FalconHeavy Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Też ku temu zmierzałem, ale ceny są tak absurdalne że na razie odpuszczam. No chyba, że używkę trafię U mnie będzie podobnie - tylko widelec będzie problemem. 1
tygrysek Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 42 minuty temu, Faerloss napisał: I tym oto sposobem przygoda z Tribanem się zakończy... Rama Furious piękna, kolor metalik, leciutka...no już się nie mogę doczekać aż złożę. Jedyne co musiałem dokupic to stery i bieżnia redukcyjna-co by widelec z prostą rurą podszedł do ramy taper. Generalnie przez te wszystkie wymiany które robiłem, mogę od nowa złożyć Tribana100FB na fabrycznych czesciach Jeśli ktoś chciałby, to mogę sprzedać. Zazdroszczę i życzę Ci dużej radochy z nowego "rumaka" Ja nie zamierzam zmieniać mojego Tribanka, darzę go coraz większym sentymentem, nawet mimo częstych usterek. Jak go kupowałem to byłem napalony na rozwijanie wielkich prędkosci, teraz mam niestety mniej okazji żeby pojeździć, a jak już - to z narzeczoną, która co prawda wykazuje entuzjazm do jazdy na rowerze, ale tempo musi być raczej spacerowe. 1
FalconHeavy Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 (edytowane) Mnie czeka implant 6k w plecy Waga ram: Waga: 1850 g (rozmiar M) accent Waga: 1973 g (rozmiar L) T100 Tak źle z tribanem nie było @Faerloss gdzie kupiłeś accenta? Edytowane 19 Maja 2021 przez FalconHeavy
Faerloss Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Dzięki Panowie, radochę miałem jak dziecko, gdy w końcu przyszedł mail od jednego ze sklepów rowerowych z treścią"mamy na stanie jedną, XL, kolor niebieski" Zapytania o dostępność wysłałem wszędzie gdzie się dało, kolor był mi obojętny, bo miałem w planach ewentualne malowanie(choć bardzo podobał mi się niebieski właśnie), ostatecznie kupiłem w ambikes. Wiem że przepłaciłem(przed covidem ta rama była do kupienia za 640zł, teraz dałęm 800 bez jednej złotówki), ale cóż - nie liczyłem że kupię furiousa jeszcze w tym starym malowaniu (nowe o wiele droższe). A propos wagi ramy może to ta podjarka że w końcu ją mam tak na mnie wpłynęła - miałem wrażenie że rama waży tyle co piórko
FalconHeavy Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Lekkie są cx one 1500g, tylko już nie takie ładne.
Faerloss Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 28 minut temu, FalconHeavy napisał: Lekkie są cx one 1500g, tylko już nie takie ładne. No i tez już geometria bardziej sportowa, a ja nie lubię takiej "zwartej" pozycji na rowerze
FalconHeavy Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Mój grzmot się wiele nie zmienił, ale czekam na koła z RC 520. To te niesłynne koła Zamówiłem też sztabkę amelinium i będę rzeźbił adapter 1
Faerloss Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 Ładnie się prezentuje z tymi beżowymi oponami. Dlaczego akurat te z 520? Adapter będziesz robił "na oko", czy skądś podpatrzyłeś?
FalconHeavy Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 (edytowane) Adapter będę przymierzał na oko, bo musi być niestety custom. Będę robił ten ostatni adapter co trzyma zacisk. Akurat te koła bo tanio kupiłem - 350zł, tubless, 32 szprychy i mechaniczne łożyska - kręcą się miodek Z tego co doczytałem problem zdejmowania opon w dużej mierze powoduje żółta taśma. Na razie mam pod biurkiem więc nie testowane. Stare może wystawię na OLX bo w sumie nie chce mi się zmieniać kół co chwilę. Były kupione jako przejściówka bo mają obręcz do hamowania. Dość ciężkie ale dzięki temu pancerne. Opony to schwalbe G-One - polecam, choć mi się chyba bardziej jednak czarne podobają w tym setupie. Edytowane 20 Maja 2021 przez FalconHeavy
Faerloss Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 (edytowane) A będzie to adapter przykręcany do ramy, czy będziesz spawał aluminium? Koła w dobrej cenie, fakt. Czytałem też właśnie co nieco o RC520 i ludzie rozwiązywali temat pozbywając się tej taśmy i zastępując ją inną. Sam myślałem, czy by nie rozglądnąc się za lepszymi, ale te co mam mają jeszcze niewielki przebieg, więc nie opłaca mi się zmieniać - tym bardziej, że są na łożyskach maszynowych. Opony chyba zmienię jak dojadę obecne, ale bez pośpiechu. Najpierw muszę opchnąc resztę gratów od Tribana/może złoże cały rower i wystawię go na sprzedaż...zobaczymy. EDIT - ma ktoś oryginalną korbę z rc100? Jedynie jej nie mogę znaleźć, resztę mam. Edytowane 21 Maja 2021 przez Faerloss
FalconHeavy Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 (edytowane) Może coś tam się uda Nawierty montażowe zrobione, teraz wydobyć całość. Zostawiłem spore zapasy materiału w razie W. Edytowane 26 Maja 2021 przez FalconHeavy 1
tygrysek Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) Słuchajcie, a jak często robicie szejk łańcucha? Ja jestem juz zaszczepiony 2 dawkami i od jakiś 2 tygodni uskuteczniam wyprawy rowerowe po robocie rzędu 70-80 km, spokojnym tempem. Głównie po asfalcie lub jakis szutrach, bardzo rzadko błocie. I zawsze mam dylemat czy po każdej takiej przejażdzce wymyć łańcuch czy robić to co 300-400 km, jak syf z łańcucha osadza sie na łydce przy mocnym pedałowaniu. Bo w sumie jeżeli łańcuch kosztuje ~30 zł, wolnobieg z 80 zł (8rz z chin) to dbając o niego przesadnie i smarujac dobrym smarem to więcej wydam na ten serwis i narobię się niz gdybym w ogóle nie czyścił i częściej wymieniał łańcuch Jak wy robicie? Edytowane 27 Maja 2021 przez tygrysek 1 1
Faerloss Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 @Falcon, taki adapter..myślałem, że robisz taki co by go przykręcić od boku do ramy zamiast tego Treka Daj znać jak finalny efekt. @Tygrysek Ja łańcucha nigdy nie szejkowałem, zawsze czyściłem płynem do samochodowych tarcz hamulcowych, potem brunox, szmatka do czysta i smar wlasciwy - uzywam squirt lube wiosna lato, a jesien zima oliwke od MucOff. Z syfu czysciłem po każdej jeździe gdy się nałapał, tzn strumieniem wody z węża opłukiwałem. Oliwię jak zacznie się "grzechotnik". 1
FalconHeavy Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 (edytowane) Gary jest całkiem fajny, problem tylko taki, ze nie jest kompatybilny. Łatwiej jest zrobić ten drugi adapter, niż ponownie wiercić ramę. Jeszcze dużo pracy bez odpowiednich narzędzi. Adapter jest podobny do takiego pod tarcze 203, tylko tylny komin musi być niższy. Gwinty porobione i mam nadzieję ich nie zniszczyć jak będę z góry materiał ściągał tak by zacisk siadł idealnie na tarczą. Na razie kosmetyką się nie przejmuję bo jeszcze mogę coś spierniczyć. Edytowane 29 Maja 2021 przez FalconHeavy
FalconHeavy Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 (edytowane) Pasuje, śruby ok, otwory nagwintowane, klocek wygląda na ułożony prawidłowo. Jutro jeszcze raz to obejrzę. Dobrze, że zrobiłem ten zapas he Teraz jeszcze odchudzić klocka i pilnikiem wygładzić. Edytowane 29 Maja 2021 przez FalconHeavy 2
FalconHeavy Opublikowano 30 Maja 2021 Opublikowano 30 Maja 2021 (edytowane) Skończone. Jeszcze wymiana klocków i pancerza na dłuższy. Wygląda, że 100% klocka złapie. Trochę fart, bo dzięki sporym zapasom od góry, których nie ruszyłem. W sumie to i na podkładach by się udało, ale im mniej części tym lepiej. Udało mi się dobrze na wiercić otwory i nagwintować bez gwintownika. I wszystko bez kombinacji i powtórek. Użyłem: -Sztaba aluminium 30/10/200 -wiertarka ręczna -wiertło 5 mm -piła do metalu -śruby do montażu serwerów 6 mm. Mają taki sam gwint jak oryginalne tektro. Służyły do gwintowania ale myślę, że te na imbus były by lepsze że względu na imbus. Jeden bit krzyżak mi pękł. Albo kupić gwintownik. -Pilniki, w tym jeden taki do otworów. Łatwiej było zacząć gwint. -WD-40 na gwint by się nie spiekło -trochę kątówka pomogła. Edytowane 30 Maja 2021 przez FalconHeavy 3
Ticzer Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 Cześć, Niedawno kupiłem swoją pierwszą szosę - Tribana RC120 disc brakes. Pytanie do was: Czy jest sens robić upgrade do Clarisa? Czy ten microshift jest dużo gorszy od Clarisa? Rozumiem, że musiałbym zmieniać wszystkie elementy? Czy lepiej wymienić tylko niektóre części?
FalconHeavy Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 (edytowane) Jakbym zmieniał to tylko na wyższą grupę np Sora (klamkomanetki, kaseta). Ale pewnie bym raczej szedł w jakieś sensah empire 1x11 lub 2x11 bo ceny shimano to dzisiaj nieporozumienie. Tylko trzeba się upewnić jaką kasetę przyjmie koło rc 120. No i obadać temat jeśli sensach co do kompatybilności bo tam jest kilka wersji. Mój T100 od wczoraj na tublessie Edytowane 31 Maja 2021 przez FalconHeavy 2
tygrysek Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 5 godzin temu, Ticzer napisał: Cześć, Niedawno kupiłem swoją pierwszą szosę - Tribana RC120 disc brakes. Pytanie do was: Czy jest sens robić upgrade do Clarisa? Czy ten microshift jest dużo gorszy od Clarisa? Rozumiem, że musiałbym zmieniać wszystkie elementy? Czy lepiej wymienić tylko niektóre części? Najlepiej to pojeździj ten rok na oryginale i zobacz czy taki rodzaj roweru ci pasuje Wymiana części w nowym rowerze ekonomicznie jest bez sensu. 2
Ticzer Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 3 godziny temu, tygrysek napisał: Najlepiej to pojeździj ten rok na oryginale i zobacz czy taki rodzaj roweru ci pasuje Wymiana części w nowym rowerze ekonomicznie jest bez sensu. Wiem już, że szosa mi pasuje. Udało mi się wyregulować niemal perfekcyjnie te przerzutki Microshifta. Jeździ mi sie ok, muszę tylko skrócić mostek bo mi dłonie drętwieją. 1
FalconHeavy Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 Ustaw siodełko do poziomu, manetki lekko w górę. 1
Ticzer Opublikowano 1 Czerwca 2021 Opublikowano 1 Czerwca 2021 (edytowane) Manetki do góry czyli mam na mostku poluzować i dać kierownice lekko w górę? Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Czerwca 2021 przez Ticzer 1
FalconHeavy Opublikowano 1 Czerwca 2021 Opublikowano 1 Czerwca 2021 (edytowane) Musisz popróbować. Na moje upodobania wygląda OK. Siodełko na płasko sprawia, że ciężar ciała nie przechyla się na manetki. Manetki powinny być tak ustawione by jadąc na łapach nadgarstek był prosty - youtube szajbajk. Możesz podnieść całą kierownicę na mostku lub same manetki. Ja staram się zachować poziom górnego chwytu. Być może trzeba też po prostu się przyzwyczaić. Tak jak nie blokować łokci na wyprost. Ale to nie jest odpowiedni temat - EOT. Edytowane 1 Czerwca 2021 przez FalconHeavy 1
tygrysek Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) @Ticzer Spróbuj trochę pokombinowac z pozycja na rowerze. Np siodełko trochę do przodu na stelazu, kierownica do góry (możesz dołożyć podkładek), tak aby ręce były zawsze lekko ugietę . Wtedy to wrażenie powinno byc trochę mniejsze Mi również pomogło dodanie drugiej owijki do tej fabrycznej i rękawiczki z miesistą wkładką, jest bardziej miękko Ale prawda też jest taka, ze niezależnie od wszystkich udogodnień (karbonu, spodni z wkładka itd) na rowerze quasi szosowym jeżeli jadę na wycieczkę rzędu 90-100 km, to na koniec będzie bolało i będą obtarcia. Dlatego też taki rower wybieraja najtwardsi z twardzieli . Ja mam pytanie do kolegów - kto próbował jaka najszersza obręcz wejdzie w przednie klocki hamulcowe. Ja sam jak kiedys pisałęm wymieniłem widelec na szerszy, wiec to klocki ogranicząją szerokosć z przodu. HM? Edytowane 2 Czerwca 2021 przez tygrysek
marjak92 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Super są te tarczówki! U mnie projekt jak na razie zakończony powodzeniem. Musiałem tylko na nowo wszystko wyregulować po założeniu nowej owijki. Dopiero do mnie teraz dotarło ile daje dobra owijka 😅 niebo a ziemia, nie trzeba w rękawiczkach jeździć 😂. 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się