Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, FalconHeavy napisał:

na bogato

Jedne z najlepszych opon mtb jakimi jeździłem jak nie najlepsze, trochę szybko zjada je ale pewność trzymania jest zaskakująca. Nawet w zimie czy podczas deszczu jak jadę przez park gdzie jest dużo liści jest cały czas przewidywalnie i pewnie. Wcześniej używałem wielu różnych opon jak  race kingi i podobne pseudo mtb opon i nie sprawdzały się tak jak te. Mają bardzo małe opory toczenia i wagę. Jedyny minus to cena, ja odkupiłęm od chłopaka który chciał je do tribana 500rc założyć ale nawet decathlonowy serwis nie dał rady na zjebane felgi tribana 500rc ich naciągnąć.

 

W dniu 15.09.2020 o 09:40, Odie napisał:

Mam klocki ultegry, meridy 3

Ultegry są przeznaczone TYLKO na suche, na mokrym są gorsze od oryginalnych zT100. A klocki meridy to największy szajs jaki testowałem, pisałem o tym trochę stron wcześniej. Schimano ma tabele doboru klocków pod warunki z punktacją i ulegra w mokrym ma 2 a oryginalne 3 o ile dobrze pamiętam (max to 5) Merida byłą gorsza w każdych warunkach od ultegry.

Edytowane przez mmichal
Opublikowano
10 minut temu, mmichal napisał:

Ultegry są przeznaczone TYLKO na suche, na mokrym są gorsze od oryginalnych zT100. A klocki meridy to największy szajs jaki testowałem, pisałem o tym trochę stron wcześniej.

Spencery na suchym znacznie lepiej hamują od Ultegry (a ponad 100kg wagi) tylko kosztem tego, że znikają w oczach. Nie mniej jednak - szosowe hamulce to zwalniacze vs tarcze. Sorry ale jak ktoś codziennie wali do pracy na rowerze po 15km to nie będzie zmieniać przed każdym wyjściem klocków, bo pada/zima/lato. Jakbym był profesjonalistą szykującym się do wyścigu to pewnie bym się bawił w 5 rodzajów klocków do temperatury opadów itp. Jakbyś tego nie zawijał i nie kombinował - tarcze>hamulce szosowe. Nawet moja ważąca 50kg w pełnym umundurowaniu żona, która nie ma ŻADNEGO pojęcia o rowerach jest w stanie zauważyć drastyczną różnicę w sile, modulacji pomiędzy hamulcem szosowym, V-brake w jej MTB, a np. średnio dotartymi Spyre C z roweru demo.

Opublikowano (edytowane)

Dziwna ta kierownica mostki z Decathlonu są pod grubość kierownicy 31,8. Ciekawe czy znajdę taki mostek.

4 godziny temu, gtr01 napisał:

Dziwna ta kierownica mostki z Decathlonu są pod grubość kierownicy 31,8. Ciekawe czy znajdę taki mostek. Chodzi mi o średnicę mocowania kierownicy. 

Odnoszę wrażenie że za duży rozmiar wybralem. 

Edytowane przez gtr01
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie wymian, modów itp powiem tak - ja tego tribana robiłem pod tarcze, bo traktuję go jako "wejście" do świata graveli.
Za jakiś czas może zakupię frameset Accent furious czy inny, a wtedy mam wszystko gotowe do przekładki.
Dlatego też kupując pełną grupę sora nie wahałem się ani chwili - fakt że wyrwałem ją w naprawdę dobrej cenie pewno też miał znaczenie.
Tak więc wydaje mi się, że zależy jak na temat spojrzeć - imo opcje są dwie; dołożyć coś niskim kosztem, żeby poprawić własności jezdne, albo zacząć zbierać części i mieć w przyszłośc opcję złożenia na nich lepszego roweru.

Rama wiadomo, że sama w sobie nie jest opłacalna jako baza pod mody, więc jeśli ktoś chce mieć tribana na lepszym osprzęcie, to lepiej od razu kupić wyższy model :)

5 godzin temu, gtr01 napisał:

Dziwna ta kierownica mostki z Decathlonu są pod grubość kierownicy 31,8. Ciekawe czy znajdę taki mostek.

Odnoszę wrażenie że za duży rozmiar wybralem. 

Mostek 28,6 znajdziesz bez problemu, jednak na Twoim miejscu nie kupowałbym jakiegoś wypasu - ta średnica jest mało rozwojowa, 31,8 jest popularniejsze.

 

Edytowane przez Faerloss
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Faerloss napisał:

 

Mostek 28,6 znajdziesz bez problemu, jednak na Twoim miejscu nie kupowałbym jakiegoś wypasu - ta średnica jest mało rozwojowa, 31,8 jest popularniejsze.

 

Ten sie nada? 

https://www.decathlon.pl/mostek-performance-id_8551019.html

chodzi mi o kierwonice w tribanie bo na tym mostku pisze "Do kierownicy o przekroju 31,8 mm." A w tribanie jest jaka 31,8?

Jeszcze mam pytanie do byłych lub obecnych posiadaczy tribana. Jeżeli siedzicie w swojej ulubionej pozycji np na klamkomanetkach to piasta w kole pokrywa sie wam z linia kierownicy? bo u mnie piasta jest sporo przed kierownica jak chwyce za klamkomanetki. Nie dam rady tak jezdzic czuje sie za bardzo wychylony i cialo samo zmienia pozycje trzymania kierownicy na bliższą. Poprosiłem osobę żeby mi rower przytrzymała i chwyciłem za klamkomanetki i spojrzałem na piastę i wziąłem do jednej ręki prosty kij i jak się pokrywał z piastą to go przykleiłem. Zmierzyłem od środka rury sterowej do środka tego kija i wyszło 6cm a mostek mam zamocowany 110. I teraz pasowało by go zmienic na 60/70/80. Czytałem na necie i ludzie w szosach zmieniali z 110 na 80, tylko ze tu jest spora różnica jeśli bym wziął 60. Co myślicie? 

Na stronie decathlonu pisało że jak jesteś pomiędzy rozmiarami to jak wezmę większy to lepszy komfort to wybrałem L a mam 182cm.

Edytowane przez gtr01
Opublikowano (edytowane)

Triban to taki kundel ;)

Z mojego zrobię zimowego czołga na niedrogich prostych podzespołach. Dojazdy do pracy itp. Sprzedawać się nie opłaca, a nowego rowerka to będzie szkoda na takie warunki.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
1 godzinę temu, FalconHeavy napisał:

Triban to taki kundel

Bez przesady, za prawie 4k masz np Fuji Jari 2.5 cały stalowy, teraz Triban 100 oprócz tarcz mam na lepszym osprzęcie (pełna sora) + prawie 2kg lżejszy. Ja się nie wstydzę tribana i za kundla go nie uwazam :)  I cała przeróbka z nowym tribanem wyszła mnie mniej niż połowa tego Fuji Jari.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.09.2020 o 14:45, Faerloss napisał:

No tak, w sumie logiczne to co piszesz...u mnie może trochę logiki w projekcie zabrakło :D

Powiem Ci, że ta kaseta wygląda badass na Tribanie :D

 

Pod spodem mój trybik, juzt ukończony. Ależ to idzie! Po dostrojeniu jest mega mega.
Lista zmian baaardzo długa, generalnie z oryginału została mi rama, mostek, sztyca i siodło :)

Napęd Kompletny Sora 2x9(nie będę opisywał podzespołów, jest wszystko, od klamek po dedykowane linki :P),

Zaciski Avid BB7 Road, klocki półmetaliki
Suport BB RS 500
Koła Rodi fw 29 z piastami na maszynach
Kapcie to Schwalbe CX Comp (40c o ile mnie pamięć nie myli)
 

Także chyba póki co koniec z modami. Dzięki za wszystkie wiadomości rady i inspiracje, pewno drugi raz bym się na to nie porwał, tylko kupił coś gotowego, ale z kolei radocha z kompletowania, składania no i jazdy wynagradza wszystko.
 

Więcej zdjęć jak będą ładne okolice przyrody :D

 

 

IMG_20200914_144324.jpg

Mam Fishera. W zestawie nie było śrubek. Jakie to są śruby?

M6? 

https://allegro.pl/oferta/magura-srubka-sruba-montazowa-m6-16mm-l37-7514684645

https://allegro.pl/oferta/sruba-hamulca-stalowa-hj-h3351-m6-x-20-mm-imbus-7372474395

Od biedy pasują śruby montażowe od serwerów/switchy rack.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Nie przesadzałbym ze słabością ramy w Tribanie. W wyższych modelach Tribana dawali tą samą ramę lub minimalnie lżejszą

Do wyścigów i ustawek na wysokim poziomie pewnie przydałoby się coś lżejszego.

Ja się nie ścigam i nie mam potrzeby. Lubię się szwendać, 500 gr różnicy na ramie dla mnie nie ma znaczenia, a wyższa główka daje zdecydowanie większy komfort.

Ramy z karbonu bym nie chciał nawet gdyby była w cenie aluminium. Rower czasami się przewraca, był uderzony przez samochód przy małej prędkości w bok, raz czy dwa się na nim wywaliłem na asfalcie. Z karbonem po takich przygodach bym nie miał pewności czy z ramą się coś złego nie stało. 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
4 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Mam Fishera. W zestawie nie było śrubek. Jakie to są śruby?

M6? 

https://allegro.pl/oferta/magura-srubka-sruba-montazowa-m6-16mm-l37-7514684645

https://allegro.pl/oferta/sruba-hamulca-stalowa-hj-h3351-m6-x-20-mm-imbus-7372474395

Od biedy pasują śruby montażowe od serwerów/switchy rack.

M6, dokładnie.
Nie zapomnij pochwalić się finalnym efektem :)
Zaciski już masz ?

 

Opublikowano (edytowane)

Przód założony. Kupa tektro zaciski a żyleta jak cholera :D Oczywiście trzeba najpierw prawidłowo dotrzeć.

Tył właśnie skończyłem Fishera montować. Przyznaje, że level hurd by to zrobić dobrze ;)

 

 

IMG_20200917_194343.jpg

IMG_20200917_171814.jpg Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano

@Faerloss Jaki adapter IS użyłeś do tego fishera? Bo ten co zwykle się daje na tył może być zbyt wielki.

Myślałem by użyć taki krótki jak na przodzie.

Opublikowano
3 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Przód założony. Kupa tektro zaciski a żyleta jak cholera :D Oczywiście trzeba najpierw prawidłowo dotrzeć.

Tył właśnie skończyłem Fishera montować. Przyznaje, że level hurd by to zrobić dobrze ;)

 

 

IMG_20200917_194343.jpg

IMG_20200917_171814.jpg

Mówiłem, że jest przepaść :D

elegansio :)

Z tyłem jesto trochę roboty, ale jak równo ustawisz będzie git. 

Adapter dokładnie taki jak na tarczę przód, czyli 160. I nie patrz na to, ze piszą 160front/140rear...ze 180front/160rear tylko kawalek tylnego klocka będzie hamował.

Ja ze względu na wybrzuszony dół moich zacisków musiałem też poszukać takiego "podgiętego", myślę że u Ciebie podejdzie każdy 160front/140rear.

 

2 godziny temu, Odie napisał:

Chińskie g....a3e9f823b4d8f1e944fbd082d9e81a5a.jpg

Me kondolencje...

Tak to niestety czasem bywa, "tanio i dobrze" bardzo rzadko ze sobą współgrają 😒

Opublikowano

Tak. Nieznany wznios. Co chcesz osiągnąć? Bo jak skrócisz ale olejesz wznios to efekt może być mizerny

Opublikowano

@Faerloss a powiedz jeszcze jak te zaffiro się sprawują? Myślę o czymś szybszym na wiosnę od gravelkingow

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Odie napisał:

Tak. Nieznany wznios. Co chcesz osiągnąć? Bo jak skrócisz ale olejesz wznios to efekt może być mizerny

Chce skrócić obecny tylko, oryginalny ma podobno 6-7 stopni. Na tym pisze ze kat ma 7. Tylko ze obecny mam dłuższy sporo więc zeby miec podobna wysokosc musiałbym wybrać z większym kątem? 

Ten ma 10stopni https://allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-as-32-1-1-8-60mm-25-4mm-9152883997

Edytowane przez gtr01
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Odie napisał:

Chcesz bardziej wyprostować pozycję?

tak, wydaje mi sie ze za bardzo opieram sie na klamkomanetkach i tez piasta koła jest przed kierownica

 

Edytowane przez gtr01
Opublikowano

Jeżeli chcesz majtać to podjedź do Deca lub lokalnego większego rowerowego i mają mostki/siodła do wypożyczenia/przymiarki. Bo dobór to niestety metoda prób i błędów. Kupisz taki, będzie lepiej ale nie idealnie :) A tak zostawisz kaucję 50 PLN. Pozmieniasz przez tydzień, znajdziesz ideał, a potem nikt nie karze Ci od nich kupować za 99 jak to samo masz na A za 25 PLN.

Opublikowano
Tak tylko ze do deca mam 60km :}
No to Panie optymalnie! Dystans akurat do testowania :) Mi niektóre ustawienia wydawały się OK jak jeździłem po 20km - walnąłem 100 km i jednak było do poprawy. Pozostaje zaprzyjaźnić się z lokalnym sklepem/serwisem rowerowym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...