Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 11.09.2020 o 19:02, Faerloss napisał:

Cały rower dosyć ciężki - 12kg

Mój 10.5kg z pełnymi błotnikami :) Najwięcej chyba opony dają, bo można 1kg urwać na starcie.

A co do tarczówek to niesamowite parcie na nie :) Trzymam kciuki z jednej strony za powodzenie z drugiej tak myślę że pewnie da  to 10% poprawy a wydane na modyfikacje pod tarcze drugie tyle co rower kosztował.

Opublikowano

NIekoniecznie aż tyle to kosztuje gdy kupujesz strategicznie. Gdy koła wymieniałem to brałem pod uwagę, że muszą tarcze obsłużyć. Pewnie bym tarcze odpuścił ale mój widelec szlag trafił i kupiłem nowy pod tarcze. Nie wiem jeszcze czy będzie OK, czy znowu będę wyprzedawał miesiącami na OLX. 

Co do skuteczności, to ja jeżdżę cały rok i zimą gdy błoto jest na obręczach to trudno to nazwać hamowaniem.

Co do nowego roweru to się oddaliło i najpierw samochód muszę wymienić.

Opublikowano
Pewnie bym
odpuścił ale mój widelec szlag trafił i kupiłem nowy pod
.
Ale co takiego się stało, że Ty zabiłeś ten oryginalny toporny widelec? On wytrzymuje moje latanie (~110kg) po korzeniach.
 
Co do skuteczności, to ja jeżdżę cały rok i zimą gdy błoto jest na obręczach to trudno to nazwać hamowaniem.
W ogóle trudno to nazwać hamowaniem niestety w każdych warunkach. Jest przepaść względem tarcz - nawet najtańszych. Najbardziej to mnie denerwuje w całej tej konstrukcji.
Kręcisz od jutra dla Gdańska?:) Jeszcze jakieś mocowanie światła na przód, zamontować błotniki (tak wiem, kolejne) i jesteśmy gotowi. W sumie koniec modyfikacji. Pedały jak się poddadzą. A tak to zadowolony. Sam rower 11,681kg. Wersja ze "szpejem" będzie ważona z błotnikami we wtorek.
692241214_2020-09-1320_14_37.thumb.jpg.3891f9ada2a9d2c23330a9d4a3c93d00.jpg
Opublikowano

Czekam na widelec bo życie mi miłe ;)

Fajna nalepka :D

Opublikowano
13 godzin temu, mmichal napisał:

Mój 10.5kg z pełnymi błotnikami :) Najwięcej chyba opony dają, bo można 1kg urwać na starcie.

A co do tarczówek to niesamowite parcie na nie :) Trzymam kciuki z jednej strony za powodzenie z drugiej tak myślę że pewnie da  to 10% poprawy a wydane na modyfikacje pod tarcze drugie tyle co rower kosztował.

Wiesz, zaciski+tarcze ważą o wiele więcej niż zaciski szosowe - tutaj doszło mi+600g, więc niemało.
Nie żałuję, bo różnica w hamowaniu jest kolosalna. A w deszczu, jesienią czy zimą pewno odczuje to jeszcze bardziej :)

13 godzin temu, Odie napisał:

Ale co takiego się stało, że Ty zabiłeś ten oryginalny toporny widelec? On wytrzymuje moje latanie (~110kg) po korzeniach.
 
W ogóle trudno to nazwać hamowaniem niestety w każdych warunkach. Jest przepaść względem tarcz - nawet najtańszych. Najbardziej to mnie denerwuje w całej tej konstrukcji.
Kręcisz od jutra dla Gdańska?:) Jeszcze jakieś mocowanie światła na przód, zamontować błotniki (tak wiem, kolejne) i jesteśmy gotowi. W sumie koniec modyfikacji. Pedały jak się poddadzą. A tak to zadowolony. Sam rower 11,681kg. Wersja ze "szpejem" będzie ważona z błotnikami we wtorek.
692241214_2020-09-1320_14_37.thumb.jpg.3891f9ada2a9d2c23330a9d4a3c93d00.jpg

+1 Odie. Może też zrobisz tarcze ? :P

 

 Naklejka kozak :D  Z kasetą też zaszalałeś :D

 

Opublikowano



+1 Odie. Może też zrobisz tarcze ?
 
 Naklejka kozak   Z kasetą też zaszalałeś
 


Nie mam kół pod tarczę. Nie chcę co bardziej przeinwestować niż już jest. I jeśli chodzi o moje rowery czy samochody to jestem strasznym pedantem - nic nie może piszczeć, szurać, bo non stop będę grzebać. Nie mam takiego zaplecza żeby przerobić ramę na tarczę idealnie. Tym bardziej, że sama konstrukcja ramy jest mocno ograniczająca napędowo (brak offsetu mufy i problemy z linią łańcucha przy napędach 1x)

Napęd inspirowany Nicasio Plus 2020. 42T Oval (więcej nie wejdzie do tej ramy) plus kaseta MTB 42x11 ZTTO. Przerzutka SORA RD-R3000 GS (kupiona okazyjnie używka) + wolftooth - jak wpadnie jakaś tania z MTB to może wymienię.

Naklejka fabryczna tylko odchudzona
Opublikowano (edytowane)

No tak, w sumie logiczne to co piszesz...u mnie może trochę logiki w projekcie zabrakło :D

Powiem Ci, że ta kaseta wygląda badass na Tribanie :D

 

Pod spodem mój trybik, juzt ukończony. Ależ to idzie! Po dostrojeniu jest mega mega.
Lista zmian baaardzo długa, generalnie z oryginału została mi rama, mostek, sztyca i siodło :)

Napęd Kompletny Sora 2x9(nie będę opisywał podzespołów, jest wszystko, od klamek po dedykowane linki :P),

Zaciski Avid BB7 Road, klocki półmetaliki
Suport BB RS 500
Koła Rodi fw 29 z piastami na maszynach
Kapcie to Schwalbe CX Comp (40c o ile mnie pamięć nie myli)
 

Także chyba póki co koniec z modami. Dzięki za wszystkie wiadomości rady i inspiracje, pewno drugi raz bym się na to nie porwał, tylko kupił coś gotowego, ale z kolei radocha z kompletowania, składania no i jazdy wynagradza wszystko.
 

Więcej zdjęć jak będą ładne okolice przyrody :D

 

 

IMG_20200914_144324.jpg

Edytowane przez Faerloss
  • Lubię to! 2
Opublikowano

Prośba o foto mocowania hebla z tyłu. Może być na priv.

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, FalconHeavy napisał:

Prośba o foto mocowania hebla z tyłu. Może być na priv.

Dam tutaj, może przyda się komuś jeszcze :)

Tu zdjęcie po nawierceniu, pokazuje chyba najdokładnie co gdzie jak.
 

Staraj się nawiercić tak, by adapter był maksymalnie "przyklejony" do ramy, jesli ucieknie Ci choć trochę do góry, to stracisz na powierzchni hamującej - klocki nie będą wystarczająco nachodzić na tarczę.

 

IMG_20200723_185356.jpg

 

Tej środkowej dziurki nie użyłem, jedynie dwie skrajne. Adapter ma zintegrowane nakrętki, więc jedyne co musiałem zrobić to wkręcić takie same sruby, którymi mocuje się zacisk.

Adapter do zacisku taki:
https://allegro.pl/oferta/avid-adapter-sm-ma-f160p-z-pm-is-160mm-p-140mm-t-7894734077?snapshot=MjAyMC0wNy0zMVQxODowMjoxOS4wOTNaO2J1eWVyOzdhZmNmZThjMzMyZWJmYzEyODViZjg0MzQ3ZTc4N2I0MGU1NTM2YjBlOTIxZWIxNDg1ZDYxZWQxNzdjNDc3YWQ%3D
Jeśli chcesz wiedzieć coś więcej - pytaj.

Edytowane przez Faerloss
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano
W dniu 13.09.2020 o 20:03, FalconHeavy napisał:

to ja jeżdżę cały rok i zimą gdy błoto jest na obręczach to trudno to nazwać hamowaniem.

Na seryjnych klocach tak, ale one są przeznaczone do suchego. Polecam za kilkadziesiąt złotych zmienić na "do mokrego" na zimę.  Rożnica jak piszesz to przepaść, minus to że szybciej znikają.

Opublikowano
2 godziny temu, FalconHeavy napisał:

Zdania są podzielone

jak tak samo uwalisz smarem tarcze to ...

Jak dbasz to nie ma problemu :)

Opublikowano
jak tak samo uwalisz smarem tarcze to ...
Jak dbasz to nie ma problemu
Mam klocki ultegry, meridy 3 składnikowe, teraz Spencery założone. I tak uważam że to nie hamuje tylko zwalniab porównując do najtańszych tektro z wyższych tribanow. Nie wspominając o mocniejszych mechanikach. Hydrauliki w ogóle nie wspominam.
Opublikowano (edytowane)

Przyszło, nowy, lekkie odpryski ale nawet nie rura nie tknięta. Wygląda na dość szeroki. Mam nadzieję, że będzie pasował. Na plus, że nie full carbon bo nabijasz zwykłą gwiazdkę, a nie pitolisz się z expanderami. W starym mam nawet łoże korony wytarte od bieżni bo full carbon.

IMG_20200915_092906.thumb.jpg.0a0d75c16232813dcabf86ca9055e2bd.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

No to żeby posłużył dłużej niż poprzedni. W końcu nie powiedziałeś co się stało z oryginalnym widelcem z T100.

Opublikowano (edytowane)

Oryginał pancer mam cały czas na składzie. Służy jako przymiar do nowych widelców ale jest tak ciężko ciężki założę w ostateczności ;)

Poprzedni karbon zrobił się miękki przy koronie, są już małe spękania na koronie i wyżłobienia od bieżni dolnej. 2 lata katowania i tak wytrzymał więc okk. Ja to z tych co spowalniacze skokiem skokiem biorę.

 

 

IMG_20200709_174716.jpg.e00ddbc59d4b59bc85acec2f5872e811.jpg

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Tu 200, tam 250. Walnie ten i wyjdzie na to, że rozsądniej było kupić po prostu porządny u nas z gwarancją niż co pół roku wymieniać z duszą na ramieniu. U mnie też zaczyna cebula bokami wychodzić. Ostatnio robię lekko 300 km/tydzień. Chińskie graty padają jak muchy - non stop coś muszę grzebać, a kumpel jeździ jakimś crossem unibike gdzie od 2 tyś km łańcucha nie posmarował i nic się nie dzieje.

Opublikowano (edytowane)

Ja kupiłem za 200 na OLX. Zakup awaryjny i patrząc na ceny to całkiem mi się udało. Fork jest nawet nie przycięty, poobijany od magazynowania.

Rower od kilku dni leży i nie mam na czym jeździć. Nowego roweru nie kupiłem, chciałem to nie było, teraz muszę najpierw auto zmienić. 

Po tym braku dostępności rowerów, to moje chęci na rower wzrosły do granicy 6,5k więc na razie odpuszczam  :P

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
7 godzin temu, FalconHeavy napisał:

Ja kupiłem za 200 na OLX. Zakup awaryjny i patrząc na ceny to całkiem mi się udało. Fork jest nawet nie przycięty, poobijany od magazynowania.

Rower od kilku dni leży i nie mam na czym jeździć. Nowego roweru nie kupiłem, chciałem to nie było, teraz muszę najpierw auto zmienić. 

Po tym braku dostępności rowerów, to moje chęci na rower wzrosły do granicy 6,5k więc na razie odpuszczam  :P

Ja w tym roku nic nie modzę.

Z narzeczoną jeżdzę głównie na trekkingu bo na Tribanie bym się zamęczył, za duża różnica w prędkości.

Wpadł jedynie licznik GPS Bryton za 199 zł (polecam, już nigdy nie wróce do liczników z czujnikami na kole) plus nowe oświetlenie.

chiński wolnobieg 8 rzędowy 11/32 jest spoko, przy czym z blatem 38 i tak nie wykorzystuje zębatki 11 z tyłu. Do prędkości 35 km/h spokojnie wystarczy zębatka 13, a szybciej nie jeżdzę bo wole długie dystanse.

Jednego z czego w mojej modyfikacji nie jestem zadowolony to opony. Mam continentale ultra sport II 32 mm zwijane i raz że łapie na nich kapcie raz na 1000 km, dwa że jakikolwiek mniej utwardzony teren to konieczność pchania roweru.

Na następny sezon z przodu chcę wrzucić coś możliwie szerokiego i z agresywnym bieżnikiem.

Koledzy testowali co by dało radę wsadzić na oryginalnym kole z przodu przy oryginalnych hamulcach?

 

Opublikowano (edytowane)

Jaki kąt ma oryginalny mostek? i jaka jest grubość kierownicy? Bo planuję go zmienić.

Edytowane przez gtr01
Opublikowano
12 godzin temu, tygrysek napisał:

Koledzy testowali co by dało radę wsadzić na oryginalnym kole z przodu przy oryginalnych hamulcach?

Ja mam 700x35C Panaracer Gravelkingi  SK + pełne błotniki SKS commuter hybrid

  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...