Skocz do zawartości

Maksymalne wysuniecie sztycy


Dariuszcz12

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Ile max mozna wyciagnac w gore sztyce podsiodlowa powyzej rury podsiodlowej?wiem ze odpowiecie ze do ogranicznika zaznaczonego na sztycy.

A czy do ok 1cm jeszcze wiecej mozna wyciagnac sztyce poza ogranicznik?

Slyszalem tez ze jak jest sztyca go gory wyciagnieta na ok 50% to jest ok.

Takze slyszalem ze zaleca sie aby sztyca znajdowala sie w rurze podsiodlowej min 2cm ponizej gornej czesci rury podsiodlowej, czyli ze mam sztyce pomiedzy linia ogranicznika na sztycy a koncem rury podsiodlowej min 2cm w tej rurze. Czy jest to prawda?

Ustawienie pode mnie jest takie ze sztyce mam wysunieta do linii ogranicznika.

Edytowane przez Dariuszcz12
Opublikowano

Linia ogranicznika po to jest, żeby jej nie przekraczać. Jak brakuje rurki to kup dłuższą sztycę.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, zibi_j1 napisał:

Linia ogranicznika po to jest, żeby jej nie przekraczać. Jak brakuje rurki to kup dłuższą sztycę.

Tyle ze dluzsza rurka powoduje ze pozycja jest bardziej pochylona czyli mniej komfortowa.a kierownicy nie podniose. Natomiast rama 21, teraz mam 19,jest za duza.

Teraz przy max wyciagnieciu sztycy nogi w kolanach ,na  pedalach na godz 6 ,mam wg mnie za bardzo jeszcze ugiete.

Edytowane przez Dariuszcz12
Opublikowano

Nie rozumiem kompletnie. Kupujesz dłuższą sztycę po to, aby wysunięte było ile trzeba, ale żeby też wsunięte było ile trzeba. 

Przykładowo - masz sztycę o długości całkowitej 35cm. Potrzebujesz wyciągnąć sztycę na długość 25cm, ale ogranicznik masz na 12cm od dołu. Czyli powinieneś mieć wsunięte 12cm minimum, a masz wsunięte tylko 10cm.

Kupujesz sztycę o długości 40cm i wysuwasz 25cm - czyli tyle, ile potrzebujesz do Twojej jazdy, a resztę masz wsadzoną do środka i przez to brak problemów z ogranicznikiem. Gdzie tu widzisz problem pochylonej jazdy?

Opublikowano
10 minut temu, Dariuszcz12 napisał:

Tyle ze dluzsza rurka powoduje ze pozycja jest bardziej pochylona czyli mniej komfortowa.a kierownicy nie podniose. Natomiast rama 21, teraz mam 19,jest za duza.

Zrozumiałeś to co sam napisałeś?

Napisz no - jaka jest różnica w mocniej wyciągniętej rurce od dłuższej rurki,bo ja nie kumam?

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Franz Mauer napisał:

Zrozumiałeś to co sam napisałeś?

Napisz no - jaka jest różnica w mocniej wyciągniętej rurce od dłuższej rurki,bo ja nie kumam?

Im wyzej sztyca wysunieta powyzej poziomu kierownicy tym pozycja bardziej pochylona. Tak to rozumuje.

9 minut temu, Sziva napisał:

Nie rozumiem kompletnie. Kupujesz dłuższą sztycę po to, aby wysunięte było ile trzeba, ale żeby też wsunięte było ile trzeba. 

Przykładowo - masz sztycę o długości całkowitej 35cm. Potrzebujesz wyciągnąć sztycę na długość 25cm, ale ogranicznik masz na 12cm od dołu. Czyli powinieneś mieć wsunięte 12cm minimum, a masz wsunięte tylko 10cm.

Kupujesz sztycę o długości 40cm i wysuwasz 25cm - czyli tyle, ile potrzebujesz do Twojej jazdy, a resztę masz wsadzoną do środka i przez to brak problemów z ogranicznikiem. Gdzie tu widzisz problem pochylonej jazdy?

35cm to jest odleglosc calkowita sztycy czy odleglosc pomiedzy linia ogranicznika a jej koncem na ktorym jest siodelko?

Edytowane przez Dariuszcz12
Opublikowano

Chłopie... Zmierz ty przekrok odejmij od tego 10cm i na takiej wysokości względem środka osi supportu ustaw siodełko. Nie ustawiasz go względem kierownicy. Nigdy.
Potem.jak będziesz.mieć problem z pozycją możesz kombinować z gięciem/innym mostkiem itd

Opublikowano

To jest oczywiste. Możesz w ślad za wyciągnięciem sztycy podnieść kierownicę poprzez zwiększenie ilości podkładek pod mostkiem (jeśli takie są ) lub poprzez wymianę mostka z większym kątem wznoszenia.

Co do długości sztycy i jej osadzenia w rurze podsiodłowej...

sztyca powinna być bezpiecznie osadzona w rurze podsiodłowej na tyle głęboko, aby nie zniszczyć rury podsiodłwej w razie jakiegoś zdarzenia lub aby samej nie ulec uszkodzeniu, a tym bardziej nie zrobić krzywdy rowerzyście. Zatem twierdzenie o jakiś 2 cm w jednym przypadku może się sprawdzić w innym być gwoździem do trumny. Lepiej nie ryzykować i kupić dłuższą sztycę, którą nawet po mocniejszym wyciągnięciu z rury podsiodłowej nadal będzie pewnie się w niej trzymać.

 

 

Opublikowano
3 minuty temu, Dariuszcz12 napisał:

Im wyzej sztyca wysunieta powyzej poziomu kierownicy tym pozycja bardziej pochylona.

A po co chcesz ją bardziej wysuwać? Jak kupujesz dłuższą rurkę, to po prostu masz więcej schowane i przez to tworzysz mniejszą dźwignię na ramę. O to tu chodzi.

Zmierz swoją sztycę w całości i kup dłuższą. 

Opublikowano
14 minut temu, Sziva napisał:

Nie rozumiem kompletnie. Kupujesz dłuższą sztycę po to, aby wysunięte było ile trzeba, ale żeby też wsunięte było ile trzeba. 

Przykładowo - masz sztycę o długości całkowitej 35cm. Potrzebujesz wyciągnąć sztycę na długość 25cm, ale ogranicznik masz na 12cm od dołu. Czyli powinieneś mieć wsunięte 12cm minimum, a masz wsunięte tylko 10cm.

Kupujesz sztycę o długości 40cm i wysuwasz 25cm - czyli tyle, ile potrzebujesz do Twojej jazdy, a resztę masz wsadzoną do środka i przez to brak problemów z ogranicznikiem. Gdzie tu widzisz problem pochylonej jazdy?

Nie bardzo kapuje te wyliczsnke.poprosze jasniek

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Dariuszcz12 napisał:

Nie bardzo kapuje te wyliczsnke.poprosze jasniek

Masz sztycę, na której jest zaznaczone miejsce, poza które nie możesz sztycy wysunąć, ale Ty potrzebujesz jeszcze 2cm poza ten ogranicznik wyjechać. Kupujesz sztycę z dłuższą rurką, wysuwasz ile trzeba, a reszta bezpiecznie siedzi w ramie, bo rurka jest dłuższa i nie wyjeżdżasz przez to poza ograniczenie. 

Ten znacznik na sztycy nie mówi, że w tym miejscu na sztywno masz sztycę zamontować, ale że nie możesz poza ten punkt jej wysunąć w górę.

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Przepraszam cię ale po przygodzie z "maratonami" nie mam ochoty nic ci tłumaczyć. Dlaczego my mamy tracić czas na tłumaczenie Ci czegokolwiek jak po pierwsze wiesz lepiej.a.po drugie nie chce ci się poświęcić jednego wieczoru na obejżenie kilku filmików Szajbajka który wszystko o co pytasz tu i pytałeś w tamtym temacie Łopato logicznie tłumaczył?

Opublikowano

A właśnie, Ty już ten rower kupiłeś czy przysposabiasz jakiś  swój stary?

Opublikowano

Zmierz długość wewnętrzną nogi - pomnóż przez 109% - otrzymasz wielkość w cm.

Ustaw pedał w dolnej pozycji w ten sposób, aby ramię korby wraz z rurą podsiodłową tworzyły jedną linię.

Następnie odmierz otrzymaną wcześniej długość w cm od osi pedału do szczytu siodełka.

To jest Twoja pozycja wyjściowa wysokości siodełka. Potem możesz wprowadzać ewentualne korekty.

Opublikowano
3 minuty temu, Franz Mauer napisał:

To jest oczywiste. Możesz w ślad za wyciągnięciem sztycy podnieść kierownicę poprzez zwiększenie ilości podkładek pod mostkiem (jeśli takie są ) lub poprzez wymianę mostka z większym kątem wznoszenia.

Co do długości sztycy i jej osadzenia w rurze podsiodłowej...

sztyca powinna być bezpiecznie osadzona w rurze podsiodłowej na tyle głęboko, aby nie zniszczyć rury podsiodłwej w razie jakiegoś zdarzenia lub aby samej nie ulec uszkodzeniu, a tym bardziej nie zrobić krzywdy rowerzyście. Zatem twierdzenie o jakiś 2 cm w jednym przypadku może się sprawdzić w innym być gwoździem do trumny. Lepiej nie ryzykować i kupić dłuższą sztycę, którą nawet po mocniejszym wyciągnięciu z rury podsiodłowej nadal będzie pewnie się w niej trzymać.

 

 

Dlatego tez slyszalem ze dobrze jest aby sztyca byla w rurze min 2cm pomiedzy ogranicznikiem a gorna czescia rury podsiodlowej. Czyli  ogranicznik w sztycy  jest schowany w rurze podsiodlowej na glebokosci min 2cm i zanim go zobacze musze podniesc sztyce o te min 2 cm.

8 minut temu, Sziva napisał:

A po co chcesz ją bardziej wysuwać? Jak kupujesz dłuższą rurkę, to po prostu masz więcej schowane i przez to tworzysz mniejszą dźwignię na ramę. O to tu chodzi.

Zmierz swoją sztycę w całości i kup dłuższą. 

Wysuwac mocniej zeby nogi na pedalach na godz 6 byly bardziej wyprostowane. Jesli teraz tak ustawie wysokosc siodelka to sztuce musze wyciagnac powyzej ogranicznika. 

Opublikowano

Zrób tak jak piszę @Franz Mauer albo @zibi_j1 a potem wprowadzaj korekty. Jeżeli pojawi się ból w kolanie z przodu lub z tyłu to korekta. Jak masz dobrze dobrany rozmiar roweru to jest duże prawdopodobieństwo że nie będziesz musiał nic wymieniać.

Opublikowano
7 minut temu, zibi_j1 napisał:

Przepraszam cię ale po przygodzie z "maratonami" nie mam ochoty nic ci tłumaczyć. Dlaczego my mamy tracić czas na tłumaczenie Ci czegokolwiek jak po pierwsze wiesz lepiej.a.po drugie nie chce ci się poświęcić jednego wieczoru na obejżenie kilku filmików Szajbajka który wszystko o co pytasz tu i pytałeś w tamtym temacie Łopato logicznie tłumaczył?

Ogladalem szajbajka.mowil o wyprostowanych nogach w kolanach. Jesli ja tak wyprostuje to sztyce musze wysunac ok 1cm powyzej linii ogranicznika z rury podsiodlowej.i co mam zrobic?

Opublikowano

Jeszcze innym sposobem na otrzymanie wysokości sztycy jest pomnożenie długości wewnętrznej nogi (inseam) przez 0.883. Ale to wyniki wychodzą bardzo podobne do tych podanych przez poprzedników. To powinna być wartość wyjściowa. i od tego zacznij dalej kombinować z  wysunięciem i pozycją.

Opublikowano
8 minut temu, Sziva napisał:

A właśnie, Ty już ten rower kupiłeś czy przysposabiasz jakiś  swój stary?

Przymierzalem rozmiar.wszystko pasuje oprocz tej sztycy. Unibike daje dosc krotkie i stad ten problem.

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Dariuszcz12 napisał:

Ogladalem szajbajka.mowil o wyprostowanych nogach w kolanach. Jesli ja tak wyprostuje to sztyce musze wysunac ok 1cm powyzej linii ogranicznika z rury podsiodlowej.i co mam zrobic?

Kupić dłuższą sztycę. Ale nogi na godzinie 6:00 nie powinieneś mieć maksymalnie wyprostowanej. Kąt ugięcia kolana powinien wynosić 25-35 stopni.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
22 minuty temu, Dariuszcz12 napisał:

Im wyzej sztyca wysunieta powyzej poziomu kierownicy tym pozycja bardziej pochylona. Tak to rozumuje.

35cm to jest odleglosc calkowita sztycy czy odleglosc pomiedzy linia ogranicznika a jej koncem na ktorym jest siodelko?

Całkowita, czyli od dolnej krawędzi rury do krawędzi miejsca, w którym montujesz pręty siodełka.

Opublikowano
Kupić dłuższą sztycę. Ale nogi na godzinie 6:00 nie powinieneś mieć maksymalnie wyprostowanej. Kąt ugięcia kolana powinien wynosić 25-35 stopni.
Nic dodać, nic ująć...
Opublikowano
1 minutę temu, Sziva napisał:

Kupić dłuższą sztycę.

To tak jak pisalem.spowoduje to ze bede bardziej pochylony.

Opublikowano (edytowane)

Jakim cudem? Skoro nadmiar sztycy będzie schowany w rurze podsiodłowej, a wystawać będzie tyle ile trzeba.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

SzajBajk mówił o tym sposobie jako baaardzo nieprecyzyjnym i podawał proponowane przez nas. Nie masz czasami za małej ramy? Zmierz wzrost i przekrok i szukaj roweru pod te wartości. Jeśli zależy Ci na komforcie a nie super aero pozycjonowanie ściganiu w maratonach (błagam nie wałkujemy tego od nowa) warto wziąć ramę rozmiar większą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...