Skocz do zawartości

Lampki


Nemrod

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie Nemrod ,Chrismel wielkie brawa za to co zrobiliście w tym wątku! Tyle informacji, że aż zgubić się można. Korzystając z Waszego doświadczenia chciałem poprosić o opinie o takim rozwiązaniu. Na drogę wybrałem Fenix Bc25r- szacunek dla innych wymaga odcięcia. Do tego chciałbym dołożyć coś montowane na kasku, do użytku w terenie, raczej lekkim. Tak myślę, że fajnie by było jakby barwę światła miało zbliżoną do fenixa. Ale przede wszystkim ma dawać zasięg. Ma to sens jakikolwiek? I da się całość zamknąć w max 300 ?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Siemka. Doradzcie prosze, bo przegladajac forum nir znalazlem odpowiedzi na swoje pytanie. Jezdze na szosie i jako pierwsza lampke mam prox aero f III i szczeze mowiac, jest fajna, odciecie swiatla itd, ale brakuje mi lm wjezdzajac na nieoswietlana droge. Postanowilem wiec ze kupie lamkpe co ma 1100 lm prox spika, ale wiem ze to byl moj blad, poniewaz moze i mocno swieci, ale swieci punktowo i nie oswietla drogi rownomiernie, dlatego beda ja zwracal. Znajomy ma eyen streak 750 i bardzo ja chwali, ale niestety nie jest dostepna w sprzedazy. Teraz czytajac forum natknolem sie na fenix bc25r, pisze ze 600lm i boje sie ze moze to byc niewystarczjace... Prosze doradzcie, dajcie jakies propozycje bo na tych 400lm nie da sie poszalec.... Moj budzet to 200... Max 250zl.

Edytowane przez Marioruda
Opublikowano (edytowane)

Jako że w przyszłym roku chce zacząć jeździć po zmroku poszukuje zestawu 2 latarek rowerowych w dość ciezki teren typu single na Ślęży. Co używacie i polecacie. Czy jest sens patrzeć się na ilość lumenów czy może inne parametry są ważniejsze?

Najlepiej coś na kierownicę i kask

 

 

 

 

Edytowane przez Kkaaeell
Opublikowano

Korzystal ktos z was z BUSCH & MULLER IXON Core?? Widzialem zdjecia jak swieci, jest odciecie itd, ale 50 lux nic mi nie mowi o mocy swiecenia... I licze na wasza pomoc

Opublikowano

Na samym początku tego tematu kilka słów napisał o niej @Nemrod. Zresztą później też się przewija - wpisz w wyszukiwarkę Ixon Core.

Opublikowano

Cześć,

tytuł pewnie przykuł uwagę :P  Na poważnie jutro czyli w dniu 16.12.2020 muszę kupić lampkę na przód. Jeżdżę tylko w terenie na MTB . Z odcięciem lub bez, na drodze jak już jestem to zazwyczaj jakoś tam oświetlona i włączam Kellys Twins i już. Cena do 130zł max. Naczytałem się o Spectre xpg750 , Convoy s2+ . Prox, BeCool może ? Zbyt duży wybór :)

Dziękuję za rady 🤩

Opublikowano

Z mojej strony mogę polecić convoy S2+ oczywiście po modach, tylko budżet trochę ci wzrośnie za to będziesz miał lampkę jedną na cały czas. mocowanie do lamki najlepiej kupić osobno, ja mam uchwyt olight i sprawuje się bardzo dobrze. Myślę że lampki prox też nie będą złe.

P.s. A ty z Jantaru jesteś czy tylko taka nazwa?

  • Lubię to! 1
Opublikowano
36 minut temu, Fenikspo napisał:

Z mojej strony mogę polecić convoy S2+ oczywiście po modach, tylko budżet trochę ci wzrośnie za to będziesz miał lampkę jedną na cały czas. mocowanie do lamki najlepiej kupić osobno, ja mam uchwyt olight i sprawuje się bardzo dobrze. Myślę że lampki prox też nie będą złe.

P.s. A ty z Jantaru jesteś czy tylko taka nazwa?

Gdzie można zakupić zmodyfikowaną Convoy S2+ z porządnymi ogniwami wymiennymi? 

Bo słyszałem że te z allegro, to nie warto. 

Opublikowano

Ja osobiście kupowałem z latarkowo.pl ale na allegro wystarczy także wpisać bocialarka, to też bardzo polecane mody

Opublikowano

Witam wszystkich, przeczytałem cały ten temat i mam pytanie do Was czy jest może jakaś lampka która ma szeroki kąt świecenia przynajmniej tak jak Fenix BC25R, natomiast z wymiennymi akumulatorami oraz możliwością ładowania lampki podczas jazdy z powerbanka. Dobrze byłoby gdyby miała odcięcie (StVZO). W cenie do 300 zł. Jazda głównie szosa i turystyczne ścieżki leśne i górskie.

Opublikowano
13 godzin temu, Fenikspo napisał:

. A ty z Jantaru jesteś czy tylko taka nazwa?

Dziękuję za odpowiedź co do latarki. Zamówiłem convoya. Mody potrafię zrobić samodzielnie :) lutowanie, koli i co tam ludzie piszą :)

Nick sam sobie nadałem a zapożyczony od nazwy szybowca Jantar :)

Opublikowano

Siemka. Nie otrzymalem ostatnio jednoznacznej odpowiedzi, a wziac po glowie mi chodzi BUSCH & MULLER IXON Core Flash. Ma ktos porownanie tej lampki z prox aero F iii w mocy swiecenia? Patrzylem na zdjecia jak swieci BUSCH & MULLER IXON Core Flash, ale zdjecia....wiecie sami. Ten prox fajnie odcina, ale 400lm malo, a 50 lux nic mi nie mowi... 

Opublikowano

To zależy. Taki Saferide ma oko)o 330 lumenów a niczego mu nie brakuje.

Co do porównania lampek to Prox świeci nieco bliżej ale samo natężenie jest większe. Obie lampki nie świecą jakoś szczególnie szeroko ale Prox nieco szerzej.

Sam rozkład światła ( równomierność rozkładu) jest lepszy w b&m podobnie jak mocowanie i jakość wykonania.

 

Opublikowano
W dniu 17.12.2020 o 14:54, Marioruda napisał:

400lm malo, a 50 lux nic mi nie mowi... 

576013_32e6ab1c6a44413ea0ce6e82de83f473_

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Przebrnąłem przez cały wątek.

 

Mam faworytów, ale mimo wszystko poniżej napisałem moje wymagania.

- Ravemen 1200

- Strike 1000

 

Chcę kupić światełko, które zapewni mi

  • komfort jazdy na Poland Gravel Race / Sudovia / Gr8 Lake Gravel. Ale również abym mógł smigać po Kampinosie. Nie planuję robić singletraków po nocy :)  ani śmigac między gałęziami przy 30 km/h.
  • budżet do 200-400 zł, w ekstremalnym przypadku do 500 zł brutto
  • dobry czas pracy (najchętniej powyżej 4h w trybie ~400 lm)
  • możliwość przedłużena pracy powerbankiem lub za pomocą wymiennych 18650?
  • rzadko jeżdżę szosą, głównie ścieżki rowerowe, szutry, ścieżki w lesie, ścieżki rowerowe

Chcę kupić najchętniej z realną gwarancją (czyli Amazony / sklepy w PL / DE).

 

Aktualnie mam Lezyne 650XL i jej wadą jest to, że po podłączeniu do powerbanku gaśnie :) To taka dość istotna zmiana przy np. całonocnej jeździe (zdażały mi się trasy od 22 do 3 w nocy).

 

UPDATE:

Tak patrzę, że jeżeli nie grzeje się na maxa to ten Ravemen wypada nieźle.
https://www.youtube.com/watch?v=ckRQPAPdme4

 

UPDATE 2:

Kupiłem na Amazon.it Ravemen pr1200. Dam znać jak mi się sprawdza ;) Wyszło około 395 zł brutto z FV. Najbardziej pasowałby mi Ixon Space, ale to jest prawie 80% więcej.

Edytowane przez taborek
Opublikowano
W dniu 16.12.2020 o 07:43, Fenikspo napisał:

Ja osobiście kupowałem z latarkowo.pl ale na allegro wystarczy także wpisać bocialarka, to też bardzo polecane mody

A to zwykły convoy s2+ na SST40 nie może być? :) ta latarka daje tyle światła że w zupełności wystarczy, przy 30% w zupełności wystarczy a dopłacać 150 zł na jakieś mody to już chyba przegięcie... 😉 

Opublikowano
W dniu 16.12.2020 o 06:33, Fenikspo napisał:

convoy S2+ oczywiście po modach,

Dlaczego po modach? I s2+na XML i s2+, na sst40 daje rade bez żadnych modów. Ref OP i jazda w teren. Trochę gorzej na ulicach nie ma odcięcia ale wystarczy tryb 10 % i też jest ok. 

Opublikowano

Oczywiście że może być, na pewno będzie dobrze świecić. Ja po prostu wolę mieć coś poprawione i pewne że będzie długo służyć. Niektóre rzeczy z chin nie są złe a po dopracowaniu są jeszcze lepsze :)

Opublikowano

Mi się wydaje że convoy z 5 lat temu jeszcze mógł być poprawiany przez naszych szpecow. Ale teraz naprawdę jest przyzwoitej jakości i biorąc taka latarkę od Simona z alli moża się nią długo cieszyć bez awarii za grosze. Ostatnio kupiłem właśnie od niego z kodem rabatowym didodka za 52zl z przesyłką. S2+z sst40. Myślę że to naprawdę fajne pieniądze na latarkę w teren do tyrania i edc. 

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie w teren convoy jest ok biorąc pod uwagę koszt latarki do ilości lumenów.

Na szosę to już dość średni pomysł. Obecnie nie trzeba wydawać majątku na np:

Navi800 i mieć wygodą w obsłudze, w miarę dobrze świecącą i nie oślepiającą innych lampkę.

Tu z convoyem to jest  trochę jak z kaloszami na zimę. Nie jest to zbyt dobry wybór ale jeżeli nie ma się nic lepszego to lepiej tak niż boso.

Edytowane przez Nemrod
Opublikowano
4 godziny temu, Nemrod napisał:

Tu z convoyem to jest  trochę jak z kaloszami na zimę. Nie jest to zbyt dobry wybór ale jeżeli nie ma się nic lepszego to lepiej tak niż boso.

No chyba minimalnie przesadzasz. Na pewno lampka dedykowana z odcięciem itd. Jest ok. Ale convoy w terenie jest super. W mieście można jeździć na 10 procentach. A jadąc po drodze nie problem zmienić tryb jak z naprzeciwka jedzie auto. 

Opublikowano

Zresztą przekomarzać się można całe dnie. Wszystko zależy jak ktoś jeździ. gdzie, jak często w nocy i td. Ja jeżdżę z convoy s2+ bo jeżdżę MTB, używam jej w lesie na polnych drogach rzadko jeżdżę po ulicach poza miastem nie mam takiej potrzeby. W mieście używam niskiego trybu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...