Skocz do zawartości

Triban 100 - commuter, "gravel", pierwszy baranek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1) Szerokim łukiem ten sklep omijaj (rowertour). Nie mają towaru na półkach i sprzedają. 2 tyg miałem zamrożoną kasę.

2) Bym wokół używek się pokręcił. Sam serwisujesz, wiedzę masz, coś wynajdziesz.

3) Zły moment na duże zakupy. Kurs walut jest jaki jest. Robi się ciepło, ludzie przez koronę rzucili się na rowery - ciężko o rabaty. 2 miesiące temu w lokalnym sklepie płakali, że nikt nic nie kupuje. W sobotę jak byłem to nawet na stanie prawie nic nie było (A dealer Cannondale, Marin, itp. Zresztą pewnie znasz Tysar :P)

Opublikowano

W sumie tez mi to chodzi po głowie, żeby kompletować sobie graty pomalutku a potem tylko kupić frameset i poskładać wszystko. Ale póki co męczę Tribana

Opublikowano (edytowane)

Dlatego koła kupiłem pod caliper + tarcza. Potem zamaluję obręcze czarnym szprejem i będę przejściowo na nowym setupie śmigał.

 

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano (edytowane)

@FalconHeavy z korbą bym się zastanowił czy 50/34 to dobry wybór. Ja zmieniłem na mniejszą, 48T było lekko za dużo do tribana i wrzuciłem 46/30.

Zobacz jakimi prędkościami jeździsz i z kalkulatora policz czy ma sens, bo obstawiam że 50 do szutrów lub innego przemieszczania się niż szosowa jazda będzie za duże.  A jak masz jakieś górki w okolicy to tym bardziej.

 

Edit: to masz kalkulator: https://www.bikecalc.com/speed_at_cadence

Edytowane przez mmichal
Opublikowano

Ja zrezygnowałem z koncepcji 2 blatów z przodu.

Się bawię ostatnio w turystykę-rekreacje (pies w koszyku, średnia 12km/h z żoną). Zdecydowanie lepiej się bawię niż goniąc segmenty na Stravie.

Dodatkowo w większości graveli/turystycznych jest napęd 1x11/12 raczej stosowany.

U mnie będzie 1x9 - zostaje budżetowo. Czekam na korby, blaty od chińskich braci

A tak w ogóle to się napaliłem na Riverside 920 Touring:



Triban na zimę i po bułki. Myślę czy sobie nie dorabiać rozwożeniem żarcia na rowerze, bo mi to odchudzanie słabo idzie :D
Opublikowano (edytowane)

50-34  - 12-32T

Na takim setupie 2 lata śmigam i jest ok. Górek w Trójmieście nie brakuje. Co prawda do nie dawana był to wolnobieg 8rz 13-32T, ;) ale już jest kaseta z 12.

Lubie 2 blaty, bo często po asfaltach śmigam.

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

U mnie będzie na przodzie 38 lub 36, a tył 40/11 lub 36/11. Zobaczymy jak się będzie jeździć

 

 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Odie napisał:

Ja zrezygnowałem z koncepcji 2 blatów z przodu.

Się bawię ostatnio w turystykę-rekreacje (pies w koszyku, średnia 12km/h z żoną). Zdecydowanie lepiej się bawię niż goniąc segmenty na Stravie.

Dodatkowo w większości graveli/turystycznych jest napęd 1x11/12 raczej stosowany.

U mnie będzie 1x9 - zostaje budżetowo. Czekam na korby, blaty od chińskich braci emoji14.png

A tak w ogóle to się napaliłem na Riverside 920 Touring:

 


Triban na zimę i po bułki. Myślę czy sobie nie dorabiać rozwożeniem żarcia na rowerze, bo mi to odchudzanie słabo idzie :D

 

Wow, czyżby Decathlon w końcu nowoczesne ramy zaczął produkować? Czyżby zwężana główka w końcu? Nawet ośki sztywne, piekło zamarzło :D

 

Zrozumiałem: turistos, kabanos i porke aluminium :D

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano
1 minutę temu, Odie napisał:

Dodatkowo w większości graveli/turystycznych jest napęd 1x11/12 raczej stosowany.

Wiele było rozwiązań które się nie przyjęły. Dla mnie 1 blat to za mało, na płaskim jest ok ale kawałek błota i górka i już słabo, lub na płaskim za mało biegów i kadencja przekracza 100. Sprawdziłem korby: 50/39/30, 50/34,  48, aż w końcu wylądowała 46/30 i uważam że to optymalne do mojego typu jazdy. Fajna była 3 blatowa 50/39/30 ale  50 i 30 tak rzadko używałem że zrezygnowałem i wrzuciłem 2 balową. (swoją drogą oddam za koszty przesyłki)

 

Teraz, FalconHeavy napisał:

50-34  - 12-32T

Na takim setupie 2 lata śmigam i jest ok. Górek w Trójmieście nie brakuje. Co prawda do nie dawana był to wolnobieg 8rz 13-32T, ;) ale już jest kaseta z 12

Z oponami szosowymi? Jeździsz na bardzo niskich kadencjach lub często zmieniasz blaty.

Opublikowano
3 minuty temu, Odie napisał:

U mnie będzie 1x9 - zostaje budżetowo. Czekam na korby, blaty od chińskich braci

Ile zębów z przodu planujesz?
U mnie już w tribanie wisi alivio M4000. Na razie jeszcze obsługuje ori wolnobieg, ale kaseta 12-36 już zamówiona.

Z przodu mam teraz 42 zęby na kwadracie, ale będę szukał jakiejś korby pod NW z wymiennymi blatami.

Opublikowano (edytowane)

Fajna ta rama toristos kabanos.

Dzięki drugiemu blatowi nie wygina się tak łańcucha. Jak depczę na czas, to wbijam blat. Jak górka to na mały i odpowiednio z tyłu. Jak mniej wachlowałem to łańcuchy 1000 nie wytrzymywały ;)

Nie chciałbym rezygnować z takiej możliwości bo nadeszła moda na kastrowanie. Ale w sumie nie miałem okazji na czymś takim jeździć.

Ale ten kominos do ładowania wygląda obskurnie :D

kierownica wygląda pokracznie :D Wiem to gravelowa moda ;)

Edytowane przez FalconHeavy
Opublikowano

Ja za to jak mi ukradli to sobie testowałem, jeździłem - rowerami za 2,3,4,6,12 tyś. złociszy. Naprawdę jest wybór ogromny. W sumie w każdych pieniądzach jest w czym wybierać. Tylko trzeba wiedzieć czego się chce smile.png Ja w ogóle zrobię profanację, bo dokładnie wiem już jak będzie wyglądać mój T100 i wcale nie pokrywa się z tym co zrobili wszyscy biggrin.png

 

 

Opublikowano

1x9 z "prostą" kierownicą. Pierwsze testy już za tydzień. wink.png

 

 

Opublikowano

Ja w tym roku odpuściłem  tribanowi

Jazda w jakims kagancu na pysku lub nerwowe rozgladanie się żeby nie dostać mandatu,  to dla mnie zaprzeczenie radości z jazdy

Jeżdżę po lasach starym MTB longway z auchanu który ma jakiejś 21 lat.  Wymieniony wolnobieg 6 rzędowy, korba i support bo się rozlecial po otworzeniu. 

Reszta piszczy i rzezi,  czasem nie wskoczy bieg, ale ciągly banan na twarzy bo jeżdżę jak Wolny Człowiek. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Po lasach można tribikiem. 

Po zimie zrozumiałem co to ten rower do ciorania. Łańcuch skakał po zębatkach i zaczęły się wymiany i szukanie przyczyn. Skończyło sie wymianą koła na kasetę i kasety. linek, pancerzy i ... kolejnych linek i pancerzy, ślizgu, kółeczek (zrobily się igiełki). Na szczęście skończyło się na wyczyszczeniu przerzutki. Co ciekawe wszystkie te zmiany sprawiały minimalną poprawę. A miałem ochotę przejechać go walcem lub zrzucić z mostu.

No ale już jest OK i znów zaczął mi się podobać ten mój czołg :) Jakiś taki sentyment mam.

 

IMG_20200517_105349-01.jpeg

Edytowane przez FalconHeavy
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Ja chyba póki co kończę temat modyfikacji Tribana.  
Lista zmian na dzień dzisiejszy: 

- klamkomanetki Microshift R8 2x8,
- przerzutka przód Claris, 

- korba Prowheel Ounce 50/34,

- pedały jakieś podróby m520 z decathlona,

- suport Neco na maszynach,

- kaseta Microshift 12x32 8rz. z decathlona,

- łańcuch Accent 8rz., 

- owijka Pro Race Comfort + wkładki żelowe Pro,

- uchwyt na telefon Quad Lock Out-Front.

W planach jakieś konkretne lampki jeszcze tylko i opony za jakiś czas, podobają mi się Continetale Contact Speed. 

B94ADEB3-1B3F-456A-8E5E-806B7F4A9FEE.jpeg 024170C7-D84E-4107-966E-6F357E05662F.jpeg A72D4407-FBCE-44B2-B902-F19217F79170.jpeg 0A0F0785-6603-4BBA-93F6-AE598CC26787.jpeg

Edytowane przez Dziaku
  • Lubię to! 2
Opublikowano

Jestem swiezym posiadaczem T100 i jest to moj pierwszy rower od 15 lat ;) Jestem bardzo zadwolony z wyboru a ze jezdze duzo po lesie to mysle o zmianie opon na  K194 KROSS SUPREME, czy jest to dobry wybor czy raczej powinienem wybrac cos innego? Dodatkowo szukam detki zeby miec na zapas ale wybor jest na tyle duzy ze ciezko mi sie na cos zdecydowac i prosze o porade.

Z gory dziekuje!

Opublikowano

Witamy w naszym gronie.

Opona kendy jest ok,  ale ja bym wziął coś z wkładką antyprzebiciowa,  zwłaszcza na tył.  Tak w ogóle to oryginalne opony są naprawdę niezle,  ja bym ich od razu nie wymieniał. 

Opublikowano

Tak, na oryginałach nie miałem żadnych flaków.

Opublikowano

Dzieki za info! w takim razie, narazie zamowie jakas detke zeby miec na zapas a o oponach pomysle jak te zuzyje! :)

Opublikowano

Pierwsze opony zajedziesz hamowaniem - podnoś tyłek i lekko do tyłu by do ciążyć tylne koło gdy masz mocne hamowanie. 

Opublikowano

Siemanko Misiaki,

napęd mam w dobrym stanie, ale z racji terenu po którym jeżdze (płaskie szybkie odcinki, ale i podjazdy po 10%) brakuje mi trochę przełożeń. Wolnobieg tył zostawię bez zmian(dosyć uniwersalny, a stan jeszcze bardzo dobry), ale chcę zmienić przód.
Obecnie standardowy blat 48.
Mam zamiar założć 50-34(więcej mocy na płaskim, a i podjazd będzie lepszy).
Pytanko - kupować na kwadrat, czy hollowtech? Jaka przerzutka przód - czy może to być cokolwiek, czy patrzeć za jakąś typową szosową?
Mam klamkomanetki microshift 2x7.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

W dniu 20.05.2020 o 13:58, Odie napisał:

1x9 z "prostą" kierownicą. Pierwsze testy już za tydzień. wink.png

 

 

Hah, ja zaczynałem od Tribana 100 fb :)
Nie polecam, ale co kto lubi, oby dobrze Ci się sprawował!

Opublikowano

U siebie wymieniłem korbę na kwadrat. Taką w stylu claris. Potem się okazało, że i suport do wymiany na krótszy, więc zamiast się tak bawić można już było pójść w zewnętrzne łożyska.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...