraz dałęm 800 bez jednej złotówki), ale cóż - nie liczyłem że kupię furiousa jeszcze w tym starym malowaniu (nowe o wiele droższe).

A propos wagi ramy może to ta podjarka że w końcu ją mam tak na mnie wpłynęła - miałem wrażenie że rama waży tyle co piórko :P

Opublikowano

Lekkie są cx one 1500g, tylko już nie takie ładne. 

Opublikowano
28 minut temu, FalconHeavy napisał:

Lekkie są cx one 1500g, tylko już nie takie ładne. 

No i tez już geometria bardziej sportowa, a ja nie lubię takiej "zwartej" pozycji na rowerze :)

Opublikowano

Mój grzmot się wiele nie zmienił, ale czekam na koła z RC 520. To te niesłynne koła ;)

Zamówiłem też sztabkę amelinium i będę rzeźbił adapter :D

1620486297565.jpeg
  • Lubię to! 1
Opublikowano


Ładnie się prezentuje z tymi beżowymi oponami. Dlaczego akurat te z 520?
Adapter będziesz robił "na oko", czy skądś podpatrzyłeś?

Opublikowano (edytowane)

Adapter będę przymierzał na oko, bo musi być niestety custom. Będę robił ten ostatni adapter co trzyma zacisk.

Akurat te koła bo tanio kupiłem - 350zł, tubless, 32 szprychy i mechaniczne łożyska - kręcą się miodek ;) 

Z tego co doczytałem problem zdejmowania opon w dużej mierze powoduje żółta taśma. Na razie mam pod biurkiem więc nie testowane.

Stare może wystawię na OLX bo w sumie nie chce mi się zmieniać kół co chwilę. Były kupione jako przejściówka bo mają obręcz do hamowania. Dość ciężkie ale dzięki temu pancerne.

Opony to schwalbe G-One - polecam, choć mi się chyba bardziej jednak czarne podobają w tym setupie.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

A będzie to adapter przykręcany do ramy, czy będziesz spawał aluminium?

Koła w dobrej cenie, fakt. Czytałem też właśnie co nieco o RC520 i ludzie rozwiązywali temat pozbywając się tej taśmy i zastępując ją inną.
Sam myślałem, czy by nie rozglądnąc się za lepszymi, ale te co mam mają jeszcze niewielki przebieg, więc nie opłaca mi się zmieniać - tym bardziej, że są na łożyskach maszynowych.
Opony chyba zmienię jak dojadę obecne, ale bez pośpiechu.
Najpierw muszę opchnąc resztę gratów od Tribana/może złoże cały rower i wystawię go na sprzedaż...zobaczymy.

EDIT - ma ktoś oryginalną korbę z rc100? Jedynie jej nie mogę znaleźć, resztę mam. 
 

Edytowane przez Faerloss
Opublikowano (edytowane)

Może coś tam się uda ;)

Nawierty montażowe zrobione, teraz wydobyć całość. Zostawiłem spore zapasy materiału w razie W. 

IMG_20210526_143732.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Słuchajcie, a jak często robicie szejk łańcucha?

Ja jestem juz zaszczepiony 2 dawkami i od jakiś 2 tygodni  uskuteczniam wyprawy rowerowe po robocie rzędu 70-80 km, spokojnym tempem. Głównie po asfalcie lub jakis szutrach, bardzo rzadko błocie.

I zawsze mam dylemat czy po każdej takiej przejażdzce wymyć łańcuch czy robić to co 300-400 km, jak syf z łańcucha osadza sie na łydce przy mocnym pedałowaniu. :)

Bo w sumie jeżeli łańcuch kosztuje ~30 zł, wolnobieg z 80 zł (8rz z chin) to dbając o niego przesadnie i smarujac dobrym smarem to więcej wydam na ten serwis i narobię się niz gdybym w ogóle nie czyścił i częściej wymieniał łańcuch

 

Jak wy robicie?

Edytowane przez tygrysek
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano

@Falcon, taki adapter..myślałem, że robisz taki co by go przykręcić od boku do ramy zamiast tego Treka :)
Daj znać jak finalny efekt.

 

@Tygrysek Ja łańcucha nigdy nie szejkowałem, zawsze czyściłem płynem do samochodowych tarcz hamulcowych, potem brunox, szmatka do czysta i smar wlasciwy - uzywam squirt lube wiosna lato, a jesien zima oliwke od MucOff.
Z syfu czysciłem po każdej jeździe gdy się nałapał, tzn strumieniem wody z węża opłukiwałem. Oliwię jak zacznie się "grzechotnik".

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Gary jest całkiem fajny, problem tylko taki, ze nie jest kompatybilny. Łatwiej jest zrobić ten drugi adapter, niż ponownie wiercić ramę.

Jeszcze dużo pracy bez odpowiednich narzędzi. Adapter jest podobny do takiego pod tarcze 203, tylko tylny komin musi być niższy. Gwinty porobione i mam nadzieję ich nie zniszczyć jak będę z góry materiał ściągał tak by zacisk siadł idealnie na tarczą. Na razie kosmetyką się nie przejmuję bo jeszcze mogę coś spierniczyć.

IMG_20210529_104437.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

Pasuje, śruby ok, otwory nagwintowane, klocek wygląda na ułożony prawidłowo. Jutro jeszcze raz to obejrzę. Dobrze, że zrobiłem ten zapas he ;)

Teraz jeszcze odchudzić klocka i pilnikiem wygładzić. 

IMG_20210529_195720.jpg

IMG_20210529_200802.jpg Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 2
Opublikowano (edytowane)

Skończone. 

Jeszcze wymiana klocków i pancerza na dłuższy. Wygląda, że 100% klocka złapie. Trochę fart, bo dzięki sporym zapasom od góry, których nie ruszyłem. W sumie to i na podkładach by się udało, ale im mniej części tym lepiej. Udało mi się dobrze na wiercić otwory i nagwintować bez gwintownika. I wszystko bez kombinacji i powtórek. 

Użyłem:

-Sztaba aluminium 30/10/200

-wiertarka ręczna 

-wiertło 5 mm

-piła do metalu

-śruby do montażu serwerów 6 mm. Mają taki sam gwint jak oryginalne tektro. Służyły do gwintowania ale myślę, że te na imbus były by lepsze że względu na imbus. Jeden bit krzyżak mi pękł. Albo kupić gwintownik. 

-Pilniki, w tym jeden taki do otworów. Łatwiej było zacząć gwint. 

-WD-40 na gwint by się nie spiekło

-trochę kątówka pomogła. 

IMG_20210530_104028.jpg IMG_20210530_105009.jpg IMG_20210530_104953.jpg IMG_20210530_104943.jpg IMG_20210530_104440.jpg IMG_20210530_104431.jpg

IMG_20210530_103151.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 3
Opublikowano

Cześć,

Niedawno kupiłem swoją pierwszą szosę - Tribana RC120 disc brakes.

Pytanie do was: Czy jest sens robić upgrade do Clarisa? Czy ten microshift jest dużo gorszy od Clarisa? Rozumiem, że musiałbym zmieniać wszystkie elementy? Czy lepiej wymienić tylko niektóre części?

Opublikowano (edytowane)

Jakbym zmieniał to tylko na wyższą grupę np Sora (klamkomanetki, kaseta).

Ale pewnie bym raczej szedł w jakieś sensah empire 1x11 lub 2x11 bo ceny shimano to dzisiaj nieporozumienie.  Tylko trzeba się upewnić jaką kasetę przyjmie koło rc 120. No i obadać temat jeśli sensach co do kompatybilności bo tam jest kilka wersji.

 

Mój T100 od wczoraj na tublessie ;)

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 2
Opublikowano
5 godzin temu, Ticzer napisał:

Cześć,

Niedawno kupiłem swoją pierwszą szosę - Tribana RC120 disc brakes.

Pytanie do was: Czy jest sens robić upgrade do Clarisa? Czy ten microshift jest dużo gorszy od Clarisa? Rozumiem, że musiałbym zmieniać wszystkie elementy? Czy lepiej wymienić tylko niektóre części?

Najlepiej to pojeździj ten rok na oryginale i zobacz czy taki rodzaj roweru ci pasuje

Wymiana części w nowym rowerze ekonomicznie jest bez sensu.

  • Lubię to! 2
Opublikowano
3 godziny temu, tygrysek napisał:

Najlepiej to pojeździj ten rok na oryginale i zobacz czy taki rodzaj roweru ci pasuje

Wymiana części w nowym rowerze ekonomicznie jest bez sensu.

Wiem już, że szosa mi pasuje. 

Udało mi się wyregulować niemal perfekcyjnie te przerzutki Microshifta. Jeździ mi sie ok, muszę tylko skrócić mostek bo mi dłonie drętwieją.

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Ustaw siodełko do poziomu, manetki lekko w górę. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Manetki do góry czyli mam na mostku poluzować i dać kierownice lekko w górę?

03ddd50c8ff8e43cca4d4d0d34210747.jpg

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Ticzer
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Musisz popróbować. Na moje upodobania wygląda OK. Siodełko na płasko sprawia, że ciężar ciała nie przechyla się na manetki. Manetki powinny być tak ustawione by jadąc na łapach nadgarstek był prosty - youtube szajbajk

Możesz podnieść całą kierownicę na mostku lub same manetki. Ja staram się zachować poziom górnego chwytu.

Być może trzeba też po prostu się przyzwyczaić. Tak jak nie blokować łokci na wyprost.

 

Ale to nie jest odpowiedni temat - EOT.

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

@Ticzer

Spróbuj trochę pokombinowac z pozycja na rowerze. Np siodełko trochę do przodu na stelazu, kierownica do góry (możesz dołożyć podkładek), tak aby ręce były zawsze lekko ugietę . Wtedy to wrażenie powinno byc trochę mniejsze

Mi również pomogło dodanie drugiej owijki do tej fabrycznej i rękawiczki z miesistą wkładką, jest bardziej miękko

 

Ale prawda też jest taka, ze niezależnie od wszystkich udogodnień (karbonu, spodni z wkładka itd) na rowerze quasi szosowym jeżeli jadę na wycieczkę rzędu 90-100 km, to na koniec będzie bolało i będą obtarcia.

Dlatego też taki rower wybieraja najtwardsi z twardzieli :).

 

Ja mam pytanie do kolegów - kto próbował jaka najszersza obręcz wejdzie w przednie klocki hamulcowe. Ja sam jak kiedys pisałęm wymieniłem widelec na szerszy, wiec to klocki ogranicząją szerokosć z przodu. HM?

 

Edytowane przez tygrysek
Opublikowano

Super są te tarczówki!

 

U mnie projekt jak na razie zakończony powodzeniem. Musiałem tylko na nowo wszystko wyregulować po założeniu nowej owijki. Dopiero do mnie teraz dotarło ile daje dobra owijka 😅 niebo a ziemia, nie trzeba w rękawiczkach jeździć 😂.

A7FACEB2-8330-46B9-819B-396BC47655D2.jpeg
  • Lubię to! 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...